![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet verkoop van tabak aan 16- tot 18-jarigen ook verboden worden ? | |||
| Ik ben roker, maar zeg toch: verkoop verbieden onder 18 j |
|
0 | 0% |
| Ik ben roker, en vind dat het op 16 jaar mag blijven |
|
2 | 12,50% |
| Ik ben niet-roker, en vind: verkoop onder 18 j. verbieden |
|
7 | 43,75% |
| Ik ben niet-roker, maar vind 16 jaar is ok. |
|
7 | 43,75% |
| Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Seks zou maar toegelaten mogen zijn vanaf 65 jaar. Dan pas hebben de ouders de tijd (en de levenservaring) om hun kinderen grondig op te voeden.
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Een sigaretje roken op Klokslag 18 e verjaardag ! dan moet ge wel uw geboorte akte bij de hand hebben hé ! juiste uur van uw geboorte en geen uur of dag ervoor of ge zijt geflikt en een crimineel omdat ge de wet overtreed
|
|
|
|
|
|
#45 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch blijf ik van mening dat de drie groepen die ik aanhaalde risicovoller zijn en in bepaalde gevallen ook schade toebrengen aan andere mensen die er geen boodschap aan hebben om drugs te slikken, te zuipen, te roken. En ik denk wel dat ik mag schrijven dat ik weet waar ik over bezig ben want in een ver verleden heb ik het allemaal wel in zijn werk zien gaan. Voorbeelden genoeg van drugsverslaafden die mensen aanvallen om wat geld te sprokkelen voor hun 'geestverrijkende' producten met te kunnen aanschaffen? Gezinnen waar de drank tot situaties kan leiden waar de vrouw des huizes met de regelmaat van de klok in elkaar geslagen is geweest omdat meneer zijn willetje niet kreeg en niet op café mocht gaan? Kinderen die mee mogen 'genieten' van Papa of Mama die sigaretjes liggen te doempen tegen 300km/u. (passief meeroken) Ok patékes eten (andere) is ook een verslaving maar daar doe je buiten uzelf niemand ander kwaad mee. Of zie ik dat weer totaal verkeerd? Alle wegen leiden naar 'Rome', een hele lijdensweg zeg maar.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 januari 2016 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ging erover dat jij vindt dat mensen die zichzelf iets hebben aangedaan op een wachtlijst zouden moeten komen te staan voor medische verzorging.En ja bij die die het zelf zoeken behoren volgens mij ook de patteekes verslaafden bij. De schade die je met overdaad aan anderen berokkent is volgens mij dan weer een andere discussie. Ook die patteekes verslindende mensen doen dat volgens mij ook zichzelf aan net als die alpinist die absoluut die berg wil beklimmen. en daardoor misschien in een rolstoel belandt.En ja onrechtstreeks kan die hun verslaving ook anderen schaden. Wat jij hier nu schrijft heeft allemaal te maken met verantwoordelijkheden..... Wie berokkent anderen het meeste schade ? De eenzame kettingroker die zichzelf iedere dag lazarus drinkt op zijn flatje of de alleenstaande moeder van 2 kinderen die zich volpropt met zoetigheden en door haar 'zelf gezochte' obesitas en diabetes na verloop van tijd haar kinderen niet meer naar behoren kan opvoeden ? Berokkent de oude vredelievende cannabis rokende hippie in het park anderen meer schade dan de zakenman die met zijn zware diesel zuipende 4x4 van receptie naar receptie scheurt ? Hiermee bedoel ik enkel dat je steeds voorzichtig moet zijn met opmaken van lijsten...Uiteindelijk heeft iedereen boter op zijn hoofd en dat heeft de geschiedenis ons al meerdere keren bewezen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 13:30. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gros van die lui wil wat populistische maatregelen zonder zich zelfs in eigen voeten te schieten. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit vind ik nu eens een goede maatregel:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oh ja, u heeft misschien uw gelijk gehaald in de discussie, dunno?¿ E-sigaret mag van De Block nu ook nicotine bevatten
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 januari 2016 om 10:07. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed zo, in dat geval. Maar alleen op plaatsen waar het toegelaten is om te roken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderzijds, ik ken een heleboel mensen die door zo'n E-sigaret nog meer in de shit geraakt zijn Je kan dat inderdaad ( als het een kwalitatief ding is ) doseren en zelfs geleidelijk afbouwen. In de praktijk werd het meestal opgebouwd & gecombineerd met occasioneel een 'echte' sigaret waardoor de nicotineverslaving alleen maar toenam. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen nieuwe rokers meer toegelaten . Wie nu reeds rookt en zodanig verslaafd is ,dat hij niet kan stoppen kan zich nog te pletter roken, maar daarna is het definitief gedaan . |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tabak kweken is niet zo moeilijk hoor.
|