Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet verkoop van tabak aan 16- tot 18-jarigen ook verboden worden ?
Ik ben roker, maar zeg toch: verkoop verbieden onder 18 j 0 0%
Ik ben roker, en vind dat het op 16 jaar mag blijven 2 12,50%
Ik ben niet-roker, en vind: verkoop onder 18 j. verbieden 7 43,75%
Ik ben niet-roker, maar vind 16 jaar is ok. 7 43,75%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2016, 07:51   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Geen alcohol, geen tabak, geen seks tot de leeftijd van 18 jaar. Is dat nu zo moeilijk ?
Totaal niet mee eens.
Seks zou maar toegelaten mogen zijn vanaf 65 jaar. Dan pas hebben de ouders de tijd (en de levenservaring) om hun kinderen grondig op te voeden.
Oud 25 januari 2016, 08:26   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik 'begrijp' het argument van mijn partijgenote, maar ik keur het niet goed.

In de auto is inderdaad private sfeer.
Maar op dit vlak ben ik dus heel wat strenger.

En ik meen gewaar geworden te hebben, dat het partijstandpunt onderhevig is aan voortschrijdend inzicht. Wait and see.

.
Oei... nu neem je toch grote risico's hoor Schoof... Afwijken van het partijstandpunt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 08:29   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Totaal niet mee eens.
Seks zou maar toegelaten mogen zijn vanaf 65 jaar. Dan pas hebben de ouders de tijd (en de levenservaring) om hun kinderen grondig op te voeden.
goeike !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:07   #44
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom.

.
Een sigaretje roken op Klokslag 18 e verjaardag ! dan moet ge wel uw geboorte akte bij de hand hebben hé ! juiste uur van uw geboorte en geen uur of dag ervoor of ge zijt geflikt en een crimineel omdat ge de wet overtreed ongelooflijk die stomme wetten ,, bekijk nu eens die uitleg ? kluchtig allemaal nietwaar...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:11   #45
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wie spreekt er hier over verlagen?

Als ge oud genoeg wordt geacht om te neuken, kunt ge ook oud genoeg worden geacht om de keuze te maken uw longen te verneuken.

Citaat:
Stop met betuttelen
ja De Block zou beter eens naar haar eigen kijken .... minister van gezondheid ,,,,,, mijn gat Gerard
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:37   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gaan de mensen met overgewicht ......te veel frisdrank hebben gedronken ....te veel vet en zout hebben gegeten en te veel suikers hebben genuttigd of al degenen die hun botten breken met te skiën te gaan mountainbiken en of de alpinisten....speleologen....skaters....autocoureu rs....valschermspringers....voetballers.....judoka .....hoerenlopers....de inactieve zetelhangers....enz...enz....dan ook allemaal op die wachtlijst komen te staan ?? Want volgens mij hebben die hun eventuele gezondheidsproblemen en kwetsuren zichzelf ook aangedaan
Da
Oud 25 januari 2016, 10:45   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan de mensen met overgewicht ......te veel frisdrank hebben gedronken ....te veel vet en zout hebben gegeten en te veel suikers hebben genuttigd of al degenen die hun botten breken met te skiën te gaan mountainbiken en of de alpinisten....speleologen....skaters....autocoureu rs....valschermspringers....voetballers.....judoka .....hoerenlopers....de inactieve zetelhangers....enz...enz....dan ook allemaal op die wachtlijst komen te staan ?? Want volgens mij hebben die hun eventuele gezondheidsproblemen en kwetsuren zichzelf ook aangedaan
Dat had ik al verwacht hoor die reactie, uw kort bochtenwerk is bijna even goed als het mijne waarvoor dank.

Toch blijf ik van mening dat de drie groepen die ik aanhaalde risicovoller zijn en in bepaalde gevallen ook schade toebrengen aan andere mensen die er geen boodschap aan hebben om drugs te slikken, te zuipen, te roken.

En ik denk wel dat ik mag schrijven dat ik weet waar ik over bezig ben want in een ver verleden heb ik het allemaal wel in zijn werk zien gaan.

Voorbeelden genoeg van drugsverslaafden die mensen aanvallen om wat geld te sprokkelen voor hun 'geestverrijkende' producten met te kunnen aanschaffen?

Gezinnen waar de drank tot situaties kan leiden waar de vrouw des huizes met de regelmaat van de klok in elkaar geslagen is geweest omdat meneer zijn willetje niet kreeg en niet op café mocht gaan?

Kinderen die mee mogen 'genieten' van Papa of Mama die sigaretjes liggen te doempen tegen 300km/u. (passief meeroken)

Ok patékes eten (andere) is ook een verslaving maar daar doe je buiten uzelf niemand ander kwaad mee.

Of zie ik dat weer totaal verkeerd?

Alle wegen leiden naar 'Rome', een hele lijdensweg zeg maar.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 januari 2016 om 10:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 13:18   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat had ik al verwacht hoor die reactie, uw kort bochtenwerk is bijna even goed als het mijne waarvoor dank.

Toch blijf ik van mening dat de drie groepen die ik aanhaalde risicovoller zijn en in bepaalde gevallen ook schade toebrengen aan andere mensen die er geen boodschap aan hebben om drugs te slikken, te zuipen, te roken.

En ik denk wel dat ik mag schrijven dat ik weet waar ik over bezig ben want in een ver verleden heb ik het allemaal wel in zijn werk zien gaan.

Voorbeelden genoeg van drugsverslaafden die mensen aanvallen om wat geld te sprokkelen voor hun 'geestverrijkende' producten met te kunnen aanschaffen?

Gezinnen waar de drank tot situaties kan leiden waar de vrouw des huizes met de regelmaat van de klok in elkaar geslagen is geweest omdat meneer zijn willetje niet kreeg en niet op café mocht gaan?

Kinderen die mee mogen 'genieten' van Papa of Mama die sigaretjes liggen te doempen tegen 300km/u. (passief meeroken)

Ok patékes eten (andere) is ook een verslaving maar daar doe je buiten uzelf niemand ander kwaad mee.

Of zie ik dat weer totaal verkeerd?

Alle wegen leiden naar 'Rome', een hele lijdensweg zeg maar.

Het ging erover dat jij vindt dat mensen die zichzelf iets hebben aangedaan op een wachtlijst zouden moeten komen te staan voor medische verzorging.En ja bij die die het zelf zoeken behoren volgens mij ook de patteekes verslaafden bij.

De schade die je met overdaad aan anderen berokkent is volgens mij dan weer een andere discussie.

Ook die patteekes verslindende mensen doen dat volgens mij ook zichzelf aan net als die alpinist die absoluut die berg wil beklimmen. en daardoor misschien in een rolstoel belandt.En ja onrechtstreeks kan die hun verslaving ook anderen schaden.

Wat jij hier nu schrijft heeft allemaal te maken met verantwoordelijkheden.....
Wie berokkent anderen het meeste schade ? De eenzame kettingroker die zichzelf iedere dag lazarus drinkt op zijn flatje of de alleenstaande moeder van 2 kinderen die zich volpropt met zoetigheden en door haar 'zelf gezochte' obesitas en diabetes na verloop van tijd haar kinderen niet meer naar behoren kan opvoeden ?

Berokkent de oude vredelievende cannabis rokende hippie in het park anderen meer schade dan de zakenman die met zijn zware diesel zuipende 4x4 van receptie naar receptie scheurt ?

Hiermee bedoel ik enkel dat je steeds voorzichtig moet zijn met opmaken van lijsten...Uiteindelijk heeft iedereen boter op zijn hoofd en dat heeft de geschiedenis ons al meerdere keren bewezen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 13:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 16:14   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, zowat alles is wettelijk leeftijdsgebonden, met 18 jaar meestal als norm. Dus waarom de verkoop van drugs niet.
Bob. Je praat als een meeloper in de maatschappij.
Heb je kinderen die 18+ zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 16:43   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bob. Je praat als een meeloper in de maatschappij.
Heb je kinderen die 18+ zijn.
Meerdere. Maar bij tabak is het mij wel vooral te doen om het groot kankergehalte ervan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 16:58   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Meerdere. Maar bij tabak is het mij wel vooral te doen om het groot kankergehalte ervan.
Groot gelijk ..
Oud 26 januari 2016, 01:03   #52
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
N-VA is tegen rookverbod in auto in bijzijn van kinderen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160123_02086029

Enerzijds willen ze wel roken verbieden voor 17-jarigen die bewust de keuze kunnen maken hun gezondheid te verk****n, maar anderzijds vinden ze dat een een klein kind van 3 jaar zonder problemen kan meeroken in de auto van de ouders, wetende dat ze 27 keer meer worden blootgesteld aan toxische stoffen in een kleine ruimte zoals een wagen t.o.v. een ruimere kamer.

Wie begrijpt die mensen nog?
eigen wetten eerst of zoiets...

Het gros van die lui wil wat populistische maatregelen zonder zich zelfs in eigen voeten te schieten.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 07:54   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik nu eens een goede maatregel:

Citaat:
Nu kun je in België in tabakswinkels, supermarkten, dagbladhandelaars, automaten en nachtwinkels sigaretten kopen. In Hongarije heeft men dat heel drastisch gedaan: van 70.000 verkooppunten naar 5.000. Daar kun je alleen nog sigaretten kopen in anonieme winkels waar op de voordeur nadrukkelijk staat: verboden onder de 18 jaar. Daar heeft de leeftijdsverhoging wel degelijk effect gehad.’
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 10:04   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging erover dat jij vindt dat mensen die zichzelf iets hebben aangedaan op een wachtlijst zouden moeten komen te staan voor medische verzorging.En ja bij die die het zelf zoeken behoren volgens mij ook de patteekes verslaafden bij.

De schade die je met overdaad aan anderen berokkent is volgens mij dan weer een andere discussie.

Ook die patteekes verslindende mensen doen dat volgens mij ook zichzelf aan net als die alpinist die absoluut die berg wil beklimmen. en daardoor misschien in een rolstoel belandt.En ja onrechtstreeks kan die hun verslaving ook anderen schaden.

Wat jij hier nu schrijft heeft allemaal te maken met verantwoordelijkheden.....
Wie berokkent anderen het meeste schade ? De eenzame kettingroker die zichzelf iedere dag lazarus drinkt op zijn flatje of de alleenstaande moeder van 2 kinderen die zich volpropt met zoetigheden en door haar 'zelf gezochte' obesitas en diabetes na verloop van tijd haar kinderen niet meer naar behoren kan opvoeden ?

Berokkent de oude vredelievende cannabis rokende hippie in het park anderen meer schade dan de zakenman die met zijn zware diesel zuipende 4x4 van receptie naar receptie scheurt ?

Hiermee bedoel ik enkel dat je steeds voorzichtig moet zijn met opmaken van lijsten...Uiteindelijk heeft iedereen boter op zijn hoofd en dat heeft de geschiedenis ons al meerdere keren bewezen
Met alle respect voor uw mening over het probleem maar ik blijf bij mijn gedachte.

Oh ja, u heeft misschien uw gelijk gehaald in de discussie, dunno?¿

E-sigaret mag van De Block nu ook nicotine bevatten

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 januari 2016 om 10:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 08:28   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Met alle respect voor uw mening over het probleem maar ik blijf bij mijn gedachte.

Oh ja, u heeft misschien uw gelijk gehaald in de discussie, dunno?¿

E-sigaret mag van De Block nu ook nicotine bevatten
Ik meen me iets te herinneren dat met dat stoompijpje (e-sigaret) met nicotine, je die nicotine kan doseren. Dus een hulp zou kunnen zijn om af te kicken.
Goed zo, in dat geval.
Maar alleen op plaatsen waar het toegelaten is om te roken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 23:08   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen me iets te herinneren dat met dat stoompijpje (e-sigaret) met nicotine, je die nicotine kan doseren. Dus een hulp zou kunnen zijn om af te kicken.
Goed zo, in dat geval.
Maar alleen op plaatsen waar het toegelaten is om te roken.

.
...alvast aan te moedigen dat het eindelijk kan.

Anderzijds, ik ken een heleboel mensen die door zo'n E-sigaret nog meer in de shit geraakt zijn
Je kan dat inderdaad ( als het een kwalitatief ding is ) doseren en zelfs geleidelijk afbouwen.
In de praktijk werd het meestal opgebouwd & gecombineerd met occasioneel een 'echte' sigaret waardoor de nicotineverslaving alleen maar toenam.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 13:01   #57
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een sigaretje roken op Klokslag 18 e verjaardag ! dan moet ge wel uw geboorte akte bij de hand hebben hé ! juiste uur van uw geboorte en geen uur of dag ervoor of ge zijt geflikt en een crimineel omdat ge de wet overtreed ongelooflijk die stomme wetten ,, bekijk nu eens die uitleg ? kluchtig allemaal nietwaar...
Roken zou uitdovend moeten zijn .
Geen nieuwe rokers meer toegelaten .

Wie nu reeds rookt en zodanig verslaafd is ,dat hij niet kan stoppen

kan zich nog te pletter roken,

maar daarna is het definitief gedaan .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 13:16   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Roken zou uitdovend moeten zijn .
Geen nieuwe rokers meer toegelaten .

Wie nu reeds rookt en zodanig verslaafd is ,dat hij niet kan stoppen

kan zich nog te pletter roken,

maar daarna is het definitief gedaan .
Tabak kweken is niet zo moeilijk hoor.
Oud 28 januari 2016, 15:03   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tabak kweken is niet zo moeilijk hoor.
Weet kweken en alcohol stoken ook niet,

maar het verhoogt de drempel toch gevoelig.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2016, 16:25   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Weet kweken en alcohol stoken ook niet,

maar het verhoogt de drempel toch gevoelig.
weet ? wat is dat voor een beest ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be