![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Gouverneur
|
Heel eenvoudig. Bij een onderhuur is er een benoemde achterliggende overeenkomst zijnde een huurovereenkomst waaruit men bepaalde rechten put. Bij een gast die blijft logeren is er geen achterliggende overeenkomst. Indien deze gast zou weigeren te vertrekken kan hij zich ook niet beroepen op een overeenkomst en bezet hij het goed zonder recht of titel.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb vrederechters meegemaakt die huurders NIET lieten uitdrijven, hoewel de verhuurder al bijna een jaar geen huurgelden had gezien.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 28 januari 2016 om 23:18. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij een vrederechter blijf je best weg als het even kan als verhuurder, want je haalt raar of zelden je gelijk en trek je in de meeste gevallen aan het kortste eind als een huurder het op een janken zet of een toneeltje opzet. Men gaat er nog steeds van uit, dat verhuurders rijke mensen zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 januari 2016 om 08:59. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In mijn wereld bestaan die niet zoal jij ze schetst. In mijn wereld doen deurwaarders hun werk waarvoor ze worden betaald. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is natuurlijk altijd voorzichtiger in het huurcontract expliciet te vermelden dat onderverhuren niet toegelaten is. Maar zelfs indien dit niet uitdrukkelijk vermeld staat, dan nog denk ik dat de huurder niet zo maar kan onderverhuren zonder het akkoord van de eigenaar. Want uiteindelijk is het huurcontract toch afgesloten tussen twee welomschreven personen (natuurlijke of rechtspersonen) en is het dus niet zo dat eender wie dan appartement of die woning mag gebruiken.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je als huurder enkele maanden het land verlaat en toelaat dat iemand tussentijds in je appartement logeert, dan is daar niets mis mee. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb het dan ook over vrederechters die in hun vonnissen de huurders nog altijd kansen geven hoewel die al maanden geen huur hebben betaald. Waarom begin jij over gerechtsdeurwaarders?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hier gaat de regel op; men dempt de put, nadat het kalf verdronken is. Een verhuurder heeft daarom het recht de bewoners van zijn bezit te selecteren, alsook de huurder van de verhuurder enkel mag onderhuren als hij/zij daarvoor toestemming heeft van de verhuurder. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 31 januari 2016 om 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een vrederechter is een rechter in zijn haar domein. Onpartijdig. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoel je nu in godsnaam?
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is...
Iemand verhuurt een woning en stelt een contract op met de huurder. Hij weet dus wie er gaat wonen en dat is de eigenaar zijn goed recht. Als zijn woning nu doorverhuurd wordt weet hij niet meer wie er gaat wonen en dat zou betekenen dat wanneer je een woning verhuurt je er geen idee meer van hebt wie daar allemaal komt wonen. Een contract is een contract. Als we daar aan gaan twijfelen is het hek van de dam. Want als dat met een verhuurcontract mag, mag dat dan ook met een arbeidscontract? Mag ik mijn buurman naar mijn werk sturen op dagen dat ik geen goesting heb en hem later mijn loon voor die dagen doorstorten? Ik dacht het niet. Een soort van AirJobs als het ware... Mijn baas gaat blij zijn denk ik... En dan heb ik het nog niet over een brandverzekering bv. Zowel de eigenaar en de huurder zijn geacht een brandverzekering af te sluiten. Hoe gaat dat dan als je je woning onderverhuurt? Moet die onderverhuurder dan met zijn Airbnb-contract naar zijn verzekeringsmakelaar? Ik vraag me trouwens af hoe dat nu geregeld is bij Airbnb? Stel: je verhuurt (een deel van) je huis en door de fout van de huurder brandt je kot af. Wie betaalt die grap dan? Ik heb ooit een brand gehad in een verhuurde woning waarbij de huurder, in tegenstelling tot mij, geen brandverzekering bleek te hebben. Ik heb mijn centen gekregen maar mijn huurder van destijds gaat nog jaren mogen afbetalen want mijn verzekering heeft de kosten op hem verhaald... Dus, wat als je via Airbnb verhuurde pand afbrandt door schuld van de huurder?
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees net dat Airbnb schade dekt tot 700.000 euro.
Nu zal dat voor de meeste mensen een gigantisch bedrag lijken maar ik weet uit ervaring dat het schadebedrag al snel kan oplopen. De schade aan je appartement kan misschien met 100.000 euro uitgevaagd worden maar wat als de vijf daarboven gelegen appartementen ook mee uitbranden? Of de brand slaat over naar de villa van de buren? Waterschade bij de bewoners onder u? Verder stelt Airbnb dat de huurders gedekt zijn door hun reisverzekering. Tsja, dat zal wel, gaat Airbnb bij elke huurder controleren of die wel een reisverzekering heeft? Soit, voor mij persoonlijk zitten er nog wat vele vage kantjes aan heel dat Airbnb verhaal...
|