![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schutter schreef:
Citaat:
Ik vraag me af of C. De Schutter de wapens op een legale manier verkreeg. Ten tijde van de feiten was de registratieplicht bij het betreden van van een schietstand nog niet verplicht. Zou het niet nuttiger zijn om eens na te gaan hoeveel wapenincidenten met geregistreerde wapens gebeuren. Uit recent onderzoek in Duitsland blijkt immers dat van de ca. 20000 misdrijven die in dit land met wapens worden gepleegd, er slechts 3 met legale wapens gepleegd werden. Een procentueel gezien verwaarloosbaar aantal zou ik zo zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toffe Knol schreef:
Citaat:
Of is het u ingefluisterd door uw kat? Weet je dat 2/3 van de wapens illegaal in omloop zijn ,dus niet in handen van sportschutters. Weet U er misschien zo een paar zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Als ik uw berichtjes lees vind ik maar één onderwerp terug en dat is rassisme denkt u aan niks anders dan andere rassen uit te moorden? In mijn vriendenkring zitten ook mensen met een andere huidskleur! Volgens mij zit er in u een (verborgen)rassist. Ofwel heb je bekrompen gedachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() [quote="ToffeKnol"][Jong toch, wat een moeilijke woorden ze op de slagersopleiding al niet leren! Maar uw filet américain vershouden, hoe doet u dat?
/quote] Haha, ik zal U eens in kwartieren komen onderverdelen met mijn scherp slagersmes! Als gij al lang op de dop staat omdat uw pillenfabriekje of wat dan ook zijn bazaar voor de helft van de prijs in Polen of Letland kan laten maken kan ik nog altijd mijn plan trekken dank u! Kent gij de Piano? Volgens mij zijt gij daar familie van met uw politiek correcte uitlatingen altijd. Wat is er nu mis met privé-wapenbezit, of met privé auto-of computerbezit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Schutter
Zou het mogelijk zijn om aan te geven WIE u op de korrel neemt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() [quote="Bobke"]@Schutter
Zou het mogelijk zijn om aan te geven WIE u op de korrel neemt ? [/toffe knul quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik wel begrepen hoor.
![]() Maar het kan voor verwarring zorgen hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schutter schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toffe Knol schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is ze ziek?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
1. Ik ken ThePiano. Jammer dat hij niet meer actief is op dit forum maar ik kan zijn beslissing begrijpen. Geen familie, naar mijn weten. Maar dat is relatief: als je maar ver genoeg teruggaat in de geschiedenis hadden ThePiano en ik gezamenlijke voorouders. En u en Ali ook. Vraag het maar aan Darwin. 2. Ik heb niets tegen privébezit. Ik heb eigenlijk ook niets tegen sportclubs waar geschoten wordt op windrozen of desnoods op conservenblikken. Ik zal u wat bekennen: ik doe dat zelf ook graag! Mijn bedenkingen beginnen op het moment dat er silhouetten van mensen worden gebruikt, dat zult u wel begrijpen, zeker? Verder stel ik vast dat iedereen zijn mond vol heeft over zelfverdediging, maar dat het grootste aantal mensen dat met die 'zelfverdedigingswapens' wordt neergeschoten, familieleden of bekenden zijn - per vergissing, bij het schoonmaken van een wapen, of in een impuls tijdens een ruzie. Ook kinderen doen graag pangpang met het geweertje van papa, en schieten elkaar op die manier een mooi gaatje in de kop. En we mogen natuurlijk de dappere schutters niet vergeten die de blaffer in hun eigen mond steken en hun hoofd eraf knallen. Wat dat is wat gebeurt in zo'n geval. Niet zo fijn om die rommel te moeten opruimen achteraf.
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ToffeKnol schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ToffeKnol schreef:
Citaat:
Dat scheelt een slok op de borrel. Overigens is het ook niet zo leuk om iemand aan een touw te zien bengelen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ToffeKnol schreef:
Citaat:
De meeste ongevallen doen zich trouwens voor in de huiselijke sfeer met doodgewone huishoudproducten meen ik te weten. Wat meer verantwoordelijkheidsgevoel bij de ouders kan veel leed besparen. Overigens, als ik er de kranten op nalees merk ik dat ook bij de politie wel eens wapenincidenten gebeuren. Wat denk je, ontwapenen die mannen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Bobke, ik kan mij weervinden in Uw uitlatingen. Maar mag ik vragen waar U het 2/3 cijfer ilegaal Haalt. wanneer er zo een cijfer bestaat, dan zou er een telling moeten geweest zijn van ilegale wapens. Dus wanneer er zo geen telling is geweest, dan kan men er ook geen cijfer opplakken, en mag men er vanuitgaan dat er GEEN ilegale wapens zijn in België. Dat is de redenering van de politiek. dus alle wapens waar een misdaad mee gepleegd worden zij eens legaal geweest. Ze worden gestolen bij de politie, leger, en al waar wapens op een hoop liggen. Wanneer we die lijn verdertrekken.... waneer er geen legale wapens zijn...... heeft men ook geen ilegale wapenbezit meer. De crimineel die zich bevoorraad in een Oostblok land is voor de politieker onbestaand. Daar kan hij geen wetten opplakken, en geeft hij geen enkele genoegdoening voor zijn achterban. Zo is het veel gemakkelijker om de geregistreerde mensen aan te pakken. De kranten zullen er over schrijven, en somige gasten die niets weten zullen de negativatie dan wel verder verspijden. Het systeem heet "VERDEEL EN HEERS". En sommige welweters vullen dat dan verder aan zonder te weten waarover ze praten. Ze kletsen maar uit hun nek, maaaaar, onwetende mensen worden wel zo door hun gebazel in het verkeerde kamp geduwd. En dat worden dan de tegenstanders van morgen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Fernand.
Je hebt gelijk, het zijn de cijfers die gebruikt worden door het ministerie van justitie. Ik vermoed dat ze op schattingen berusten. Tellingen kan men moeilijk houden hé. Het zijn tenslotte illegale wapens. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Spreek aub alleen over onderwerpen waarover u iets weet. Geef eens cijfers...hoeveel ongevallen gebeuren er ? Wat is een groot aantal mensen ? |
||
![]() |
![]() |