![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe trouwens slechts een minderheid van de draden open en reageer meen ik nogal onafhankelijk van de inhoud als ik vraag om de persoonlijke opinie. Ik geef toe dat ik niet wist dat een persoonlijke bijdrage niet perse een vereiste is bij een opiniestuk. Eigenlijk zou men tevreden dienen te zijn als er naar een persoonlijke bijdrage gevraagd wordt. Ik kreeg naderhand de indruk dat de draad geopend werd vanuit een mentaliteit van "take that rechts gespuis" ondertussen het artikel als een bot voor een hond neerwerpend. Wat is het verschil dan nog met agressief rechts dat dialoog afwijst? Citaat:
Daarbij was er wel een inhoudelijke inbreng in de berichten voorafgaande aan uw beschuldiging als zou dat niet het geval zijn. . Inijn reactie sprak ik me niet uit over de terugstuur politiek, maar reageerde op de afwezigheid van context. Het betreft hier geen probleem Turkije-Europa in de eerste plaats. De kortzichtigheid van de schrijver brengt ons in een situatie waarin we niet eens zouden door hebben dat we aan het dwijlen zijn met de kraan open. Waarom catalogeerde u de reactie die in die richting ging als inhoudsloos? Over "poco" heb ik niet gesproken, maar de eigen morele superioriteit pretenderen op basis van een open deur politiek ivm migratie noem ik houtain. Het staat evenzeer een dialoog in de weg en is even kortzichtig als de houding dat het probleem de Islam tot court is. Zo van "wij hebben een groot hart en trekken ons het menselijk leed aan" ondertussen dat men Bv niet de culturele component in de aanvallen in Keulen onder ogen wil zien, maar onwetenschappelijk en onterecht verdoezeld verwijst naar bv de October feesten, dat noem ik geen altruïsme. Dat noem ik misplaatst multiculturalisme dat lijnrecht tegenover mensenrechten is komt te staan alzo. Vrij hypocriet van 'links' om zo te werk te gaan. Citaat:
Wat de gevolgen zullen zijn van een Push back beleid daar heb ik te weinig zicht op momenteel. Ik zou ook liever minder chaotische maatregelen zien en vooral zou ik een preventief beleid wilen zien, bijvoorbeeld door te stoppen wapens te verkopen aan Saoudische Arabië of zich laten omkopen door investeringen van dat land. Dat is de Belgische politiek over heel de lijn schuldig. Van links tot rechts, mooie discours niet te na gelaten. Turkije speelt een afpersspelletke met de EU. We dienen daar niet in te trappen. Een humanitaire reflex dient niet plaats te vinden in het ijle. We dienen ook aan lange termijn gevolgen te denken, aan de context van de Syrische oorlog en de belangen van de verschillende partijen daarin. Prioriteit dient te zijn wat de stroom aan de bron kan stoppen. Tot nu toe steunt Europa de pogingen van de VS, Israël, Saoudi Arabië en Turkije om Assad van de macht te verdrijven. Besef dat in het gebied dat Assad controleert nog 70 procent van de bevolking leeft. De val van Damascus zal het vluchtelingen probleem nog enorm doen toenemen. Denkt u dan echt dat het zo snugger en zo humanitair is Turkije naar de mond te praten, te financieren, de vluchtelingen die ze doorsturen systematisch op te nemen? Plaats het probleem in een ruimere context en dan blijkt mischien dat het terug sturen van 1 bootje wel eens vele levens kan redden in de toekomst. Uiteraard dient zo iets geen geïsoleerde politiek te zijn, maar samen te gaan met diplomatieke druk op Turkije en anderen. Iets waar een slaafs Europa niet toe in staat is, en dus blijft het miopisch naar het vluchtelingen probleem kijken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2016 om 17:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij weten niet hoeveel mensen daadwerkelijk zijn gevlucht voor ellende. Wel kun je stellen dat een relatief groot gedeelte gewoon komt als immigrant. Maar tegelijkertijd zijn er weer relatief veel mensen die inderdaad zijn gevlucht voor vervolging, onderdrukking, oorlog en allerlei andere zaken. Maar juist dit toont aan dat er geen beleid is. Politici zitten uit hun neus te vreten en hebben het zodanig uit de hand laten lopen. Alleen Merkel toonde assertiviteit en een bepaalde 'wil', alleen was dit op een volkomen verkeerde manier. We moeten mensen niet naar hier halen, de grenzen moeten dicht. Ook moet er worden gefocust op een remigratiebeleid, alleen mensen hier houden (tijdelijk) die daadwerkelijk een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving/maatschappij. 2: Dat laat mij koud. Ik ben niet neoliberaal-rechts. Die mensen zijn in mijn ogen net zo walgelijk als de mensen die hun bek houden. Misschien nog wel ranziger. Begin dus niet over kosten tegen mij. Althans, niet nu. Er zijn veel ergere problemen bij gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mischien dat het daarom ook niet kan schelen of de oorlog nog 5 jaar duurt en nog meer vluchtelingen oplevert. België doet er in ieder geval niets aan die oorlog te stoppen. Integendeel. Belgische politici, zonder kritiek van links, hebben in het begin van de oorlog haat tegen Assad mee helpen verspreiden, jongeren aanzettend daar te gaan strijden. Het grote hart dat men wil tonen voor de vluchtelingen begint zo wel heel hypocriet te worden. Als men wil rekenen op empathie vanwege de bevolking dient men die bevolking niet te beliegen, en daarna ook nog eens erop neer te kijken als ze niet geloven in het vals altruistische plan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2016 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn er betrekkelijk weinig migranten uit Iran. Ondanks een westerse boycot heeft dat land een relatieve welvaart en een stabiel systeem kunnen uitbouwen waardoor mensen niet weg vluchten. Geef landen werkelijke onafhankelijkheid en ze zoeken hun weg wel. Dan komen ze niet naar hier afgezakt. Blijf ze onderdrukken en dan verdien je niet beter dan dat ze hun problemen naar hier exporteren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2016 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht eens tot de rest van de wereld zich eens even agressief en bemoeizuchtig begint te gedragen als 'het westen' sinds het einde van de tweede wereldoorlog. Je zal nog bidden dat de internationale orde gerespecteerd wordt, terwijl we daar nu tonen lak aan te hebben in de praktijk. Beter voorkomen dan genezen. Maar daar is men niet mee bezig. Dan maar tegen een muur oplopen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2016 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, ze hebben daar niets beters te doen dan oorlog te voeren blijkbaar! En volgens jou zouden al die inwoners het recht hebben om zich hier zomaar te komen installeren? Stoppen met oorlog voeren, daar hebben ze nog niet aan gedacht! Neen, massaal hier binnenvallen... en binnen een paar jaar hier oorlogje beginnen spelen uiteraard! Dat is hun volste recht, nietwaar? Buiten kieperen en buitenhouden, dat zootje! In de buurt van hun land veilige zones inrichten met blauwhelmen en het nodige materiaal, voorzien van tenten, voedsel, eten, medische zorgen...en daar laten tot het ze beu zijn oorlogje te voeren een eindje verder! Niets mis met push-backs naar dergelijke zones! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekendheid doen doorgaan voor "rechts populistische propaganda"... Zielig. Dat maak je enkel maar wijs aan domme linkse poco's die niet beseffen met wat ze bezig zijn, of een speciale agenda hebben waar ze zelf van profiteren! Gelukkig dat de meerderheid van de bevolking wat meer gezond verstand heeft en meer dan genoeg heeft van die vreemdelingeninvasie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, migratiekraan dicht, het gros van de aanwezige profiteurs en sukkelaars terug naar hun landen of in veilige zones waar ze kunnen wachten tot men in hun landen weer hun verstand gebruikt. Dat is echt het enige dat ons te doen staat! Het is dat of verzuipen voor iedereen en jij zou dat nog best leuk vinden ook waarschijnlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want hier volg ik VOLLEDIG Louis Tobback, toen hij als ENIGE een groot deel van de Leuvense universiteit studenten antwoord gaf over hun afkeer van de Belgische politiek. Als JULLIE het NIET doen, zullen anderen het voor JULLIE doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wanneer ga jij weten wanneer het echt "vol" is? Als alles naar de bliksem is en ze in geen jaren meer buiten te krijgen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is echt het enige dat ons te doen staat! Het is dat of verzuipen voor iedereen en jij zou dat nog best leuk vinden ook waarschijnlijk!" Maar het blijft bij holle woorden, maar GEEN daden, dus toch maar eens overwegen om de terugweg aan te vatten. 1-2-2012 Volgens N-VA-kamerlid Sarah Smeyers is de nieuwe opvangcrisis het gevolg van een gebrek aan structurele maatregelen inzake asiel en migratie. "Alle emmers zijn vol, maar heeft iemand er al eens aan gedacht de kraan dicht te draaien?", verklaarde ze tijdens het Kamerdebat vandaag. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 1 februari 2016 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog meer. Een niet of blanco stem is geen weggegooide stem, wat partijen ook mogen beweren. Het is ook het uitbrengen van een opinie. Het is een oordeel over het systeem Bv. De psychologische mechanismen waarnaar ik verwees hebben te maken met contactconditioneting en dergelijke. Het systeem is zo georganiseerd dat verkiezingen onnodig verdelen. En tot slot. Ik sluit niet uit ooit op een partij te stemmen. Wat ik wou zeggen was trouwens "Dat inzicht ligt ten dele aan de grondslag van mijn beslissing niet mee te doen aan Belgische verkiezingen, tenzij om een blanco stem uit te brengen" Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2016 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel spijtig dat een persoon die zeer dicht bij mijn ideeën staat totaal geen interesse heeft voor partij politiek, want: ENKEL in de politiek kan je de maatschappij "veranderen" of een wending geven naar je "eigen" gedachtengoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.expoo.info/ne/expoo/lapaz...kijn_info.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Blijkbaar was 1 linkje toch een serieuze discussie waard
![]() We leren bij van elkaar denk ik. Waarvoor dank. ![]() Leyland Parish Magazine, januari 1915.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat tenslotte telt is de mening van de meeste burgers, niet van enkele lieden die denken dat ze ongevraagd in de naam van iedereen mogen spreken! En wat de meeste burgers ervan denken, daar moet men geen komedie meer over spelen zeker! Dan nog rekening houdend dat diegenen "die ervoor zijn" grotendeels zelf binnengekomen zijn in ons landje en nog veel mensen kennen die ze ook graag zouden zien afkomen... En de niet geringe groep die aan het hele gedoe een job en een inkomen over houden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |