![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik het goed begrijp dient u helemaal geen KI te betalen. Google maar eens 'kadastraal inkomen eigen woning'.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 februari 2016 om 11:55. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
KI is een fictief bedrag (fictief huurinkomen dat men zou krijgen als men verhuurt). KI wordt gebruikt als basis om belasting te innen. 1 de roerende voerheffing. Deze is sinds de staatshervorming geen voorheffing meer, maar een echte belasting die de gemeente-, provincie-, en gewestkas spijst. 2 De belasting op onroerende inkomsten. het KI*1,7 (ong. voor 2015)*1.4 is het bedrag dat je bij je inkomsten belasting moet opgeven. Daarop moet je inkomstenbelasting betalen. Let wel: voor de eerste woning is dat meestal vrijgesteld. PS mensen die beweren dat je op (verhuurd) onroerend goed geen belasting betaalt zijn zeveraars die niks weten van belastingen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De onroerende voorheffing scheelt tamelijk veel van gemeente tot gemeente, en daaronder van provincie tot provincie. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Daar gaat geen eurocent van naar de staat. Het gewest daarentegen krijgt daar wel een (klein) deel van. De Vlaamse overheid wil de provincies afschaffen onder het mom van bezuinigen. Maar de provinciebelasting willen ze wel overhevelen naar het gewest. EN de taken van de provincie naar de gemeenten. Die om deze taken te bekostigen het KI willen herzien. En zo zijn we weer bij het begin van de discussie.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Parlementsvoorzitter
|
*foutje
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people. Laatst gewijzigd door IanVD : 8 februari 2016 om 16:24. |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Maar je betaalt wel nog "onroerende voorheffing" Ttz wat in de volksmond grondbelasting genoemd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
---
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 februari 2016 om 16:25. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gewest bepaalt de aanslagvoet, en de provincies en gemeenten bepalen hoeveel dat ze erbij doen. Voor Antwerpen, met het geindexeerd KI als basis: Vlaams gewest 2,5% Provincie Antwerpen 2,5%*2,9=7,25% Gemeente Antwerpen 2,5%*13,5=33,75% Totaal 43,5% |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#54 |
|
Minister-President
|
Het is afgeschaft voor de eigen woning!
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men moet het niet meer aangeven in zijn belastingbrief, en wordt er langs die kant, ook niet meer supplementair op belast (vroeger moest men het wel aangeven, maar mocht men het terug aftrekken).
Maar de zogenaamde grondbelasting (gemiddeld een 1000€/woning ?), gebaseerd op het KI, leeft als nooit tevoren, en moet door elke eigenaar betaalt worden. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Katastrofaal Inkomen en Ontroerende Voorheffiing : 1 pot nat.
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Europees Commissaris
|
Er zijn er schijnbaar een heleboel die het nog niet volledig snappen.
Mijn KI op alles wat ik bezit is trouwens al herschat wegens aangegeven verbouwingen. Wat mij wel verontrust is het feit dat de gemeenten vragen alle Ki's te herzien. Mijn gemeente kennende en de mentaliteit van de politiekers aan het bestuur; d.w.z alles langs deuren en vensters buitengooien; vrees ik het ergste. Opcentiemen zijn reeds zeer hoog en ze nog verhogen valt teveel op. Dan maar gaan prutsen aan het KI indien mogelijk. En dat mag wel uiteindelijk eens gebeuren. Want er zijn er velen die volgens het toebedeeld KI van destijds in een krot wonen. Maar dat krot is dan wel degelijk veranderd ingevolge bijbouwen en allerlei snufjes binnenin. De scheeftrekkingen zijn niet meer bij te houden. Bon; ik zie wel wat ervan komt. Bij mij is er dus een recente herschatting. Ze zullen dus niet veel meer in surplus komen halen via herschatting KI. Als plichtige burger heb ik gedaan wat moest maar dat betekent niet dat ik nog jaren meer moet betalen; en dus teveel; dan degenen die geprutst hebben achter hoeken en kanten. Sommige kleine zelfstandigen hebben dit ook begrepen. Zij weten reeds jaren dat; indien men alles aangeeft wat men verdient; men moet bijbetalen voor dezen die officieel te weinig verdienen of bijna niks aangeven. Dat is trouwens reeds jarenlang de verontschuldiging voor hun gedrag. Maar feitelijk hebben ze niet helemaal ongelijk. Je merkt nu reeds welke gevolgen de dreiging met de witte kassa hebben. En dan gaat het nog maar over een bepaalde branche van de handel. Iedereen een witte kassa of apparaat; zelfs gratis op kosten van de staat; en het niet afleveren van een document via dat apparaat leert de verbruiker dat het zwarte omzet betreft. En waarop hem ten onrechte ook BTW wordt aangerekend die eveneens als winst in de zakken van zijn leverancier belandt. Met dit gegeven kan hij pas aan prijsvergelijking doen tussen witte en zwarte leveranciers. En iedere burger zou daaraan moeten meehelpen en zwarte leveranciers bekendmaken als ze hun witte kassa of apparaat niet gebruiken. Pas dan ontstaat rechtvaardigheid voor allen. Laatst gewijzigd door werkman : 11 februari 2016 om 12:04. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
GELIEVE DEZE TWEE NIET TE VERMENGEN! Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 februari 2016 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|