Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 10 februari 2016, 19:57   #41
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De oplossing bieden voor de problemen van tegenwoordig in de EU dat is niet aan mij.

Zoals u volledig terecht in vraag wist te stellen: Wat is de beste oplossing?

Ik heb er geen idee van, laat ik aan diegenen over die daar meer kennis van zaken zouden moeten van hebben dan ik.

Ik gooi al eens een walvisje (Herman Melville zal het graag lezen) op het forum, dingen die ik las op het net en ik 'geniet' van de reacties daarna, soms leer ik zelfs iets bij.

Ik denk ook dat het Verenigde Europa ook één van de grootste blunders van de afgelopen jaren is en dat begint meer en meer duidelijk te worden.

Maar zoals ik al eerder schreef, mijn denken is niet je dat meer.

Ik hoop dat uw kinderen en kleinkinderen gezellige tijden tegemoet gaan. (opmerking in het algemeen, geen frontale aanval op iemand)
Het probleem met Europa is praten. En sommige geraken niet uitgepraat en worden dan "ge-mute" dat ze niet meer te horen zijn omdat hun tijd op is.
En dan sluit dat af en is er niets besloten, niemand zegt wat er nu gedaan zal worden. Iedereen zegt nog wat er gedaan moet worden naast elkaar.
Het wordt tijd voor een beter en sterker Europa.
Peche is offline  
Oud 12 februari 2016, 12:37   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het probleem met Europa is praten. En sommige geraken niet uitgepraat en worden dan "ge-mute" dat ze niet meer te horen zijn omdat hun tijd op is.
En dan sluit dat af en is er niets besloten, niemand zegt wat er nu gedaan zal worden. Iedereen zegt nog wat er gedaan moet worden naast elkaar.
Het wordt tijd voor een beter en sterker Europa.
Het zou kunnen klinken als: ze lullen maar wat uit hun nek.

Beter en sterker Europa? Wat er nu allemaal aan de hand is, is wel het levendig bewijs dat die EU eigenlijk tot niets in staat is.

Of dat er ooit zal van komen een sterker EU mag ik daar aan twijfelen.

Vele 'andere' waren er niet blij mee dat de EU wat aan elkaar ging koeken en proberen er dan ook alles aan te doen om dat terug ongedaan te maken.

Maar dat zal wel weer aan mijn 'doom' denken liggen.
Oud 12 februari 2016, 12:55   #43
Peche
Banneling

Standaard

Een sterker Europa dat vertrekt vanuit een republiek Universalia. Daarbovenop seculair en vertrekkend vanuit referenda.
Zodat het volk zegt wat past en niet past, dat is rapper beslist.
Ge volgt gewoon de kant van de meerderheid.
Minder bestuur, meer Europa. Zij bepalen niet wat goed voor ons is, wij doen dat.
Peche is offline  
Oud 12 februari 2016, 13:53   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oh neen, van mij mogen dromen zo zot mogelijk zijn....

De ene zijn/haar droom is vaak de ander zijn/haar nachtmerrie.

Hoe zot mogen zo'n nachtmerries worden van u?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 februari 2016, 08:32   #45
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn kinderen kijken naar dat Kalifaat zoals ik vroeger keek naar het Oostblok.
Liepen er vroeger ook Russen met automatische wapens en bomgordels in West-Europa op alles te schieten wat ze tegen kwamen?

Ofwel heb ik dat gemist ofwel zijn die kinderen van je niet bijster goed in het trekken van paralellen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 15 februari 2016, 08:41   #46
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De ene zijn/haar droom is vaak de ander zijn/haar nachtmerrie.

Hoe zot mogen zo'n nachtmerries worden van u?
Zijn specialiteit op dit forum is ridiculiseren, uitlokken en dan op het driehoekje klikken. En daar is ie duidelijk nog trots op ook.

Ieder zijn mening, maar op een discussieforum zou zo iemand nooit mogen getolereerd worden.
Helaas heeft de moderatie geen tijd om de discussiewaarde van dergelijke trolnicks eens onder de loepe te nemen.

Verwacht daar toch geen deftig argument van.

Verder dan wat geleuter in de trend van "so what", "mij niet gelaten" en "ieder doet wat ie wil" komt dat nooit.

Je hebt zo van die mensen die apathisch door het leven waggelen, vergelijk het met de orkestleden van de Titanic die bleven doorspelen terwijl de boot zonk.

Daar kun je niks mee aanvangen, laat je er best ook niet teveel door afleiden.
Het geeft dergelijke lieden een soort aandacht die ze nimmer verdienen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be