![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan iedereen dat. Net zoals iedereen kan stoppen met elke dag friet en vettige hamburgers te eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb zes jaar als minderjarige werknemer zonder enige bescherming in een asbestverwerkend bedrijf gewerkt, en ben ook roker. Stel nu dat ik een longziekte krijg die buiten het werken met asbest ook aan roken kan gerelateerd worden, wat dan?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je stoppen met roken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vraagstuk waar ik zelf niet uit ben.
Ik begrijp wel de redenering die is gehanteerd in dit concrete geval. Maar wanneer je dat opentrekt naar zwaarlijvige mensen en de gezondheidsproblemen die dat geeft (diabetes, hart- en vaatziekten), naar mensen die drinken, naar mensen die hun tanden slecht verzorgen, mensen die in het ziekenhuis belanden na een ongeval waar ze zelf schuld aan hebben, mensen met een erfelijke aandoening die toch beslissen een kind te nemen, ... Dan beland je toch in zeer lastige discussies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Als je de accijnzen erbij telt zelfs nog een pak meer.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is eigenlijk: mag men van iemand die op kosten van de gemeenschap een zeer dure behandeling krijgt eisen dat hij zijn leefgedrag (na en tijdens de behandeling) aanpast. Dus: - longziektes: niet meer roken - leverziektes: niet meer drinken - aandoeningen tengevolge van obestias: dieet aanpassen - drugsverslaving: afkicken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- op x-aantal jobs ontslagen: schrappen van de arbeidsmarkt - x-aantal jaar zonder maatschappelijke bijdrage: schrappen uit de maatschappij - teveel boeken gelezen in een donker hoekje: geen bril meer u merkt hopelijk het sarcasme ![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En behalve dokters, mag niemand nog alcohol nuttigen, zeker niet thuis, want controle daarop is te moeilijk. Er zal bij overlijden een autopsie uitgevoerd worden, komt een van bovenstaande zaken aan het licht dan kunnen uw nabestaanden fluiten naar uw levensverzekering, want het is u eigen schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp de vraag. Zeker bij zeer dure behandelingen is het een vraag waarover kan worden nagedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch breng je me op een beter, gemodereerder idee. Je leeft gelijk je wil. Maar kom je op een zeker ogenblik tot de constatatie dat je verder levenslang dure pillen nodig hebt voor je cholestorol, dan zou men kunnen zeggen dat je zelf mag kiezen: - die pillen zelf betalen en je doet maar, ofwel - die pillen grotendeels terugbetaald krijgen, maar met periodieke controle van je bloed, waarmee men zou kunnen checken of je zelf ook enige (enige ... goed lezen, goed begrijpen wat dat betekent) inspanning doet. Mijn politieke overtuiging is dat als de gemeenschap iets voor je doet, je daar ook iets voor mag terugdoen. Solidariteit is geen eenrichtingsverkeer. Ik betaal liever het dubbele van solidariteit aan iemand die zelf wil meewerken, dan het enkele aan twee mensen, waarvan een er zijn kloten aan schuurt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de keuze betreft in uw scheve vraagstelling heeft u antwoord, gelijke rechten voor iedereen die bijgedragen heeft, punt uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |