![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een werknemer met 30 jaar dienst moet 1 maand van zijn opzegvergoeding laten vallen om outplacementcursus te volgen om snel een nieuwe job te vinden. Hij/zij moet de studie van zijn of haar kinderen zelf bekostigen. Die student verdient (bijna) niks. (bijna=misschien beetje vakantiewerk als daar tijd voor overblijft) Een jongere met slechts een paar jaren actief werk omdat hij/zij tijdens de studieperiode liever lui dan moe was wordt dan weer beloond. Want die mag gratis een opleiding volgen in een knelpuntberoep met behoud van hoge werkloosheidsuitkering. Daar klopt toch iets niet hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Werkloosheid is reeds sedert 1993 beperkt in tijd ; vroeger artikel 80 (langdurige werkloze) en nu met het activeringsbeleid (oa inschakelingsvergoeding die beperkt is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u vergeet wel dat wij 1,3 miljoen mensen hebben die leven van een werkloosheidsuitkering en dat dit aantal reeds in 2020 de 2 miljoen zal overschrijden wegens de digitalisering en automatisering en de onmogelijkheid vd overheid om zijn massa's ambtenaren te onderhouden. U gaat dan bekomen dat miljoenen mensen zonder inkomen zitten. Dat draait altijd uit op burgeroorlog! Laatst gewijzigd door demonen : 24 februari 2016 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ indien dat wel zo was en iedereen ingenieur of dokter wordt zal uw werkloosheidsgraad niet veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U gaat ervan uit dat iedereen ander werk kan aannemen. De realiteit spreekt dat tegen! U moet ook de gevolgen afwegen : uw werkloosheidsuitkering wordt berekend op uw laatste loon. Ik ben er zeker van dat U dat mee zult opnemen in uw overweging om elders aan de slag te gaan (tegenwoordig is dat meestal zeer tijdelijk!!). Zo een beslissing kan zeer verregaande gevolgen hebben : een swt-er kan zo tot 100.000 Euro minder pensioen trekken door te gaan werken (zelfs zeer kort)! Bent u statutair? Wist U dat een alleenstaande werkloze ca. 972 euro per maand krijgt waar hij of zij alles van moet betalen + kosten moet maken om te solliciteren. Niks aan sociale voordelen want dat is voorbehouden voor de leefloners en niet voor de werklozen. Armoede troef dus en daar kiezen mensen echt niet zelf voor. Laatst gewijzigd door demonen : 24 februari 2016 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U krijgt dan niets!! Bent U statutair? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wordt hij niet uitbetaald dan krijgt hij natuurlijk een werkloosheidsuitkering. Je ziet overal statutairen, hé?
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Kan hij het helpen dat er hier op dit forum zoveel ambtenaren zitten, die altijd gelijk hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Wie op zijn 25e bekwaam geacht wordt op kosten van de belastingbetaler een diploma verpleegster te behalen beschikte op zijn 15e ook over voldoende capaciteiten om dat diploma te behalen. Mits zij de nodige inspanningen leverden natuurlijk. 2 Er is op dit ogenblik nog steeds een tekort aan ingenieurs en dokters (vooral tandartsen). Ik ben overtuigd dat er nog wel een heel aantal jongeren rondlopen die wel over de geestelijke capaciteit beschikken om die diploma's te halen. Maar bij sommigen mankeert de motivatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
https://www.vlaanderen.be/nl/publica...jaar-2015-2016 Hier vind je alles over selectie en weigering aan hogescholen en universiteiten. https://books.google.be/books?id=2KJ...gering&f=false Zo gemakkelijk als jij het voorstelt is het dus ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik heb mij wel vragen gesteld bij het feit dat oudere werklozen moeten betalen voor een outplacementcursus die meestal niks uithaalt, terwijl jongeren gepamperd worden. Citaat:
Kijk ik ken zo verschillende jongeren die dat traject volgen. Terwijl mijn kinderen studeerden en inspanningen leverden waren die anderen de toerist aan het uithangen. Nu studeren zij gratis, en worden daarbuiten nog eens betaald om te studeren. En als ik het goed heb worden die dopjaren nog gelijkgesteld aan gewerkte jaren voor de berekening van de loopbaan bij hun pensioen. Mag ik mij daar dan kritische bedenkingen over maken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Precies dat element, dat kennelijk eigen is aan zijn PTSS-aandoening, maakt het zo uitermate vermoeiend! Laatst gewijzigd door coro : 24 februari 2016 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij gooit meteen iedereen op dezelfde hoop (de toerist uithangen....). Heb je enige bron die aantoont dat de meerderheid die nu dergelijke opleidingen volgen 'de toerist hebben uitgehangen'. Indien wel, dan geef ik je overschot van gelijk. Indien niet echter....dimmen aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Belgische elektriciens kunnen de concurrentiestrijd met gedetacheerde Oost- en Zuid-Europeanen niet aan, waardoor steeds meer van hen hun job verliezen. In twee jaar tijd verdwenen meer dan 1.000 banen. http://www.tijd.be/politiek_economie...36322-3136.art De meeste knelpuntberoepen zijn beroepen die te duur zijn om door een belg gedaan te worden. In de bouw, tuin- en fruitbouw, transport, etc is zowat elke job een knelpuntberoep! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag ; bent U statutair of contractueel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet elk kind heeft dat voorrecht. Meer wens ik hier niet op te zeggen!! Laatst gewijzigd door demonen : 24 februari 2016 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |