![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je ook enig argument voor je bewering, of is dat buikgevoel? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() De hoop dat hij op een conventionele manier aan werk zou raken, is hij kwijtgeraakt. En dus zoekt de 35-jarige Brusselaar Blerim sinds gisteren een job op de kruispunten van Brussel. "Of ik de blikken van de mensen vrees? Nee, ik heb niets meer te verliezen. Sinds vanmorgen krijg ik immers heel wat boodschappen vol steun. Ook van mensen die zeggen dat ze overwegen hetzelfde te doen".
Hij heeft twee dochtertjes en is ondanks tal van sollicitaties al twee jaar werkloos. Hij is tot alles bereid om aan werk te raken, te meer omdat hij binnen een jaar zijn uitkering zal verliezen. Niet gekwalificeerd om snoep te verkopen "Enkele dagen geleden kwam ik op dit idee", verklaart de man tegenover La Dernière Heure. "De druppel die de emmer deed overlopen, was het antwoord dat ik kreeg van Kinepolis. Ik had gesolliciteerd voor een baantje als verkoper van popcorn en snoep. Ze antwoordden dat ik niet voldoende gekwalificeerd was. Terwijl ik tien jaar ervaring heb als zelfstandige in de verkoop en ik vlot Nederlands en Engels praat". Motivatie tonen "Het probleem is dat er niet genoeg werk is voor iedereen", beseft Blerim. "Er zijn altijd duizend kandidaten. Dan is het zo goed als onmogelijk om uitgekozen te worden. Je moet de beste van de beste zijn. Met mijn initiatief hoop ik op te vallen door mijn motivatie te tonen". Schoolverlater Blerim was 18 toen hij de middelbare school verliet om werk te gaan zoeken. "School, dat was niets voor mij. Daar betaal ik nu de prijs voor, want in ons land lijken diploma's vaak belangrijker dan mensen". Op zijn negentiende ging hij aan de slag als onderhoudsman in de chemische sector, op zijn 22ste werd hij trambestuurder. Twee jaar later begon hij samen met een vriend een winkel voor telegeleid speelgoed. "We waren de eersten in België. We hadden helikopters, zelfs drones", weet hij nog. Maar de winkel ging op de fles. Blerim ging nog even aan de slag als rekkenvuller in een supermarkt. "Ik pas me aan elke functie aan en ik ben zeer gemotiveerd", zo prijst Blerim zichzelf aan. "Ik hoop zo de aandacht te trekken. Ik hou hier niet mee op tot ik een baan heb gevonden". http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...erliezen.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Er is geen economische heropleving.
Die Francken heeft met de asielindustrie gebabbeld en gezegd dat hij hen niet meer kan onderhouden omdat de sociale zekerheid in aan het storten is. Die groen rakkers zijn terug in hun kraakpanden gekropen en er worden hooguit nog 80 asielzoekers per dag afgehandeld. Provincies worden afgeschaft, steden moeten fusioneren, stadsloketten worden allemaal gedigitaliseerd. Moet ik een tekening maken??? Denkt je dat ze dat doen om dat personeel betaald naar huis te sturen met een dubbel pensioen? Binnen de korste keren wordt het statutair statuut afgeschaft. Als bloedoffer zal de privé zijn bedrijfswagens moeten opofferen en over max 2 jaar wordt er geen kindergeld meer uitbetaald en worden een hele rits uitkeringen en subsidies afgeschaft! De boot is aan het zinken! Wat de taxshift betreft : er moet nog 8 miljard Euro gevonden worden. Zelfs als die gevonden wordt zijn wij nog veel duurder dan onze buurlanden. ps Die taxshift zal pas in 2020 op zijn max staan, tegen dan hebben onze rijkere buurlanden hun loonkosten weer substantieel verlaagd. Trouwens, tegen 2020 zullen er honderdduizenden nieuwe werklozen bijgekomen zijn, in de bankensector alleen al 70.000, dat staat vast! De bulkschepen worden �* rato van 3.000 per maand verschrot omdat de wereldeconomie is ingestort. Banken zijn virtueel failliet, de grieken worden met hun vluchtelingen alleen gelaten en de russen hebben vorig weekend een nucleaire aanval op Zweden gesimuleerd. De Nato gaat nu de grootste maneuvers sedert 20 jaar in Noorwegen houden. U heeft geen weet wat er bezig is! Toen Ford Genk in 2003 herstructureerde en de helft vh volk naar huis werd gestuurd hebben meer dan 40 werknemers een einde aan hun leven gemaakt. Ik heb al veel economische crisissen meegemaakt maar dat mensen aan kruispunten bedelen om werk heb ik nooit gezien. This is only the beginning!!!! Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2016 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wet verbiedt banken om onder 0,11 procent rente gaan. Maar door het lagerentebeleid van de Europese Centrale Bank is zelfs die minimumrente te hoog. "Het is economisch totaal onlogisch dat wij geld dat klanten ons geven met verliezen moeten wegzetten", zegt Clijsters. "Het zal ervan afhangen hoe lang dat houdbaar is, maar de minister van Financiën zal dit zeer nauw moeten opvolgen. Ik zie in het buitenland dat sommige banken pleiten om een negatieve rente toe te laten vanaf een bepaald groot bedrag op een spaardeposito om de schizofrene effecten die dat zou kunnen meebrengen te vermijden." http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2582506 Het heeft zelfs geen zin meer om te sparen voor uw oude dag. Toch verwachten ambtenaren, politici, vluchtelingen, ... dat wij dat wel voor hen doen! Laatst gewijzigd door demonen : 25 februari 2016 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Jan Loones geeft hier toe dat onze koopkracht onder druk staat (en dat met zulke lage olieprijzen) ==> puur door belastingen en 'besparingen' dus want we kennen een lage inflatie.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 februari 2016 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat maar komen. We zijn al wel meer gewend. Ik verneem via mail zojuist hoeveel honderduizend zloti's (?)Mieke Vogels gaat ontvangen en maandelijks nog 7OOO er bovenop. Maar ze gaat er nestblokken voor kopen. Alhoewel kerkuilen en andere hebben geen nestblok nodig. Dat is waarschijnlijk journalistenpraat weeral. Ik ga verdorie methylalcohol stoken om mee te rijden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Belgie hangt van het buitenland af om de binnenlandse motor goed te doen draaien. Oa de Duitse 'lokomotief'. Ook in een lange periode van laagconjunctuur zijn er korte opflakkeringen, politiekers (maar ook CEOs en handige managers) zijn dan de eersten om hun verdienste daarin op te eisen. Correllatie Belgie, Europa, buitenland. Of komt dat ook allemaal door de Belgische regering. Deze regering is nog niet lang genoeg bezig om alles op hun conto te schrijven, welke maatregelen zouden dan zo een onmiddellijk effect hebben, wanneeer zijn die genomen? De tax shift die amper een paar maanden oud is en hocus pocus er wordt ineens massaal aangeworven. Nee, we leven in een globale wereld. Daarom dat een goed Europa belangrijk is. Je kan bedrijven snel wegjagen, maar eer men naar hier komt is er meer red tape nodig. Laatst gewijzigd door Odol : 26 februari 2016 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een nieuwsfragment gezien waarbij die snullen bij Nike in Laakdal stonden en de ene tegen de andere zei "Die gaan daar dus nog een verdiep bovenop zetten" De andere was heel hysterisch en riep "Ja, ja". De n-va-ers zijn gaan praten met bedrijfsEIGENAREN vandaar dat oa een huts zo tevreden is over de N-VA. Ze hadden beter gepraat met de bedreifsLEIDERS! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja kijk ze hebben rusland in een recessie geduwd, en in feite ook europa... dus dat verwonderdt mij niet als je grenzen dichtgooit dat je daardoor miserie krijgt.
Draghi moet dan gans de tijd een nulrentetarief aanhouden om de boel op gang te houden en om de recessie niet op gang te zetten, Dan komt china effe zoals te verwachten was op zijn 'plateau' niveau, dus die gasten voelen ineens de groeiarmoede, en de eeuwige aanzwengelen van de economie die dan als communicerende vaten china stimuleerde hebben ze gestopt, ze hebben gesnapt in europa en VS dat het geen zin heeft om op die manier de economie te stimuleren, dan maar de rentemanier, uiteindelijk zit china zijn cash te beleggen in onze papieren dus we pakken het langs daar terug Nu : ivm met rusland Hadden ze nu gewoon eens aardgas een europese tax van 0.1-0.2euro opgelegd, dan was met een onzichtbare hand de russische export gehalveerd en was poetin in zijn eigen zak oneindig diep aangetast.. Dan moesten we dan gewoon dat geinde tax herverdelen naar de burger als isolatiepremies en was de economie in europa al minde rin het zak gezakt... Je moet gewoon de taxen verlichten op arbeid, wat ze nu uiteindelijk een klein beetje ietsiepietsie bezig zijn om ons land intern te devalueren tov het buitelnad, en die taxen verschuiven naar consumptie van goederen en overheidsdiensten.... Nu het taxen zelf verloopt nog ook heel rustig men durft blijkbaar niet te hard aan de knopkes draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze regering zit in een spiraal waar steeds meer geld in nodig is. Geld dat ze uit onze economie noodgedwongen moeten nemen. Vandaar dat onze economie zwaar onderuit blijft gaan. Zolang men deze bedenking niet kan of wil maken...is er geen herstel. Wat ze moeten doen is veel geld gaan lenen en ons veel minder belasten. De return in onze economie zal zo groot zijn dat ze op termijn winst zullen maken. Maar ja...niet voor de eerste honderd jaar waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik hier in de buurt even rondkijk zie ik de auto's kleiner worden en geen nieuwe, maar jonge kleine benzine occasies in de plaats. De oud ijzer man heeft ook bijna niets meer op zijn camionneke liggen. Er zijn teveel leefloners die met hun remorkske rondrijden of mensen die het zelf naar de werf brengen om nog iets bij te verdienen. En het zijn geen wollen geitesokken die dat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ons land mag niet langer de ogen sluiten voor de chaos in Libië, vindt N-VA-Kamerfractieleider Peter De Roover. Diplomatie alleen zal niet volstaan: de partij vindt een militaire interventie nodig, schrijft De Standaard vandaag. http://www.demorgen.be/binnenland/n-...ibie-b8a4c97e/ Maw, de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie wil de economie terug aanzwengelen door oorlog te gaan voeren, de vluchtelingen stroom die daardoor ontstaat zijn zorgen voor "de anderen" ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen een jaar of 2 doekt Audi Vorst op omdat de wagen dien ze daar gaan produceren een flop zal worden.
Dat is een echte verdienste van de N-VA regering. |
![]() |
![]() |