![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het goede nieuws is dat de bedrijfswagen nu over zowat het ganse spectrum van de politiek,en ook in het "middenveld"(sedert de recente demarche van het VBO), in vraag staat en dat er VOORSTELLEN gedaan worden (in plaats van zich te beperken tot kritiek alleen)...
Het zal een mooie oefening zijn voor (liefst-) deze-,of mogelijk een volgende regering, om deze Gordiaanse knoop,waarbij fiscale maatregelen,loonkosten en verkeers- en milieubeleid verstrengd zijn geraakt te ontwarren. Laatst gewijzigd door kelt : 5 maart 2016 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waarom drosamadaris blijft pleiten voor de uitzondering op zijn firmawagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat deze vorm van verloning belastingtechnisch voordelig is voor de werkgever, daar heeft de werknemer weinig mee te maken. En die betaalt reeds een tarief op het voordeel. Denk je echt dat de waarde van de wagen zal vervangen worden voor extra nettoloon? Tuurlijk niet. Maw, zij die nu deels vergoed worden met een firmawagen, zullen voor dezelfde prestaties mogen inleveren. Maar dat is niet alles. Want men wil voor iedereen een mobiliteitsbudget invoeren. Maw, zij die nu geen firmawagen hebben, gaan méér krijgen voor dezelfde prestaties als ze nu doen.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als werkgever verlies je natuurlijk wat.
Een leasing betaal je de eindsom en schrijft hem over op persoonlijke naam zodat je nog wat geld kunt verdienen bij particuliere verkoop.
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Hmm,ik moet mijn wagen betalen van mijn netto-loon,sommigen van hun bruto-loon.De eerste die mij kan uitleggen dat dit niet discriminerend is moet hier nog opstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus akkoord,als de NMBS btw betaalt op zijn subsidies, taksen betaalt op zijn fossiele energie, sociale lasten betaalt voor het infrastructuur personeel, Een'maal alles gelijk belast is, moet iedereen de vrije keuze krijgen. E, als NMBS 1miljard btw betaalt ipv 3 miljard subsidies krijgt als economische efficiëntie toevoegen aan het bnp . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus akkoord,als de NMBS btw betaalt op zijn subsidies, taksen betaalt op zijn fossiele energie, sociale lasten betaalt voor het infrastructuur personeel, Een'maal alles gelijk belast is, moet iedereen de vrije keuze krijgen. E, als NMBS 1miljard btw betaalt ipv 3 miljard subsidies krijgt als economische efficiëntie toevoegen aan het bnp . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet ook in datzelfde kader het voordeel in natura van ambtenaren en hun dienstwagens regulariseren. Ook daar is een huizenhoge discriminatie embedded in onze maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet ook in datzelfde kader het voordeel in natura van ambtenaren en hun dienstwagens regulariseren. Ook daar is een huizenhoge discriminatie embedded in onze maatschappij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want de discriminatie tussen ambtenarij en privé wordt groter en groter, de ambtenaren worden verdoken kapitalisten en subsidie binnenrijvers en dat mag gerust gecorrigeerd worden
Men moet stoppen met bezuinigingen bij de privé te zoeken en men moet dringend zoals beloofd de ambtelijke intomen en hun voordelen in natura extra belasten zoals zij de privé behandelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Wegens het gebrek aan solicitanten werd bij mij een collega gelokt met een bedrijfswagen,omdat hij het niet zag zitten om een 2de wagen te kopen om 2x per dag 45 min te rijden.Op mijn vraag waarom hij wel en ik niet,kreeg ik te horen dat het mijn zaak niet was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook de enige reden waarom er allerlei trucjes zijn zoals de salariswagen, de maaltijdcheques, de ecocheques, bonussen in aandelenopties, ... Lagere basisaanslag en geen onnozelheden zoals bovenstaande meer. Maar goed, wie durft er dat eerste echt uit te voeren?
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook de enige reden waarom er allerlei trucjes zijn zoals de salariswagen, de maaltijdcheques, de ecocheques, bonussen in aandelenopties, ... Lagere basisaanslag en geen onnozelheden zoals bovenstaande meer. Maar goed, wie durft er dat eerste echt uit te voeren?
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Indien wel, waar zit de discriminatie dan?
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat "bepaalde groepen" hierdoor loonsinlevering door moeten doen, doet er niet toe. Ze hebben jarenlang een fors voordeel gekregen op de kap van anderen die wel de volle pot RSZ moesten bijdragen. Ik zou dus zeggen dat zij (wij) blij zijn wat we hebben gehad en nu eens vooruit gaan met een beter fiscaal stelsel. |
|
![]() |
![]() |