Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2016, 13:21   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Desnoods de zalf zelf gaan uitvinden
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2016, 15:14   #42
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Oeps, dan is het de Lotto die dat grote gat geslagen heeft.
Met een omzet van 1,2 miljard er 3 miljard teveel uitgeven.
De zaak is opgelost, gelukkig maar.
De vorige regering is er toch ook in geslaagd om 2 keer meer uit te geven dan ze binnenkregen en iedereen roept om die regering terug te krijgen. So what?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2016, 23:38   #43
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lastpost Bekijk bericht
Wat een geluk dat je bij je partij buitengestampt werd.
We leven hier allemaal in gelukzaligheid en danken God dat er in ons midden een fenomeen is opgestaan die zo erg kan lullen dat hij zelf over eigen smurrie struikelt.
En verder danken wij ook de goede God dat hij een plaatsje heeft vrijgehouden op deze wereld voor dergelijk volk.
Maar ik vind het niet eerlijk dat nadien de eenvoudigen van geest als eersten zijn rijk der hemelen zullen mogen betreden.
Hij mag ze voor mijn part nu reeds binnen laten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 06:18   #44
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wel ik ga het eens proberen uit te leggen.
Gisteren vernam ik op TV in het nieuws (VRT) dat er een zalf bestaat om huidkanker te genezen. Ze wisten er ook bij te vertellen dat een behandeling met die zalf over de 120.000 euro per jaar zou kosten.
En de sociale zekerheid zou dat nu gaan terug betalen aan de zieken.
Geen probleem daarover.
Maar ik vind het wel mensonterend dat een firma over een octrooi kan beschikken en daardoor de kans krijgt om mensen te laten kiezen tussen de dood of armoede. Vooropgesteld dat ze het geld zouden hebben om te kiezen voor armoede en het dus konden betalen.
Dit is dus verworden tot een maatschappij die alleen nog geneesmiddelen aanbiedt die superrijken kunnen betalen. Of die de sociale zekerheid kunnen ondergraven.
Ik begin respect te krijgen voor de chinezen die ons in het begin beconcurreerden met namaak allerhande waar ook octrooi voor was.
Voeten aan vagen dachten ze.
Maar.....ik vind het schandalig.
In dit geval zou iedereen zijn voeten moeten vagen aan dit octrooi.
Waarom? Heel simpel. Dat octrooi is in strijd met de menselijke waardigheid.
Dus kan niet toegekend blijven wanneer blijkt dat het misbruikt wordt.
En wij dus maar betalen om de sociale zekerheid te spijzen.
Een zekerheid die omwille van kapitalistische motieven zich moet laten leegzuigen. Foei!!!!
Afschaffen die boel. !!!!! En desnoods zelf die zalf produceren zonder octrooi.
Zoals de chinezen deden.
De R&D budgetten van de grote pharmabedrijven zijn kleiner dan hun lobbybudgetten. Ik weet niet of het in het geval van de kankerzalf ook zo is maar in de meeste gevallen worden nieuwe medicijnen (of zelfs verbeteringen aan bestaande medicijnen bvb ivm bijwerkingen) aan overheidsuniversiteiten gerealiseerd met belastingsgeld, in spinoffs gemoffeld en voor een prikje verkocht aan big pharma die dan de winsten mag binnen rijven en uitkeren aan haar aandeelhouders, de rijken en de private babyboomerpensioenen.

Het hele systeem is zo rot en corrupt als maar zijn kan. Lang leve het grote geld. Dit is de week van het geld, het niet geld, het gat in de begroting.

En ze komen er gewoon voor uit : zelfs de private pensioenfondsen zijn niet meer dan één grote ponzi.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 06:19   #45
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren vernam ik op TV in het nieuws (VRT) dat er een zalf bestaat om huidkanker te genezen. Ze wisten er ook bij te vertellen dat een behandeling met die zalf over de 120.000 euro per jaar zou kosten.
Geen probleem daarover.
Maar ik vind het wel mensonterend dat een firma over een octrooi kan beschikken en daardoor de kans krijgt om mensen te laten kiezen tussen de dood of armoede. Vooropgesteld dat ze het geld zouden hebben om te kiezen voor armoede en het dus konden betalen.
Dit is dus verworden tot een maatschappij die alleen nog geneesmiddelen aanbiedt die superrijken kunnen betalen. Of die de sociale zekerheid kunnen ondergraven.
Ik begin respect te krijgen voor de chinezen die ons in het begin beconcurreerden met namaak allerhande waar ook octrooi voor was.
Een zekerheid die omwille van kapitalistische motieven zich moet laten leegzuigen. Foei!!!!
Zoals de chinezen deden.
De R&D budgetten van de grote pharmabedrijven zijn kleiner dan hun lobbybudgetten. Ik weet niet of het in het geval van de kankerzalf ook zo is maar in de meeste gevallen worden nieuwe medicijnen (of zelfs verbeteringen aan bestaande medicijnen bvb ivm bijwerkingen) aan overheidsuniversiteiten gerealiseerd met belastingsgeld, in spinoffs gemoffeld en voor een prikje verkocht aan big pharma die dan de winsten mag binnen rijven en uitkeren aan haar aandeelhouders, de rijken en de private babyboomerpensioenen.

Het hele systeem is zo rot en corrupt als maar zijn kan. Lang leve het grote geld. Dit is de week van het geld, het niet geld, het gat in de begroting.

En ze komen er gewoon voor uit : zelfs de private pensioenfondsen zijn niet meer dan één grote ponzi.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 07:31   #46
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Daar ga je toch betere bronnen voor moeten geven.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2016, 07:36   #47
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geen probleem daarover.
Zoals de chinezen deden.
En wie gaat de R&D van het medicijn betalen?
Meestal kost dit tegen het miljard euro voor één medicijn. In dit geval lijkt het ingewikkelder (kanker), dus mag je makkelijk het dubbele rekenen.
Daarbij komt nog dat de productiekosten soms enorm hoog zijn (menselijke cellen in cultuur brengen is niet makkelijk) voor heel lage productieyields.
Wie gaat dat dan betalen?

Ik verzeker u, als je één maal een medicijn van een farmaceutisch bedrijf vanonder het octrooi haalt, mag je fluiten naar toekomstige R&D, geen enkel bedrijf gaat daar nog in willen investeren.
Veel succes om zulk onderzoek bij de overheid te organiseren...

Laatst gewijzigd door sepper : 15 maart 2016 om 07:36.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be