Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 17 maart 2016, 16:11   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
In die zin is het Christendom uiteraard ook niet gematigd. Toch valt het hier in West Europa de laatste toch wel mee wat dat betreft.
Hoeveel eeuwen zouden we nog moeten wachten tot de islam op dezelfde manier beleeft en toegepast wordt als het christendom alhier? Zodat moslims en anderen het zich ook niet meer aantrekken als ze dat niet willen!
"Godsdienst" is de nachtmerrie van de mensheid. Hebben onze voorouders ook meegemaakt: zwijgen en doen alsof of de brandstapel op!
Allemaal omdat een aantal "schurken" hun grilletjes wilden en konden opdringen met het zinnetje "God wil het!"
Die "God" bestaat niet, maar die schurken wel!

Laatst gewijzigd door andev : 17 maart 2016 om 16:23.
andev is offline  
Oud 17 maart 2016, 16:15   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die rottigheid die nu in naam van de islam gebeurt, gebeurde hier reeds in de naam van de kerk.

Daarnaast zijn er nu reeds landen waarin wel een gematigde islam aanwezig is. De enige die zich hier dus moet informeren ben jezelf.

Ik geloof trouwens niet in vredelievende sprookjes. Daarin is namelijk alles zwart of wit. Zo zit de wereld echter niet in elkaar. Dat is een fout die gelovigen en extreme haters zoals uzelf echter gemeenschappelijk maken.
Zij wij de "extreme haters" of zijn het juist de moslims die ons als ongelovige varkens beschouwen en die vinden dat ze ons gerust een kopje kleiner mogen maken? IS zal zich wel eventjes bezig houden met die "gematigde moslimlanden" nietwaar?
andev is offline  
Oud 17 maart 2016, 16:21   #43
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoeveel eeuwen zouden we nog moeten wachten tot de islam op dezelfde manier beleeft en toegepast wordt als het christendom alhier? Zodat moslims en anderen het zich ook niet meer aantrekken als ze dat niet willen!
"Godsdienst" is de nachtmerrie van de mensheid. Hebben onze voorouders ook meegemaakt: zwijgen en doen alsof of de brandstapel op!
Allemaal omdat een aantal "schurken" hun grilletjes wilden en konden opdringen met het zinnetje "God wil het!"
Helaas is godsdienst inderdaad vergif. Persoonlijk denk ik dat een atheistisch humanitische levenhouding het meest voordelig is voor alle partijen op aarde. Extremiteiten met extremiteiten beantwoorden is nonsens en zal nooit het verhoopte resultaat opleveren.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 16:51   #44
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die andere mening, dat is hun zaak of probleem. Maar die moeten ze hier niet komen opdringen! Waarom zouden wij moeten rekening houden met hen en zij niet met ons, dan nog in ons eigen land!
En is dat "hun mening" of het gevolg van een bloedige dictatuur die ze een kopje kleiner maakt als ze durven een andere mening hebben?
Dat noemt politieke correctheid

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 17 maart 2016, 17:11   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn blijkbaar moslims die een andere mening hebben. Lastig zeker, te moeten erkennen dat niet alle moslims hetzelfde denken?
Er is geen enkel moslimland waar "het wijf" iets te zeggen heeft.
Hun vrijheid is altijd beperkt, evenals hun rechten.
Pericles is offline  
Oud 17 maart 2016, 17:59   #46
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Smile

Citaat:
Die "God" bestaat niet, maar die schurken wel!
Boude bewering............kun je dat bewijzen????????
TREBRON is offline  
Oud 17 maart 2016, 18:02   #47
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Aan veel teksten van verbitterde mensen op forums is het hier het omgekeerde. Weinig of geen "venten" die iets te zeggen hebben.
TREBRON is offline  
Oud 17 maart 2016, 18:03   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik koester nog steeds de stille hoop dat ooit het moment komt (waarschijnlijk nooit) dat de moslim vrouwtjes dat zelf beu worden dat ze op de één of andere manier onderdrukt worden.
Oud 17 maart 2016, 18:27   #49
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar spreken jullie dezelfde brabbeltaal.
Neen hoor. Verheerlijking van geweld ondersteun ik niet. Net als ieder weldenkend mens. En daar hoor je duidelijk niet bij.
Oud 17 maart 2016, 19:17   #50
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Neen hoor. Verheerlijking van geweld ondersteun ik niet. Net als ieder weldenkend mens. En daar hoor je duidelijk niet bij.
Geen idee hoe je aan zo gek idee komt maar soit.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 19:59   #51
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dan gehoorzaamheid bij de gematigde moslims als die voor het blok worden gezet door extremere moslims om anderen te vermoorden; gaan die dan zwichten onder de druk?

Volgens het milgram experiment zwicht 50-60% onder de druk van een authoriteit. Dus 50-60% zijn slapende cellen die IS gehoorzamen. Als we dat dan uitvergroten naar Belgie is er potentieel 5% v d bevolking een IS-volger als we ervan uitgaan dat 10% v d bevolking van Belgie moslims zijn.
Oud 17 maart 2016, 20:20   #52
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat klagen ze eigenlijk aan?

Kennen ze hun eigen ideologie, en de levenswandel van de profeet van die ideologie die ze aanhangen, niet?

Hetgeen IS doet is exact hetgeen voorgeschreven staat in 't boek van de vvredelievende ideologie en hetgeen hun profeet, de karavaanrovende pedofeet hen voordeed.

De "vrijheid" waar ze zo naar (terug) snakken, hadden ze voordien niet dankzij islam, maar ondanks.
Dat hebt ge met geïnstutionaliseerd geloof. Pedofeten, pedopriesters, ... een plaag zijn het. Het is de bron van alle ellende in de wereld en toch blijven ze zeggen hoe ge een goed leven moet leiden. Bende gestoorde gevaarlijke hypocrieten zijn het.

Misschien zijn deze filmende vrouwen niet geïnstitutionaliseerd?
IJsboer is offline  
Oud 17 maart 2016, 20:37   #53
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.
Hun vrouwen staan bijgevolg ook niet met spandoeken buitenlandse invasielegers welkom te heten.

Thuleander is offline  
Oud 17 maart 2016, 21:16   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Klopt.
Hun vrouwen staan bijgevolg ook niet met spandoeken buitenlandse invasielegers welkom te heten.

Ik reageerde er hier al eerder op in een draadje waar ook die foto stond in de zin van: wat voor stomme geiten zijn dat. Die snappen het plaatje helemaal niet.

Die uitnodigende houding is er zwaar over.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 maart 2016 om 21:17.
Universalia is offline  
Oud 17 maart 2016, 23:28   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, mijn standpunt is en blijft dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan. Jij maakte vandaar de sprong om te concluderen dat ik blijkbaar een voorstander ben van totalitaire regimes. Die waanzin staat op jouw conto.
Nee, die sprong heb ik niet gemaakt adhv je opmerking over gematigde moslims.

Tot die conclusie kwam ik pas later, volg de pijltjes maar terug, pas nadat jij begon over "extreme haters" (-->mensen die kritiek leveren op de totalitaire ideologie met woorden) en dat die "gasten die ze in Molenbeek zoeken (gewapende terroristen dus) meer lef hebben dan ik, of mensen zoals ik", daarbovenop ook nog over 't "christendom...blablabla..." standaard trucje om islam uit de wind te zetten, want; wij deden 't immers ook.

Jij hebt je punt dus duidelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door SDX : 17 maart 2016 om 23:29.
SDX is offline  
Oud 18 maart 2016, 01:53   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa is ook niet gematigd dankzij het christendom, net ondanks.
En Noord-West-Europa is een baken wat betreft al die zaken die je opnoemt. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn er geen andere plekken in de wereld die daaraan voldoen. Maar de islam in bv. Indonesië is een stuk gematigder dan in het Midden-Oosten. Nog niet gematigd genoeg naar Europese normen, akkoord. Maar dat is bv. Rusland dan ook niet.

De islamwereld moet inderdaad nog een verlichting ondergaan.

U zegt,man,man,lees onderstaande link eens door.....

hier een uittrekseltje ervan....

Citaat:
Maar in de moskee van Padang begrijpt geestelijk leider Zainal Tazar van de grootste gematigde moslimorganisatie Nahdlatul Ulama de woede van deze moeder niet. Moslims zijn in in de meerderheid (88,2 %). “In de Koran staat dat vrouwen de hoofddoek dienen te dragen. Ook op alle openbare scholen moet verplicht de sluier worden ingevoerd. We vragen niet-moslims onze wet te volgen. Ze zijn in de minderheid en dienen zich aan ons aan te passen.

https://www.oneworld.nl/wereld/invoe...heel-indonesie
Svennies is offline  
Oud 18 maart 2016, 09:14   #57
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, die sprong heb ik niet gemaakt adhv je opmerking over gematigde moslims.

Tot die conclusie kwam ik pas later, volg de pijltjes maar terug, pas nadat jij begon over "extreme haters".
Toch niet dat: schreef ik pas nadat je mij een voorstander van totalitaire regimes noemde.

Enfin, maakt niet uit, als je mijn andere posts op dit forum ooit gelezen hebt weet je dat ik allesbehalve de islam uit de wind zet. En als je ze niet gelezen hebt, so be it. Waar ik in dit topic over viel is dat er mensen zijn voor wie de oplossing van de hele problematiek nog extremer is dat het probleem zelf.
JBM is offline  
Oud 18 maart 2016, 12:49   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet dat: schreef ik pas nadat je mij een voorstander van totalitaire regimes noemde.
Leugens & fanta in jouw hoofd.

Citaat:
Waar ik in dit topic over viel is dat er mensen zijn voor wie de oplossing van de hele problematiek nog extremer is dat het probleem zelf.
Nog meer leugens, staat geen enkele "oplossing" in heel de draad, dus kon je er ook niet over vallen.
Tenzij je er iets op tegen hebt dat 'n totalitaire ideologie wordt bestreden met woorden & kritiek.

Laatst gewijzigd door SDX : 18 maart 2016 om 12:50.
SDX is offline  
Oud 18 maart 2016, 13:17   #59
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Indonesië is gematigder dan Saudi-Arabië of IS maar een land dat sharia onrecht invoert of atheïsten in de cel gooit zou ik nu ook niet als blijft nog steeds extreem.
Oud 18 maart 2016, 13:19   #60
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee hoe je aan zo gek idee komt maar soit.
Dat had ik ook niet verwacht. Daar moet je Lef voor hebben, nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be