![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn "antwoorden" die enkel goed zijn om verder te laten gebeuren wat nu meer en meer aan het gebeuren is. Zelf ben ik niet meer zo jong, ik zal geen andere maatschappij meer meemaken die diegene waar ik nu in verblijf, toch niet met grote direct voelbare veranderingen. Maar na mij komen er nog mensen, generaties. Ik kijk niet uit naar wat er voor hen op komst is... Schrale troost, dat is gewoon de evolutie van het mensdom, waarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Godsdienst eindigt vaak in een suprematie denken. En godsdienst is extreem belangrijk bij hen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Krates : 1 april 2016 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Denk je dat dat zogenaamde kalifaat werkelijk een invloed heeft op de moslims? En in hoeverre wordt dit als legitiem beschouwd? De kans is groot, dat ziet iedereen, dat dat gebied wordt heroverd. Lijkt me nogal een onnozele afgang van bepaalde professies? M.a.w. de logische redenering is om dit niet te erkennen vanuit de geloofsgemeenschappen. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
26% van de Turkse Nederlanders en 39% van de Marokkaanse Nederlanders, steunen het kalifaat van IS. Lijkt wel veel te zijn. https://www.wzb.eu/en/research/migra...-immigrant-int 69,7 % van de Belgische moslims vinden, dat moslimregels belangrijker zijn dan wetten. _______
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik denk dat je vooral doelt op het feit dat ze 1) minder getaand zijn en 2) de vrouwen geen hoofddoeken dragen. Dit kan onmogelijk de definitie voor integratie zijn. Dat er is "suprematische" termen wordt gedacht is ook niet exclusief aan religie toe te wijden vind ik. Bewijze daarvan hoeven we niet ver te zoeken. Toch? Moet er van onze zijde ook niet eens een keertje EFFECTIEF kritisch worden gekeken naar onze waarden, normen en naar haar positie in onze huidige samenleving? We kunnen toch onmogelijk EISEN dat iedereen zich aanpast behalve wijzelf? De wereld verandert ...waarom WIJ samen niet? |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten de salafistische hardliners aanpakken. Zal wel zijn maar waarom gebeurt dat al jaren niet? Is dat de oplossing van het probleem? Ik denk het niet, want we doen niets en we zullen daar precies niet in lukken! Tot vervelens toe heb toch ook al opgemerkt dat ik het niet "over alle moslims heb, die ik over dezelfde kam scheer". Maar je moet dat precies om de twee woorden herhalen zoniet gebaart men dat men van niets weet... Dat "stigmatiseren van bepaalde groepen" is ook al zo'n dooddoener waar men voortdurend mee afkomt. Maar dat maken zij er vooral zelf van... Of men pakt het probleem aan of men doet dat niet, en de rest komt vanzelf. Zal men later zoals sommige Duitsers na de oorlog kunnen zeggen: "We wisten van niets...". Wir haben ess nicht gewusst... |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Probeer je iets minder te focussen op de ander zijn schedel, maar meer op het werkelijke "waarom" der dingen. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 april 2016 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okay nog een bewijs dan. In die 1500 jaar dat de islam bestaat hoeveel islamieten hebben een nobelprijs gekregen? Hoeveel uitvindingen op wetenschappelijk/technologisch/industrieel of welk vlak dan ook komt uit een islamitisch land? Het valt maar op 1 hand te tellen. Daarvoor toen het nog Perzen waren was er waarschijnlijk een zeer rijke en bruisende cultuur die helemaal kapotgemaakt is door de islam...
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
...ik ga deze zelf niet binnen koppen |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit daar van zou er wel eens minder leuk kunnen uitzien voor die landen dan wat ze nu hebben! Bommen op je kop krijgen is niet leuk, afgeslacht worden als beesten tijdens stammentwisten ook niet! Stel je voor dat het er nog aan toe zou gaan zoals ten tijde van Mohammed... Waarmee ik niet zeg dat die koloniale periodes ok waren! |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De islam is er de oorzaak van dat vele moslims nog decennia zoniet eeuwen achter lopen. Daar hoeven verder toch geen discussies aan vuil gemaakt worden? Ja, ze hebben ook hier en daar hun gloriemomenten gekend, maar het gaat ons over wat we NU zoal meemaken...
|
![]() |
![]() |
#56 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken een jonge dame uit Venezuela. Ze heeft hier marketing gestudeerd en na 5 jaar (toen was ze 21 ofzo), kon ze perfect Nederlands. Eigenlijk beter dan de gemiddelde Vlaming. Ze begon te solliciteren, maar ze werd niet uitgenodigd op gesprekken, want ze had een zeer moeilijke exotische naam. Ze belde dan naar die bedrijven en zei dan 'ik ben geen moslim'. Ze dacht dat ze geweigerd werd, omdat ze dacht dat de hr persoon, problemen had met moslims aannemen. Dat zegt toch heel veel, niet? Citaat:
Citaat:
Ik denk dat onze manier van leven, toch wel verdediging verdient. We zijn er tenslotte in geslaagd om meer dan 50 jaar oorlogsvrij te zijn en iedereen te integreren op basis van wederzijds respect. Gendergelijkheid, vrije meningsuiting, omarmen van homo's, vrijheid, wetenschap, verdraagzaamheid, geweldloosheid, ... Deze waarden zijn onaantastbaar. Neen. We moeten onze waarden juist, meer gaan verdedigen en meer gaan uitleggen. Welke normen en waarden houden we tegen van hun?
|||
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Krates : 1 april 2016 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() 6000 IS strijders zijn afkomstig van Tunesië. Blijkbaar werkt de democratie niet zo goed.
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben hun gouden periode gehad met een kalifaat. Maar elke vorm van staatsvorm in een islamitisch land is een onvrije theocratie geweest en dat is zo sinds islam is ontstaan. Dat is omdat de islam een godsdienst is die niet alleen op het religieuze hamert maar ook op een heel politiek systeem, een theocratie.