![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Uw presidentskandidaat bij uitstek? | |||
George Walker Bush (R) |
![]() ![]() ![]() |
31 | 38,75% |
John Kerry (D) |
![]() ![]() ![]() |
26 | 32,50% |
Ralph Nader (Indep) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 18,75% |
Michael Badnarik (Lib) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,00% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() De verkiezingen komen alsmaar dichter bij, namelijk morgen is het al zo ver. Lekker spannend afwachten dus!
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fribre : 1 november 2004 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() vraagje aan TomB: ik zie dat jij in de poll gestemd hebt op Bush, ging jij neit op Kerry stemmen disndag (omdat quote "Bush het buiten z'n tax cuts redelijk slecht gedaan heeft)???
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Langs de ene kant zou ik onmiddellijk kiezen voor de huidige president George Bush en wel voor deze reden omdat ik ten eerste denk dat een tweede ambtstermijn voor Bush geen kwaad zou doen omdat hij tijdens deze 4 jaar niet met de volgende verkiezingen in het achterhoofd het beleid zou voeren wat mss wel een slecht bestuur zou kunnen beteken want nu kan Bush ongestoord echt beleid voeren zonder daarop te worden afgestraft bij de volgende verkiezingen omdat hij gewoonweg niet meer verkiesbaar kan zijn en zo'n situatie kan Kerry wel veroorzaken dat hij teveel met de verkiezingen van 2008 in z'n achterhoofd regeert. Ten tweede denk ik ook dat Bush situaties als de beveiliging van de westerse wereld véél beter zou aanpakken als kerry. Oké Kerry lijkt meer de geschikte persoon te zijn die de trans-atlantische banden terug kan versterken na de comotie rond Irak MAAR anderzijds lijkt Bush me dan weer de beste persoon te zijn die militair ons kan beschermen en verdedigen bij een eventuele Islamitische aanslag op Europa (zie maar Madrid, Istanbul, ... dus een dreiging zit er zeker in) en ik denk zelfs dat Bush helemaal niet zou twijfelen om z'n Europese bondgenootschappen te helpen bij zo'n terroristische aanslagen.
Dus voor onze veiligheid zie ik eerder Bush aan te macht komen! Maar langs de andere kant zou ik dan weer Kerry in het Witte Huis willen maar dan veleer op socio-economisch vlak, om dan te beginnen met etische kwesties zoals de stamcellenonderzoek en natuurlijk het homohuwelijk. Ik ben een grote voorstander met alles wat onze medische wetenschappen en onderzoeken zouden kunnen bevorderen, zeker op het vlak van "ongeneselijke" ziektes zoals Parkinson en Alzeimer. Indien daar lichte opofferingen noodzakelijk voor zijn, zie ik dat wel eens snel door de vingers. Kijk maar naar de beide wereldoorlogen, waar massa's opofferingen voor nodig waren om de nazi-zotten te verdrijven, wel dat waren opofferingen voor onze vrijheid, wel indien er nu opofferingen moeten gebeuren (lees: ongeboren kinderen) om Parkinson en Alzeimer te genezen voor toekomstige hebbers ervan, wel dan moet dat maar en dan zullen véle duizenden zieken ervan genezen en gered kunnen worden... Wat het homohuwelijk betreft zullen de vaste forumsbezoekers goed weten dat ik als Vlaams Blokker een grote voorstander ben van het homohuwelijk, een huwelijk tss mensen van hetzelfde geslacht. Hopelijk wordt hiermee eens afgerekend dat alle Vlaams Blokkers zogezegd geen enkel respect betonen voor homo's of lesbiennes en zeker niet voor hun rechten, en je mag me noemen hoe je wil, maar dit is dan ook wel het enige punt waarbij ik het Vlaams Blok-programma tegenspreek, op alle andere gebieden ben ik een overtuigde nationalist; noem me maar desnoods een 'gematigde' blokker (hoe ik mezelf eerder ook zie). Want voor mij is het huwelijk een verbintenis tussen twee mensen die elkaar héél graag zien, moeten deze twee mensen dan een verschillend geslacht hebben; NEEN! Hier zit het Vlaams Blok fout (ik geef het toe), of je nu man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw verbintenis aangaat, het moet allemaal kunnen, want als deze personen elkaar graag zien dan mag dit zeker bekroond worden met een huwelijk! Ik ben daarenboven ook voorstander van de homo-adoptie waarbij homohuwelijken kinderen kunnen adopteren. Want het is niet omdat je twee papa's hebt of twee mama's hebt dat je daarvoor slechte ouders hebt. Moest ik een wees zijn, ik zou veel liever in een warm, bezorgde homogezin willen opgroeien dan ik een heterogezin waarbij je mss meer slaag dan eten krijgt (en die zijn er zéér zeker hoor mannen!) Wat ik nu wil concluderen is dat Kerry mss ook niet pleit voor het homohuwelijk maar laat het tenminste niet verbieden in de grondwet. Want volgens mij is een samenlevingscontract de eerste stappen naar een latere homohuwelijk. En daarom gaat hierbij m'n stem naar Kerry. (btw voor de geïntresseerde, ikzelf ben geen homo maar wel een paar familieleden van me). Dus Bush of Kerry? Ik zou zeggen laat het Amerikaanse volk binnen een paar daagjes rustig kiezen...
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementslid
|
![]() Radicaal,
Ik zie dat je op Bush zou stemmen. Volgens mij past de Constitution Party beter bij jouw profiel: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hilarly Clinton (D) versus Condoleezza Rice (R) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Geef mij nog maar 4 jaar Bush: het echte gezicht van de VS: imperialistisch, egoïstisch, extreem-rechts, dom, corrupt, kapitalistisch en geen onderscheid geloof en staat.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door Fribre : 1 november 2004 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 november 2004 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou stemmen op George W Bush aangezien ik het helemaal niet eens ben met de slappe Democrats en de andere 2 gewoon geen kans maken in de strijd om het Witte Huis.
Go Bush go!
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |