Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Uw presidentskandidaat bij uitstek?
George Walker Bush (R) 31 38,75%
John Kerry (D) 26 32,50%
Ralph Nader (Indep) 15 18,75%
Michael Badnarik (Lib) 8 10,00%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2004, 00:02   #41
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingen komen alsmaar dichter bij, namelijk morgen is het al zo ver. Lekker spannend afwachten dus!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 00:15   #42
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Die 2 andere kandidaten komen maar in een beperkt aantal staten op.
Met dank aan het law team van de (hypocriete) Democratische partij (toch voor wat betreft Ralph Nader)

Laatst gewijzigd door Fribre : 1 november 2004 om 00:20.
Fribre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 01:18   #43
Seba
Europees Commissaris

Standaard

vraagje aan TomB: ik zie dat jij in de poll gestemd hebt op Bush, ging jij neit op Kerry stemmen disndag (omdat quote "Bush het buiten z'n tax cuts redelijk slecht gedaan heeft)???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 01:20   #44
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Langs de ene kant zou ik onmiddellijk kiezen voor de huidige president George Bush en wel voor deze reden omdat ik ten eerste denk dat een tweede ambtstermijn voor Bush geen kwaad zou doen omdat hij tijdens deze 4 jaar niet met de volgende verkiezingen in het achterhoofd het beleid zou voeren wat mss wel een slecht bestuur zou kunnen beteken want nu kan Bush ongestoord echt beleid voeren zonder daarop te worden afgestraft bij de volgende verkiezingen omdat hij gewoonweg niet meer verkiesbaar kan zijn en zo'n situatie kan Kerry wel veroorzaken dat hij teveel met de verkiezingen van 2008 in z'n achterhoofd regeert. Ten tweede denk ik ook dat Bush situaties als de beveiliging van de westerse wereld véél beter zou aanpakken als kerry. Oké Kerry lijkt meer de geschikte persoon te zijn die de trans-atlantische banden terug kan versterken na de comotie rond Irak MAAR anderzijds lijkt Bush me dan weer de beste persoon te zijn die militair ons kan beschermen en verdedigen bij een eventuele Islamitische aanslag op Europa (zie maar Madrid, Istanbul, ... dus een dreiging zit er zeker in) en ik denk zelfs dat Bush helemaal niet zou twijfelen om z'n Europese bondgenootschappen te helpen bij zo'n terroristische aanslagen.
Dus voor onze veiligheid zie ik eerder Bush aan te macht komen!

Maar langs de andere kant zou ik dan weer Kerry in het Witte Huis willen maar dan veleer op socio-economisch vlak, om dan te beginnen met etische kwesties zoals de stamcellenonderzoek en natuurlijk het homohuwelijk.
Ik ben een grote voorstander met alles wat onze medische wetenschappen en onderzoeken zouden kunnen bevorderen, zeker op het vlak van "ongeneselijke" ziektes zoals Parkinson en Alzeimer. Indien daar lichte opofferingen noodzakelijk voor zijn, zie ik dat wel eens snel door de vingers. Kijk maar naar de beide wereldoorlogen, waar massa's opofferingen voor nodig waren om de nazi-zotten te verdrijven, wel dat waren opofferingen voor onze vrijheid, wel indien er nu opofferingen moeten gebeuren (lees: ongeboren kinderen) om Parkinson en Alzeimer te genezen voor toekomstige hebbers ervan, wel dan moet dat maar en dan zullen véle duizenden zieken ervan genezen en gered kunnen worden...
Wat het homohuwelijk betreft zullen de vaste forumsbezoekers goed weten dat ik als Vlaams Blokker een grote voorstander ben van het homohuwelijk, een huwelijk tss mensen van hetzelfde geslacht. Hopelijk wordt hiermee eens afgerekend dat alle Vlaams Blokkers zogezegd geen enkel respect betonen voor homo's of lesbiennes en zeker niet voor hun rechten, en je mag me noemen hoe je wil, maar dit is dan ook wel het enige punt waarbij ik het Vlaams Blok-programma tegenspreek, op alle andere gebieden ben ik een overtuigde nationalist; noem me maar desnoods een 'gematigde' blokker (hoe ik mezelf eerder ook zie). Want voor mij is het huwelijk een verbintenis tussen twee mensen die elkaar héél graag zien, moeten deze twee mensen dan een verschillend geslacht hebben; NEEN! Hier zit het Vlaams Blok fout (ik geef het toe), of je nu man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw verbintenis aangaat, het moet allemaal kunnen, want als deze personen elkaar graag zien dan mag dit zeker bekroond worden met een huwelijk!
Ik ben daarenboven ook voorstander van de homo-adoptie waarbij homohuwelijken kinderen kunnen adopteren. Want het is niet omdat je twee papa's hebt of twee mama's hebt dat je daarvoor slechte ouders hebt. Moest ik een wees zijn, ik zou veel liever in een warm, bezorgde homogezin willen opgroeien dan ik een heterogezin waarbij je mss meer slaag dan eten krijgt (en die zijn er zéér zeker hoor mannen!)
Wat ik nu wil concluderen is dat Kerry mss ook niet pleit voor het homohuwelijk maar laat het tenminste niet verbieden in de grondwet. Want volgens mij is een samenlevingscontract de eerste stappen naar een latere homohuwelijk. En daarom gaat hierbij m'n stem naar Kerry.
(btw voor de geïntresseerde, ikzelf ben geen homo maar wel een paar familieleden van me).

Dus Bush of Kerry?
Ik zou zeggen laat het Amerikaanse volk binnen een paar daagjes rustig kiezen...
Oud 1 november 2004, 01:36   #45
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FIK antwoorde :

Probeer eens: De Hoed van Uncle Sam, geschreven door Bart Kerremans.
Gaat over de politieke geschiedenis en de institutionele verhoudingen (president, Congress, federale bevoegdheden vs deelstaataangelegenheden, ...) van de VS.

Het boek is vlot geschreven en goed gedocumenteerd.
Dank je wel ik zal dat boek eens zoeken en lezen.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 12:06   #46
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Radicaal,
Ik zie dat je op Bush zou stemmen. Volgens mij past de Constitution Party beter bij jouw profiel:

Citaat:
In an anticipated move, the Constitution Party nominated Maryland attorney and anti-abortion activist Michael Peroutka for president at its national convention June 23-26 in Valley Forge, Pennsylvania. The Constitution Party supports a strict constitutional interpretation limiting the federal government's roles, fighting the "corruptive influence of political parties" and bolstering the Bible's influence in public life, particularly the U.S. legal system. Chuck Baldwin, a Baptist pastor and syndicatd talk radio host, is Peroutka's running mate.
Citaat:
The Constitution Party is the only party which is completely pro-life, anti-homosexual rights, pro-American sovereignty, anti-globalist, anti-free trade, anti-deindustrialization, anti-unchecked immigration, pro-second amendment, and against the constantly increasing expansion of unlawful police laws, in favor of a strong national defense and opposed to unconstitutional interventionism.
Webstek
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 13:00   #47
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Wie hadden de Democraten dan naar voren moeten schuiven volgens u?
hillary clinton? Ik zie ze nog opkomen als volgende democratische kandidaat. En volgens mij zou ze winnen, en zonder hertellingen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 14:52   #48
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
hillary clinton? Ik zie ze nog opkomen als volgende democratische kandidaat. En volgens mij zou ze winnen, en zonder hertellingen.
Hillary is te links om een kans te maken. Enkel in staten zoals California, NY, etc... zou ze kunnen winnen.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 15:02   #49
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Mogelijk in 2008:
Hilarly Clinton (D) versus Condoleezza Rice (R)
Oud 1 november 2004, 15:26   #50
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Geef mij nog maar 4 jaar Bush: het echte gezicht van de VS: imperialistisch, egoïstisch, extreem-rechts, dom, corrupt, kapitalistisch en geen onderscheid geloof en staat.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 15:27   #51
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Mogelijk in 2008:
Hilarly Clinton (D) versus Condoleezza Rice (R)
Dan denk ik wel dat hilary Clinton wint hoor! Dat hoop ik dan toch!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 17:58   #52
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Laatst gewijzigd door Fribre : 1 november 2004 om 18:00.
Fribre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 18:16   #53
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Geef mij nog maar 4 jaar Bush: het echte gezicht van de VS: (...) extreem-rechts, (...)
?????????????????????????????????? Dat geldt dan in elk geval toch niet op het vlak van het vreemdelingenbeleid. Het overwegend blanke karakter van Amerika is trouwens ernstig in gevaar.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 18:22   #54
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Een referendum is anti-sociaal , niet iedereen kan een krant kopen , of heeft TV/Internet in huis , maw niet iedereen is goed geïnformeerd zodat ze met een zuiver gedachte kunnen stemmen...laat de grote politieke jongens maar het groot werk doen , daar worden ze trouwens duur betaald met ons belastingsgeld.
Bvb als je de VB-blokkers laat beslissen over de toetreding van Turkije heb je uw antwoord al daar hun kennis enkel en alleen maar racistisch gegrond is.
Geef je diezelfde mensen de kans in de postieve zin om de 'echte' reden te laten kennen van toetreding dan ga je een andere resultaat krijgen.
Vandaar ik zeg dat hoe het ondemocratisch het oog mag klinken ..referendum sucks !
Gij moogt eens proberen om 3 dagen in Florida te verblijven in de verkiezingsaanloop zonder informatie te ontvangen over de referenda.
Oud 1 november 2004, 18:23   #55
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
En dat is inderdaad Pat Buchanan, Cynicus

www.theamericancause.org
Die staat in deze peiling niet vermeld. Wellicht leun ik daar ideologisch inderdaad het dichtst tegen aan, niettegenstaande ik absoluut niet gelovig ben.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 november 2004 om 18:25.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 18:24   #56
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
vraagje aan TomB: ik zie dat jij in de poll gestemd hebt op Bush, ging jij neit op Kerry stemmen disndag (omdat quote "Bush het buiten z'n tax cuts redelijk slecht gedaan heeft)???
Ik zou een swing voter zijn. Hangt er een beetje vanaf op welk ogenblik je mij vraagt op wie ik ga stemmen.
Oud 1 november 2004, 19:16   #57
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Geef mij nog maar 4 jaar Bush: het echte gezicht van de VS: imperialistisch, egoïstisch, extreem-rechts, dom, corrupt, kapitalistisch en geen onderscheid geloof en staat.
En het echte gezicht van europa : Imperialistisch, egoïstisch, extreem-links, dom, corrupt, neo-marxistisch, geen onderscheid tussen persoonlijke mening en staat... .
Oud 1 november 2004, 19:23   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
En het echte gezicht van europa : Imperialistisch, egoïstisch, extreem-links, dom, corrupt, neo-marxistisch, geen onderscheid tussen persoonlijke mening en staat... .
Tja, ik vrees dat U de waarheid en niets anders dan de wijsheid schrijft...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 22:51   #59
rechtsnationaal
Vreemdeling

rechtsnationaal's schermafbeelding

Standaard

Ik zou stemmen op George W Bush aangezien ik het helemaal niet eens ben met de slappe Democrats en de andere 2 gewoon geen kans maken in de strijd om het Witte Huis.

Go Bush go!
rechtsnationaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 01:35   #60
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik zou een swing voter zijn. Hangt er een beetje vanaf op welk ogenblik je mij vraagt op wie ik ga stemmen.
jouw liberale gedachtegoed in gedachte houdende zou het mij toch eerder vreemd lijken dat jij voor extreem-conservatieven als Bush en z'n kliekje zou stemmen,denk bv. maar aan de Patriot-act, en dan spreken we nog niet over de vergissing Irak...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be