Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2016, 17:12   #41
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Raak de Vlaming niet aan zijn portemonnee. Bart van België weet er alles van.

huilebakken

Ik krijg zo stilaan de indruk dat den Bart al meer gerenommeerd is dan den Hugo. Dat belooft. Hij is nog niet eens minister van staat geweest.
Het gaat wat worden als die ooit dood wordt verklaard.
Eerst balsemen zeker? En nadien de heiligverklaring?
En twintig dagen treurverlof voor alle ambtenaren bovenop!
De valboungden gaan een dubbele reden hebben om tevreden te zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:18   #42
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En qua beleid een bananrepubliek, we beginnen wel op te vallen zo.
Moesten we hier niet wonen we zouden er "ook" kunnen om lachen.
Dat we nu allemaal eens verhuisden naar Nederland en of naar Frankrijk ? hier heel den boel in plang laten .... dat ze het zelf oplossen.... dat zou geestig zijn alles verkopen ons spaargeld meenemen en zeggen ge kunt ze kusten.... bedriegers van politieke leiders we zijn het moe uitgeperst te zijn ......
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:25   #43
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Drastische middelen gebruiken. Ze allemaal
Citaat:
vergeven.
Citaat:
De muilekoek bedreigde mij al in een andere topic
.
Hij wist te vertellen dat er reeds een "ik" op weg was om het vonnis uit te voeren. Ik heb nu wel wat schrik. Hoe zou je zelf zijn?
Heila ik bedoelde vergiffenis geven hé begrijp me niet verkeerd beste maat ,,, en het is een zij ik heb u niet bedreigd .
Oud 12 april 2016, 17:28   #44
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackBalZak Bekijk bericht
Voor jouw verhuis zou ik wel een flinke bijdrage willen betalen op voorwaarde dat je werkman meeneemt.
Zijn we zo lastig dan dat ge nog geld zou toe geven om ons buiten te borstelen
Oud 12 april 2016, 17:30   #45
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik krijg zo stilaan de indruk dat den Bart al meer gerenommeerd is dan den Hugo. Dat belooft. Hij is nog niet eens minister van staat geweest.
Het gaat wat worden als die ooit dood wordt verklaard.
Eerst balsemen zeker? En nadien de heiligverklaring?
En twintig dagen treurverlof voor alle ambtenaren bovenop!
De valboungden gaan een dubbele reden hebben om tevreden te zijn.

Het was vooral bedoeld voor mensen die Vlaanderen niet weten liggen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:31   #46
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat zitten, hij is een beetje van lotje getikt.
Jaja en ik moet hem meenemen met mijn verhuis een die
Oud 12 april 2016, 17:39   #47
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wordt er dan ook voor betaald
Deal .
Oud 12 april 2016, 18:03   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee Bob, heb je veel geld heet dat ontwijking, heb je weinig heet dat ontduiking. Je weet wel, zorgen dat je rijke vrienden allemaal een poortopener hebben en die opener dan ook nog laten betalen door die sloebers die hun kloten voor hun afdraaien.
Och, ook arm ontwijkt, waar dat ze kunnen. Heb vroeger nog tegen de Nederlandse grens gewoond. De koeponnekestoeristen toen waren, voor het merendeel, bijlange geen rijke mensen. En dat was dan eigenlijk nog regelrechte ontduiking.
Maar dat was eigenlijk mijn punt niet. Wel dat de belastingen hier veel te hoog zijn, en we onszelf niet moeten wijsmaken dat het allemaal zal opgelost zijn als morgen geen belastingen meer ontdoken worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 16:50   #49
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, het probleem ligt niet bij de inkomsten.
Hoezo? Is een verschuiving aan de inkomstenzijde in de richting van vb. een vermogens(winst)belasting dan a priori uitgesloten?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 17:14   #50
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is in den poco even gaan praten over de loco.
En nu weet hij dus alles over kloten en over behandelingen om ze in evenredigheid te brengen met hetgeen er boven hangt.
Hij weet nu zelfs de naam van dat nieuw merk pampers dat U gebruikt.
En er is weeral wat afgelachen hoor.
Subocaj, verwittig mij eens als je nog eens gaat. Dan kan ik mee.
Hebben ze daar Duvel? Anders doe ik me de moeite niet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 17:22   #51
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, ook arm ontwijkt, waar dat ze kunnen. Heb vroeger nog tegen de Nederlandse grens gewoond. De koeponnekestoeristen toen waren, voor het merendeel, bijlange geen rijke mensen. En dat was dan eigenlijk nog regelrechte ontduiking.
Maar dat was eigenlijk mijn punt niet. Wel dat de belastingen hier veel te hoog zijn, en we onszelf niet moeten wijsmaken dat het allemaal zal opgelost zijn als morgen geen belastingen meer ontdoken worden.
Als je ontwijkt zoals je in de begin zin aanhaalt, is dat voor jou regelrechte ontduiking enkele zinnen verder, terwijl dat het voor die rijken ontwijking blijft, volgens jou.

Wat is het nu, ontwijking voor rijk of ontwijking voor arm?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 18:45   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het ligt aan beide kanten.

Hele beschavingen zijn ten onder gegaan aan rijkjes die hun belastingen niet betaalden. Lees: aan hun onvermogen te innen.

We praten hier niet over een paar miljard maar over honderd (of meer).

In Engeland kan nu zelfs plots de fiscal engineering aangepakt worden omdat de premier in gevaar is.

De obscene corruptie moet gestopt worden of het hele sociale stelsel gaat eraan.
Er zijn verschillende fouten

Teveel mensen die inkomen krijgen zonde rendabel werk te doen
Teveel assymetrie in lasten op,arbeid versus consumptie, en asymmetrie in lasten op energie, en asymetriie in bedrijfslasten vzw versus bedrijven

En ook te lang blijven subsidiëren van spoorwegen, depost, Belgacom, VRT etc zowat overal zijn er subsidies te vangen
Je betaal 70 procent lasten op arbeid en 20 procent btw, dus privé opleiding is extreem belast, terwijl omgekeerd het onderwijs nog altijd zoogde als gratis komt
Je vliegt voor 10'euro naar Rome omdat vliegen niet belast wordt, terwijl we vertikken om de auto te nemen die met vijf minder verbruikt maar meer kost...

Dus de problemen kun je oplossen door de subsidies voor NMBS , Belgacom, VRT, met 30 procent per jaar af te schaffen. Zo'n afschaffing kan een serieuze efficiëntie schift veroorzaken die elk overheidsafhankelijk bedrijf zal verplichten om zijn model te herdenken

Idemdito moet je alle verschillen afbouwen... Alles moet zo flat en gelijk mogelijk belast worden als je de economie efficiënter wil maken
Vzw's stapelen 25miljoen op en behouden nog altijd hunstatuut vzw... Terwijl bedrijven om denhaverkl overkop gaan
We moeten ons model herdenken, daar ben ik overtuigd van, we zijn nog veel te soft in die changz
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 19:00   #53
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Teveel assymetrie in lasten op,arbeid versus consumptie, en asymmetrie in lasten op energie, en asymetriie in bedrijfslasten vzw versus bedrijven

En ook te lang blijven subsidiëren van spoorwegen, depost, Belgacom, VRT etc zowat overal zijn er subsidies te vangen
Je betaal 70 procent lasten op arbeid en 20 procent btw, dus privé opleiding is extreem belast, terwijl omgekeerd het onderwijs nog altijd zoogde als gratis komt
Je vliegt voor 10'euro naar Rome omdat vliegen niet belast wordt, terwijl we vertikken om de auto te nemen die met vijf minder verbruikt maar meer kost...

Dus de problemen kun je oplossen door de subsidies voor NMBS , Belgacom, VRT, met 30 procent per jaar af te schaffen. Zo'n afschaffing kan een serieuze efficiëntie schift veroorzaken die elk overheidsafhankelijk bedrijf zal verplichten om zijn model te herdenken

Idemdito moet je alle verschillen afbouwen... Alles moet zo flat en gelijk mogelijk belast worden als je de economie efficiënter wil maken
Vzw's stapelen 25miljoen op en behouden nog altijd hunstatuut vzw... Terwijl bedrijven om denhaverkl overkop gaan
We moeten ons model herdenken, daar ben ik overtuigd van, we zijn nog veel te soft in die changz
Tiens tiens, Belgacom of beter Proximus, een beursgenoteerd bedrijf uit de BEL20 dat overheid subsidies krijgt volgens jou ! Ruikt dat niet naar oneerlijke concurrentie voor de andere beursgenoteerde bedrijven ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 13 april 2016 om 19:01.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 19:49   #54
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hebben ze daar Duvel? Anders doe ik me de moeite niet.

Ja, van het vat. Van brouwerij "Moordgat". Zegt u dat iets?
Maar niet de eerste dagen. Ik mag met "De Vuile Muilekoek" mee.
Daar kan ik misschien zaken mee doen na een dosis "Duvels".
En Filiberke mag niet mee. Piemeltje te klein.
Ne lastpost minder dus.
Trouwens het is geen zicht als hij probeert te stoefen met zijn niemendalletje.
En daarbij nog gilletjes slaat om te bevestigen dat hij niet content meer is omdat zijn pamperke vuil is. Maar dat doet hij hier op dit forum constant; zelfs zonder vuile pamper.
Maar hij mag dus niet mee.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 20:05   #55
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dit gaan we oplossen door massaal veel steuntrekkers te importeren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 20:30   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je ontwijkt zoals je in de begin zin aanhaalt, is dat voor jou regelrechte ontduiking enkele zinnen verder, terwijl dat het voor die rijken ontwijking blijft, volgens jou.

Wat is het nu, ontwijking voor rijk of ontwijking voor arm?
Ontwijking is ontwijking, en ontduiking is ontduiking.
Roerende voorheffing in het buitenland ontvangen, en deze niet aangeven op zijn belastingbrief is ontduiking. Kapitalisatiefondsen kopen, zodanig dat er geen roerende inkomsten zijn, is ontwijking.
Alleen zal arm het meestal simpel houden, en gewoonweg ontduiken. En zal rijk overgaan tot meer ingewikkelde constructies, om te ontwijken.
Oud 13 april 2016, 20:36   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit gaan we oplossen door massaal veel steuntrekkers te importeren.
Wel elke tien geimporteerden is ene ocmw-bediende. Als dat niet gunstig is voor de economie, dan weet ik het ook niet meer.
Maar ernstig. Zou goed kunnen dat dit allemaal meegeteld wordt voor het bepalen van het bnp. Als men hoeren en illegale drugs al meetelt, waarom dan dit niet.
Oud 14 april 2016, 08:49   #58
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En qua beleid een bananrepubliek, we beginnen wel op te vallen zo.
Moesten we hier niet wonen we zouden er "ook" kunnen om lachen.
Een banale republiek da wel een ergens kapot gepolitiekt apen land die een misschien langzaame dood te wachtenstaat wegens corrupt beleid van lange jaren en nu nog de afgrond nabij ,, kapot gepolitiekt land .... met onverschillige uitgebluste burgers langs de ene kant en langs de andere kant plunderende eutopische geluk zoekers die denken hier iets te vinden .... en ook verder dolen....in het toekomstig uitgebluste niemandsland
Oud 14 april 2016, 09:10   #59
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Het valt mij op dat gij een hele opsomming geeft maar de grootste uitgavenpost over het hoofd ziet. Een dure, geldverslindende, nutteloze overheid. Met de helft van de huidige overheid en ambtenaren konden we even goed leven als nu. Kijk maar naar de ons omringende landen.

Ik veronderstel dat uw politieke keuze oorzaak is van dat hiaat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 09:11   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filiberke Bekijk bericht
Heeft het nog wel zin belastingen te betalen als men ziet op welke haast criminele wijze dat geld door de vakbonden vernietigd wordt?

En de werkman hij werkte voort…

Uw regeringen zitten er voor niets tussen dat België een bodemloos vat is?

6 regeringen voor een bevolking de helft zo groot als het aantal inwoners van pakweg Londen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be