Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2016, 09:49   #41
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
België opdoeken! Vlaanderen en Brussel bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk.

Frankrijk en Wallonië willen Brussel niet (dankzij de aanslagen), Brussel kan geen Europees District worden, alleen overleven gaat niet en volkenrechterlijk hoort het bij Vlaanderen. weinig keuze dus.
Aha, thanks voor deze bericht, die gedachte had ik al sinds ik de belgische politiek en hun miskleunen met een benepen oog volgde...

Dat zou een betere uitkomst zijn mocht eerder de Franstaligen naar frankrijk trekken dan is het Wallonië dat oorspronkelijk Nederlandstalig was terug nederlandstalig. Het duitstalige gebiedje geven we terug aan duitsland en frankrijk heeft hierover niets te zeggen...zij geven dan het stukske bij duinkerken terug aan nederland (indien vlaanderen en brussel en wallonie terug volledig behoord tot de oorspronkelijke nederlanden)

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 23 april 2016 om 09:53.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 09:49   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Brussel brengt Wallonië nu al geen geld op dus ...
Dus wat?
Wallonië is er economisch nog erger aan toe dan Brussel.
Het jaarlijks primair tekort is daar 7 keer zo groot .
Ik verzin dat niet, het zijn de woorden van Jules Gazon, gewezen professor economie aan de universiteit van Luik.
De totale Belgische staatsschuld is niets anders dan de opeenstapeling van jaarlijkse primaire tekorten in Wallonië (jaarlijks ongeveer7 miljard) en Brussel (jaarlijks ongeveer 1 miljard).
Vlaanderen heeft nooit primaire tekorten gekend.
Dat alles dixit Jules Gazon.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 13:53   #43
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan zorgt Belgie er wel voor dat ze heel Europa meetrekken in hun kielzog recht naar de afgrond. Ikke last van terreur; heel Europa.last van terreur. Wat een flop is dit land toch; een slechte grap.
In feite moet ik onze regering bewonderen dat ze zelfs met mensen van uw mentaliteit nog verder wil. Man man man, hoe kun je nu zooooooooooooo negatief zijn enu nog niet ergens verhangen hebben? Sommigen doen dat voor minder hoor.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 21:00   #44
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus wat?
Wallonië is er economisch nog erger aan toe dan Brussel.
Het jaarlijks primair tekort is daar 7 keer zo groot .
Ik verzin dat niet, het zijn de woorden van Jules Gazon, gewezen professor economie aan de universiteit van Luik.
De totale Belgische staatsschuld is niets anders dan de opeenstapeling van jaarlijkse primaire tekorten in Wallonië (jaarlijks ongeveer7 miljard) en Brussel (jaarlijks ongeveer 1 miljard).
Vlaanderen heeft nooit primaire tekorten gekend.
Dat alles dixit Jules Gazon.
ze werken nu wel samen om Vlaanderen in het zak te zetten, maar als het nodig is laat Wallonië Brussel vallen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 07:01   #45
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
De moment dat Brussel geen geld meer opbrengt dan laat Wallonië die idd vallen en dan mag Vlaanderen de boel opkuisen.
Wallonië met hun achterlijke politiekers allee de meeste toch zie nu weer die historie van de kerncentrales .... ,,, zootje ongeletterde die het echt niet willen geweten hebben dat er iets mank loopt aan de kerncentrales ... kan daar nu nooit eens iemand radicaal in tegen gaan ? want die Wallen zijn ze wel intelligent genoeg ?? neen dat zijn ze niet . Kan nu niemand uit de Vlaanderen die testen opvragen over die werking van die kerncentrales en in protest gaan.. is hier dan niemand bekwaam in dat land ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 11:46   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ze plots stilvallen wilt juist zeggen dat ze goed gecontroleerd worden.
Ik zou mij pas zorgen maken als ze blijven draaien als er problemen zijn.
That's the spirit. Als mijn auto plots stil valt denk ik ook altijd "wat een goede wagen. Stel u voor dat hij ontploft was". Zo'n mentaliteit hebben we nodig om gevaarlijke zaken te beheren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 april 2016 om 11:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 13:33   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wallonië met hun achterlijke politiekers allee de meeste toch zie nu weer die historie van de kerncentrales .... ,,, zootje ongeletterde die het echt niet willen geweten hebben dat er iets mank loopt aan de kerncentrales ... kan daar nu nooit eens iemand radicaal in tegen gaan ? want die Wallen zijn ze wel intelligent genoeg ?? neen dat zijn ze niet . Kan nu niemand uit de Vlaanderen die testen opvragen over die werking van die kerncentrales en in protest gaan.. is hier dan niemand bekwaam in dat land ?
Ligt de kerncentrale van Doel in Wallonië? Wordt die kerncentrale beheerd door Walen, Worden de testen daar gedaan met Waalse software?

Btw lees deze quote eens over het beleidsplan van (NVA-) minister van Financiën Johan Van Overtveldt :

Citaat:
Eén van de grootste realisaties van dit beleidsplan is het voorbereiden van het nieuwe Douanewetboek van de Unie dat vanaf 1 mei in werking treedt. Dat deze nieuwe wetgeving veel mogelijkheden biedt voor de privésector, blijkt onder andere uit het feit dat het volledige Belgische grondgebied vanaf 1 mei beschouwd wordt als "één grote virtuele haven". De Belgische bedrijven hebben immers de mogelijkheid om goederen die van buiten de Europese Unie komen gedurende 90 dagen over het hele Belgische grondgebied te vervoeren zonder dat er douanedocumenten moeten worden opgemaakt.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-30-jaar.dhtml

Lijkt dat niet op een versterking van België i.p.v. een afscheuring van het Vlaamse gewest van de Belgische staat?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 13:39   #48
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Men heeft dat kleine België 'kapot' willen maken en men 'slaagde' er naar alle waarschijnlijkheid ook in, met grote onderscheiding zelfs.

p.s.

Deze 4 organisaties hebben ondertussen in samenwerking met de Brusselse Kamer van Koophandel de crisissite stronger brussels opgericht.
En Frankrijk niet??????????????Daar zijn toch ook aanslagen gepleegd???
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 19:43   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
That's the spirit. Als mijn auto plots stil valt denk ik ook altijd "wat een goede wagen. Stel u voor dat hij ontploft was". Zo'n mentaliteit hebben we nodig om gevaarlijke zaken te beheren.
Ik stel voor dat ge alle alarmlampjes uitschakelt.
Dan hebt ge een goede wagen die zelfs voortrijdt zonder olie tot hij kapot is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be