![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik daag iedere ontkenner hier uit:
Als je echt gelooft dat je gelijk hebt omtrent de wetenschap, laat dan het desbetreffende artiekel terugtrekken. Ik heb het al klaar gekregen in een ander vakgebied. Als resultaten niet-reproduceerbaar zijn, of gewoon fout, is het een kwestie van de editor te mailen met je werk. Of is dat te moeilijk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas ook op, geloof niet alles wat men zegt, ook al hebben ze duizend PhD's ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dit trek je uit je reet, met alle respect ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de komende dagen zou ik een paper in handen moeten krijgen van een vooraanstaand wetenschapper welke aantoont dat AGW niet betekenisvol is (max. 1 graadje C meer in 2150 ofzo LOL). Deze wetenschapper was sinds kort fel pro AGW-theorie. Wat AGW betreft heb ik reeds aangetoond dat bij zwaar luchtverkeer het effect van persisting contrails immens is. Maar zet de vliegtuigen enige dagen aan de grond en dan lost het probleem zichzelf op. Buiten dit fenomeen doet er zich niets anders voor wat amper als AGW zou kunnen omschreven worden. Zo simpel is het. Laatst gewijzigd door zonbron : 6 mei 2016 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En post uw werk rond contrails ook maar he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Niet akoord maargoed, het is nog steeds niet de manier waarop klimaatmodellen werken.
Een fit is een lijn op een serie punten smijten. En die lijn doortrekken naar de toekomst toe. Laatst gewijzigd door Tavek : 6 mei 2016 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Hide the decline" en "we must get rid of the medieval warming period" zijn mooie voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een klimaatmodel doet wat het doel: het modelleert aan de hand van de thermodynamica het gedrag van de atmosfeer van de aarde. Het is geenzins een soort fitting of extrapolatie van data uit het verleden. Men kan data uit het verleden slechts zien als verificatie van het model. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind een wereldwijd global warming complot onder wetenschappers ver gezocht. Daarentegen vind ik het niet moeilijk te geloven dat de menselijke activiteit een invloed op het klimaat kan hebben. Dat biologisch leven het klimaat beinvloedt, dat is ook niet de eerste keer dat dat gebeurt op aarde.
Of de aarde opwarmt of afkoelt hangt af van het tijdsperspectief waarop men het bekijkt. 70 miljoen jaar geleden was de aarde iets van 15 graden warmer dan nu. Op lange termijn bekeken koelt de aarde af. Over de laatste 200 jaar gezien, sinds de industriële revolutie zien we een sterke stijging van de temperatuur. We dienen de industriële revolutie die hieraan ten grondslag ligt om te vormen tot een minder habitat vernietigende manier om om te gaan met de aarde. Dit bewustzijn is er nu onder de mensen en het zal groter worden naarmate de gevolgen van ons handelen duidelijker worden en er meer inzicht is in de zeer complexe evenwichtigen op aarde. Evenwichten die we nodig hebben om te overleven, want hoogstwaarschijnlijk kunnen we ons niet tijdig op andere wijzen (genetisch of ruimtevaart bv) aanpassen aan de veranderingen die de aarde ondergaat door menselijk toedoen. Hedonisten en mensen zonder kinderen zullen mischien niet veel boodschap hebben aan het pogen oplossen van lange termijn problemen. Maar ik geloof dat in die oplossing ook een meer rechtvaardige wereld verborgen ligt, een wereld waarin we samenwerken als mens om een gezamenlijke zelf gemaakte vijand te pogen verslaan eerder dan elkaar bevechten zoals nu het geval is in grote mate. Aan zo'n wereld kunnen meewerken geeft me een voldoening die verder en dieper raakt dan het kortstondige genot van het persoonlijk levensorgasme. Meer zelfs. Als mens wil ik niet enkel voor mezelf leven. Ik voel me verbonden met het leven op zich. Bijdragen aan dat leven geeft mijn leven diepere zin. Het geeft me rust. Ik kan erdoor de dood in de ogen kijken. Alhoewel ik hoop niet te vlug. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 mei 2016 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Boliviaanse bergen zie je global warming bijna aan je ogen zich voltrekken. De terugtrekkende gledjers (een wereldwijd fenomeen tenzij op een paar uitzonderlijke plaatsen). Elk jaar dien je hoger de bergen in te gaan vooraleer je het ijs tegen komt. De verdwenen ijsgrot van Zongo, een toeristische attractie, of de verdwenen skipiste va Chacaltaya, de hoogste ter wereld schijnt, maar nu niet meer dan kale rotsen het hele jaar door. De hut met de ski's om te huren staat er nog.
En in de laaglanden zie je ontbossing steeds verder gaan, het gebrek aan water toenemen, de mensen die klagen over de onberekenbaarheid van het klimaat tegenwoordig. Vroeger kon je je klok erop gelijk stellen in sommige gebieden. Weerspreuken gelden niet meer. De smog in de steden. De enorme continue rookpluimen van de industrie. Of bekijk eens een video van de aarde 's nachts vanuit de ruimte. Wat een lichten! Vanuit de ruimte zie je de biologische activiteit van de mens op aarde. En dan zou het zo ondenkbaar zijn dat door onze continue verbranding van de aarde het klimaat niet zou kunnen veranderen en uiteindelijk ons overleven bedreigen? Ik begrijp die kortzichtigheid niet. En vooral begrijp ik niet dat mensen bereid zijn het risico te lopen dat global warming door menselijk toedoen wel eens waar zou kunnen zijn. Zeker als zowat alle wetenschappers ons ervoor waarschuwen. Ik vind dat onverantwoord gedrag. Hoeveel bewijs heb je nodig? Zelfs bij twijfel kan men beter voorzorgsmaatregelen nemen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 mei 2016 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet me altijd wat denken aan de kwiebussen die het uitsterven van de soorten gaan stoppen.
Best grappig, maar zoveel onnozelheid is eigenlijk ook een beetje treurig.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Maar de feiten mogen aangehaald worden. Ik ken een paar geologen/klimatologen die met hysterische spot en overdreven teritoriumgedrag reageerden toen ik zei dat de aarde eigenlijk afkoelt als je het op lange termijn bekijkt. Ook al waren de feiten die ik aanhaalde wetenschappelijk verantwoord volgens de huidige stand van zaken is het blijkbaar not done daarop te wijzen. Ik ben geen 'klimaatontkenner' maar weet nu wel dat er tussen die klimaatwetenschappers mensen zitten die vanuit vooroordelen redeneren. Een houding die niet erg wetenschappelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het idee dat je het uitsterven van dieren kan vermijden/tegenhouden. Ook mensen zullen uitsterven, net zoals de miljarden soorten die al eerder uitgestorven zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die illusie maak ik me ook niet. Eigenlijk gaat het daarom ook niet. Ga je weigeren voor je kind of kleinkind te zorgen omdat je beseft ooit uit te sterven als soort? Zelfs al is het risico dat we ooit uitsterven groot, wil dat nog niet zeggen dat je dan maar een kortzichtig hedonist dient te worden. Ik geloof wel dat het een dikwijls als een gewetenssusser voor het andere gebruikt wordt. Een stromansargument.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |