![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen eerlijk toch eens moeten nadenken over hoe we om gaan met onze ouderen. Want op deze manier gaan onze kinderen er het slachtoffer van zijn. Als ik moet kiezen tussen een goed pensioen voor mezelve, maar een zeer moeilijke tijd voor mijn kinderen, dan kies ik voor een mager pensioen en meer eigen verantwoordelijkheid om het bijeen te sparen. Maar het gros van de pensionados, en vooral de ambtenaren, ziet vooral hun jackpot als ze 58-60 jaar worden. Dat hun kinderen zich een burn out moeten werken, zal hun een worst wezen. Laat ze maar zitten met een staatsschuld, een disfunctioneel land en torenhoge toekomstige verplichtingen. Ik vind dat we terug naar een systeem moeten gaan waar ouders en kinderen voor elkaar zorgen. Kangerouwoningen. Families die helpen met kinderopvang. Dit spaart massas geld uit, aangezien men nu voor alles op de staat leunt. Als ik niet zoveel belastingen zou moeten betalen, kon mijn vrouw gerust thuisblijven en hadden we een veel relaxter leven. Maargoed, de pensioenen van bomma en bompa moeten betaald worden door iemand....na 32 jaar carriere (gemiddeld) moeten ze toch hun dik ambtenarenpensioen krijgen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afspraak is afspraak. Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 mei 2016 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kost van het ambtenarenpensioen kan je op 2 manieren beperken. 1- het bedrag reduceren tot een normaal gemiddeld Belgisch pensioenbedrag. 2- (en veel doeltreffender) Het aantal ambtenaren beperken. Gooi toch eindelijk al die nutteloze regeringen met hun eigen ambtenarenapparaat buiten. Vandaag nog ergens gelezen dat een Vlaams minister stelt: 'die maatregel kunnen we beter op Belgisch niveau nemen, dan op Vlaams niveau." M.a.w. als ze zelf al zeggen dat drie mensen beslissingen nemen die beter door één persoon zouden genomen worden weet je wel hoe absurd (en peperduur) onze huidige staatsinrichting is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 03:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() En nu ben ik een slechte mens en een racist ..... jaja jaja het gaat weer zever zijn ... het systeem werkt gewoon niet er is teveel "geprofiteerd " van de kassen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je toplaag mag onbeperkt bijdragen, krijgt daar een absurd geplafonneerd pensioen voor terug, en mag in parallel wat extra pensioen opbouwen om daar ook een aalmoes voor terug te krijgen én om daar nog eens extra op belast te worden. Ridicuul en pure diefstal. Maar goed, je evolueert op die manier inderdaad naar een geriatrische maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed die miljoenen Aussies zijn allemaal gelukkige mensen.....ik zal ze het nog eens vragen.....en of je het ergens leuk vindt of niet is sterk persoonlijk ....het is overal wel iets http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...-te-duur.dhtml En iedereen heeft wel zijn eigen mening .....de ene vindt het leuk en de andere weer niet zoals overal http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/...l-si17103.html En als alles dan toch in kannen en kruiken is voor jou....waarom kan je het hier dan niet gewoon wat loslaten ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 mei 2016 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 mei 2016 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd moest ik nu 25 zijn ik probeer naar Australië te emigreren of Alaska ... omwille van die vrijheid en ruimte aldaar .... uitgelezen vrijheid en bewegingsruimte waaaw dat hebben we hier niet, integendeel , gisteren niet eens op mijn gewilde bestemming geraakt door het vastzitten verkeer .... en wegen afsluitingen ongelooflijk wat ze hier uithalen en uitvinden om alles vast te laten lopen.
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
MAAARRR met islamieten lukt dit toch niet (echt) hé. Of beweer je het tegendeel? en graag voorbeelden. En ik heb het niet over hier en daar een enkeling van een goed geïntegreerde seculiere moslim van tweede of derde of vierde generatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee maar het is nu ongeveer 15 uur in de namiddag in Darwin of Perth......verveel je je daar dan zo erg dat je op een Forum je tijd moet verdoen met wat te lullen met gehandicapte landgenoten en oude gepensioneerden ? Weet niet ik vind dat raar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, alhoewel, die mogelijkheden wel kunnen...stelling van hoe meer mensen hoe meer vastgoed, daar is een degen over gegaan, de eerdere generaties hebben naar mijn aanvoelen toch zelf niet goed nagedacht over de toekomst ??
Men zoekt toch maar zijwegentjes om het eigenbelang voorop te stellen...wat voor mijn mening geen sociale voordeel is...een sociale voordeel zit hem juist daar in die cohesie van gezin en werk beter te combineren, maar het onderscheid tussen wat belangrijk en wat primordiaal van geen belang is, een goed leven betekend voldoende hebben op het einde van de rit zodat je nog kan doen wat je al die tijd door je werk niet hebt kunnen doen alsnog als beginnende gepensioneerde de tijd daarvoor te hebben... Maar het echte probleem is de zucht naar geld doorheen de tijd snel te leven en dan te constateren dat je te oud bent om nog traag te kunnen leven op je oude dag..de neiging van het snel te leven zit over de generaties goed ingebakken... Traag leven en snel leven is zowat het kernprobleem als het gaat om een evenwichtig en gezond leven, in werksituaties bvb komt het nooit goed voor mensen die traag werken en degene die snel werken dat botst tegen elkaar, het gevaar zit hem dan dat de processen voor een vlot verloop kunnen ontsporen in conflicten tussen twee personen... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 12 mei 2016 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dubbel wegens een eroor bad gate...sakker !
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 12 mei 2016 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |