Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2016, 09:09   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het komen dat de mensen racist worden is dat niet de hamvraag?

De test zelf:

Oud 13 juni 2016, 09:27   #42
Peche
Banneling

Standaard

Maar waarom enkel racisme bij eigen volk verwijten?
Is een cultuur die haar eigen kind verstoot omdat ze met iemand uit een andere cultuur zou trouwen niet veel maal racistischer dan ons?
De consequentie is ver zoek in deze wereld.
Zij zijn grotere racisten dan wij, maar dat wordt niet één keer openbaar publiek gemaakt.
Dat hun religie aanzet tot discriminatie en rassenhaat wordt vakkundig overkeken en men dwingt ons daar respect voor op te brengen.

Ik word daar niet racist van, want ik walg daardoor heel hard op mijn eigen soort... Hypocrisie kan er een puntje aan zuigen.

Laatst gewijzigd door Peche : 13 juni 2016 om 09:31.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 12:56   #43
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar waarom enkel racisme bij eigen volk verwijten?
Is een cultuur die haar eigen kind verstoot omdat ze met iemand uit een andere cultuur zou trouwen niet veel maal racistischer dan ons?
De consequentie is ver zoek in deze wereld.
Zij zijn grotere racisten dan wij, maar dat wordt niet één keer openbaar publiek gemaakt.
Dat hun religie aanzet tot discriminatie en rassenhaat wordt vakkundig overkeken en men dwingt ons daar respect voor op te brengen.
Het is niet omdat zij een racistische, xenofobische en achterlijke samenleving hebben (idem als iedere religieuze samenleving (kijk maar naar de bible belt)).
dat daarvoor onze samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk moet worden.

Citaat:
Ik word daar niet racist van, want ik walg daardoor heel hard op mijn eigen soort... Hypocrisie kan er een puntje aan zuigen.
De enige hypocrisie dat ik zie is dat de islamhaters onze samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk willen maken, omdat de samenleving die zij haten racistisch, xenofobisch en achterlijk is.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 juni 2016 om 12:57.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 13:16   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Het is niet omdat zij een racistische, xenofobische en achterlijke samenleving hebben (idem als iedere religieuze samenleving (kijk maar naar de bible belt)).
dat daarvoor onze samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk moet worden.

De enige hypocrisie dat ik zie is dat de islamhaters onze samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk willen maken, omdat de samenleving die zij haten racistisch, xenofobisch en achterlijk is.
Je erkent dat de islamitische samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk is, maar wie dat aanklaagt is 'n "islamhater"?

Hoe dacht jij dan dat racistische, xenofobe & achterlijke van die islamitische samenleving uit ònze samenleving te houden/bannen/verwijderen?

Door nog méér racisme, xenofobie en achterlijkheid in te voeren? Want dat is wel wat je doet als je steeds meer van die racistische, xenofobe & achterlijke islamitische gemeenschap binnenhaalt.

Of dacht je dat ze dat racisme, xenofobe & die achterlijkheid op 1 of andere manier ergens aan de grens achterlaten, net als 'n jas die je uittrekt?

Gisteren werden er wederom 50 mensen in koelen bloede afgeslacht, meer dan 50 naar ziekenhuizen gebracht, niet wetende hoe ernstig hun situatie is, door zo'n racistische, xenofobe, achterlijke, homofobe, bloeddorstige, gewelddadige moslim, en jij hebt 't gore lef om hier over "islamhaters" te komen prediken, met droge ogen?

Jij bent weldegelijk die "anti-racistische progressieve feministe" van deze video.
https://youtu.be/gZKAewadF9U

Schaamteloze trol!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 13:29   #45
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Beste Sywen,

Als we nu eens racisme uit de strafwet halen en opnemen onder vrijheid van meningsuiting? Er is toch niets mis met op je eigen ras gesteld te zijn?
De moslims doen het ons in meerderheid voor. Waarom mogen zij dat wel in de praktijk maar wij niet in theorie en praktijk? Zeg me dat eens...
Oud 13 juni 2016, 13:31   #46
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je erkent dat de islamitische samenleving racistisch, xenofobisch en achterlijk is, maar wie dat aanklaagt is 'n "islamhater"?
Dat zeg jij, niet ik.
Citaat:
Hoe dacht jij dan dat racistische, xenofobe & achterlijke van die islamitische samenleving uit ònze samenleving te houden/bannen/verwijderen?
alleszins niet door racistische, xenofobe & achterlijke wetten voor te stellen zoals extreem rechts dat doet.
Citaat:
Door nog méér racisme, xenofobie en achterlijkheid in te voeren? .
Inderdaad, dat is wat extreem rechts wilt.
Citaat:
Schaamteloze trol!
Als je niets anders kan doen dan schelden, hoeft het voor mij ook niet meer.

Oud 13 juni 2016, 13:32   #47
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Sywen,

Als we nu eens racisme uit de strafwet halen en opnemen onder vrijheid van meningsuiting? Er is toch niets mis met op je eigen ras gesteld te zijn?
De moslims doen het ons in meerderheid voor. Waarom mogen zij dat wel in de praktijk maar wij niet in theorie en praktijk? Zeg me dat eens...
over hypocrisie gesproken.

Jij klaagt de moslims aan voor hun racisme, en wil dan racisme legitimeren...

Oud 13 juni 2016, 13:33   #48
Peche
Banneling

Standaard

Iedereen gelijk voor de wet, niet waar? Dan mag iedereen racist zijn en maken we geen uitzondering meer voor religies.
Oud 13 juni 2016, 13:35   #49
Peche
Banneling

Standaard

Komaan iedereen racist! Alsof het iets is om je over te schamen? Het is de logica zelve!
Waarom mag heel de wereld zichzelf blijven behalve wij? Komaan he zeg!

https://www.youtube.com/watch?v=exJlapzPnlc
Oud 13 juni 2016, 14:42   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
over hypocrisie gesproken.

Jij klaagt de moslims aan voor hun racisme, en wil dan racisme legitimeren...
Legitimeren is niet nodig, racisme is niet verboden.

'Aanzetten tot' wel, maar dat is iets anders.
Oud 14 juni 2016, 19:59   #51
Zieke Jos
Vreemdeling

Standaard

Ik ben helemaal niet onbewust racist. Negers hebben duidelijk bewezen dat ze niet in staat zijn om een beschaving op te bouwen of zelfs in stand te houden. Het is bv geen toeval dat de meest gewelddadige steden in de VS allemaal in het zwarte zuiden liggen.

De grootste tekortkoming van Europeanen is dat wij niet racistisch genoeg zijn. Al lijkt hier langzaam aan wel verbetering in te komen. Afrikaans DNA is een bedreiging voor de toekomst van de mensheid.
Zieke Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 00:36   #52
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet onbewust racist. Negers hebben duidelijk bewezen dat ze niet in staat zijn om een beschaving op te bouwen of zelfs in stand te houden. Het is bv geen toeval dat de meest gewelddadige steden in de VS allemaal in het zwarte zuiden liggen.

De grootste tekortkoming van Europeanen is dat wij niet racistisch genoeg zijn. Al lijkt hier langzaam aan wel verbetering in te komen. Afrikaans DNA is een bedreiging voor de toekomst van de mensheid.
Goed gezegd.

Het komt neer op zelfbewustzijn. Dat hebben velen van ons volk niet.
Daarom bevinden we ons altijd in de hoek waar de klappen vallen.
Oud 15 juni 2016, 10:46   #53
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan is extreem rechts verbaast en gekwetst als ze worden vergeleken met Hitler en nazi's nadat ze zulke verbale diarree uitspuiten?

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 juni 2016 om 10:55.
Oud 15 juni 2016, 11:02   #54
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is extreem rechts verbaast en gekwetst als ze zulke verbale diarree uitspuiten en daarna worden vergeleken met Hitler en nazi's ?
Hitler! Auschwitz! Dat wordt geroepen door diegenen die de waarheid niet kunnen verdragen.
Sta jij aan die kant? Je moest je schamen.
Oud 15 juni 2016, 11:06   #55
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

-------

Miaauw miaauw namastiaauw zieke jos,

nee je bent niet ziek jos, je bent gewoon heel eerlijk bezig en rationeel.

ik ben koelie aapje uit suriname ja daar is alles rassenhaat, surinaamse afro apartheidsstaat is ziek, super racistisch. En dat doen die zwarten daar zelf, dus die kolelies, hindoeachtigen, negers, afro mixen, chinezen, javanen mixen ed.

india is toppunt van zwarte apenstaatje, met extreme kaste apartheids wetten, vreselijk joh.

blanken zijn dom, oerstom, ze moesten het niet zover laten komen dat nu 25 procent van de 17 miljoen mensapen in nederland nu uitheems is in genetische zin dus niet zuiver blank arisch hollands. STOMME HOLLANDERS, hoe draaien wij nu de klok terug tot 5 mei 1945 in Nederland???

Kijk je moet als blanke zelf voelen aan den lijve hoe LEKKER HET IS om door niet blanken keihard gediscrimineerd te worden of mishandeld of zelfs verkracht, dus ga vooral naar zwarte events en zoek de confrontatie op, persoonlijk dan ga je wakker worden en het zwarte racisme proeven.

ik ben kapot gediscrimineerd door negers, hindoe brahmanen, hogere kaste koelies, blanke kut idioten, ea.

zonet nog gehoord op hindoestaanse radio sunrise fm 931 hoe negers in suriname hindoestanen kapot en bruut discrimineren en er is daar geen enkel anti discriminatie bureau die hier wat tegen kan doen. Rassendiscriminatie is dus legaal in zwart apenlandje suriname. Mooi toch.

dewa aapje en wieroe

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 15 juni 2016 om 11:07. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 11:26   #56
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Hitler! Auschwitz! Dat wordt geroepen door diegenen die de waarheid niet kunnen verdragen.
Q.E.D.

Oud 15 juni 2016, 11:38   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Schaamteloze trollen kennen geen schaamte.

Komen enkel uit hun hol gekropen om snel hier en daar wat; "racist, nazi, islamhater" ed rond te strooien en verdwijnen weer in hun hol.

Van de realiteit hebben ze geen besef; moslim die 50 mensen in koelen bloede afslacht - moslim die agent & echtgenote afslacht in eigen huis in 't bijzijn van hun 3 jarig kind live op facebook, moslims die zoveel slachtoffers maken X op X, elke dag opnieuw. Vannacht schietpartij & gijzeling Amarillo Texas, dader Somaliër geliquideerd, gelukkig geen verdere slachtoffers.

Maar WIJ zijn racisten ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 11:43   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is extreem rechts verbaasD en gekwetst als ze worden vergeleken met Hitler en nazi's nadat ze zulke verbale diarree uitspuiten?
Verbaasd ??? Allerminst, want verder dan dat soort hersenloos gescheld geraakt uw soort toch niet. Ga nog wat kaarsjes branden aan de Beurs in Brussel, en alles is vergeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 11:54   #59
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Verbaasd ??? Allerminst, want verder dan dat soort hersenloos gescheld geraakt uw soort toch niet. Ga nog wat kaarsjes branden aan de Beurs in Brussel, en alles is vergeten
Ik ga mijn ridderkostuum nog eens aantrekken. Het schijnt dat dat de moslims kwetst.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2016, 13:20   #60
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Beste Sywen,

Racisme als vrijheid van meningsuiting staat niet in de strafwet zover ik weet. Anders zou het onmogelijk zijn om wetenschappelijke publicaties te doen omtrent vergelijkende studies tussen rassen. Net zoals je ook mannen en vrouwen mag vergelijken en een waardeoordeel publiceren, mag je dat ook doen met rassen. Je mag echter niemand discrimineren op basis van racisme of op basis van seksisme.

Zo ook mag je zeggen wat je wil over mensen die een bepaalde godsdienst aanhangen. Je mag wel niet mensen discrimineren of anders behandelen op basis van die religie.

Maar uiteraard getuigt het niet altijd van intelligentie of goede smaak om mensen te gaan stigmatiseren. Langs de andere kant is het ook dom om te gaan veronderstellen dat politiediensten niet gaan keuren en controleren op bepaalde profielen wat op zich dus eigenlijk wel strafbaar is.

Ook met xenofobie heb ik persoonlijk geen probleem. Het is logisch dat je schrik hebt en/of een bepaalde, instinctieve reactie hebt tov nieuwe ervaringen. Echter na verloop moeten die zich wel normaliseren omdat het 'nieuwe' eraf is. Aan de andere kant snap ik wel dat het voor de persoon waarop je reageert, het bepaald geen lachertje moet zijn. Wat doe je met trauma's? Bvb die vrouwen die betast zijn geweest in Keulen? Ik kan mij voorstellen dat hun mogelijke xenofobie afkomstig zou kunnen zijn door negatieve ervaringen... Allemaal niet zo eenvoudig en zwart/wit als vele mensen denken imho.

Laatst gewijzigd door Athelas : 15 juni 2016 om 13:22.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be