![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan denk ik dat het altijd nuttig is dat die crimineel lang genoeg opgesloten wordt. Of psychiaters en sociale aksidenten die man nog kunnen op een reïntegratie-pad krijgen, is maar van secundair belang. Het belangrijkste is dat die man een les krijgt, namelijk : "doe dat niet meer". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie dat er een match is tussen mijn politieke ideeën en deze van de een of van de andere partij, dan moet ik dat feit toch niet gaan ontkennen zeker ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we zorgen dat men een vak geleerd heeft en geintegreerd is voor men op het slechte pad terecht komt. Ik vrees dat men in de gevangenissen andere vaardigheden leert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er een enorm groot verschil bestaat tussen een lustmoordenaar en iemand die een appel uit een kraam gepikt heeft dat weet iedereen ook al wel dacht ik, wat niet belet dat ze beiden een fout gemaakt hebben, de éne fout al enorm véél zwaarder en niet meer goed te praten dan de andere. Maar ze allemaal zomaar spontaan terug gaan uitnodigen om het straatbeeld te 'verfraaien' dat lijkt mij ver gezocht. Er zijn er bij die het echt verdienen om hun héle leven opgesloten te zitten in de zin van 'een blijvend gevaar voor de maatschappij'. En ik blijf erbij, in de gevangenis geraken, dat heb je uiteindelijk zelf gezocht en moet je daarna niet gaan zagen en zeveren dat er niet genoeg mayo op uw fritjes is om maar een bepaald geval even aan te halen. Maar die brave belastingbetaler doet met enige graagte een duit in het zakje om verse mayo te kunnen laten aanrukken. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 mei 2016 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat jij ergens op een goed werk zit met vast contract en bedrijfswagen en tarara. Je baas geeft je opdracht wat "creatief" om te gaan met de boekhouding. Zou je weigeren? Ja natuurlijk zeg je hier allicht ...ja ik weiger. Maar in de praktijk...niemand weigert. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. En heb je het dan zelf gezocht? Allicht roep je als verweer in dat je onder dwang stond hé? Zie je hoe een bal kan rollen?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat wel een echt vak is of een schoolse omschrijving om hun al die jaren bezig gehouden te hebben dat is weer wat anders. Maar de meesten hebben wel een diploma of getuigschrift van iets. Of wil men van iedere gedetineerde een metser maken? Om dan vervolgens al het metselwerk of ander bouwwerk toch door polen en Bulgaren te laten doen? Dat zijn dubbele frustraties om den duur. Weer niet goed genoeg voor de wereld denkt men dan.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In al die grote fraude zaken zijn alle medewerkers het afgetrapt. Of ze wisten van niks. Natuurlijk...zo kennen we de mensen. Maar niet voor het één of het ander, men kan nog rapper dan men zelf wil of kiest in een gerechtsprocedure belanden met een celstraf boven het hoofd. Is men dan definitief slecht voor het leven? Moet je dan een vak leren en diender op de bouw gaan spelen?
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het zijn anders wel zij, die gezorgd hebben voor de middeleeuwse toestanden in onze gevangenissen. Want welke partijen zaten (bijna) ononderbroken in de regering, de laatste 35jaar ?? Zij zijn dan ook de hoofdverantwoordelijken voor die schrijnende situaties, die eerder aan een Afrikaans derdewereld-land doen denken, dan aan een land die de hoofdzetels van zowel de EU, als de NAVO huisvesten. Maar met het moderniseren van gevangenissen raap je geen enkele stem bij de volgende verkiezing, dus maar laten verrotten.
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vermindert de kans op herval, wanneer je zorgt voor werk en goede opvang. Anders komt die kerel nog eens langs maar dan bij je buren. ![]() Laatst gewijzigd door alice : 17 mei 2016 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik denk dat veel mensen gewoon meer testosteron voelen bij het focussen op repressie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek me niet uit wie moet worden vrij gelaten, enkel over wanneer je iemand vrij laat, dit moet gebeuren onder omstandigheden die de kans op herval verminderen. Zorg dus dat wie in de gevangenis zit een vak leert en de kost kan verdienen, zorg voor werk en huisvesting, dat geeft een start met kans op slagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Een zuiver repressief systeem, zoals in den belziek is contraproductief voor re-integratie. Gevangen komen er gevaarlijker uit dan dat ze er in gaan.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 mei 2016 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nooit voor zichzelf.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus geef ze een opleiding en werk voor ze weer losgelaten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zegt dat je dan een vak moet leren, maar het merendeel in gevangenissen is laag geschoold en afhankelijk van uitkeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks moet elke brave gast die geen job kan vinden, 't een en ander gaan uitspoken om in't gevang te geraken, omdat dat de enige manier is om nog kans te maken op 'n job.
Manman, waar zijde dan mee bezig. Zorg eerst dat alle jonge werklozen 'n baan hebben ipv gevangenen gaan vrijlaten en jobs bezorgen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |