![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de magistraat die dan een probleem maakt hee door er veel te veel aan te houden. Hij mag er dan zelf een oplossing voor zoeken. "de winkel is vol, neem hem maar terug mee mijnheer de agent"
Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 mei 2016 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kind werd doodgereden door 'n hardrijder die - volgens 3 verschillende experts - minstens 't dubbele reed van hetgeen toegelaten was op die weg. Die kerel heeft geen dag gezeten, na 4 jaar oordeelde 'n "rechter" - die ik met veel liefde hetzelfde toewens - dat hij niet kon bepalen of de - overdreven - snelheid wel oorzaak was van 't overlijden van mijn kind. Je vraagt je af wat dan wèl de oorzaak zou geweest zijn. Bende criminelen! Er zitten zelfs niet genoeg criminelen in de gevangenis, er lopen er nog veel te veel vrij rond, en de straffen kunnen niet zwaar en lang genoeg zijn! Je zal maar de ouders van Julie of Melissa zijn en dat stuk verdriet dat je kind heeft laten sterven, terug vrij zien rondlopen, terwijl je zèlf levenslang gekregen hebt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer er sommige reacties op na : in de stijl van "ze hebben het zelf gezocht". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopige hechtenis wordt in alle andere normale landen gebruikt om iemand op te sluiten waar er vluchtgevaar is of er gevaar is om bewijsstukken te laten verdwijnen. Hier gebruikt men dat omdat er zoveel achterstand is bij het behandelen van de dossiers dat men dan toch zeker is dat die persoon een tijdje in de gevangenis heeft gezeten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik zie een land dat door haar extreme pensioenlasten niet meer in staat is om de basistaken van de overheid te financieren (justitie, veiligheid).
Ik vermoed dat de boel sneller ineen zal storten dan ik dacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, dat staat los van de problemen in de gevangenissen. Er gaan doden vallen vroeg of laat, het kan toch niet dat we daar met zijn allen staan op te kijken en dan zeggen, tja, spijtig... Er moeten oplossing komen, en één ding is zeker, nog meer onschuldigen opsluiten is niet de oplossing.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat persoonlijk voorval verschrikkelijk, laat dat aub duidelijk zijn. Maar de wetgeving die de voorlopige hechtenis regelt stelt heel specifiek dat misbruik hiervan om druk uit te oefenen, of oneigenlijk gebruik als alternatieve straf zonder vonnis niet toegelaten is. Nochtans overtreden deze magistraten die wet op dagdagelijkse basis, meer nog : ze vinden dat normaal. Vraag de liga van de rechten voor de mens maar eens wat ze over de voorlopige hechtenis in belgië vinden. Je gaat verschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik persoonlijk vind dat het nog lang duurt.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat over mensen, de mensenrechten gelden dus onvoorwaardelijk. De straf is vrijheidsberoving, niet een onmenselijke behandeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik verslikte mij in mijn koffie toen ik hoorde dat de grote meerderheid van de gevangenissen nog gebouwd zijn in de 19de eeuw (18XX).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep. goed, het is een gezamenlijke schuld, ook de rechterlijke macht wou/wil niet veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trek het aantal gevangenen in voorhechtenis af van het totaal aantal gevangenen, en de maximum capaciteit is niet langer overschreden. Er is dan zelfs geen noodzaak meer om zoals nu de korte straffen systematisch niet uit te voeren. Dat zijn dus wel veroordeelden, maar die blijven vrij van straf... omdat de magistraten de gevangenis vullen met mensen in voorhechtenis. Is dat niet de wereld op zijn kop ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, wat is dan zelfs het nut van zo'n EHRM?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien nu wel? ik vrees ervoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische staat zal eerst voor miljoenen schadeloosstellingen krijgen en dan zal er misschien iets gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien als men dan nog de regel invoert, straffen tot tien jaar thuis met een bandje, misschien is er dan geen capaciteit meer te kort.
![]() |
![]() |