![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 50 extra compensaties, vanaf 55 nog meer extra compensaties en vanaf 60 zijn de compensaties zo groot geworden dat je bijna niet meer moet gaan werken, als je dan toch nog eens moet gaan werken zijn ze daar vergeten hoe dat je er uitziet. ![]() Je maandloon bedraagt tegen dan zo ongeveer 4000 euro bruto. Zwaar beroep. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2016 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() er is geen dag dat ik me niet bewust ben van het feit dat ik me amuseer en dat ik daar op de koop toe nog voor betaald wordt ook ! ik vind dat nog steeds opmerkelijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij vrouw is dat een slecht gedacht want ik ga volgens haar dan zelf meer bier drinken dan dat ik verkoop. Zou ze me kennen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() op uwe leeftijd, ... later dan 10u val je toch in slaap! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrachtwagenchauffeur kent ook een systeem van rij- en rust-tijden. 12 uur aan een stuk de aandacht van een verpleegster voor haar patiënten... en dan zoveel nachtdiensten na mekaar ? Propere medische sector is me dat !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwijg stil , straks wordt er hier nog over mij "geklapt" laatst zat ik semi zat een groep van 5 vrouwen te entertainen (nooit gezien) en er vroeg er begot eentje of ik haar niet naar huis wilden doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() zwijg idd, ik weet helaas exact wat ge bedoelt... ofwel kwamen wij recent op de heuglijke leeftijd waarin zowat alle vrouwen van tussen de 27 en de 37 spontaan van ons beginnen zwijmelen, ofwel komen de 'free sixties' er weer aan! gene zwans. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voltijds is dat niet te doen, behalve voor individuen die het allemaal beter denken te weten natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees ik dat goed? Maar 6 maanden ouder worden bij 1 jaar werk in die omstandigheden? Ik teken er onmiddellijk voor. ![]() Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 mei 2016 om 19:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verschillende spoorwegberoepen vallen onder de noemer van zwaar beroep, mijn beroep is er ook bij. Aantal jaren gewerkt met het spoor worden vermenigvuldigd met 1.03 dus 1 jaar gewerkt telt voor 1,03 jaar. 42 jaren gewerkt worden dan iets meer en dus iets meer pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn er de niet te tellen betogingen in Brussel waarop men aanwezig dient te zijn om er de vele kilometers af te leggen in onaangepaste kleding. De liters koffie, die er opgedronken dienen te worden in de eindeloze vergaderingen. Er is gewoon geen tijd om even te verpozen. Dan is er nog de begeleiding van de talrijke stakingen om de veiligheid van de stakers te waarborgen. Het enige middel hierbij is vaak het spoor totaal onbruikbaar te maken. U hebt het over een factor 1,03. Bij vakbondsafgevaardigden zou een factor 4,0 eigenlijk nog te kort schieten.
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
84 uur is op zich al meer dan een half-time. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 19 mei 2016 om 05:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Minstens de helft van het personeel in de openbare sector komt in aanmerking voor de definiëring als "zwaar beroep". Dat moet blijken uit een voorstel van de overheidsvakbonden omtrent zware beroepen.
De vakbonden geven enkele voorbeelden van beroepen die als gevolg van de toepassing van de criteria als zwaar beroep dienen te worden erkend: brandweerlui en ambulanciers, douanebeambten, luchtverkeersleiders, huisvuilophalers en -verwerkers, loodsen, militairen, onderhouds- en schoonmaakpersoneel, opvoeders, cipiers, politie, personeel van de technische diensten, ateliers en groendiensten, onderwijs, veiligheidskorps justitie, postbodes, spoorleggers, rijdend personeel openbaar vervoer, verplegend en verzorgend personeel en kinderopvangbegeleiders. Volgens de la Bruyère komt zeker de helft van het personeel van de openbare sector in aanmerking. http://www.knack.be/nieuws/belgie/mi...al-706785.html Laatst gewijzigd door demonen : 23 mei 2016 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel niet vergeten dat de tijd van sleuren met zakken van 50 kg voorbij is. Dat zou ook niet meer mogen van de vakbond. Gaten in de grond maakt men (tenzij het kleine zijn) niet meer met de schup maar met een machine. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 mei 2016 om 10:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat je moet bewijzen dat dat komt door uw (huidig) werk. Mensen van mijn generatie hebben meerdere herstructureringen/sluitingen meegemaakt en hebben meerdere werkgevers gehad. Ik wens U veel succes! De dag dat je niet meer meekan laat ELKE werkgever U vallen als een steen! Laatst gewijzigd door demonen : 23 mei 2016 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |