Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2016, 11:45   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lock Down Bekijk bericht
Ze zou dat beter doen inderdaad, helaas heeft ze het recht haar mening te verkondigen. Wij hebben vanzelfsprekend het recht om de waarde van haar mening te beoordelen.
Zoals BDW zeker?
Oud 23 mei 2016, 12:05   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenophon: Eindelijk denk er iemand aan de kinderen!
Vrouwen aan de haard!!!!!

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 mei 2016 om 12:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 12:11   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zal zeker niet zeggen dat ik gelukkig ben met wat de PS samen met hun vakbondsmilities aan het doen is, maar het verhaaltje van 'wat we zelf doen, doen we beter' gaat toch niet helemaal op.

Het zonnepaneeldebacle en het Oosterweeldebacle zijn allebei de verdienste van de Vlaamse Regering.
dat onze Vlaamse snelwegen er slecht bijliggen, is ook niet te wijten aan het federaal beleid.

Vlaanderen moet af en toe ook eens in de boezem durven kijken, veel wat er mis gaat in Vlaanderen is de schuld van de zeer ingewikkelde staatstructuur van België, volledig akkoord, maar niet alles mag je daar op steken.
Oud 23 mei 2016, 12:20   #44
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waar heeft De Wever dit gezegd? Jij bent al even erg als al die riooljournalisten. Woorden verdraaien en halve en hele waarheden verkondigen.
2
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 13:02   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. De Wever wijst regelmatig op aspecten waar anderen, om lichtzinnige politiek-correcte redenen, liever zedig over zwijgen. Tijdens het gesprek in De Afspraak werd op een gegeven ogenblik de buitenlandse perceptie van België als "failed state" naar voor geschoven. De Wever zei daarop het volgende: "Voor mij is België niet zozeer een 'failed state' maar wel een failed nation. Er is geen Belgische natie omdat in deze staat er twee democratieën naast elkaar leven die blijk geven van radicaal verschillende visies".
Kun je hem op dat punt ongelijk geven? Ik denk het niet.
Kan je eens weergeven wat Bart De Wever daarmee juist bedoelt ? Berust hij in zijn analyse of gaat hij er naar handelen door de "gefaalde Belgische natie" verder af te breken of op te bouwen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 13:47   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In veel gevallen slaat BDW dan ook nagels met koppen en is hij best een aardig stukje verstandiger dan veel anderen.
De Wever is ook een pak minder hypocriet en rechtlijniger dan veel andere politici in dit land. Daarom is hij zowel zo populair als onpopulair bij velen.

Trouwens, het feit dat Rutten blijkbaar alleen maar iets over De Wever te vertellen heeft zegt ook veel: ze heeft gewoon niks te vertellen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 14:14   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BRON

Detail tekst:

Allé, die wil ook nog eens van zich laten horen.

Ik ken nu niets van voetbal maar wat ik er al van gezien heb, denk ik niet dat Marc Wilmots gekke uitspraken zou doen daar die meestal nogal met beide voeten op de grond blijft qua reacties.

Er zijn er andere waar men dit in dit geval niet van kan zeggen.

Op de lange duur zou je nog gaan denken dat men vrouwen toch beter aan de haard had 'gelaten'.
in een democratie mag iedereen toch wel zijn mening zeggen, en als liberaal moet ze dat ook zo opvatten denk ik toch ? Dus het zou mij verwonderen dat ze dergelijke stelling effectief inneemt dat Bart niets mag vertellen...

uiteraard functioneel heeft BDW geen enkel mandaat in het federale geheel, en kan hij gewoon zijn invloed laten gelden op de kabinetten waar NVA zetelt, dus daar is zijn positie beperkt, maar toch significant en niet onbestaand.

Anderzijds, madammeke zou dan in dezelfde geest niet om de haverklap de Vlaamse regering moeten op stelten zetten. Dus het zou mij verwonderen als ze zelf zo graag aan de stok van de Vlaamse soepketel zit te roeren, dat ze gaat eisen van BDW dat die van de Federale lepel moet blijven... Dus ik weet niet in feite hoe ze het in haar koppeke zou krijgen om zo'n onkonsequente uitspraak te doen maar bon.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 14:30   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in een democratie mag iedereen toch wel zijn mening zeggen, en als liberaal moet ze dat ook zo opvatten denk ik toch ? Dus het zou mij verwonderen dat ze dergelijke stelling effectief inneemt dat Bart niets mag vertellen...

uiteraard functioneel heeft BDW geen enkel mandaat in het federale geheel, en kan hij gewoon zijn invloed laten gelden op de kabinetten waar NVA zetelt, dus daar is zijn positie beperkt, maar toch significant en niet onbestaand.

Anderzijds, madammeke zou dan in dezelfde geest niet om de haverklap de Vlaamse regering moeten op stelten zetten. Dus het zou mij verwonderen als ze zelf zo graag aan de stok van de Vlaamse soepketel zit te roeren, dat ze gaat eisen van BDW dat die van de Federale lepel moet blijven... Dus ik weet niet in feite hoe ze het in haar koppeke zou krijgen om zo'n onkonsequente uitspraak te doen maar bon.
Veel keuze heeft ze niet natuurlijk, ze geeft enkel het standpunt van haar broodheren.
Oud 23 mei 2016, 14:46   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

In een 'democratie' als we dat vrij vertalen uit het Grieks als zijnde 'volksheerschappij' mag iedereen best zijn/haar mening ten berde brengen.

Pijnlijk detail is wel dat wij mensen ons de vraag moeten stellen of we nog wel in een democratisch ingesteld land leven?

Laat mij een 'extreem' voorbeeld geven: Partij(en) waar men schutkringen rond weet te bouwen? Mensen die niet aan het woord mogen komen en die men ff handig buiten spel zet (Barbara Pas) ...

Van mij mag iedereen zijn/haar woordje doen, ik zal er niet beter maar ook niet slechter van slapen.
Oud 23 mei 2016, 15:35   #50
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hopsasa Bekijk bericht
Ik zie het al gebeuren... binnenkort een wereldregering en als ieder zijn eigen woordje wil plaatsen.
Meer denken - minder lullen - en meer orde op zaken - zo zou het moeten zijn- in de politiek hé ... voor de rest mag het paté zijn...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 23 mei 2016 om 15:38.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 17:57   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal zeker niet zeggen dat ik gelukkig ben met wat de PS samen met hun vakbondsmilities aan het doen is, maar het verhaaltje van 'wat we zelf doen, doen we beter' gaat toch niet helemaal op.

Het zonnepaneeldebacle en het Oosterweeldebacle zijn allebei de verdienste van de Vlaamse Regering.
Helemaal wellicht niet, maar voor een heel groot gedeelte: ja.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 17:58   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie het al gebeuren... binnenkort een wereldregering en als ieder zijn eigen woordje wil plaatsen.
Ik denk dat men dat nu al doet en laat dat nu juist de reden zijn dat men er in de meeste situaties die zich voordoen niet goed uitgeraakt.
Oud 23 mei 2016, 18:39   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een werkbaar model gewoon allerhande ideeën zou moeten zijn die bestaan en die telkens aangezwengeld worden als er gediscuteerd wordt zin het gewoon de visies die onderbouwd met wiskundige modellen en data, en onderbouwd met weging door het volk waar nodig worden gepromoot

Neem bvb een discussie over een visie, moeten we een container - mover koker bouwen waar we de haven van Antwerpen verbinden met alle extremen van Belgische hoeken.. Je berekent het model, weegt het ecologisch, economische, tijdswinst, investering, filedruk , alle facetten tegen elkaar af. En in feite beslist de democratie of dit idee moet getoetst worden, of dit idee dan rendabel blijkt te worden, dan wordt het gewoon bij wijze ambtshalve uitgevoerd...
Dus ik denk niet dat je bvb democratie moet laten beslissen over het feit dat er onrendabele beslissingen moeten uitgevoerd worden... Ik denk dat je logica in beslissingen en structuur van nadenken , net zoals je structuur kunt hebben voor strategische denkoefeningen, en structuur voor toegevoegde waarde te zoeken in modellen kunt gieten, moet je vooral de mensen gebruiken in wat ze sterk zijn: het lateraal denken en uitdenken en thinthanken over ideeën. Maar verder moet de politiek daar zelfs niet in zoeken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 mei 2016 om 18:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 18:42   #54
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een 'democratie' als we dat vrij vertalen uit het Grieks als zijnde 'volksheerschappij' mag iedereen best zijn/haar mening ten berde brengen.

Pijnlijk detail is wel dat wij mensen ons de vraag moeten stellen of we nog wel in een democratisch ingesteld land leven?

Laat mij een 'extreem' voorbeeld geven: Partij(en) waar men schutkringen rond weet te bouwen? Mensen die niet aan het woord mogen komen en die men ff handig buiten spel zet (Barbara Pas) ...

Van mij mag iedereen zijn/haar woordje doen, ik zal er niet beter maar ook niet slechter van slapen.
Iedereen mag zijn mening hebben. Iedereen mag zijn mening verkondigen. Maar iedereen is ook vrij om te weigeren naar de zever van anderen te luisteren. En iedereen is vrij om te weigeren samen te werken met mensen die bepaalde ideeën aanhangen of verkondigen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 18:42   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BRON

Detail tekst:

Allé, die wil ook nog eens van zich laten horen.

Ik ken nu niets van voetbal maar wat ik er al van gezien heb, denk ik niet dat Marc Wilmots gekke uitspraken zou doen daar die meestal nogal met beide voeten op de grond blijft qua reacties.

Er zijn er andere waar men dit in dit geval niet van kan zeggen.

Op de lange duur zou je nog gaan denken dat men vrouwen toch beter aan de haard had 'gelaten'.
Gaat ze de stekker eruittrekken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 18:44   #56
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Iedereen mag zijn mening hebben. Iedereen mag zijn mening verkondigen. Maar iedereen is ook vrij om te weigeren naar de zever van anderen te luisteren. En iedereen is vrij om te weigeren samen te werken met mensen die bepaalde ideeën aanhangen of verkondigen.
"Iedereen mag zijn mening verkondigen."

Dat betwijfel ik ZEER sterk !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 18:45   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat ze de stekker eruittrekken ?
Uit wat juist, vraag ik mij dan af

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 mei 2016 om 18:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 04:29   #58
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen aan de haard!!!!!
Moeder die zat te breien. Als kind is dat een leuke herinnering. Dat getik van die breinaalden.
En je wist dat mama kousen of een trui voor ons zat te breien.
Oud 24 mei 2016, 05:09   #59
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Moeder die zat te breien. Als kind is dat een leuke herinnering. Dat getik van die breinaalden.
En je wist dat mama kousen of een trui voor ons zat te breien.
En grootmoeder zat het garen te spinnen en ik mocht met de armen een beetje gespreid, het garen oprollen.
Ze kende ook slechts 2 kleuren, het vale wit van ongeverfde wol en het lichte bruin van een soort eikels en eikenblaren soep.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 05:43   #60
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ik vond het ook nogal flauw van BDW. Hij is zich op het veilig burgemeesterspostje in Antwerpen gaan verstoppen en dan komt hij zeggen dat het niet goed is. Dat hij verdorie zijn verantwoordelijkheid genomen had en zelf in de regering was gaan zitten.
Inderdaad, hij heeft weinig gevoel voor wat de kiezers wensen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be