Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2016, 22:04   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Een vrijwillige annexatie...

Door Russische militairen die daar toevallig met heel hun uitrusting op verlof waren...
Vrijwillig aangezien overeenkomstig de wil van de bevolking. Dat toont ook een VS enquête trouwens. Al eens naar gelinkt.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:07   #42
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Duitsland heeft WO II verloren en moet daar nog altijd voor boeten; Duitsland is dus eigenlijk een halve kolonie van de VS. De EU wordt voornamelijk geleid door Duitsland en de cirkel is rond.

Conclusie; Europa kan geen eigen koers varen en is geketend aan handen en voeten.
Ik heb hier even geleden in een andere draad de échte reden gegeven waarom Duitsland persé vernietigd moest worden.
De vervolging van Europese Joden was alvast niet de hoofdreden dat de VS 'Europa ter hulp schoot.'
Het heeft wel iets met 'monetair' te maken, rara..., maar volgens sommigen hier is dat idiotie, hoewel die bewering nooit ondersteund wordt door enig tegenargument, évidement.
Oud 25 mei 2016, 22:08   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen GPS, eigen Europees internet, eigen Europese telefonie zou al een begin kunnen zijn. Eigen Europese facebook, eigen Europese leger, eigen Europese satellieten.

Allemaal onbestaand.
2

Website
Oud 25 mei 2016, 22:08   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Post #30

I know, gij opent nooit links

Als ge nooit links opent, dan kunt ge ook niks weerleggen wat niet in je kraam past, eh.
Over idiotie gesproken...

Never mind, op jouw leeftijd is het aanpassingsvermogen van intellectuele flexibiliteit al over z'n top heen, dus blijf gerust die idiotie koesteren.
Uncle Samuel zag dat het goed was.
Ik ben in ieder geval niet als idioot geboren. De toekomst kan ik niet voorzien. Uw verleden en heden te schatten naar uw "bijdragen" daarentegen geeft me bepaalde zekerheden wat u betreft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:09   #45
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Guantánamo bijvoorbeeld. Nog steeds betwist door Cuba omwille van verdrag getekend onder VS bezetting van het eiland.

In het geval Van China gaat het om onbewoonde stukken onder water gelegen rif. De VS proberen de gemoederen te verhitten. Ja stel u voor dat de Aziaten zouden tot het besluit komen dat de VS niet nodig is Azië. O gruwel. De Aziaten willen zelf voor hun veiligheid instaan. Straks de Europeanen ook nog! Dat zou door Washington gezien worden als een aanval op hun nationale veiligheid. Die strekt zich uit tot aan de big bang heb ik zo de indruk.
Oud 25 mei 2016, 22:10   #46
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier even geleden in een andere draad de échte reden gegeven waarom Duitsland persé vernietigd moest worden.
De vervolging van Europese Joden was alvast niet de hoofdreden dat de VS 'Europa ter hulp schoot.'
Het heeft wel iets met 'monetair' te maken, rara..., maar volgens sommigen hier is dat idiotie, hoewel die bewering nooit ondersteund wordt door enig tegenargument, évidement.
Ik vind het dan wel zeer vreemd dat na WO II Europa ineens geen leger meer nodig heeft. Geen eigen atoombommen, geen eigen internet, geen eigen satellieten, geen eigen telefonie, geen eigen defensie. Alles van communicatie/intel/spionage en defensie is in handen van de VS; dat is gewoon raar dat kan elke debiel opmerken.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:11   #47
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben in ieder geval niet als idioot geboren. De toekomst kan ik niet voorzien. Uw verleden en heden te schatten naar uw "bijdragen" daarentegen geeft me bepaalde zekerheden wat u betreft.
De zekerheid dat ge nooit iets ervan kunt weerleggen ?
Ja, daar zeg je zowat.
Oud 25 mei 2016, 22:11   #48
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vertel nu eens over de Krim zigeuner... ipv gewoon wat mee te heulen met de gekende trollen, kom eens met wat bronnen terzake mss? Vertel ons eens over de Russische agressie waar de gazetten vol van staan. Vertel eens over Maidan, over Nuland, over de gelekte telefoontjes naar de EU commisaris, over die 5 miljard dollar, over Pravda Sector... Over de nakende Russische invasie in de Baltische staten, over de Russische duikboot in Zweedse wateren...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 25 mei 2016 om 22:16.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:16   #49
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik vind het dan wel zeer vreemd dat na WO II Europa ineens geen leger meer nodig heeft. Geen eigen atoombommen, geen eigen internet, geen eigen satellieten, geen eigen telefonie, geen eigen defensie. Alles van communicatie/intel/spionage en defensie is in handen van de VS;
Er kan/mag er maar één de grootste hebben én een ongelimiteerde geldpers, ntl, ondertussen staat Europa er bij als 'n impotente bejaarde.

Citaat:
dat is gewoon raar dat kan elke debiel opmerken.
En toch zitten sommigen hier nog te verdedigen dat Europa de VS nodig heeft, anders staan binnen de kortste keer de Russen aan de Noordzee, kan je nagaan hoe het met die hun kenvermogen gesteld is ...
Oud 25 mei 2016, 22:30   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijwillig aangezien overeenkomstig de wil van de bevolking. Dat toont ook een VS enquête trouwens. Al eens naar gelinkt.
Dus als de VS een paar duizend militairen naar cuba stuurt en het eiland bezet, M16 in de hand en een referendum organiseert met gewapende militairen IN het stemlokaal is dat ok?
Als de uitslag nadien -uiteraard- ruim 100% bedraagt voor aansluiting van Cuba bij de Vs, dan is dat vrijwillig en de wil van de bevolking?

Of meet j. Bollen met 2 maten en 2 gewichten? Dat is trouwens niet echt een vraag, maar een constatatie. 8-|
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:36   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus als de VS een paar duizend militairen naar cuba stuurt en het eiland bezet, M16 in de hand en een referendum organiseert met gewapende militairen IN het stemlokaal is dat ok?
Als de uitslag nadien -uiteraard- ruim 100% bedraagt voor aansluiting van Cuba bij de Vs, dan is dat vrijwillig en de wil van de bevolking?

Of meet j. Bollen met 2 maten en 2 gewichten? Dat is trouwens niet echt een vraag, maar een constatatie. 8-|
De VS willen geen referendum in de Krim, zelfs niet onder toezicht van de VN. Men weet dat het resultaat zich zou herhalen. En u weet dat ook volgens mij. Het past gewoon niet in de koude oorlog propaganda dat hardop te zeggen.

Website
Oud 25 mei 2016, 22:38   #52
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als de uitslag nadien -uiteraard- ruim 100% bedraagt voor aansluiting van Cuba bij de VS, dan is dat vrijwillig en de wil van de bevolking?

Wat als Rusland in Mexico,eerst 5 miljard in Mexicaanse NGO's investeert, daarna de FSB laat infiltreren om beinvloedbare jeugd en exteem rechtse neonazis te agiteren, buurlanden laat dreigen met het opzeggen van handelsakkoorden en daarna succesvol een staatsgreep organiseert om een Russisch-gezind neonazi bewind aan de macht te brengen om een burgeroorlog te beginnen met een uitgesproken anti-VS gevoel, is dat ok? Wie hanteert die gewichten trouwens?

Get real...

Putin saw the play...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 25 mei 2016 om 22:45.
Oud 25 mei 2016, 22:44   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch zitten sommigen hier nog te verdedigen dat Europa de VS nodig heeft, anders staan binnen de kortste keer de Russen aan de Noordzee, kan je nagaan hoe het met die hun kenvermogen gesteld is ...
Moeilijk voor sommigen zich te onttrekken aan een wereldbeeld er vanaf de geboorte ingelepeld. Het bipolair wereldbeeld. Wij de goeden en al degenen die we niet controleren zijn de slechten. Primitief als een sprookje van Andersen, cowboys tegen indianen, de 'vrije wereld' tegen het 'rode gevaar' .

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2016 om 22:47.
Oud 25 mei 2016, 23:04   #54
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Moeilijk voor sommigen zich te onttrekken aan een wereldbeeld er vanaf de geboorte ingelepeld. Het bipolair wereldbeeld. Wij de goeden en al degenen die we niet controleren zijn de slechten. Primitief als een sprookje van Andersen, cowboys tegen indianen, de 'vrije wereld' tegen het 'rode gevaar' .
Zo kun je 't omschrijven. Het dogma zit zo diep dat ze het zelfs niet erg schijnen te vinden, dat de VS Europa ea delen van de wereld politiek-economisch-monetair plundert en leegzuigt, zelfs al voelen en zien ze dat in eigen land/continent.
Blijkbaar is daarmee ook het objectieve onderscheidingsvermogen down the drain geflusht.
Oud 25 mei 2016, 23:12   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kun je 't omschrijven. Het dogma zit zo diep dat ze het zelfs niet erg schijnen te vinden, dat de VS Europa ea delen van de wereld politiek-economisch-monetair plundert en leegzuigt, zelfs al voelen en zien ze dat in eigen land/continent.
Blijkbaar is daarmee ook het objectieve onderscheidingsvermogen down the drain geflusht.
Zolang de Europese media zich niet kunnen Europeaniseren zie ik een verandering naar onafhankelijk Europa slechts traag tot niet gebeuren. De slag om de media is primordiaal en voorafgaand aan de recuperatie van de politieke ruimte mijns inziens. De VS weten dat ook. Daarom dat de vraag van TV verslaafde over het gebrek aan Europese controle over communicatie to the point is.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2016 om 23:15.
Oud 25 mei 2016, 23:24   #56
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Zolang de Europese media zich niet kunnen Europeaniseren zie ik een verandering naar onafhankelijk Europa slechts traag tot niet gebeuren. De slag om de media is primordiaal en voorafgaand aan de recuperatie van de politieke ruimte mijns inziens. De VS weten dat ook. Daarom dat de vraag van TV verslaafde over het gebrek aan Europese controle over communicatie to the point.
Ik denk eerder andersom, Johan. Wanneer - ondanks alle leugens en bagger die de poco-pers al decennia over rechts schrijft - rechtse (volks-)partijen ooit aan de politieke macht komen, pas d�*n kunnen de huidige broodschrijvers vervangen worden door journo's die het rechtse beleid dan mee onderschrijven en de publieke opinie voorlichten en bewust maken van hun kracht als volk.

Mocht de journalistiek/media echt neutraal en onafhankelijk (geweest) zijn tov hun politieke broodheren, dan was mi rechts al lang aan het beleid geweest en zou Europa niet zo in de economisch-maatschappelijke shit zitten als nu, hoewel (rechtse) grootkapitalisten evengoed collaboreren met linkse populisten, gezien dat goed uitkomt voor het drukken van de loonkost.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 mei 2016 om 23:25.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 23:46   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder andersom, Johan. Wanneer - ondanks alle leugens en bagger die de poco-pers al decennia over rechts schrijft - rechtse (volks-)partijen ooit aan de politieke macht komen, pas d�*n kunnen de huidige broodschrijvers vervangen worden door journo's die het rechtse beleid dan mee onderschrijven en de publieke opinie voorlichten en bewust maken van hun kracht als volk.

Mocht de journalistiek/media echt neutraal en onafhankelijk (geweest) zijn tov hun politieke broodheren, dan was mi rechts al lang aan het beleid geweest en zou Europa niet zo in de economisch-maatschappelijke shit zitten als nu, hoewel (rechtse) grootkapitalisten evengoed collaboreren met linkse populisten, gezien dat goed uitkomt voor het drukken van de loonkost.
Mischien wel. Ik zie een bewustzijn en een drang naar vrijheid bij een deel van links en van rechts, maar die worden tegen elkaar uitgespeeld en alzo van de macht gehouden. Dat zet een domper op mijn hoop voor een politieke oplossing op korte termijn.

Ik zie ook hoe in Latijns Amerika anti imperialistische strekkingen terug gedreven worden vooral door een succesvolle media oorlog (meer dan eens gecombineerd met economische boycot). Daarom dat ik ertoe neig te concluderen dat zolang de media in handen van 'collaborateurs' zijn (en dat zijn de meeste corporatieve en overheidsmedia op dit moment) een duurzame verandering niet mogelijk zal zijn.

Men kan natuurlijk op verschillende sporen tegelijk werken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2016 om 23:49.
Oud 25 mei 2016, 23:57   #58
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Mischien wel. Ik zie een bewustzijn en een drang naar vrijheid bij een deel van links en van rechts, maar die worden tegen elkaar uitgespeeld en alzo van de macht gehouden. Dat zet een domper op mijn hoop voor een politieke oplossing op korte termijn.

Ik zie ook hoe in Latijns Amerika anti imperialistische strekkingen terug gedreven worden vooral door een succesvolle media oorlog (meer dan eens gecombineerd met economische boycot). Daarom dat ik ertoe neig te concluderen dat zolang de media in handen van 'collaborateurs' zijn (en dat zijn de meeste corporatieve en overheidsmedia op dit moment) een duurzame verandering niet mogelijk zal zijn.

Men kan natuurlijk op verschillende sporen tegelijk werken.
De volgorde voor politiek-maatschappelijke verandering kan eigenlijk vanuit 2 richtingen komen, enerzijds vanuit de media die het volk correct voorlicht, anderzijds vanuit de (rechtse) politiek, wanneer voldoende mensen de kuiperijen en het éénzijdige bedrog doorkrijgen van de regimeschrijvers en wanneer blijkt dat de realiteit niet (meer) klopt met de voorgeschotelde mediafictie.

Het gaan in elk geval nog spannende jaren worden, nog even afwachten dus.
Oud 26 mei 2016, 00:47   #59
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
De volgorde voor politiek-maatschappelijke verandering kan eigenlijk vanuit 2 richtingen komen, enerzijds vanuit de media die het volk correct voorlicht, anderzijds vanuit de (rechtse) politiek, wanneer voldoende mensen de kuiperijen en het éénzijdige bedrog doorkrijgen van de regimeschrijvers en wanneer blijkt dat de realiteit niet (meer) klopt met de voorgeschotelde mediafictie.

Akkoord! 2!

Alleen laat je niet meeslepen in links of rechts Diego, dat zijn namen/slogans die ons verdelen. Rechtvaardigheid lijkt me de betere benaming.

Citaat:
Zoveel is zeker!

Laatst gewijzigd door Reverberation : 26 mei 2016 om 00:48.
Oud 27 mei 2016, 15:19   #60
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
voor de meesten is dit simpele bipolaire wereldbeeld het hoogst haalbare. Laat uw geest leiden door buitenaf en denk zelf niet veel na. Ga naar het voetbal of werk wat in uw tuin. Drink een jupiler. En wees een geslaagd Europeaan.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be