Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2016, 14:16   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
daar kan ik je in volgen, echt liberaal is het standpunt van de vld niet. Hoe komt dat denk je?
Dat er teveel bejaarden bijzitten voor wie "liberaal" enkel inhoudt: minder belastingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 14:23   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat er teveel bejaarden bijzitten voor wie "liberaal" enkel inhoudt: minder belastingen.

Mmmm ja......zou wel eens kunnen kloppen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 14:26   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is hetzelfde als zeggen dat de overheid publiciteit moet maken voor tabak, omdat die accijnzen geld in het laatje brengt ...
mensen ziek maken en daar dan geld uitslaan: dat is niet mijn stijl.
Je geeft aan in de andere post hierboven dat je niet op de nva zal stemmen: ik ben daar blij voor.

.
Hier ben ik het mee eens, maar ik wel nu niet opeens voor de nva stemmen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 14:46   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Amerika heerst vaak een sfeertje van als ge uzelf kapot wilt maken, doe dat dan gerust.
Zo zijn er staten waar de helmplicht voor motorrijders slechts geldt voor zij die jonger zijn dan 24 (en mogelijks als ik me goed herinner, ook helemaal geen helmplicht ...)

Ik zal je een geheimpje verklappen: zij hebben een andere cultuur dan wij.

.
Amerika kenner ? Is het daarom dat je, als we het toch over US staten hebben , je bv in Kansas Utah ea omzeggens nergens Alcohol kan kopen en nog minder bij je hebben....sterker nog in sommige staten mag je nooit zichtbaar een fles bijhebben. En riskeer het nooit van een blikje bier binnen in je auto te hebben liggen...dat moet ingepakt in de koffer liggen....

En dan heb ik nog niet over gewoon een sigaret roken.....dat mag je sowieso omzeggens overal vergeten...een roker wordt nog slechter bekeken als een melaats.

En dan verder wil je hier nog eens gaan beweren dat Amerika verkeersonveiliger zou zijn...?? In zowat het enige land ter wereld waar de verkeerswetten door 99% van de bestuurders worden nageleefd....?? Het is in Amerika stukken veiliger om met de motor te rijden zonder helm dan hier met een maliënkolder

Het blijft me verbazen hoe jij en je partij over alles en nog wat ligt te raskalen maar er eigenlijk nooit niks van afweet....

Amerika een sfeertje van je zelf kapotmaken ?? Man man.....Big Brother is watching you

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2016 om 14:51.
Oud 9 juni 2016, 15:25   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Amerika kenner ? Is het daarom dat je, als we het toch over US staten hebben , je bv in Kansas Utah ea omzeggens nergens Alcohol kan kopen en nog minder bij je hebben....sterker nog in sommige staten mag je nooit zichtbaar een fles bijhebben.
...
Ik ben helemaal geen Amerika-kenner. Zo bijvoorbeeld ben ik er nog maar tweemaal geweest; en de eerste keer was dan nog in 1974 ...

Maar toch genoeg kenner om te weten dat ze op deelvlakken zo zot zijn als een deur.
In 74 reeds mocht men in café's in Washington alleen maar alcohol drinken als je gezeten was. Dat helpt nogal eens tegen dronkelappen zeg !
En die alcohol die je niet bij moogt hebben: dat klopt. Maar als die fles in een papieren zak zit, dan heeft geen flik het recht om te kijken wat er in die papieren zak zit. Enorm efficiënt !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 15:27   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee dat is het niet schoof, niet zwanzen

willen we echt deze weg opgaan? Geld versmossen aan achterhaalde praktijken waarvan ondertussen al lang is aangetoond dat die niet werken, dat is meer uw stijl? De kracht van verandering die afkomt met een belegen en gefaald concept, is dat meer uw stijl?
Als je een procédé slecht toepast, dan is het niet per sé een slecht procédé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 15:59   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen Amerika-kenner. Zo bijvoorbeeld ben ik er nog maar tweemaal geweest; en de eerste keer was dan nog in 1974 ...

Maar toch genoeg kenner om te weten dat ze op deelvlakken zo zot zijn als een deur.
In 74 reeds mocht men in café's in Washington alleen maar alcohol drinken als je gezeten was. Dat helpt nogal eens tegen dronkelappen zeg !
En die alcohol die je niet bij moogt hebben: dat klopt. Maar als die fles in een papieren zak zit, dan heeft geen flik het recht om te kijken wat er in die papieren zak zit. Enorm efficiënt !!

.
Tuurlijk ben je geen kenner net als dat je iets of wat zou afweten van drugs....of het moet jouw drug zijn uiteraard.

Ieder land ....heeft wel zotte regeltjes en wetten. Wat in het ene land heel normaal is in het andere een crimineel feit.
Duitsers vinden 180 rijden heel normaal.....hier draai je daar bijna de doos voor in.
In sommige exotische landen vinden ze het niet meer dan normaal dat je aan de receptie van je hotel vraagt naar een meisje om de nacht door te brengen en is het abnormaal dat een man alleen zou slapen....Als je dat in een hotel in Zeebrugge zou vragen vlieg je buiten met uw klikken en klakken.
Wij vinden het bijna normaal dat er iedere week bij een voetbalwedstrijd stevig wordt gevochten.....Amerikanen kunnen dat totaal niet begrijpen...
Wij hebben geen probleem met een tv presentator die homo is.....in sommige landen worden die mensen levenslang opgesloten.
En om te eindigen bij het onderwerp.....wij of sommigen vinden het normaal dat een onnozelaar met een jointje bij de lurven wordt gevat maar dat diezelfde kwiet honderd meter verder een fles wodka mag kopen en die in het bijzijn van alleman mag soldaat maken......wel dat zal in Colorado helemaal anders zijn.....wie is er zo zot als een deur dan ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2016 om 16:04.
Oud 9 juni 2016, 16:03   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Bwah als dat procédé al vele decennia nergens in de wereld effectief lijkt te zijn en zelfs het tegengestelde effect heeft zou er toch al eens mogen worden nagedacht over dat procédé.
Een ezel stoot zich........
Of geloof jij nu echt dat er in Vlaanderen al 1 gram minder wordt verhandeld of gebruikt ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2016 om 16:05.
Oud 9 juni 2016, 16:17   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij volgen wat het Weverke als oekaze afkondigt ?

Ik zal je vertellen: enkele jaren terug organiseerde de nva een soort bevraging in alle afdelingen omtrent gans het partijprogramma.
Wel, in de afdeling waar ik lid van ben, was er een voorstel om hetgeen in de beleidsopties stond omtrent drugs, nog te verstrengen.
In onze afdeling werd daarover gestemd. Een grote meerderheid stemde voor de verstrenging. (en ik vond de oorspronkelijke teksten al redelijk streng).

.
Ja, nog strenger dan verboden...

Levenslang voor wie een joint rookt, 6 maand voorwaardelijk voor pedofielen.
Oud 9 juni 2016, 16:33   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik heb die brochure eens doorgenomen. Genoeg om te beslissen dat de volgende verkiezing, mijn stem niet meer naar de nva zal gaan. Wat een hoop gezeik...
Citaat:
“We geven een signaal dat drugs oké zijn, met alle gevolgen van dien. Nee, we kunnen de strijd tegen drugs misschien niet winnen, maar we moeten hem blijven voeren.”
Het valt inderdaad wat moeilijk om zulke fanatici nog ernstig te nemen.
Oud 9 juni 2016, 16:46   #51
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, nog strenger dan verboden...

Levenslang voor wie een joint rookt, 6 maand voorwaardelijk voor pedofielen.
Toch niet hier?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 16:47   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Nog een voorbeeldig land .....hier gaan ze een ander procédé proberen

http://www.metronieuws.nl/nieuws/bui...gaal-in-canada
Oud 9 juni 2016, 16:48   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Toch niet hier?
Als het van de Schoof afhangt wel
Oud 9 juni 2016, 16:49   #54
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Kan allemaal maar dan met mate. Er is ook een verschil tussen marihuana en heroine. Vind ik dan toch wel....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 16:56   #55
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het van de Schoof afhangt wel
De schoof is van een oudere generatie.
Ik betreur het dat mensen het ene veroordelen, maar wel het andere gebruiken.
Nog maar te zwijgen hoeveel verdeeldheid zo'n verbod onder het volk veroorzaakt. Verscheurde gezinnen omdat mensen ideologie voor waarheid gaan omarmen.
Waar is de vrijheid in Europa dat iedereen het voor zichzelf kan uitmaken?
Alsof mensen op de nva hebben gestemd omdat ze cannabis illegaal willen? Ik denk dat hun motieven van een heel andere aard zijn. Net hetzelfde bij mensen die op het Belang stemmen.
De meeste geven geen bal om wat een ander doet.

De schoofzak beleefd zijn vrijheid en voor hem is dat voldoende. Hij gunt het de andere niet. En hij zal nooit in zijn leven toegeven dat hij wel eens fout kan zijn. Gelukkig is hij een uitstervend ras
Oud 9 juni 2016, 17:05   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Kan allemaal maar dan met mate. Er is ook een verschil tussen marihuana en heroine. Vind ik dan toch wel....
Daar is inderdaad een groot verschil tussen.
Oud 9 juni 2016, 17:08   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De schoof is van een oudere generatie.
Ik betreur het dat mensen het ene veroordelen, maar wel het andere gebruiken.
Nog maar te zwijgen hoeveel verdeeldheid zo'n verbod onder het volk veroorzaakt. Verscheurde gezinnen omdat mensen ideologie voor waarheid gaan omarmen.
Waar is de vrijheid in Europa dat iedereen het voor zichzelf kan uitmaken?
Alsof mensen op de nva hebben gestemd omdat ze cannabis illegaal willen? Ik denk dat hun motieven van een heel andere aard zijn. Net hetzelfde bij mensen die op het Belang stemmen.
De meeste geven geen bal om wat een ander doet.

De schoofzak beleefd zijn vrijheid en voor hem is dat voldoende. Hij gunt het de andere niet. En hij zal nooit in zijn leven toegeven dat hij wel eens fout kan zijn. Gelukkig is hij een uitstervend ras
Een eigenheid van ultra rechtse mensen is dat ze heel graag hebben dat iedereen doet wat zij willen maar niet dat anderen doen wat zij doen.
Oud 9 juni 2016, 17:16   #58
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eigenheid van ultra rechtse mensen is dat ze heel graag hebben dat iedereen doet wat zij willen maar niet dat anderen doen wat zij doen.
En België is nog meer rechts dan voorheen nu.
Het gaat er niet beter op worden.
Ge kunt beter nu al allemaal stoppen mannekes
Oud 10 juni 2016, 09:43   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen haalt Colorado al 100 miljoen dollar binnen aan taxen op cannabis.
Waw zeg, 100M$ voor een staat van de grootte van Colorado is echt peanuts, zeker als je hun GDP bekijkt. Als ze er daarvoor nu echt al die overlast en miserie erbij willen nemen, mij niet gelaten.

Citaat:
Geld dat gespendeerd wordt aan publiek onderwijs. In tijden dat er moet gezocht worden naar nieuwe inkomstenbronnen, negeren die idioten van nva dit gemakshalve, en blijven ze vasthouden aan vastgeroeste, niet werkende en geldverslindende manieren uit het verleden
Als overheidsbesparingen je werkelijk zo hard interesseren, blokkeer dan de groei in de SZ even. Dat levert miljarden op op enkele jaren tijd. En dan moeten we niet onze maatschappij vergiftigen met drugs, wat nog niet in 1/1000 van de saving zou opleveren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 09:54   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waw zeg, 100M$ voor een staat van de grootte van Colorado is echt peanuts, zeker als je hun GDP bekijkt. Als ze er daarvoor nu echt al die overlast en miserie erbij willen nemen, mij niet gelaten.

Als overheidsbesparingen je werkelijk zo hard interesseren, blokkeer dan de groei in de SZ even. Dat levert miljarden op op enkele jaren tijd. En dan moeten we niet onze maatschappij vergiftigen met drugs, wat nog niet in 1/1000 van de saving zou opleveren.
Ik lees of hoor weinig van die meer overlast en miserie eigenlijk eerder het tegengestelde

http://newsmonkey.be/article/61887
http://www.ninefornews.nl/colorado-l...et-15-procent/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 10:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be