Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2016, 19:30   #41
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
We dienen op te passen niet die kant op te gaan. Wanneer de politie zich als infanterie begint te gedragen is fascisme niet ver af.
De man was lid van een van de grootste bendes ter wereld.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 juli 2016 om 19:30.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 19:38   #42
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De score is ongeveer fifty fifty ivbm. zwarte of blanke poppen.

Wat wel is dat de politie daar zeer op hun hoede is vooral met zwarte mensen, een groot deel is gewoon onnozel van de crack en/of meth. En ja er zijn blanken die er ook aan hangen maar de donkerder gekleurden zijn in de meerderheid hoewel ze in Amerika een minderheid zijn.
49% blanken, 30% zwarten, de rest hispanics, aziaten en overige: http://www.washingtontimes.com/news/...ut-minority-d/ De titel van dit artikel zegt het allemaal.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 juli 2016 om 19:45.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 19:48   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is altijd hetzelfde scenario. De politie gebied handen omhoog, ga plat liggen of beweeg niet maar die negers hebben blijkbaar een luisterprobleem.

Ik heb het meegemaakt in New York. Toen ik afstapte op een politieman naast zijn wagen gebood hij mij op een vijftal meter van niet dichter te komen en had reeds zijn hand naar de kolf van zijn pistool. Ik ben gestopt en ben rustig beginnen praten.

Het is alsof die negers miskweekt zijn door een racisme syndroom die de blanke Amerikanen wordt aangenaaid. Op den duur denken ze dat ze onkwetsbaar zijn en boven de wet staan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 19:59   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar waarom schiet je iemand zijn armen af bij een papier controle ? ook niet goed snik die flik? en de manier waarop ze omgaan met die negers ?? precies of het geen mensen zouden zijn?? waarom dat geweld tegen die mensen altijd ?? kan een VS agent nu nooit eens gewoon reageren?? zonder zijn wapen ??
Vanaf het moment dat er een zwarte sterft bij een controle, staat iedereen op zijn achterste poten. Of het gerechtvaardigd was geweld te gebruiken dan wel of het slachtoffer sterft door andere oorzaken dan het politiegeweld doet er op dat moment niet toe. Zo werd er ooit rel gemaakt rond het overlijden van een man terwijl hij klaar en duidelijk zelf in de fout was: hij was zo high dat hij agressief werd en door de politie moest worden overmeesterd. Hij overleed aan een hartstilstand als gevolg van de cocaïne die hij had gesnoven.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 21:31   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is altijd hetzelfde scenario. De politie gebied handen omhoog, ga plat liggen of beweeg niet maar die negers hebben blijkbaar een luisterprobleem.

Ik heb het meegemaakt in New York. Toen ik afstapte op een politieman naast zijn wagen gebood hij mij op een vijftal meter van niet dichter te komen en had reeds zijn hand naar de kolf van zijn pistool. Ik ben gestopt en ben rustig beginnen praten.

Het is alsof die negers miskweekt zijn door een racisme syndroom die de blanke Amerikanen wordt aangenaaid. Op den duur denken ze dat ze onkwetsbaar zijn en boven de wet staan.
Platte- kakker.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 21:58   #46
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Platte- kakker.
Waarom is Gipsy als toegelicht in zijn relaas, naar ik vermoed nu voor u: een "platte- kakker"?
Oud 8 juli 2016, 22:20   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Waarom is Gipsy als toegelicht in zijn relaas, naar ik vermoed nu voor u: een "platte- kakker"?
Gispsy verstaat dat. Dat volstaat op dit moment.
HIER
Oud 8 juli 2016, 23:07   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

<Walgelijke> >>>>> H u F T e R s >>>

Van de Hufters der Kots....

HIER
Oud 9 juli 2016, 01:42   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de VS schieten ze ook niet bij het minste jongen, dan waren er honderdduizende incidenten.
Ze zijn toch meer triggerhappy als elders. Het gedrag van de politie wordt ook duidelijk als een sociaal probleem ervaren in de VS. Daarom ook die betoging waar die moordenaar gebruik van maakte.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 01:43   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man was lid van een van de grootste bendes ter wereld.
Hij diende in het leger hoorde ik.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 01:51   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is altijd hetzelfde scenario. De politie gebied handen omhoog, ga plat liggen of beweeg niet.
Ziet u dat hier al gebeuren....

Hoevéél doden gaat dat geven....

En wat met de gehoorgestoorden in de samenleving die dan worden afgeknald omdat ze de politionele bevelen niet gehoord en of begrepen hebben...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 01:51   #52
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij diende in het leger hoorde ik.
Dat is ook een soort van bendevorming...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 06:48   #53
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is ook een soort van bendevorming...
Het zijn die bendes die hun leven gegeven hebben op de stranden van Normandie en de velden van Verdun die de oorzaak zijn dat ge nu vrij de meest ongelofelijke lulkoek op dit forum kunt produceren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 07:14   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poppen?
te vermeiden?
Oud 9 juli 2016, 08:01   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ziet u dat hier al gebeuren....

Hoevéél doden gaat dat geven....

En wat met de gehoorgestoorden in de samenleving die dan worden afgeknald omdat ze de politionele bevelen niet gehoord en of begrepen hebben...
't Gaat over de VSA, genius!
Oud 9 juli 2016, 08:41   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het meegemaakt in New York. Toen ik afstapte op een politieman naast zijn wagen gebood hij mij op een vijftal meter van niet dichter te komen en had reeds zijn hand naar de kolf van zijn pistool. Ik ben gestopt en ben rustig beginnen praten. .
en vindt gij da normaal dat ge aan een flik in de Vs dus niet eens de weg kunt vragen zonder dat die zijn revolver vastpakt?
is die Flik niet een beetje paranoïde door in elke burger een potentiële vijand te zien?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 09:13   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@fcal @Gipsy,

Wanneer ik tegenover een politieagent of zelfs een crimineel sta dan blijf ik steeds mezelf, mss in sommige omstandigheden wel wat oplettender. Mijn inziens is het fout een al te onderdanige attitude te hebben in die omstandigheden. Soms ziet men mensen die wel echt zeer onderdanig doen die tegenover zo'n 'officer'. Op de eerste plaats zijn dat ook maar mensen. Maar goed, blijkbaar zit dat in de VS zo niet in elkaar. Sommige zijn idd nogal schietgraag. Bij nader inzicht zou ik dus wel hetzelfde als @Gipsy gedaan hebben, maar dat dan enkel en alleen omdat ik geen Amerikaan noch zwarte ben. Ik kan me mateloos ergeren aan mensen die zomaar hun rechten laten aantasten zonder zich daartegen te verzetten. Maar mijn commentaar was dus idd. ongepast en 'ik trek die woorden terug in'. Letterlijk uiteraard.

Bij deze mijn oprechte excuses meneer @Gipsy en toch bedankt voor het delen van die belevenis. Toch respect! Voila.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 juli 2016 om 09:15.
Oud 9 juli 2016, 09:17   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en vindt gij da normaal dat ge aan een flik in de Vs dus niet eens de weg kunt vragen zonder dat die zijn revolver vastpakt?
is die Flik niet een beetje paranoïde door in elke burger een potentiële vijand te zien?
Ik zou zijn badgenr. sowieso bekomen en een formele klacht indienen. Maar de kans is groot dat men daar eens goed gaat mee lachen, in de USA.

Terzijde, nog zo'n dramatisch voorval. Man met vergunning voor wapendracht afgeschoten tijdens routine verkeerscontrole, hij zocht zijn rijbewijs...

Minnesota Gov. Mark Dayton Says Race Played a Role in Fatal Police Shooting of Black Man
http://www.wsj.com/articles/police-f...ota-1467875899

En opnieuw zou de factor ras meespelen, volgens de vrouw van het slachtoffer en Obama...

St. PAUL, Minn.—Minnesota Gov. Mark Dayton said racism appears to have been a factor in the fatal shooting of a black man by a police officer Wednesday evening—the aftermath of which was captured on video and livestreamed by the man’s girlfriend.

“Nobody should be shot and killed in Minnesota for a taillight being out of function,” Mr. Dayton, said in a Thursday afternoon news conference.

“Would this have happened if those passengers and the driver were white? I don’t think it would’ve.”

The cellphone video—widely shared on social media—showed Mr. Castile slumped over in the driver’s seat, his arm obviously injured and blood covering his T-shirt. Ms. Reynolds, who says she posted the video, said Mr. Castile informed the officer that he had a gun and was licensed for it. Ms. Reynolds said he was reaching for his wallet when the officer began shooting.

“I told him not to reach for it! I told him to get his hand off it!” the officer yells through the window, his gun still drawn on the man.

“You told him to get his ID, sir, and his driver’s license,” Ms. Reynolds says calmly, adding, “Please don’t tell me he’s dead. Please don’t tell me my boyfriend just went like that.”

In an interview with a group of reporters Thursday, Ms. Reynolds said there were two officers involved in the incident. A white officer was on her side of the car and an Asian-American officer on the driver’s side fired a total of five shots at Mr. Castile, she said. “He was crying, he was frantic and very, very nervous” after the shooting, she said.

...

“All of us as Americans should be troubled by these shootings,” President Barack Obama said after landing in Warsaw, Poland. “These are not isolated incidents. They are symptomatic of a broader set of racial disparities in our criminal justice system.”
De 'virale' video van het incident:

Philando Castile SHOT FACEBOOK LIVE KILLING
https://youtu.be/QRC0daNygbI

Incidenten die tot de herrie in Dallas zouden leiden... Mijn inziens staat de VS opnieuw klaar voor een rondje sociale onrust a la Ferguson x 10. Het is best mogelijk dat deze ontwikkelingen de bepalende factor zal worden tijdens de verkiezingen. Stemt to nadenken...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 juli 2016 om 09:38.
Oud 9 juli 2016, 09:24   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dat heeft één reden: vrije wapendracht/bezit. Iets waar men in de VS krampachtig aan blijft vasthouden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 09:27   #60
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna 300! doden bij een aanslag in Bagdad deze week. Geen draad. Nobody? Really?

Ik zocht een "je suis Bagdad" badge maar ze zijn uitverkocht.
Wij voelen hoegenaamd niets bij het nieuws dat moslims elkaar afmaken in moslimlanden.
En daar is helemaal niks mis mee.

http://therightstuff.biz/2016/07/08/...lim-countries/
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be