Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 november 2004, 16:55   #41
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het Vlaamsblok is
  • anti-monarchistisch
  • anti-Belgicistisch
  • republikeins
  • separatistisch
  • racistisch
  • pro bindend referendum op burgerinitiatief
  • anti-transfers
  • pro splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde
Ik zie tussen deze paar lukrake puntjes maar één klein verschilletje..............
er is ook nog zoiets als de stijl van een partij, vergelijk het met de organisatiecultuur in een bedrijf, en die zijn bij het Blok en N-VA beduidend verschillend Staafje....
kijk alleen al maar naar eens naar dit forum om te zien dat dat verschil zich ook dikwijls doortrekt tot in het electoraat, of denk je dat het toeval is dat zovele NVA'ers hier een grondige afkeer hebben van het Blok??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 november 2004, 17:31   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
er is ook nog zoiets als de stijl van een partij, vergelijk het met de organisatiecultuur in een bedrijf, en die zijn bij het Blok en N-VA beduidend verschillend Staafje....
Hoe jullie je politieke clubje intern runnen interesseert me uiterst matig.
Enige voorzitterskandidaten of voor 't leven, bestuurbeslissingen zonder achterban te raadplegen, kartellen met partij x of z of soloslim: 't zal me worst wezen.

Citaat:
kijk alleen al maar naar eens naar dit forum om te zien dat dat verschil zich ook dikwijls doortrekt tot in het electoraat, of denk je dat het toeval is dat zovele NVA'ers hier een grondige afkeer hebben van het Blok??
Bijna panisch is de angst van sommige N-VA'ers om geassocieerd te worden met het boze blok.

Buiten de stijl is er, zoals je zelf ook moet toegeven nauwelijks verschil.
En weet je: jullie 'nieuwe' tsjevenstijl bevalt me al evenmin als de crapuleuze straatvechtersstijl van sommige Vlaamsblokkers.

Maar ik geef je gelijk inzake het 'stijlverschil'
N-VA en VB: verschillende smoezelige kaftjes rond hetzelfde vieze boekske.
Oud 5 november 2004, 17:40   #43
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe jullie je politieke clubje intern runnen interesseert me uiterst matig.
Enige voorzitterskandidaten of voor 't leven, bestuurbeslissingen zonder achterban te raadplegen, kartellen met partij x of z of soloslim: 't zal me worst wezen.

Bijna panisch is de angst van sommige N-VA'ers om geassocieerd te worden met het boze blok.

Buiten de stijl is er, zoals je zelf ook moet toegeven nauwelijks verschil.
En weet je: jullie 'nieuwe' tsjevenstijl bevalt me al evenmin als de crapuleuze straatvechtersstijl van sommige Vlaamsblokkers.

Het flamigantisme een vies boekske? U mag blij zijn dat ik geen moslim ben.
jOOSt is offline  
Oud 8 november 2004, 10:08   #44
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaamsblok is
  • anti-monarchistisch
  • anti-Belgicistisch
  • republikeins
  • separatistisch
  • racistisch
  • anti-transfers
Ik zie tussen deze paar lukrake puntjes maar één klein verschilletje..............
SSSt staaf, ze doen juist zo goed hun best om dit allemaal te laten vergeten!
jan hyoens is offline  
Oud 8 november 2004, 10:19   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Geniale vergelijking.
Patriot! is offline  
Oud 8 november 2004, 10:47   #46
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het Vlaamsblok is
  • anti-monarchistisch
  • anti-Belgicistisch
  • republikeins
  • separatistisch
  • racistisch
  • anti-transfers
Veel (quasi-) synoniemen, he. En de ethische standpunten worden natuurlijk niet aangehaald.
Oud 8 november 2004, 16:32   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Veel (quasi-) synoniemen, he.
Bwa, dat geef ik toe.
Hoewel,.......
Citaat:
En de ethische standpunten worden natuurlijk niet aangehaald.
Allebei racistisch.
Allebei intern ondemocratisch.
Allebei op katholieke leest geschoeid.
Allebei anti-drugs (behalve de 'legale' waar door de staat kan achter verdiend worden)

Maar ik geef toe: bij het Vlaamsblok hoor je al eens een democratisch geluid (zie Annemans op forumsessie over directe democratie)
Daar zit nog een klein verschilleke met de N-VA..........
Oud 8 november 2004, 16:39   #48
Piet Hein
Minister

Standaard

en de BUB is zelf ouderwest racistisch en vrij consevartief en anti-democratisch.
Piet Hein is offline  
Oud 8 november 2004, 17:19   #49
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Allebei racistisch.
Allebei anti-drugs (behalve de 'legale' waar door de staat kan achter verdiend worden)
N-VA is niet racistisch. Ik ben blij dat U dat punt aansnijdt, want dan komen we tot hét verschil tussen beide partijen: inclusiviteit (N-VA) versus exclusiviteit (Vlaams Blok).
Intern democratisch klopt al helemaal niet. De Volksunie heeft de faam van de meest intern democratische partij te zijn en dat wordt ook voorgezet in de N-VA. Het Vlaams Blok daarentegen is al jaren intern ondemocratisch, en is pas recentelijk begonnen met enkele interne veranderingen door te voeren, maar echt intern democratisch zal de partij er niet door worden. Dat van die katholieke leest slaagt nergens op.

De ethische standpunten liggen ver uit elkaar, vooral op volgende (actuele) vlakken:

- abortus
- euthanasie
- homohuwelijk/adoptie door holebikoppels
- pacifisme:
[size=1]
[/size][font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif][font=Arial][size=1] Binnen de Vlaamse beweging zijn er nog altijd te veel mensen die blijven geloven in het naïeve pacifisme van de jaren '20, en die vinden dat iedere frank voor het leger er één te veel is. Dat is nooit ons standpunt geweest. (...) [/size][/font][/font][font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif] [font=Arial][size=1]Het Vlaams Blok heeft al herhaaldelijk gepleit voor een hoger defensiebudget. Niet direct electoraal lonend, niet direct populair. Maar wel realistisch en verantwoordelijk. De poujadisten en de populisten zitten in dit dossier dus duidelijk elders. Het zijn de onverantwoordelijke utopisten die geloven dat er zoiets bestaat als eeuwige vrede en dat een leger in de éénentwintigste eeuw zonder moderne wapens zal kunnen...[/size][/font][/font][font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif][font=Arial][size=1] (VB) [ eerst zien dan geloven? --> Filip De Winter en Vlaams Blokkers pro-Bush(-beleid)[/size][/font][/font][size=1][font=Arial] ][/font][/size][font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif]

[/font][font=Arial][size=1]Vlaanderen moet zijn traditie van vredelievendheid, vertaald in de woorden "nooit meer oolog", verder zetten. Dat betekent zeker niet dat we ons moeten afschermen in een doffe neutraliteit. Integendeel, onze expertise in geweldloze strijd voor de rechten van mens en volk, moet de hoeksteen worden van een actieve conflictpreventie en –bemiddeling. (N-VA)[/size][/font][font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif][font=Arial][size=1] [ eerst zien dan geloven? --> [/size][/font][/font][font=Arial][size=1]N-VA delegatie op betoging tegen oorlog ][/size][/font]
[font='MS Sans Serif',Geneva,sans-serif]

[/font]
Oud 8 november 2004, 18:20   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
en de BUB is zelf ouderwest racistisch en vrij consevartief en anti-democratisch.
Wij discrimineren niet op basis van taal, en het BROV staat in ons programma. Uw argumenten?
Patriot! is offline  
Oud 8 november 2004, 18:28   #51
Piet Hein
Minister

Standaard

Uw partij is terug voor de onderdrukking van de Vlamingen tegen de vlaamse zelfstandigheid en cultuur.
Piet Hein is offline  
Oud 8 november 2004, 20:02   #52
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allebei racistisch.
De N-VA verzet zich tegen elke vorm van racisme. Je slaat de bal volkomen mis, Supe®Staaf.
De N-VA houdt deze weken bestuursverkiezingen van de hoogste tot de lagste positie. Elke persoon die al meer dan een jaar lid is, mag en kan zich kandidaat stellen. Je slaat de bal nogmaals grondig mis, Supe®Staaf.
Eén argument waarin je aantoont dat de N-VA op katholieke leest geschroeid is, zul je niet vinden. Tenzij je de publieke Vlaamse cultuur natuurlijk puur christelijk noemt. Je slaat de bal alweer compleet mis, Supe®Staaf.
Ja, de N-VA verzet zich tegen elk gedoogbeleid wat rugs betreft. En gelijk hebben ze, want onlangs vernietigde de Raad van State nog grote delen uit de drugswet. Eindelijk heb je het es bij het rechte eind.

Zo zie je maar, zelfs vertegenwoordigers van de VN kunnen nog diep vallen!

VL is offline  
Oud 8 november 2004, 20:12   #53
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Beunhazen als Anciaux en Schiltz kozen voor de belgicisten van de SP-A.
Die van de N-VA voor de belgicisten van de CD&V.
Kun je me dan es de belgiscistische daden van CD&V opnoemen, gedateerd van ná 13 juni, want daar gaat het tenslotte om hé! Niet wat CD&V (en CVP) wás, maar wat het �*s!

In blijde verwachting,

VL

Laatst gewijzigd door VL : 8 november 2004 om 20:12.
VL is offline  
Oud 8 november 2004, 21:23   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Uw partij is terug voor de onderdrukking van de Vlamingen tegen de vlaamse zelfstandigheid en cultuur.
Nog iets te zeggen dat ge NIET zelf verzonnen hebt?
Patriot! is offline  
Oud 9 november 2004, 00:05   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nog iets te zeggen dat ge NIET zelf verzonnen hebt?
ga nog wat hofnar spelen jongen voor ge met de grote mensen komt klappen.
giserke is offline  
Oud 10 november 2004, 13:03   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
De N-VA verzet zich tegen elke vorm van racisme.
Behalve tegen de Walen......

Citaat:
De N-VA houdt deze weken bestuursverkiezingen van de hoogste tot de lagste positie. Elke persoon die al meer dan een jaar lid is, mag en kan zich kandidaat stellen.
Het aantal voorzitterskandidaten was waarlijk overdonderend.
Of was BDW de enige die meer dan een jaar lid was?

Citaat:
Eén argument waarin je aantoont dat de N-VA op katholieke leest geschroeid is, zul je niet vinden. Tenzij je de publieke Vlaamse cultuur natuurlijk puur christelijk noemt.
Uiteraard is het christelijke erfgoed één van de pijlers waarop onze Westerse cultuur voortborduurt.
De katholieke kerk is een grote slokop van gemeenschapsgeld.
Ik lees nergens in het N-VA programma dat ze de subsidies aan religies wenst te herbekijken.
Ook de N-VA wenst dus het arme katholieke Vlaanderen te bestendigen.

Citaat:
Ja, de N-VA verzet zich tegen elk gedoogbeleid wat rugs betreft. En gelijk hebben ze, want onlangs vernietigde de Raad van State nog grote delen uit de drugswet.
Ook dit Vlaamsblokstandpunt komt overeen.

Enfin, hopelijk schiet de BuB nu in gang, en maakt ze werk van hun racismeklacht jegens de N-VA.
Iedereen gelijk voor de wet, ook als die wet niet voor 100% zuiver naar ons goesting is.
Oud 10 november 2004, 13:44   #57
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kun je me dan es de belgiscistische daden van CD&V opnoemen, gedateerd van ná 13 juni, want daar gaat het tenslotte om hé! Niet wat CD&V (en CVP) wás, maar wat het �*s!

In blijde verwachting,

VL
je hebt gelijk! na 13 juni kan je de CD&V [size=4]geen [/size][size=2]enkele daad aansmeren! ze houden zich koest in de hoop bij de volgende federale verkiezingen terug aan de vetpotten te zitten! De vos verliest zijn haren maar niet zijn streken; zeg niet dat we u niet gewaarschuwd hebben![/size]
jan hyoens is offline  
Oud 10 november 2004, 15:06   #58
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve tegen de Walen......
Racisme tegen de walen? De N-VA heeft niets tegen de Walen op zich, wel tegen de contrafederatie België. En de oorzaak van die problemen, ligt onder andere bij het ontbreken van goodwill bij enkele Waalse dictators.

Citaat:
Het aantal voorzitterskandidaten was waarlijk overdonderend.
Of was BDW de enige die meer dan een jaar lid was?
De functie van partijvoorzitter vergt enorm veel inspanningen en tijd. Je moet er ook bekwaam voor zijn. En Bart was de enige die zich kandidaat gesteld heeft om de fakkel van Geert Bourgeois over te nemen. Een zware last. Wat je zegt in je reactie is van een kinderlijk niveau. Maar dat wist je zelf natuurlijk ook al.

Citaat:
Uiteraard is het christelijke erfgoed één van de pijlers waarop onze Westerse cultuur voortborduurt.
De katholieke kerk is een grote slokop van gemeenschapsgeld.
Ik lees nergens in het N-VA programma dat ze de subsidies aan religies wenst te herbekijken.
Ook de N-VA wenst dus het arme katholieke Vlaanderen te bestendigen.
De N-VA wil niet koste wat het kost de Katholieke Kerk haar middelen ontnemen. Liever dat dan dat Vlaanderen volgebouwd wordt met moskeen.

Citaat:
Ook dit Vlaamsblokstandpunt komt overeen.

Enfin, hopelijk schiet de BuB nu in gang, en maakt ze werk van hun racismeklacht jegens de N-VA.
Iedereen gelijk voor de wet, ook als die wet niet voor 100% zuiver naar ons goesting is.
Grappig.

VL is offline  
Oud 10 november 2004, 15:08   #59
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
je hebt gelijk! na 13 juni kan je de CD&V [size=4]geen [/size][size=2]enkele daad aansmeren! ze houden zich koest in de hoop bij de volgende federale verkiezingen terug aan de vetpotten te zitten! De vos verliest zijn haren maar niet zijn streken; zeg niet dat we u niet gewaarschuwd hebben![/size]
Kun je echt niet objectief de zaken bekijken? Of moet het per sé allemaal door die zwart-wit bril van je?

Jouw keuze, maar wat jou betreft weet ik genoeg...

VL is offline  
Oud 10 november 2004, 15:19   #60
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kun je echt niet objectief de zaken bekijken? Of moet het per sé allemaal door die zwart-wit bril van je?

Jouw keuze, maar wat jou betreft weet ik genoeg...
Ik ben objectief! Ok kan jij mij een voorbeeld geven van vlaamsgezinde daden van de cd&v-nva na 13 juni?( en aub als het is om weer rond de pot te draaien hou u reactie dan maar voor u!)
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be