Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2016, 12:55   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fantastisch kan je meteen een nieuwe Skoda kopen.
Het is maar een laatste schijf hé, die nooit betaald werd. .
En een skoda?
Mijn vrouw heeft een bedrijfswagen, meer is er niet nodig, ik ga te voet naar t'café, hier in Leuven zijn er in een straal van 2 km van waar ik woon zeker 200.
Den duc moet me trouwens nog een bak trappist leveren, en hypo straks ook nog eens een bak blauwe chimay.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 13:31   #42
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk ga jij iedere dag tegen je zin werken.....de oplossing om niet ziek te worden.

Blijkbaar heeft U last van iets ernstiger dan een boreout ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depressie_(klinisch)
typisch, linken naar een artikel dat nog niet bestaat.
U was verkeerd, geef dat gewoon toe.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 14:19   #43
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, dat ligt bij de regering en vervolgens bij het parlement om goedkeuring te verlenen.
Een regering waarin de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie 3 ministers en 2 staatssecretarissen telt en een parlement waarin de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie 33/88 Nederlandstalige federale Kamerzetels bezet.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 14:26   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
tcypisch, linken naar een artikel dat nog niet bestaat.
U was verkeerd, geef dat gewoon toe.
Wat moet ik toegeven ? Dat mensen die een passie hebben voor hun werk allemaal ziek worden ? Dat mensen die hun werk met plezier doen en graag allemaal workaholics zijn ??

In uw link gaat het over mensen die de lat te hoog leggen.....meestal zijn dat mensen die wel willen maar niet kunnen.....ze spelen in een te hoge klasse die ze in feite niet aankunnen.....

Mensen die tegen hun zin gaan werken of gefrustreerd zijn op hun werk kunnen evengoed last hebben van kwalen

Maar als je dan toch ziek moet worden vind ik toch minder erg als dat is van je werk te graag te doen in plaats van ziek te worden na een leven van werken tegen je zin.

Hier een link voor jou:

http://zakelijk.infonu.nl/banen/1615...werk-gaan.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2016 om 14:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 14:29   #45
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijn stelling klopt inderdaad niet.

Ik peins dat de tikker van een flik die rijdt naar de plaats van een vechtpartij, zijn tikker wel wat hoger slaat dan de tikker van een vertegenwoordiger op weg naar de bedrijfszetel van zijn klant.
En als de flik nadien terug rijdt met een blauw oog, nog veel meer.

.
Maw, niet de zwaarte van het beroep is belangrijk volgens jou en de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, maar wel het gevaar op "eigen" lichamelijke letsels bij het uitoefenen van die taak !
Dat is een nieuwe piste die ik nog niet kende en die zeker moet onderzocht worden ! Feit is dan weer wel dat er weer andere groepen van werknemers zijn die ook menen recht te hebben op vervroegde pensionering ! Zelfs kleine zelfstandigen komen dan in aanmerking, want....die gaan volgens hun "eigen zeggen" elke avond met een bang hartje naar bed, schrik voor een eventuele inbraak
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 14:49   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, iemand die amper 10 kilo kan tillen, moet geen zwaar beroep gaan uitoefenen, om daar in evenredigheid met de rest van zijn capaciteiten, goed geld te verdienen.

Een intellectueel die niet tegen stress kan, moet maar een minder stressvolle job zoeken.

Echter, mensen die wel een zwaar beroep uitoefenen, of een stressvolle job, mogen gerust erkend worden als rechthebbend op een iets voortijdiger pensioen.

Daarbij zie ik meer problemen voor fysiek zware beroepen dan voor intellectueel zware beroepen.
Er zijn zelfs combinaties mogelijk. Een chirurg die operaties uitvoert die vier uur aan een stuk duren, moet wel vier uren voorovergebogen over de buik of whatever van zijn patiënt staan koekeloeren.

En ik praat daarbij "tegen mijn eigen winkel": ik beschouw mezelf als intellectueel.

.
Bestaat dat wel een zwaar of licht beroep ? Volgens mij bestaan er lichte en zware taken in alle beroepscategorieën.

Er is de politieagent die patrouilleert in Brussel maar er is ook een wijkagent in een rustig Ardeens dorpje......Zelfde beroep ja maar
Oud 18 juli 2016, 15:04   #47
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat dat wel een zwaar of licht beroep ? Volgens mij bestaan er lichte en zware taken in alle beroepscategorieën.

Er is de politieagent die patrouilleert in Brussel maar er is ook een wijkagent in een rustig Ardeens dorpje......Zelfde beroep ja maar
Veel hangt ook af van je werkgever. Normaal gezien als die werkgever en werknemer een beetje flexibel zijn kan die een lichter postje krijgen. Maar ja redelijkheid en bazen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 15:06   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, ook computer ambtenaren moeten een erkenning krijgen van zwaar beroep
Daar zal Steven Vandeput dan wel voor zorgen !Tenminste als de coalitie partners akkoord zijn dat koffie pauzes en middag pauze gelijk staan met 5 punten
Prostituees en Gigelo's ook dan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 15:07   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als jou stelling klopt, waarom kunnen en mogen politie agenten dan vroeger op pensioen van de minister van binnenlandse zaken ?
Na een aantal jaren "kogels" ontwijken en met "vreemdelingen" omgaan heb je dat dik en dubbel verdiend, Safin, volgens de Minister toch.
Oud 18 juli 2016, 15:08   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, dat ligt bij de regering en vervolgens bij het parlement om goedkeuring te verlenen.
De minister heeft er dus geen zak mee te maken ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 juli 2016 om 15:08.
Oud 18 juli 2016, 15:25   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

en moesten we nu eens de pensioenhoogte linieair laten afhangen van de gewerkte jaren en het betaalde pensioenlast

Dus concreet: al de dopjaren en al de tijdskredieten tellen niet mee;

Wedden dat iedereen ineens bereid zou zijn om tot 70 door te stomen ?

kijk het draait altijd om hetzelfde: hoe overtuig je diegene die u moet betalen dat jij niet meer moet werken en op pensioen kunt gaan; Het is allemaal een kwestie van begroting... Als de begroting niet klopt is er een probleem... zo simpel is het verhaal.

Het is een feit dat niet iedereen gelijk is. De ene is uitgeblust aan 55, de andere aan 63
Dus je kan geen eenheidsworst maken. Dat is duidelijk voor mi
wat je wel kan is in functie van gewerkte jaren en gedopte jaren een pensioen toekennen, die dus zorgt voor proportionaliteit

Proportionaliteit is een pensioen volgens dat je gewerkt hebt en bijgedragen hebt.. Ik zou dus de volle proportionaliteit respecteren.
De solidariteit is de pensioenen top 10% nivelleren tot een niveau waar de top voldoende bijdraagt voor de 'groep' bottom 20% te helpen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 16:12   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moet ik toegeven ? Dat mensen die een passie hebben voor hun werk allemaal ziek worden ? Dat mensen die hun werk met plezier doen en graag allemaal workaholics zijn ??

In uw link gaat het over mensen die de lat te hoog leggen.....meestal zijn dat mensen die wel willen maar niet kunnen.....ze spelen in een te hoge klasse die ze in feite niet aankunnen.....

Mensen die tegen hun zin gaan werken of gefrustreerd zijn op hun werk kunnen evengoed last hebben van kwalen

Maar als je dan toch ziek moet worden vind ik toch minder erg als dat is van je werk te graag te doen in plaats van ziek te worden na een leven van werken tegen je zin.

Hier een link voor jou:

http://zakelijk.infonu.nl/banen/1615...werk-gaan.html
Dank u om mij gelijk te geven.
Die link gaat over burn-out, net wat ik in 12 aanbracht.
Ik heb nergens beweerd dat iedereen die met passie naar zijn werk gaat een burnout gaat krijgen, ik heb wel gezegd dat die kans veel groter is.
Vooral omdat die mensen hun werk graag doen en de lichamelijke symptomen dat ze tever aan het gaan zijn negeren.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 juli 2016 om 16:13.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 16:47   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u om mij gelijk te geven.
Die link gaat over burn-out, net wat ik in 12 aanbracht.
Ik heb nergens beweerd dat iedereen die met passie naar zijn werk gaat een burnout gaat krijgen, ik heb wel gezegd dat die kans veel groter is.
Vooral omdat die mensen hun werk graag doen en de lichamelijke symptomen dat ze tever aan het gaan zijn negeren.
Prijs je gelukkig daar zal jij alvast van gespaard blijven.
Oud 18 juli 2016, 17:09   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Enorm frappant hoe door u weer eens alleen naar fysieke arbeid gekeken wordt. En u niet alleen.
Neen, ik ook bijvoorbeeld.

Ik ken mensen met kapotte knieën, mensen die door hun rug zitten, mensen die de spullen niet meer kunnen dragen zoals ze dat 20 jaar geleden nog konden.

Ik ken jammer genoeg geen mensen die de kracht niet meer hebben om computertoetsen in te drukken, ik ken ook geen mensen met kapotte hersencellen en ik ken ook geen mensen die niet meer zo snel kunnen nadenken dan dat ze dat 20 jaar geleden nog konden.

We kunnen misschien het aantal 'burn-out' 's tellen.
Van zodra je er enkele hebt verzameld mag je op pensioen. Het bewijs dat je een zwaar beroep hebt gehad ligt daarmee toch op tafel... niet?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 17:10   #55
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is objectief meetbaar : kijk welke beroepen slachtoffer worden van massale dumping in de werkloosheid vanaf 50 jaar.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 17:12   #56
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en moesten we nu eens de pensioenhoogte linieair laten afhangen van de gewerkte jaren en het betaalde pensioenlast
Fundamenteel oneerlijk aangezien ambtenaren tot hun pensioenleeftijd mogen zitten.
Daarbij draagt deze categorie niets bij want netto-ontvanger.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 17:15   #57
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als je passie niks doen is is de kans groot dat je als eerste kennismaakt met een zware depressie.
Ik denk dat het net andersom is. Veel te veel doen en dan een ontmoeting met Jean Marteau. De meest sterke vallen vervolgens nog het diepste.
Oud 18 juli 2016, 17:20   #58
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En ik praat daarbij "tegen mijn eigen winkel": ik beschouw mezelf als intellectueel.
Dat is niet erg hoor, zolang wij je niet beschouwen als intellectueel kan er geen kwaad geschieden.

- sorry schoof maar die bal heb je zelf op de stip gelegd. Ik kon het niet laten om die binnen te schotten.....ik weet het.... smerig hé?
Oud 18 juli 2016, 17:24   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen, ik ook bijvoorbeeld.

Ik ken mensen met kapotte knieën, mensen die door hun rug zitten, mensen die de spullen niet meer kunnen dragen zoals ze dat 20 jaar geleden nog konden.

Ik ken jammer genoeg geen mensen die de kracht niet meer hebben om computertoetsen in te drukken, ik ken ook geen mensen met kapotte hersencellen en ik ken ook geen mensen die niet meer zo snel kunnen nadenken dan dat ze dat 20 jaar geleden nog konden.

We kunnen misschien het aantal 'burn-out' 's tellen.
Van zodra je er enkele hebt verzameld mag je op pensioen. Het bewijs dat je een zwaar beroep hebt gehad ligt daarmee toch op tafel... niet?
Dat is raar want zowat alle mensen die ik ken (vijftig en zestigers)assimileren de dingen een pak minder snel dan toen ze 20 of 30 waren ...

En inderdaad om een toets in te drukken moet je zelfs geen mens zijn ...dat kan zelfs een aap. Maar of die aap verder iets doet met die computer laat ik het antwoord aan jou over.

Maar goed ik heb de indruk dat jij nog nooit hebt horen spreken over het feit dat een gezonde geest op zijn minst en zoniet zelfs belangrijker is dan een gezond lichaam . Maar goed als jij denkt dat mensen met goede knieën en rechte ruggen de enige gezonde mensen zijn dan raad ik je aan om eens naar de afdelingen neurologie langs te gaan en de miserie en ellende te aanschouwen van mensen die diep in de put zitten en er liever vandaag dan morgen een einde aan maken . Ben ik verkeerd als ik meen te weten dat er meer kalmeerpillen antidepressiva en antipsychotica worden voorgeschreven dan pillen voor zere ruggen ?
Dat mensen met psychische taken nooit gedaan hebben met werken en dit in tegenstelling tot de fysieke arbeidskracht is jou blijkbaar ook nog nooit opgevallen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2016 om 17:35.
Oud 18 juli 2016, 17:35   #60
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Maar goed ik heb de indruk dat jij nog nooit hebt horen spreken over het feit dat een gezonde geest op zijn minst en zoniet zelfs belangrijker is dan een gezond lichaam.
Wel, met die wetenschap zullen de arbeiders alvast een pak verder mee staan.
Nog een geluk manneke, ge kunt uw beroep wel niet meer uitoefenen maar je hebt toch een gezonde geest...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be