Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 1 augustus 2016, 16:00   #41
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het net, Xenophon trok niet richting oosten om te gaan vechten, en al zeker niet tegen de Perzen, vermits het Griekse huurling leger van in den beginne bedrogen was, ze waren niet ingehuurd om tegen Perzië te gaan vechten maar tegen een opstandig koninkrijk.
Later, als dan duidelijk werd dat men optrok tegen de Perzische koning en Cyrus sneuvelt, dan staan ze daar zonder broodheer ver van huis, en dan moeten eerst nog al de Griekse officieren vermoord worden alvorens Xenophon het bevel neemt. 'Van arremoei', zoals men in het Antwerps zegt.
Interessant, Xeno. Zonder bijbedoeling gezegd. Interessant.
dalibor is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:07   #42
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

En met deze (op zich zeer interessante) geschiedkundige discussie raakt de kern van de zaak weer ondergesneeuwd, nl. het feit dat Europeanen terug moeten leren een vuist te maken in plaats van slappepolsjespolitiek te bedrijven.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 1 augustus 2016 om 16:07.
Libro is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:15   #43
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De gebruikelijke prietpraat, weliswaar met een literair sausje overgoten, maar uitgaande van volledig foutieve vooropstellingen.

Deze quote alleen is een volledige negotiatie van de werkelijkheid.
Heeft de steller al in een moslimland vertoeft buiten de Club Med?
Waarschijnlijk niet of hij is met opzet blind.
Het voorbeeld van de halal-lslager getuigt zelfs van kwaadaardigheid.(stropop)

Dit artikel is geen bijdrage tot beter begrip van de situatie maar een militant pamflet met enkel de bedoeling de waarschuwing van BDW te minimaliseren.

Dit soort reacties hebben al veel gehad en er zullen er nog veel volgen, zelfs van lieden met minder politieke bedoelingen.
Het is net dankzij de mentaliteit die jij hier beschrijft, dat we met al deze problemen zitten. Mensen zoals Holslag en De Ceulaer dragen een zeer grote verantwoordelijkheid voor de problemen van vandaag omdat zij net de gevaren van de slappe immigratie- en nationaliteitspolitiek van de laatste decennia met de mantel der liefde bedekten en altijd op de boodschapper (het VB) schoten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:22   #44
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Precies.

Er staat dat het moslimextremisme uit is op de totale vernietiging van de westerse beschaving. Dat is dus wat bdw heeft beweerd.

Niet dat de islam er op uit is het Westen te vernietigen, wat jij er van maakt.

Of 'moslimextremisme' en 'islam' vlaggen zijn die dezelfde lading dekken, daar valt over te twisten. Met 70% van de moslims in het westen die de regels van de Mo boven de wetten van de staat stellen is er niet veel salafistische invloed nodig om daadwerkelijk in die situatie uit te monden.
Dat is juist. Maar ik had de indruk dat BDW wel heel weinig nuanceert als hij het heeft over oorlog.
Waar haal jij trouwens cijfers als "Met 70% van de moslims in het westen die de regels van de Mo boven de wetten van de staat stellen is er niet veel salafistische invloed nodig om daadwerkelijk in die situatie uit te monden.Het is wel heel toevallig dat de Moslims die ik ken niet onder 70% vallen.
Wat ik mij bij dergelijke slogans afvraag is of de massa niet al is opgezweept om aan te vallen en daarna naar redenen zoekt om daaraan gevolg te geven. Wij leven opnieuw in een tijd van onbehagen. Maar naast moslimextremisme bestaan er ook de uitwassen van Breivik en de eenzamen zoals o.a.recentelijk de piloten van vliegtuigen die zich door een slachtpartij toch proberen een identiteit te geven. Onze Vlaamse schooljongen die migranten doodschoot omdat hij zich verloren voelde na een schoolstraf is een ander voorbeeld.

Neen ik denk dat BDW (waarschijnlijk voelt hij zich ook eenzaam) door die ongenuanceerde kreten veel schade veroorzaakt.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:27   #45
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En met deze (op zich zeer interessante) geschiedkundige discussie raakt de kern van de zaak weer ondergesneeuwd, nl. het feit dat Europeanen terug moeten leren een vuist te maken in plaats van slappepolsjespolitiek te bedrijven.
De Wever heeft helemaal gelijk wanneer hij stelt dat wie niet wil vechten voor zijn overtuigingen, op de knieën zal moeten verder leven.

Daarom moeten we vechten tegen het dwaze populisme van De Wever. We moeten de rechtsstaat en individuele vrijheid blijven verdedigen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:55   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De Wever heeft helemaal gelijk wanneer hij stelt dat wie niet wil vechten voor zijn overtuigingen, op de knieën zal moeten verder leven.

Daarom moeten we vechten tegen het dwaze populisme van De Wever. We moeten de rechtsstaat en individuele vrijheid blijven verdedigen.
Dat zijn de Vlamingen al gewoon, ik begrijp niet waar BDW zich zorgen over maakt.
Oud 1 augustus 2016, 16:56   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het ergste is dat De Wever die beweert historicus te zijn zulke kemels slaat. Zo begrijp je waarom hij een mislukte historicus is: hij is aan een doctoraat begonnen, maar is er nooit in geslaagd het af te maken. Hij was gewoon niet goed genoeg. Maar voor de politiek is de ergste clown tegenwoordig al goed genoeg.

Nu we toch over decadentie bezig zijn, laat ons dan even terugdenken aan bepaalde Romeinse keizers...
Ik ben niet echt een fan van De Wever maar zijn diploma is niet verzonnen en behaald aan een deftige universiteit.
Die van u ?
Pericles is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:56   #48
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Waar haal jij trouwens cijfers als "Met 70% van de moslims in het westen die de regels van de Mo boven de wetten van de staat stellen is er niet veel salafistische invloed nodig om daadwerkelijk in die situatie uit te monden.Het is wel heel toevallig dat de Moslims die ik ken niet onder 70% vallen.
Eyjafjallajökull doelt wellicht op het onderzoek van Ruud Koopmans.

Stelling 1: Moslims moeten terugkeren naar de wortels van het geloof
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 66,1%

Stelling 2: Er is maar één interpretatie van de Koran. Elke moslim moet zich daaraan houden
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 82,2%

Stelling 3: Godsdienstregels zijn belangrijker dan wetten
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 69,6%
vanderzapig is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:58   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Holslag staat wat Xenophon zelf betreft ook op losse grond meen ik daar waar hij, 'Xenophon, die De Wever naar voren schuift als rolmodel, vocht als huurling voor de Perzen' zegt.
Xenophon ging enkel mee op uitnodiging van de Griekse huurling-generaal - zijn naam ontglipt me - omdat die hem ging voorstellen aan Cyrus. Een gegeven waar de voordelen ervan een beetje in het water vielen toen duidelijk wordt dat men optrok tegen de Perzische koning in plaats van tegen een onbeduidend en opstandig koninkrijk.
Xenophon was eerder aanwezig als 'oorlogsverslaggever' en nam eerst deel aan de gevechten toen de boel was fout gelopen en de Grieken zonder leiding achter bleven.
Op die manier vocht hij tegen de Perzen en niet 'voor de Perzen'.
Zijn er naast Xenophon zijn autobiografie ook nog andere bronnen, want van de Jules Cesar moeten we ook niet alles geloven
Dadeemelee is offline  
Oud 1 augustus 2016, 16:59   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ach, in oktober komt de volgende fase.
Dan zegt de dictator zijn contract met de EU op.
Pericles is offline  
Oud 1 augustus 2016, 17:15   #51
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice het is volgens mij een Marokko trash probleem en geen moslim, kijk maar naar Indonesische mannen in Nederland enz. die doen dat zo niet.... (and i repeat: Indonesië is het grootste moslimland ter wereld)
Vandaag in gidsland Indonesië: 2 jonge & verliefde mensen krijgen publiekelijk stokslagen want ze hadden ge-date.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...ens_stout.html

https://www.youtube.com/watch?v=zvaJQ6E5DSM

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 1 augustus 2016 om 17:16.
vanderzapig is offline  
Oud 1 augustus 2016, 17:34   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zijn er naast Xenophon zijn autobiografie ook nog andere bronnen, want van de Jules Cesar moeten we ook niet alles geloven
Ik kan me zo direct niets voor de geest halen, wat natuurlijk niet zegt dat ze niet bestaan.

Langs de andere kant meen ik dat Xenophon niet schreef om zichzelf te verheerlijken en om de geschiedenis in te gaan zoals we wel eens kunnen vermoeden bij Gaius Julius Caesar.

Xenophon was geen politicus in de zin van Caesar.
Oud 1 augustus 2016, 17:36   #53
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ben niet echt een fan van De Wever maar zijn diploma is niet verzonnen en behaald aan een deftige universiteit.
Die van u ?
Zo een prachtig curriculum heeft BDW nu ook weer niet. Hij heeft twee jaar gedaan op de eerste kandidatuur Rechten. Daarna Geschiedenis - misschien in navolging van zijn broer. Hij kon doctoreren maar heeft ook dat niet gehaald. Hij heeft afgehaakt. Het is juist dat de betrokken universiteit zichzelf als deftig ziet.
Het is een man met soms veel dadendrang zoals bij zijn verkleedpartij als panda of zijn karavaan met vals geld. Het is een man met hoogtes zeker op TV in spelprogramma's en vooral nadat het kapitaal en sommige industriëlen hem in hun armen sloten.
Het is voor zijn onvermijdelijke laagtes dat ik bang ben. Het gaat dan niet meer om hem alleen..
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 1 augustus 2016, 17:45   #54
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik kan me zo direct niets voor de geest halen, wat natuurlijk niet zegt dat ze niet bestaan.

Langs de andere kant meen ik dat Xenophon niet schreef om zichzelf te verheerlijken en om de geschiedenis in te gaan zoals we wel eens kunnen vermoeden bij Gaius Julius Caesar.

Xenophon was geen politicus in de zin van Caesar.
Hij was een leerling van Socrates en zegde dat Socrates een dappere soldaat was. Over Socrates zijn drie getuigenissen bekend: Plato die hem beschrijft als filosoof, Xenophoon die zegt dat Socrates een goede, standvastige soldaat was en Aristophanes die zegt dat Socrates goed grappen kon maken. Ieder beweerde iets van uitgaande van zijn vakgebied.

Van Xenophon herinner ik mij nog ( ik denk niet uit de Anabasis): Een goede (slimme) soldaat gooit zijn lans en schild op tijd weg om beter te kunnen lopen.
Valentinus is offline  
Oud 1 augustus 2016, 17:49   #55
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ach, in oktober komt de volgende fase.
Dan zegt de dictator zijn contract met de EU op.
Blijft de vraag wie verantwoordelijk is voor de vluchtelingenstroom waarvoor Erdogan een oplossing moet bieden. Zou men de verantwoordelijken niet eens aanspreken?
Valentinus is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:29   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Beide artikels gelezen te hebben sluit ik mij volledig aan bij die van Bart De Wever.
Oud 2 augustus 2016, 07:53   #57
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Opinieartikelen over hetzelfde onderwerp die verschillende analyses maken in dezelfde krant.
Zo bekijk ik het ook. Goede journalistiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar wat precies vindt de draadopstarter opruiend aan het artikel van De Wever ?
Je hebt gelijk. Verkeerd gekozen woord.
cor is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:21   #58
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Eyjafjallajökull doelt wellicht op het onderzoek van Ruud Koopmans.

Stelling 1: Moslims moeten terugkeren naar de wortels van het geloof
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 66,1%

Stelling 2: Er is maar één interpretatie van de Koran. Elke moslim moet zich daaraan houden
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 82,2%

Stelling 3: Godsdienstregels zijn belangrijker dan wetten
% van Belgische moslims dat 'ja' antwoordde: 69,6%
Thx Vanderzapig, daar doelde ik inderdaad op.

Opvallend dat Valentinus deze cijfers blijkbaar links wenst te laten liggen en er liever Breivik en HVT als relevante elementen bijhaalt...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 2 augustus 2016, 09:12   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van u ?
Kallikles schrijft wel over "kemels" bij het artikel van De Wever, maar vermijdt zorgvuldig te zeggen omtrent wat.
Oud 2 augustus 2016, 09:39   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vraag is of het maatschappelijk verval er komt omdat we een halal-slager in de buurt hebben of we op Pokemons jagen.
Hoe kan je dat zelfs maar in vraag stellen.
Uiteraard de halalslachter. Halal staat als symbool voor de barbaarse cultuur waar het deel van uitmaakt. Het koppensnellen, vermoorden van niet gelovigen, onderdrukken van de vrouw, terroristische aanslagen, barbarisme in het algemeen.
Pokémon is een onschuldig spelletje dat binnen de paar maanden alweer is vervangen door een ander.
Kijk maar naar de zandbakken waar halal norm is, meer verval moet je niet zoeken.
Skobelev is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be