Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2016, 21:20   #41
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waarom komt men daar nu ineens mee af, terwijl men vroeger, toen de vriendjes aan de macht waren, nooit erover klaagde???
Ten andere wie klaagt nu??? De burger, die ze vroeger niet aanhoorde, of zij die vroeger wel de macht hadden en misbruikten en hem nu dreigen te verliezen zodat ze hun vuil spel niet gratis (met steun van de toenmalige meerderheid) meer kunnen uitvoeren???
Vreemd hoe wat vroeger wet was en waar nooit over gezaagd werd nu in het middelpunt van de belangstelling staat en ineens onze democratie in gevaar dreigt te brengen, terwijl die democratie al sinds jaar en dag met de voeten werd en wordt getreden.
Mijn vriendjes zijn nog nooit aan de macht geweest. Waar hebt u het in godsnaam over?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 21:21   #42
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jij mag nu eens aantonen wat er niet klopt.
Wat is er verandert tegenover vroeger?
Welke stappen ondernam uw partij om hetgeen ik aanklaag te vermijden?
Uw bewering dat er niets klopt in mijn uitleg is wel een gratuite bewering.
Gedraag U dus niet verder als een sprekend orakel dat het beter weet dan anderen. Toon aan waar ik verkeerd zit. Moet niet moeilijk zijn aangezien er niets klopt van mijn bewering.
Trouwens ik heb nergens beweerd dat justitie een vervallen huis is.
Ik heb alleen beweerd dat de politieke kaste een vriendenclub is die fouten van hun leden afschermt. En daar kan zelfs justitie niks tegen beginnen.
Als bouwgronden volgens gewestplanning een bepaalde minimale oppervlakte moeten hebben dan zorgt men wel dat die oppervlakte er is.
Men neemt dan percelen van meer dan veertig meter breed en een diepte van 18 meter en de stedebouwkundige vereiste oppervlakte is er natuurlijk.
De eigenaars achter dergelijke percelen en een heel afgesloten ontoegankelijk binnengebied kunnen echter op hun kin kloppen.
Met welke bedoeling gebeurde dit?
Kan een grote bouwzone; tegen een dorpskern gelegen; ontoegankelijk maken voor bebouwing beschouwd worden als een daad ten dienste van de gemeenschap? Zijn er soms bouwgronden teveel tegen gebetonneerde wegen
gelegen die voorzien zijn van alle nutsvoorzieningen?
Probeer gij maar aan te tonen waarom dergelijke feiten geen kloterij zouden zijn. En opgepast hoor; er gebeurde geen bekendmaking voor aanvang der werken en er waren geen onderhandelingen die afsprongen.
Het was dus zuivere willekeur om een vermeende politieke tegenstander; lees geen meeloper; te treffen.
Geef mij dus een plausibele uitleg en dan mag je gerust dus bewijzen dat dus niets klopt van mijn uitleg.
En de rechtbank staat dan machteloos. De percelen haalden immers hun oppervlakte.
Maar.....met welke gevolgen? Dat is dus verkavelen op zijn Belgisch.
Stedenbouw is gekend voor die trukken van de foor.
En dat is dus nog steeds niet verbeterd.
En het melden heeft geen zin. Aan niemand. De vriendjes worden omarmd en moeten zich nooit verantwoorden. Dat is hetgeen ik dus beweer.
En daar klopt dus niks van. Ik ben dus een leugenaar ofwel een fantast?
Goed dus. Maar bent U soms een papegaai die uitsluitend goed nieuws brengt omdat U een jobke hebt bekomen?
En met uw diploma weet U natuurlijk alles beter.
Die luxe eigent U zichzelf toe. Je bent verkeerd bezig man.
Ik hoop dat de dag mag aanbreken dat men U kloot en dan zal je misschien weten hoeveel je waard bent na uw papegaai spelen.
Want zelfs dat is geen garantie op eeuwigdurende veiligheid hoor.

Wel Schoofzak. Waar blijft uw antwoord?
Bewijs eens dat mijn uitleg niet klopt.
Is het toeval dat uw handlangers weeral mijn vraag proberen te begraven.
Want ik ga niet graag door voor fantast of leugenaar.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 21:22   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dus wie ooit eenmaal niet tegen onrecht heeft gesproken, mag later nooit meer onrecht aan de kaak stellen?
Het was niet alleen dat ze niet tegen onrecht gesproken hebben, ze speelden zelfs het spelletje heel actief mee...
Dus nu niet komen zagen... Het komt enorm verdacht en schijnheilig over...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 21:27   #44
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was niet alleen dat ze niet tegen onrecht gesproken hebben, ze speelden zelfs het spelletje heel actief mee...
Dus nu niet komen zagen... Het komt enorm verdacht en schijnheilig over...
Het kan schijnheilig zijn. Maar dat maakt zijn punt niet minder pertinent. Kijk naar de boodschap, niet de boodschapper.

De N-VA is steeds populistischer en steeds progressiever (in de slechte zin van dat woord).

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 8 augustus 2016, 21:28   #45
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw die valse keuze tussen twee idiote wereldbeelden.
Twee realistische toekomsten.

Er is natuurlijk een derde: de wereld waar moslims en niet-moslims in vrede samenleven.

Niet dat daar veel voorbeelden van zijn.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 21:29   #46
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder andere. Weet u wie die andere allemaal zijn?
Het is veel moeilijker te weten wie er niet toe behoort... Want de meeste hebben boter op hun hoofd... anders zouden ze hun postjes nooit gekregen hebben...
En iedereen die tegen het status quo van la Belgique opkomt krijgt van mij het voordeel van de twijfel...
Mooipraters in de richting van la Belgique zijn voor mij al van op voorhand verbrand...
Oud 8 augustus 2016, 21:35   #47
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan schijnheilig zijn. Maar dat maakt zijn punt niet minder pertinent. Kijk naar de boodschap, niet de boodschapper.

De N-VA is steeds populistischer en steeds progressiever (in de slechte zin van dat woord).
Vreemd dat ik dat niet zie... en waarom zou ik u op uw woorden moeten geloven??? Omdat de media ons dat willen wijsmaken???

Ik weet wel wie ik geloof en wie niet...

En de macht die zo misbruikt wordt is nog lang niet in handen van de NVa... Dus zijn het de anderen waarvoor ik oppas...
Oud 8 augustus 2016, 21:36   #48
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veel moeilijker te weten wie er niet toe behoort... Want de meeste hebben boter op hun hoofd... anders zouden ze hun postjes nooit gekregen hebben...
En iedereen die tegen het status quo van la Belgique opkomt krijgt van mij het voordeel van de twijfel...
Mooipraters in de richting van la Belgique zijn voor mij al van op voorhand verbrand...
Onder 'anderen' behoren alle politici en de partijen die de laatste twintig jaar in de uitvoerende macht hebben plaatsgenomen. Allemaal. Het fabeltje dat de N-VA anders is, is definitief doorprikt.

Oud 8 augustus 2016, 21:38   #49
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd dat ik dat niet zie... en waarom zou ik u op uw woorden moeten geloven??? Omdat de media ons dat willen wijsmaken???

Ik weet wel wie ik geloof en wie niet...

En de macht die zo misbruikt wordt is nog lang niet in handen van de NVa... Dus zijn het de anderen waarvoor ik oppas...
Dat is niet zo vreemd. Selectieve blindheid noemt dat.

Oud 8 augustus 2016, 21:38   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Had ik niet gelijk om niet op de boodschap in te gaan, want het ging hem niet om de boodschap; het ging hem enkel om opnieuw de NVa een hak te willen zetten...
Dus ik heb juist gereageerd; wat vroeger niet juist was maar niet werd gezien omdat het in het eigen blaadje past, nu afkeuren omdat de machthebbers van vroeger bang zijn om hun macht te verliezen...
Op zulke herhaaldelijke volksmisleiding ga ik niet in...
Oud 8 augustus 2016, 21:42   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wie de wet overtreedt, is een misdadiger?
Wel, wie de wet overtreedt, misdoet. Van het werkwoord misdoen.
En iemand die mis doet is een misdadiger.
Dat komt wel een beetje in de weg met de juridische terminologie dat een misdadiger een feit heeft begaan waar minimaal 5 jaar op staat ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 21:43   #52
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder 'anderen' behoren alle politici en de partijen die de laatste twintig jaar in de uitvoerende macht hebben plaatsgenomen. Allemaal. Het fabeltje dat de N-VA anders is, is definitief doorprikt.
Definitief doorprikt??? Door wie??? Door zij die er alles aan doen om hun eigen macht te behouden, ook al kelderen ze compleet Vlaanderen en ze willen de bevolking doen geloven dat :
1. ofwel er met de NVa niet te regeren valt want ze kan geen compromissen sluiten...
2. ofwel de NVa is verbrand en is een van ons want ze sluit compromissen???

Het ligt er vingerdik op...
Het spijtige is dat er wel veel mensen in die val trappen en dat belooft niets goed voor Vlaanderen...
Oud 8 augustus 2016, 21:45   #53
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, wie de wet overtreedt, misdoet. Van het werkwoord misdoen.
En iemand die mis doet is een misdadiger.
Dat komt wel een beetje in de weg met de juridische terminologie dat een misdadiger een feit heeft begaan waar minimaal 5 jaar op staat ...

.
Een onrechtvaardige wet niet naleven, is geen misdaad. Nooit. Ongeacht wat de staat daar van vindt.

Oud 8 augustus 2016, 21:46   #54
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo vreemd. Selectieve blindheid noemt dat.
Ha, ha, ha, selectieve blindheid.... Zo kennen we onze politiek correcte bende... Selectief is alles wat de klok slaat bij hen en nu anderen daarvan gaan beschuldigen... Je moet maar durven...
Oud 8 augustus 2016, 21:47   #55
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definitief doorprikt??? Door wie??? Door zij die er alles aan doen om hun eigen macht te behouden, ook al kelderen ze compleet Vlaanderen en ze willen de bevolking doen geloven dat :
1. ofwel er met de NVa niet te regeren valt want ze kan geen compromissen sluiten...
2. ofwel de NVa is verbrand en is een van ons want ze sluit compromissen???

Het ligt er vingerdik op...
Het spijtige is dat er wel veel mensen in die val trappen en dat belooft niets goed voor Vlaanderen...
Stop met te verwijzen naar anderen (die verdedig ik nl. ook niet). Kijk naar wat de N-VA doet.

Wist u trouwens dat een enkel punt of vraagteken geen slechte manier is om een Nederlandse zin te beëindigen? U hoeft niet alles in drievoud te doen.

Oud 8 augustus 2016, 21:47   #56
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, ha, ha, selectieve blindheid.... Zo kennen we onze politiek correcte bende... Selectief is alles wat de klok slaat bij hen en nu anderen daarvan gaan beschuldigen... Je moet maar durven...
U kunt mij veel verwijten, maar geen politieke correctheid.

Oud 8 augustus 2016, 21:49   #57
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop met te verwijzen naar anderen (die verdedig ik nl. ook niet). Kijk naar wat de N-VA doet.

Wist u trouwens dat een enkel punt of vraagteken geen slechte manier is om een Nederlandse zin te beëindigen? U hoeft niet alles in drievoud te doen.
Luister, wie jij bent, weet ik niet en ik kan dan ook alleen maar reageren op main-streams.
Oud 8 augustus 2016, 21:50   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U kunt mij veel verwijten, maar geen politieke correctheid.
?
Oud 8 augustus 2016, 22:25   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, wie jij bent, weet ik niet en ik kan dan ook alleen maar reageren op main-streams.
Je bent inderdaad erg beperkt in je kennis van de politieke voorkeuren van de forumleden hier...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 22:31   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
?
Hij bedoelt daarmee dat je niet weet waar hij ideologisch voor staat.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 augustus 2016 om 22:31.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be