Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2016, 21:34   #41
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit had ergens moeten gebeuren 15 jaar terug. Nogmaals het gaat hier over dat meisje. In het Europees hof voor de rechten van de mens maken ze daar brandhout van. Ik vermoed dat ze zelf oerendom zijn en met een mediocre advocaat bezig zijn. Soit ze kunnen nog altijd weigeren op het vliegtuig te stappen de eerste keer. Wat me weeral verwondert als andere mensen al naar het vliegtuig gevoerd worden na een paar weken. Dit doen ze hier na 15-16 jaar!
Jarenlang politiek correct beleid levert zo'n toestanden op. Zij zijn medeschuldig door hun laks en onverantwoord beleid.
Oud 27 augustus 2016, 21:50   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dien tsjeven-uil doet daar weer een poco-voorstel.

Begrijpt hij nu niet dat als die maatregel een vaste gewoonte wordt, het interessant zal zijn voor alle ouders in ontwikkelingslanden om hun kleine die ze zelf geen toekomst kunnen geven, naar hier te sturen ?

Ik pleit niet voor onmenselijke toestanden.
Maar al evenmin voor domme maatregelen.

Aan iedere Vlaamse ambassade in een land van waaruit illegale immigranten naar hier komen, of van een buurland van waaruit politieke vluchtelingen komen, zou een preferentieel weeshuis verbonden moeten zijn. Preferentieel in de zin van : wij sponsoren dat genereus, maar controleren er ook wat met onze centen gebeurt. Wij zorgen daar voor opleiding en toekomst, op lokale maat.
Als dan hier een onbegeleide minderjarige opduikt, dan kan hij dezelfde dag nog overgevlogen worden naar zijn eigen land; dichter bij zijn familie en dichter bij zijn eigen cultuur.

titel: Kinderrechtencommissaris wil kinderpardon voor geïntegreerde minderjarige sans-papiers
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160826_02440035
België zou zulke zaken strenger moeten opvolgen. In veel landen moet men in orde zijn met visum enz. indien men de plaatselijke nationaliteit niet bezit, anders boete en gevang*. Ik ga hier hard zijn maar wie zijn billen verbrandt moet maar op de blaren zitten.

edit: *immigration detention center (althans wat betreft Thailand).

Laatst gewijzigd door bembem : 27 augustus 2016 om 21:53.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 21:52   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Jarenlang politiek correct beleid levert zo'n toestanden op. Zij zijn medeschuldig door hun laks en onverantwoord beleid.
Niet alleen politiek correct beleid maar ook het beleid van de gemakkelijkste weg. Men kiest mensen uit waarvan men het copij van het paspoort heeft en het adres. Men hoeft maar een combi uit te sturen, te bellen en de mensen op te pakken en dan naar een Fedasil instelling over te brengen om na een paar weken op een vliegtuig te zetten.

Het woestijn crapuul dat op straat rondloopt laat men ongemoeid want dat is te gecompliceerd. Daar heb ik een probleem mee. Men verwoest het sentimenteel leven van bonafide mensen maar crapuul laat men gerust. Nogmaals tot nader order laat ik de ouders van dit meisje buiten beschouwing.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 22:10   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dien tsjeven-uil doet daar weer een poco-voorstel.

Begrijpt hij nu niet dat als die maatregel een vaste gewoonte wordt, het interessant zal zijn voor alle ouders in ontwikkelingslanden om hun kleine die ze zelf geen toekomst kunnen geven, naar hier te sturen ?

Ik pleit niet voor onmenselijke toestanden.
Maar al evenmin voor domme maatregelen.

Aan iedere Vlaamse ambassade in een land van waaruit illegale immigranten naar hier komen, of van een buurland van waaruit politieke vluchtelingen komen, zou een preferentieel weeshuis verbonden moeten zijn. Preferentieel in de zin van : wij sponsoren dat genereus, maar controleren er ook wat met onze centen gebeurt. Wij zorgen daar voor opleiding en toekomst, op lokale maat.
Als dan hier een onbegeleide minderjarige opduikt, dan kan hij dezelfde dag nog overgevlogen worden naar zijn eigen land; dichter bij zijn familie en dichter bij zijn eigen cultuur.

titel: Kinderrechtencommissaris wil kinderpardon voor geïntegreerde minderjarige sans-papiers
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160826_02440035
Het is uw recht van te zeveren maar tot nader order zijn er geen "Vlaamse Ambassades" Ik weet op voorhand dat ge nu verder gaat zeveren dat het nog zal komen maar er zijn limieten zelfs om te zeveren. Erger nu gaat ge beginnen zeveren dat dit met "Vlaamse ambassades " niet zou gebeuren.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 augustus 2016 om 22:14.
Oud 27 augustus 2016, 22:25   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit had ergens moeten gebeuren 15 jaar terug. Nogmaals het gaat hier over dat meisje. In het Europees hof voor de rechten van de mens maken ze daar brandhout van. Ik vermoed dat ze zelf oerendom zijn en met een mediocre advocaat bezig zijn. Soit ze kunnen nog altijd weigeren op het vliegtuig te stappen de eerste keer. Wat me weeral verwondert als andere mensen al naar het vliegtuig gevoerd worden na een paar weken. Dit doen ze hier na 15-16 jaar!
Ze hebben misbruik gemaakt van een systeem dat hen toelaat haast eindeloos te procederen en daar is nu abrupt een einde aan gekomen.
Dat is hun schuld en niet die van iemand anders.
Het systeem heeft zijn voor en zijn nadelen hé.
Ze werden genoeg gewaarschuwd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 22:30   #46
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet alleen politiek correct beleid maar ook het beleid van de gemakkelijkste weg. Men kiest mensen uit waarvan men het copij van het paspoort heeft en het adres. Men hoeft maar een combi uit te sturen, te bellen en de mensen op te pakken en dan naar een Fedasil instelling over te brengen om na een paar weken op een vliegtuig te zetten.

Het woestijn crapuul dat op straat rondloopt laat men ongemoeid want dat is te gecompliceerd. Daar heb ik een probleem mee. Men verwoest het sentimenteel leven van bonafide mensen maar crapuul laat men gerust. Nogmaals tot nader order laat ik de ouders van dit meisje buiten beschouwing.
Tja, de meeste illegalen gooien hun papieren weg. Naar waar moeten zij dan teruggestuurd worden? Het beste is om alle illegalen op te pakken en hen in werkkampen te steken. Vooral de jongemannen. Laat hen stenen kappen ergens in de Ardennen met een absoluut minimum aan comfort, tot zij het beu worden en op hun knieën vragen om weg te mogen. Bij herhaling zowiezo minstens vijf jaar werkkamp. De illegalenplas zal snel verminderen. Het is misschien een harde maatregel, maar het is de enige manier. Zoals het er nu aan toegaat wordt het alleen maar erger.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 augustus 2016 om 22:31.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 22:35   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, de meeste illegalen gooien hun papieren weg. Naar waar moeten zij dan teruggestuurd worden? Het beste is om alle illegalen op te pakken en hen in werkkampen te steken. Vooral de jongemannen. Laat hen stenen kappen ergens in de Ardennen met een absoluut minimum aan comfort, tot zij het beu worden en op hun knieën vragen om weg te mogen. Bij herhaling zowiezo minstens vijf jaar werkkamp. De illegalenplas zal snel verminderen. Het is misschien een harde maatregel, maar het is de enige manier. Zoals het er nu aan toegaat wordt het alleen maar erger.
Ha papieren kwijt en je weet niet meer hoe je heet en waar je vandaan komt?
Dat is goed. Nu ga je vast zitten tot dat je opnieuw weet wie dat ge zijt en waar dat je precies vandaan kwam.
Oud 29 augustus 2016, 07:03   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zijn ze opnieuw ondergedoken en start hun advocaat de 87-ste procedure.
Hoe is dit mogelijk.
Oud 29 augustus 2016, 07:09   #49
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee;8213074[QUOTE
Citaat:
]Ze hebben 8 keer een uitwijzingsbevel gehad en dat aan hun voeten gelapt. Gaan we dat nu als gewenst gedrag beschouwen?
Rijbewijs verbeurd verklaard: blijf maar rijden je kan dat toch blijven rekken.
Een enkelband aan: trek u daar niks van aan blijf maar rondlopen waar ge wilt.
Veroordeeld wegens wapenbezit: koop gewoon een nieuw en zeg fu
Een boete voor te snel rijden: in de vuilbak ermee.

Zo beloon je degenen die hun voeten aan de wet vegen. Het heeft lang geduurd ja, maar ze hebben het zelf gezocht.

En wat wil je eigenlijk: de ouders terugsturen en het kind een verblijfsvergunning geven?[/quote]

Waarom geen pendelbusjes inzetten tot aan de deur van hun land? ik zou dat organiseren als asiel minister , dan zou alles vlotter verlopen toch.en zeg wat gebeurd hier nu weer sorry hé die quote is mislopen ??

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 augustus 2016 om 07:10.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 07:30   #50
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

spannend
Oud 29 augustus 2016, 08:08   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Waarom geen pendelbusjes inzetten tot aan de deur van hun land? ik zou dat organiseren als asiel minister , dan zou alles vlotter verlopen toch.en zeg wat gebeurd hier nu weer sorry hé die quote is mislopen ??
Ze zullen rapper terug in België zijn dan het busje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 08:24   #52
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Met haar talenkennis lijkt het - op het eerste gezicht - nogal mee te vallen. Op haar FB-account antwoordt Djellza Berisha in enkele berichten in een taal die door Google herkend wordt als Albanees. Ca. 90% van de Kosovaren zijn ethnische Albanezen.
Op haar huidige profielfoto staat ze naast - haar woorden - "mijn beste broer", duidelijk ouder en dus meerderjarig vermits zij 16 is. Er zijn dus nog broers, want er kan er toch maar 1 de beste zijn? Normaal zouden die ook afgewezen moeten zijn?? Waar zitten die nu?
In Kosovo? Of illegaal in Belgie?
Heb je toevallig een bron ?
Oud 29 augustus 2016, 09:58   #53
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Heb je toevallig een bron ?
De Facebook pagina's van Djellza Berisha. Alles staat publiek.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:00   #54
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Facebook pagina's van Djellza Berisha. Alles staat publiek.

Bedankt!
Oud 29 augustus 2016, 10:03   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Voila, wat verwacht is: ze is dus ook ondergedoken.

Ondertussen is er ook een nieuwe procedure gestart en de advocaat zegt doodleuk dat ze tot de uitspraak ondergedoken blijven.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2754899
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 14:57   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is uw recht van te zeveren maar tot nader order zijn er geen "Vlaamse Ambassades" Ik weet op voorhand dat ge nu verder gaat zeveren dat het nog zal komen maar er zijn limieten zelfs om te zeveren. Erger nu gaat ge beginnen zeveren dat dit met "Vlaamse ambassades " niet zou gebeuren.
Als ik spreek over Vlaamse ambassades, dan maak ik geen gebruik van mijn recht om te zeveren, maar wel mijn recht om te kittelen.

Maar hebt ge eigenlijk iets inhoudelijks te melden omtrent het idee om onbegeleide vreemde minderjarigen kwaliteitsvol op te vangen in hun eigen leefomgeving, in hun eigen cultuur, in hun eigen land of daar toch zo dicht als mogelijk in de buurt?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 19:48   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met haar talenkennis lijkt het - op het eerste gezicht - nogal mee te vallen. Op haar FB-account antwoordt Djellza Berisha in enkele berichten in een taal die door Google herkend wordt als Albanees. Ca. 90% van de Kosovaren zijn ethnische Albanezen.
Op haar huidige profielfoto staat ze naast - haar woorden - "mijn beste broer", duidelijk ouder en dus meerderjarig vermits zij 16 is. Er zijn dus nog broers, want er kan er toch maar 1 de beste zijn? Normaal zouden die ook afgewezen moeten zijn?? Waar zitten die nu?
In Kosovo? Of illegaal in Belgie?
Zojuist op tv gehoord: haar broers zitten blijkbaar ook nog in Belgie en er moet wat mis mee zijn (zitten waarschijnlijk in het misdaadmilieu of zo, men wou het niet duidelijk zeggegn).
Het meisje schijnt de enige 'deftige' van de familie te zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 19:52   #58
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En toevallig degene waar alle media op focussen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 20:24   #59
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik spreek over Vlaamse ambassades, dan maak ik geen gebruik van mijn recht om te zeveren, maar wel mijn recht om te kittelen.

Maar hebt ge eigenlijk iets inhoudelijks te melden omtrent het idee om onbegeleide vreemde minderjarigen kwaliteitsvol op te vangen in hun eigen leefomgeving, in hun eigen cultuur, in hun eigen land of daar toch zo dicht als mogelijk in de buurt?

.
Als ze op 4 maand na reeds 16 jaar van haar leven in Belgie woont is ze eerder Belgisch dan Kosovaars. Ik vind dat er een serieus probleem is dat 15-16 jaar geleden moest aangepakt zijn. Haar nu buitenzetten is humanitair ondenkbaar. A la limite kan men nog twee jaar wachten en dan de familie te extraderen en haar de keuze te geven in Belgie te blijven of haar familie te vervoegen.
Oud 29 augustus 2016, 20:28   #60
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zojuist op tv gehoord: haar broers zitten blijkbaar ook nog in Belgie en er moet wat mis mee zijn (zitten waarschijnlijk in het misdaadmilieu of zo, men wou het niet duidelijk zeggegn).
Ach zo, op welke zender was dat? (op vrt en vtm niks gevonden)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be