Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 10:21   #41
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De IJzerwake wordt niet georganiseerd door het Vlaams Belang.
Je weet wel beter.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:22   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Je weet wel beter.
Ik weet inderdaad dat de IJzerwake niet georganiseerd wordt door het Vlaams Belang. Anders zie ik graag welke bewijzen u op tafel weet te leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:23   #43
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er een partijlijn over de IJzerwake?
Weer een pijnlijke steek in je hart Jan, dat jij weer in de lul versnelling schakelt
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:24   #44
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het lijkt toch dat de NVA er de jongste jaren afstand van aan het nemen is.
Bij mijn weten is er nooit een NVA parlementslid aanwezig geweest; maar ik kan mij vergissen.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 29 augustus 2016 om 10:31.
Oud 29 augustus 2016, 10:24   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel politie inzicht heb je niet he Panda. Na de laatste parlementsverkiezingen heeft het VB tal van uitstekende verkozenen verloren. Een van hen was Bart Laeremans die 19 jaar lang prominent aanwezig was in het Belgisch parlement. De Ijzerwake heeft hem gisteren de kans gegeven om aan te tonen dat hij de situatie in Brussel, de Vlaamse Rand en Vlaams Brabant nog steeds van dichtbij blijft volgen.
En dus klaar staat voor de volgende verkiezingen.
Laeremans wordt trouwens door vriend en vijand als een bekwaam politicus erkend. Wel even opmerken dat hij geen lid meer is van het Vlaams Belang.
Oud 29 augustus 2016, 10:25   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft is er nooit een NVA parlementslid aanwezig geweest; maar ik kan mij vergissen.
O jawel, Demesmaeker bijvoorbeeld.
Oud 29 augustus 2016, 10:30   #47
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ik weet inderdaad dat de IJzerwake niet georganiseerd wordt door het Vlaams Belang. Anders zie ik graag welke bewijzen u op tafel weet te leggen.
Voor al de namen te vermelden van de VB die in het Aanbevelingscomite ztten verwijs ik naar blz 3 van het programma.Voor de leden van de Algemene vergadering verwijs ik naar blz 5. Ik heb niet de pretentie die mensen allemaal te kennen maar vele niet leden van het VB zullen er wel niet bij zijn.
Als ik schrijf dat je wel beter weet bedoel ik niet dat het VB als organisatie aanwezig is maar wel dat de overgrote meerderheid ervan VB-ers zijn.

Blijkbaar wil je niet dat dit geweten wordt! Waarom?
Oud 29 augustus 2016, 10:33   #48
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Laeremans wordt trouwens door vriend en vijand als een bekwaam politicus erkend. Wel even opmerken dat hij geen lid meer is van het Vlaams Belang.
Wat niet wil zeggen dat wanneer de verkiezingen op komst zijn hij toch op de lijst zou kunnen staan. De tijd zal raad brengen.
Oud 29 augustus 2016, 10:36   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor al de namen te vermelden van de VB die in het Aanbevelingscomite ztten verwijs ik naar blz 3 van het programma.Voor de leden van de Algemene vergadering verwijs ik naar blz 5. Ik heb niet de pretentie die mensen allemaal te kennen maar vele niet leden van het VB zullen er wel niet bij zijn.
Als ik schrijf dat je wel beter weet bedoel ik niet dat het VB als organisatie aanwezig is maar wel dat de overgrote meerderheid ervan VB-ers zijn.

Blijkbaar wil je niet dat dit geweten wordt! Waarom?
U toont niets aan. U stelt alleen: daar en daar vindt u namen. Ja, dat klopt. Daar staan lijstje namen. Wat wilt u evenwel bewijzen? U geeft trouwens toe het niet te weten en uit te gaan van een veronderstelling. Hierbij gooit u trouwens ook VB-leden door elkaar met mandatarissen.

Of is een schoolfeest door mij georganiseerd ook een organisatie van het Vlaams Belang, omdat ik met een lidkaart rondloop?
Oud 29 augustus 2016, 10:37   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat niet wil zeggen dat wanneer de verkiezingen op komst zijn hij toch op de lijst zou kunnen staan. De tijd zal raad brengen.
Hij heeft inderdaad open gelaten. We zien wel.
Oud 29 augustus 2016, 10:37   #51
Sukkelaar

Standaard

Een aangename verrassing waren de twee optredens van de Nederlander Wilfred. Een mogelijke kandidaat om bij lokale 11 Juli vieringen op te treden.
Oud 29 augustus 2016, 10:42   #52
Sukkelaar

Standaard

I een laatste woordje wil ik het nog hebben over de inleiding door de 5 celebranten. Dat waren ongelooflijke tussenkomsten die bij de aanwezigen sterk is de smaak vielen.
Oud 29 augustus 2016, 10:43   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U toont niets aan. U stelt alleen: daar en daar vindt u namen. Ja, dat klopt. Daar staan lijstje namen. Wat wilt u evenwel bewijzen? U geeft trouwens toe het niet te weten en uit te gaan van een veronderstelling. Hierbij gooit u trouwens ook VB-leden door elkaar met mandatarissen.

Of is een schoolfeest door mij georganiseerd ook een organisatie van het Vlaams Belang, omdat ik met een lidkaart rondloop?
Amaai, als gij op een door jezelf georganiseerd schoolfeest rondloopt met een Vlaams Belang lidkaart! Alles kan daar in de Vlaenders blijkbaar, de dag van vandaag.
Gij moet stande-pede ontslagen worden. SOFORT!
Oud 29 augustus 2016, 10:48   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel politie inzicht heb je niet he Panda. Na de laatste parlementsverkiezingen heeft het VB tal van uitstekende verkozenen verloren. Een van hen was Bart Laeremans die 19 jaar lang prominent aanwezig was in het Belgisch parlement. De Ijzerwake heeft hem gisteren de kans gegeven om aan te tonen dat hij de situatie in Brussel, de Vlaamse Rand en Vlaams Brabant nog steeds van dichtbij blijft volgen.
En dus klaar staat voor de volgende verkiezingen.
Laeremans is een gebuisde parlementair die in 2010 niet verkozen raakte. Hij kreeg toen als trootprijs een zitje als gecoöpteerde senator. In 2014 raakte hij opnieuw niet verkozen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:51   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Laeremans is een gebuisde parlementair die in 2010 niet verkozen raakte. Hij kreeg toen als trootprijs een zitje als gecoöpteerde senator. In 2014 raakte hij opnieuw niet verkozen.
Ok, maar wat wilt u daarmee nu stellen? Hangt de waarde van iemands inzichten af van het feit of hij al dan niet een politiek mandaat heeft?
Oud 29 augustus 2016, 10:55   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het altijd grappig hoe Pandareus zich inspant om aan te tonen dat het Vlaams-nationalisme irrelevant is geworden door het voortdurend ter sprake te brengen. Aan wat irrelevant is, besteed je echter geen aandacht.
Wat mij telkens opvalt is hoezeer de belgicisten en de francofielen verwoede pogingen doen om de Vlaamsgezindheid van vandaag mordicus te blijven associëren met die "Ijzerwake" (wat ze dan natuurlijk een beetje op zijn Brussels schrijven: "Ijzerwaecke"). Hun triomfantelijke conclusie is dan dat de Vlaamsgezindheid uitgestorven is, dat het alleen nog een oubollige en nostalgisch bedoening voor bejaarden. Liefst met bejaarden die ze op een of andere manier pogen te vereenzelvigen met de collaboratie van driekwart eeuw geleden en de rancunes van de erop gevolgde repressie. Die ranzige belgicistische commentaren zijn o zo voorspelbaar...
Zelf ben ik nog nooit naar dat Ijzer-monument geweest kijken, laat staan aan dergelijke manifestaties deelgenomen. En ik weet dat dit bij heel veel Vlaamsgezinden van vandaag het geval is. WO2 en WO1 liggen reeds ver achter ons en zijn geschiedenis. Wat voor mij telt is hetgeen gaande is in het Vlaanderen en in het Europa van vandaag. Mij interesseert het bestendigen van de welvaart in deze deelstaat. Vlaanderen is economisch meer dan voldoende sterk om op eigen benen te staan. Wij hebben België en het zelfverklaarde "WalloBrux" niet nodig om onze welvaart in stand te houden. Wij hebben er geen meerwaarde aan om geklemd te blijven in één staatsverband met een andere deelstaat die op tal van vlakken ons onafgebroken voor de voeten blijft lopen. Integendeel, een volledig autonoom Vlaanderen dat zijn economisch en sociaal beleid volledig zelf kan runnen zou voor ons een zegen zijn. Ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Oud 29 augustus 2016, 11:01   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, maar wat wilt u daarmee nu stellen? Hangt de waarde van iemands inzichten af van het feit of hij al dan niet een politiek mandaat heeft?
Ik stel gewoon vast dat de gastspreker een has been is van het vlaams blok. Een gebuisde parlementair.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 11:03   #58
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij telkens opvalt is hoezeer de belgicisten en de francofielen verwoede pogingen doen om de Vlaamsgezindheid van vandaag mordicus te blijven associëren met die "Ijzerwake" (wat ze dan natuurlijk een beetje op zijn Brussels schrijven: "Ijzerwaecke"). Hun triomfantelijke conclusie is dan dat de Vlaamsgezindheid uitgestorven is, dat het alleen nog een oubollige en nostalgisch bedoening voor bejaarden. Liefst met bejaarden die ze op een of andere manier pogen te vereenzelvigen met de collaboratie van driekwart eeuw geleden en de rancunes van de erop gevolgde repressie. Die ranzige belgicistische commentaren zijn o zo voorspelbaar...
Zelf ben ik nog nooit naar dat Ijzer-monument geweest kijken, laat staan aan dergelijke manifestaties deelgenomen. En ik weet dat dit bij heel veel Vlaamsgezinden van vandaag het geval is. WO2 en WO1 liggen reeds ver achter ons en zijn geschiedenis. Wat voor mij telt is hetgeen gaande is in het Vlaanderen en in het Europa van vandaag. Mij interesseert het bestendigen van de welvaart in deze deelstaat. Vlaanderen is economisch meer dan voldoende sterk om op eigen benen te staan. Wij hebben België en het zelfverklaarde "WalloBrux" niet nodig om onze welvaart in stand te houden. Wij hebben er geen meerwaarde aan om geklemd te blijven in één staatsverband met een andere deelstaat die op tal van vlakken ons onafgebroken voor de voeten blijft lopen. Integendeel, een volledig autonoom Vlaanderen dat zijn economisch en sociaal beleid volledig zelf kan runnen zou voor ons een zegen zijn. Ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Waar haal jij deze wetenschap quercus ?
Want zelfs in "eigen rangen" wijst met op het grote gevaar van een "eenzijdig" Vlaamse onafhankelijkheid !
Of doel jij nu dat jij ENKEL de lijn van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie volgt en ook de praatjes van het VB afdoet als larie en apekool ?

http://ovv.be/page.php?ID=3790
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 11:10   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat de gastspreker een has been is van het vlaams blok. Een gebuisde parlementair.
Wat wilt u daar nu mee aantonen? Hij werd niet verkozen. En?
Oud 29 augustus 2016, 11:21   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I een laatste woordje wil ik het nog hebben over de inleiding door de 5 celebranten. Dat waren ongelooflijke tussenkomsten die bij de aanwezigen sterk is de smaak vielen.
Hopelijk hadden ze een goed hoorapparaat want die oudjes klappen in hun handen voor alles. Ook voor de blote billetjes van de jeugdige vlaggezwaaisters.

Alhoewel dat vlaggegezwaai brengt nare herinneringen van de jaren dertig naar boven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be