![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is geen gezwans maar vereeuwigd in historische teksten. Overigens zijn Turken en Russen erfvijanden dus ik denk niet dat die unie zeer realistisch is. Bovendien zijn Turken als de dood voor teveel Russische invloed in hun land en omgekeerd willen de Russen niet dat Turkije een voet aan de grond krijgt in voormalige Sovjet-republieken, anderzijds is er een nauw economisch contact tussen beide landen. Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Tomm wat je over Rusland zegt klopt meestal maar niet altijd
![]() Meestal heb je wel gelijk maar de zogemaande Russische ziel kan niet gebregen worden, zelfs door jou niet.. En de undie tussen Turkije en Rusland is inderdaad onmogelijk, wel werken beide landen al jarenlang goed samen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, zo is dat, je moet effectief opgegroeid zijn in de Sovjet-Unie (of voormalige Sovjet-Unie, als je nog erg jong bent) om het land en de mentaliteit ten volle te begrijpen.
Waar ergens ben je trouwens geboren en opgegroeid? Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() gebregen = begrepen, en undie = unie.. anyways, ik ben geboren in Ekaterinburg (vroeger Sverdlovsk, genaamd naar een van Lenin's vrienden, een zekere jood Sverdlov (massamoordenaar)), een stad op de grens tussen Europa en Azie, in 1977. Vanaf 1992 woon ik in Belgie. Ik ben een van de weinige echte Russen in Belgie, de meeste zogenaamde russen hier zijn joden, armeniers, tjsechenen etc etc.. Anyway Tomm, je hebt zeker verstand van Rusland, proficiaat! Laatst gewijzigd door Shizie : 8 november 2004 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Rusland gaat samenwerken met Turkije dan is dit om zich in te planten in het Midden-Oosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, Russen zijn niet spontaan vriendelijk tegen vreemdelingen en zijn niet de meest opgewekte en enthousiaste mensen op straat, op werk of in de metro maar als je ergens wordt geïnviteerd (onvermijdelijk) leer je ze echt kennen. Ze vinden westerlingen veeleer artificieel vriendelijk maar koud in de grond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"verwesterd" is niet de term om Kirgiezen, Kazachen, Tataren, etc. te beschrijven "gerussificeerd" of "soviet" is veel beter, ze drinken minstens evenveel als de Russen en hebben bijna dezelfde levenswijze, toch zeker in de steden. In Turkije blijven Islam-tradities toch belangrijker, zelfs al zijn veel Turken alleen islamiet in naam. Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turken zuipen veel minder dan Russen, wat eigenlijk in het voordeel van de Turken spreekt. Ik denk niet dat alcohol de vruchtbaarheid afremt, in tegendeel, als je bedenkt dat alcohol nog steeds het sterkste afrodisiacum is... Russen nemen in aantal af omdat de slechte levensomstandigheden en de goedkope voorbehoedsmiddelen en abortus hen ertoe bewegen niet meer dan een of 2 kinderen ter wereld te brengen. Daarenboven is er veel emigratie. Wat betreft de eerlijkheid van Moskouse taxi's daar ben ik nog lang zo zeker niet van, maar het is wel een feit dat Russen over het algemeen (met uitzondering dan van corrupte politieagenten, maffiosi en taxibestuurders) eerlijke mensen zijn die je inviteren zonder bijbedoelingen. wel oppassen als je in zaken gaat of officiële instanties nodig hebt. Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is. Ik heb reeds een zestal keer de ex-sovietunie bezocht en als je als westerling geïndentificeerd word zal zowat elke handelaar je een "speciale behandeling" geven, de kostelijke bedoel ik. Zo betaal je in een taxi al snel 3 maal het tarief dat de locale bevolking als normaal beschouwd. Enkel bij gemerkte en geprijsde producten en diensten krijg je hetzelfde tarief. Ook bijvb. in de Hermitage in st-peterburg betaal je als buitenlander VEEL meer dan als rus. Dat is ergens te begrijpen en ik vind het ook niet altijd erg maar je kan die mensen vaak niet aan het verstand brengen dat niet alle westerlingen euro-miljonairs zijn, en dat voor mij als budget-toerist ook elke euro, roebel of hryvna telt..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Mara de mlensen hebben het moeilijk, de wonden van het communisme is helemaal nog niet weggewerkt. Nu dat de nieuwe generatie er zit aan te komen zal het in de toekomst veel beter worden in Rusland. Ik ben voor Rusland in de EU!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |