Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2004, 07:48   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Dat zal denk ik niet. Eén van de redenen dat de Russen zich nooit tot de Islam zullen bekeren is het verbod op alcohol.
Inderdaad, de eerste Russische vorst wilde zich aansluiten bij een van de grote 3 godsdiensten in de 9de eeuw. Hij ging kijken bij de Turkse Khasaren (die Joods waren en een groot rijk hadden in Zuid-Rusland) en zei "een volk door God verspreid over de aarde kan geen goede godsdienst hebben", hij ging kijken bij de Duitsers in Polen en zei "een volk zo gierig en met zulke armzalige kerken als de Duitsers kan niet door God beïnvloed zijn" hij ging kijken bij de Bulgaren, die toen aan de Volga in Centraal-Rusland leefden en moslim waren en vroeg vergeefs naar vodka of brandewijn, hij zei "Russen zullen nooit zonder hun geestversterkende drank kunnen leven" tenslotte ging hij kijken in constantinopel (istanbul) de toenmalige hoofdstad van de orthodoxe kerk, en raakte bedwelmd door de overweldigende kerken en spirituele sfeer, en zodoende was de keuze gemaakt en liet hij zich bekeren, waarna alle Russen op straffe des doods zijn voorbeeld moesten volgen.

Dit is geen gezwans maar vereeuwigd in historische teksten.

Overigens zijn Turken en Russen erfvijanden dus ik denk niet dat die unie zeer realistisch is. Bovendien zijn Turken als de dood voor teveel Russische invloed in hun land en omgekeerd willen de Russen niet dat Turkije een voet aan de grond krijgt in voormalige Sovjet-republieken, anderzijds is er een nauw economisch contact tussen beide landen.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 07:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 07:55   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Euhmmm, Krym (crimea) is ukraiens, niet russisch.
Ben je al eens in die streken geweest? Baku, Tashkent, Osh?
Daar is niet veel te vinden behalve hier en daar wat olie hé.

En gaan de Turken het centrale gezag van Moskou aanvaarden?
No way José!
Bovendien zijn al die stan-landen onafhankelijk.
De Krim was jarenlang Turks en de Tataren zijn nu terug uit SiberiË en doen goede zaken in de horeca, maar echt Turks kun je het toch nog moeilijk noemen. De stan-landen hebben een Turkse taal maar daar houdt elke gelijkenis met Turkije ook op. De Islam staat in die landen ook niet zo sterk als in Turkije na 7 decennia communisme en secularisering, die veel verder ging dat wat in turkije gebeurde.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 07:57.
Oud 8 november 2004, 14:37   #43
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Tomm wat je over Rusland zegt klopt meestal maar niet altijd enkel iemand die daar geboren werd en opgroeide (zoals ik) kan Rusland ten volle begrijpen.
Meestal heb je wel gelijk maar de zogemaande Russische ziel kan niet gebregen worden, zelfs door jou niet..

En de undie tussen Turkije en Rusland is inderdaad onmogelijk, wel werken beide landen al jarenlang goed samen..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 16:39   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, zo is dat, je moet effectief opgegroeid zijn in de Sovjet-Unie (of voormalige Sovjet-Unie, als je nog erg jong bent) om het land en de mentaliteit ten volle te begrijpen.
Waar ergens ben je trouwens geboren en opgegroeid?

Laatst gewijzigd door tomm : 8 november 2004 om 16:39.
Oud 8 november 2004, 21:52   #45
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Inderdaad, zo is dat, je moet effectief opgegroeid zijn in de Sovjet-Unie (of voormalige Sovjet-Unie, als je nog erg jong bent) om het land en de mentaliteit ten volle te begrijpen.
Waar ergens ben je trouwens geboren en opgegroeid?
sorry voor die spellingfouten, ik zat op mijn werk stiekem te typen

gebregen = begrepen, en undie = unie..

anyways, ik ben geboren in Ekaterinburg (vroeger Sverdlovsk, genaamd naar een van Lenin's vrienden, een zekere jood Sverdlov (massamoordenaar)), een stad op de grens tussen Europa en Azie, in 1977. Vanaf 1992 woon ik in Belgie.
Ik ben een van de weinige echte Russen in Belgie, de meeste zogenaamde russen hier zijn joden, armeniers, tjsechenen etc etc..

Anyway Tomm, je hebt zeker verstand van Rusland, proficiaat!

Laatst gewijzigd door Shizie : 8 november 2004 om 21:53.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 10:42   #46
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Krim was jarenlang Turks en de Tataren zijn nu terug uit SiberiË en doen goede zaken in de horeca, maar echt Turks kun je het toch nog moeilijk noemen. De stan-landen hebben een Turkse taal maar daar houdt elke gelijkenis met Turkije ook op. De Islam staat in die landen ook niet zo sterk als in Turkije na 7 decennia communisme en secularisering, die veel verder ging dat wat in turkije gebeurde.
Klopt, maar de 'revival' in de streek van de islam is er wel. Het is overigens een regionaal fenomeen: ook China heeft er mee te kampen.

Als Rusland gaat samenwerken met Turkije dan is dit om zich in te planten in het Midden-Oosten.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 11:07   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
sorry voor die spellingfouten, ik zat op mijn werk stiekem te typen

gebregen = begrepen, en undie = unie..

anyways, ik ben geboren in Ekaterinburg (vroeger Sverdlovsk, genaamd naar een van Lenin's vrienden, een zekere jood Sverdlov (massamoordenaar)), een stad op de grens tussen Europa en Azie, in 1977. Vanaf 1992 woon ik in Belgie.
Ik ben een van de weinige echte Russen in Belgie, de meeste zogenaamde russen hier zijn joden, armeniers, tjsechenen etc etc..

Anyway Tomm, je hebt zeker verstand van Rusland, proficiaat!
hey, daar ben ik eens geweest in 1989 als kind voor een koorconcert sindsdien enkel nog gepasseerd, het schijnt wel dat het een van de meest cosmopolitische steden van Rusland is geworden. Ik weet nog dat we met onze benen op zowel Azië en Europa stonden voor een soort obilisk in de bossen, dat we schaatsten op een soort meer en dat we in een Georgisch restaurant katchapuri aten. Wat ik me ook nog herinner waren al de rode vlaggen op de brug.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 11:09.
Oud 9 november 2004, 15:32   #48
The King
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de eerste Russische vorst wilde zich aansluiten bij een van de grote 3 godsdiensten in de 9de eeuw. Hij ging kijken bij de Turkse Khasaren (die Joods waren en een groot rijk hadden in Zuid-Rusland) en zei "een volk door God verspreid over de aarde kan geen goede godsdienst hebben", hij ging kijken bij de Duitsers in Polen en zei "een volk zo gierig en met zulke armzalige kerken als de Duitsers kan niet door God beïnvloed zijn" hij ging kijken bij de Bulgaren, die toen aan de Volga in Centraal-Rusland leefden en moslim waren en vroeg vergeefs naar vodka of brandewijn, hij zei "Russen zullen nooit zonder hun geestversterkende drank kunnen leven" tenslotte ging hij kijken in constantinopel (istanbul) de toenmalige hoofdstad van de orthodoxe kerk, en raakte bedwelmd door de overweldigende kerken en spirituele sfeer, en zodoende was de keuze gemaakt en liet hij zich bekeren, waarna alle Russen op straffe des doods zijn voorbeeld moesten volgen.

Dit is geen gezwans maar vereeuwigd in historische teksten.

Overigens zijn Turken en Russen erfvijanden dus ik denk niet dat die unie zeer realistisch is. Bovendien zijn Turken als de dood voor teveel Russische invloed in hun land en omgekeerd willen de Russen niet dat Turkije een voet aan de grond krijgt in voormalige Sovjet-republieken, anderzijds is er een nauw economisch contact tussen beide landen.
Turkije heeft al een voet aan de grond in de voormalige Turkse sovjetrepublieken gekregen. Turkije onderhoudt al zeer goede betrekkingen met die landen. Turken en Russen zijn inderdaad erfvijanden maar dat kan veranderen. Miljoenen Russen bezoeken Turkije ieder jaar en zien dat Turken helemaal geen boemannen zijn. Een Turkse vriend van mij heeft Rusland bezocht tijdens een stage. Hij zegt dat Russen op het eerste gezicht heel koud zijn. Wanneer je ze leert kennen echter bloeien ze en worden ze heel gastvrij en warm.
The King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 15:37   #49
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The King
Turkije heeft al een voet aan de grond in de voormalige Turkse sovjetrepublieken gekregen. Turkije onderhoudt al zeer goede betrekkingen met die landen. Turken en Russen zijn inderdaad erfvijanden maar dat kan veranderen. Miljoenen Russen bezoeken Turkije ieder jaar en zien dat Turken helemaal geen boemannen zijn. Een Turkse vriend van mij heeft Rusland bezocht tijdens een stage. Hij zegt dat Russen op het eerste gezicht heel koud zijn. Wanneer je ze leert kennen echter bloeien ze en worden ze heel gastvrij en warm.
Ah, de positieve kanten van de Russische vodka-cultuur......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 15:37   #50
The King
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Turkije is veel verder geseculariseerd dan je denkt. Ik raad je aan om het westen van Turkije te bezoeken. De Turken in Nederland en Belgie komen vooral uit het oosten. In Europa waren ze bang hun cultuur te verliezen. Daarom houden ze veel sterker vast aan hun cultuur. De Turken in Turkije hebben het secularings proces veel meer omarmd. De Turken in Europa zijn zich nu everigens ook verder aan het seculariseren.
Oud 9 november 2004, 15:42   #51
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Klopt, maar de 'revival' in de streek van de islam is er wel. Het is overigens een regionaal fenomeen: ook China heeft er mee te kampen.

Als Rusland gaat samenwerken met Turkije dan is dit om zich in te planten in het Midden-Oosten.
Nou dan kiezen dan toch echt de verkeerde bondgenoot uit. Turkije, ondanks dat het een moslimstaat is, staat niet op goede voet met landen als S-Arabië, Irak, Iran en Egypte.
Oud 9 november 2004, 15:46   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, maar die contacten zijn toch niet zeer diepgaand, behalve dan met Azerbaidjan.
Inderdaad, Russen zijn niet spontaan vriendelijk tegen vreemdelingen en zijn niet de meest opgewekte en enthousiaste mensen op straat, op werk of in de metro maar als je ergens wordt geïnviteerd (onvermijdelijk) leer je ze echt kennen. Ze vinden westerlingen veeleer artificieel vriendelijk maar koud in de grond.
Oud 9 november 2004, 15:51   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije is veel verder geseculariseerd dan je denkt. Ik raad je aan om het westen van Turkije te bezoeken. De Turken in Nederland en Belgie komen vooral uit het oosten. In Europa waren ze bang hun cultuur te verliezen. Daarom houden ze veel sterker vast aan hun cultuur. De Turken in Turkije hebben het secularings proces veel meer omarmd. De Turken in Europa zijn zich nu everigens ook verder aan het seculariseren.
Inderdaad, maar de Turken in Istanbul, Izmir en de kust zijn echte klootzakken die je er op proberen te leggen, in kleinere steden valt dat nog wel goed mee. West-Turken lijken erg op Grieken, waar ze ook vanaf stammen. In Oost-Turkije zijn ze veel vriendelijker maar inderdaad ook stukken achterlijker en meer typisch "Midden-Oosten" net als de Turken in BelgiË...

"verwesterd" is niet de term om Kirgiezen, Kazachen, Tataren, etc. te beschrijven "gerussificeerd" of "soviet" is veel beter, ze drinken minstens evenveel als de Russen en hebben bijna dezelfde levenswijze, toch zeker in de steden. In Turkije blijven Islam-tradities toch belangrijker, zelfs al zijn veel Turken alleen islamiet in naam.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 15:56.
Oud 9 november 2004, 15:55   #54
The King
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar die contacten zijn toch niet zeer diepgaand, behalve dan met Azerbaidjan.
Inderdaad, Russen zijn niet spontaan vriendelijk tegen vreemdelingen en zijn niet de meest opgewekte en enthousiaste mensen op straat, op werk of in de metro maar als je ergens wordt geïnviteerd (onvermijdelijk) leer je ze echt kennen. Ze vinden westerlingen veeleer artificieel vriendelijk maar koud in de grond.
Een neef van mij heeft lange tijd in Rusland gewerkt voor bouwbedrijven. Hij had bovendien te melden dat Russen heel eerlijke mensen zijn. In een taxi wordt je nooit getild bijvoorbeeld zoals dat in Turkije weleens voorkomt. Ik raak steeds meer geintrigeerd door Russen. Ik ben van plan Rusland een bezoekje te brengen.
Oud 9 november 2004, 16:04   #55
The King
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar de Turken in Istanbul, Izmir en de kust zijn echte klootzakken die je er op proberen te leggen, in kleinere steden valt dat nog wel goed mee. West-Turken lijken erg op Grieken, waar ze ook vanaf stammen. In Oost-Turkije zijn ze veel vriendelijker maar inderdaad ook stukken achterlijker en meer typisch "Midden-Oosten" net als de Turken in BelgiË...

"verwesterd" is niet de term om Kirgiezen, Kazachen, Tataren, etc. te beschrijven "gerussificeerd" of "soviet" is veel beter, ze drinken minstens evenveel als de Russen en hebben bijna dezelfde levenswijze, toch zeker in de steden. In Turkije blijven Islam-tradities toch belangrijker, zelfs al zijn veel Turken alleen islamiet in naam.
allee, je moet niet alle Turken uit Istanbul en Izmir over een kam scheren he Een deel van de Turken drinken raki en Efes pilsen maar lang niet zoveel als Russen dat doen. In Turkije is er geen zuipcultuur. Alcohol schijnt de vruchtbaarheid van vrouwen en mannen te beinvloeden. Is dat de reden waarom Russen in aantal afnemen?
Oud 9 november 2004, 19:55   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, je moet niet alle Turken uit Istanbul en Izmir over een kam scheren he Een deel van de Turken drinken raki en Efes pilsen maar lang niet zoveel als Russen dat doen. In Turkije is er geen zuipcultuur. Alcohol schijnt de vruchtbaarheid van vrouwen en mannen te beinvloeden. Is dat de reden waarom Russen in aantal afnemen?
Ik had gewoon slechte ervaringen daar, zeer persoonlijk en subjectief dus...
Turken zuipen veel minder dan Russen, wat eigenlijk in het voordeel van de Turken spreekt.
Ik denk niet dat alcohol de vruchtbaarheid afremt, in tegendeel, als je bedenkt dat alcohol nog steeds het sterkste afrodisiacum is...
Russen nemen in aantal af omdat de slechte levensomstandigheden en de goedkope voorbehoedsmiddelen en abortus hen ertoe bewegen niet meer dan een of 2 kinderen ter wereld te brengen. Daarenboven is er veel emigratie.

Wat betreft de eerlijkheid van Moskouse taxi's daar ben ik nog lang zo zeker niet van, maar het is wel een feit dat Russen over het algemeen (met uitzondering dan van corrupte politieagenten, maffiosi en taxibestuurders) eerlijke mensen zijn die je inviteren zonder bijbedoelingen. wel oppassen als je in zaken gaat of officiële instanties nodig hebt.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2004 om 19:57.
Oud 11 november 2004, 13:18   #57
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een neef van mij heeft lange tijd in Rusland gewerkt voor bouwbedrijven. Hij had bovendien te melden dat Russen heel eerlijke mensen zijn. In een taxi wordt je nooit getild bijvoorbeeld zoals dat in Turkije weleens voorkomt. Ik raak steeds meer geintrigeerd door Russen. Ik ben van plan Rusland een bezoekje te brengen.
The King, ik denk dat je neef ofwel heel erg liegt ofwel ongelofelijk naief
is. Ik heb reeds een zestal keer de ex-sovietunie bezocht en als
je als westerling geïndentificeerd word zal zowat elke handelaar
je een "speciale behandeling" geven, de kostelijke bedoel ik.

Zo betaal je in een taxi al snel 3 maal het tarief dat de locale bevolking
als normaal beschouwd.
Enkel bij gemerkte en geprijsde producten en diensten krijg je hetzelfde
tarief.
Ook bijvb. in de Hermitage in st-peterburg betaal je als buitenlander
VEEL meer dan als rus.
Dat is ergens te begrijpen en ik vind het ook niet altijd erg maar je kan
die mensen vaak niet aan het verstand brengen dat niet alle
westerlingen euro-miljonairs zijn, en dat voor mij als budget-toerist
ook elke euro, roebel of hryvna telt.....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 14:33   #58
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erdogan heeft laten weten dat wanneer de onderhandelingen niet zullen beginnen Turkije naar alternatieven zal zoeken. Een van de alternatieven is een unie met Rusland en de Turkse ex-Sovjetlanden. De relaties tussen Rusland en Turkije zijn zeer sterk. Rusland deigt geisoleerd te raken. De EU heeft Rusland al laten weten dat het land te groot is. Een unie tussen Tussen Turkije en Rusland kan de glorie van Rusland en Turkije weer herstellen. De Unie zou 300 miljoen inwoners bevatten. De afzetmarkt voor de Turken en Russen zal groter worden. Rusland kan weer een supermacht worden. De Turken en de Russen zijn in het verleden de grootste dreigementen voor Europa geweest. Wanneer ze samenwerken kunnen ze sterker dan Europa worden. Ik denk dat dit de reden is waarom de VS en zoveel EU landen Turkije bij de EU willen hebben. Het alternatief van toetreding kan een wedergeboorte van een (kapitalistisch) Sovjetrijk betekenen.
Waarom Rusland er niet bijnemen, zij zijn meer europeaan dan Turken.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 14:36   #59
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
The King, ik denk dat je neef ofwel heel erg liegt ofwel ongelofelijk naief
is. Ik heb reeds een zestal keer de ex-sovietunie bezocht en als
je als westerling geïndentificeerd word zal zowat elke handelaar
je een "speciale behandeling" geven, de kostelijke bedoel ik.

Zo betaal je in een taxi al snel 3 maal het tarief dat de locale bevolking
als normaal beschouwd.
Enkel bij gemerkte en geprijsde producten en diensten krijg je hetzelfde
tarief.
Ook bijvb. in de Hermitage in st-peterburg betaal je als buitenlander
VEEL meer dan als rus.
Dat is ergens te begrijpen en ik vind het ook niet altijd erg maar je kan
die mensen vaak niet aan het verstand brengen dat niet alle
westerlingen euro-miljonairs zijn, en dat voor mij als budget-toerist
ook elke euro, roebel of hryvna telt.....
Mijn vader heeft de laatste 3 jaar in Rusland doorgebracht en hij vind dat die mensen daar zeer veel op ons gelijken. Alleen ietwat vriendelijker
Mara de mlensen hebben het moeilijk, de wonden van het communisme is helemaal nog niet weggewerkt. Nu dat de nieuwe generatie er zit aan te komen zal het in de toekomst veel beter worden in Rusland. Ik ben voor Rusland in de EU!!
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 14:39   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Mijn vader heeft de laatste 3 jaar in Rusland doorgebracht en hij vind dat die mensen daar zeer veel op ons gelijken. Alleen ietwat vriendelijker
Mara de mlensen hebben het moeilijk, de wonden van het communisme is helemaal nog niet weggewerkt. Nu dat de nieuwe generatie er zit aan te komen zal het in de toekomst veel beter worden in Rusland. Ik ben voor Rusland in de EU!!
Dat zou de VS nooit aanvaarden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be