Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2016, 20:08   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vindt het dus niet goed om het aantal ambtenaren te verminderen?
U denkt dus dat de overheidsuitgaven drastisch gaan dalen als men een gepensioneerde statutaire ambtenaar niet vervangt ?
(op lange termijn ja, maar direct zal de impact maar klein zijn)
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2016, 20:10   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
U denkt dus dat de overheidsuitgaven drastisch gaan dalen als men een gepensioneerde statutaire ambtenaar niet vervangt ?
(op lange termijn ja, maar direct zal de impact maar klein zijn)
Heb ik het woord "drastisch" dan ergens in de mond genomen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2016, 20:18   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik het woord "drastisch" dan ergens in de mond genomen?
Natuurlijk zullen ze dalen. Een uitgesteld loon is nu eenmaal kleiner dan een wedde.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2016, 21:29   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Enkel voor gepensioneerde ambtenaren, de rest werkt zich wel warm.
En op het ogenblik is het daar slechts enkele graden kouder dan hier.
Het onthaal en de zorg voor de naar Siberië gedeporteerde politieke tegenstanders van de communistische partij was ijskoud, meneer de aanhanger van de belgicistische communistische partij.

Jullie partijstandpunten lijken het paradijs te beloven, maar de realiteit is altijd en overal ferm anders geweest, vooral voor de gewone arbeider.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 00:36   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vraag je maar eens af waarom Di Rupo dat niet deed.

.
Omdat Elio Di Rupo minder communist is als Bart De Wever en company.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 02:48   #46
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er nu één ernstige Vlaming die meent dat het niet toegelaten is om een Vlaming met een kredietkaart die verbonden is aan een buitenlandse rekening, even te onderwerpen aan een routinematige belastingstechnische controle ?

Als één blik op meneer zijn belastingsdossier blijkt dat hij wijnimporteur is en geregeld Franse en Spaanse wijnboeren afschuimt, dan is het al ok.
Anderzijds kunnen we ons wel enkele probleemgevallen voorstellen ....
Er zijn limieten. Dit begint Big Brother proporties aan te nemen. Het kan er verder aan toe aanzetten dat ondernemende Belgen het land verlaten en een andere nationaliteit aannemen. Er is ook een kans dat Worldline zijn zetel in Belgie opdoekt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 05:03   #47
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onthaal en de zorg voor de naar Siberië gedeporteerde politieke tegenstanders van de communistische partij was ijskoud, meneer de aanhanger van de belgicistische communistische partij.

Jullie partijstandpunten lijken het paradijs te beloven, maar de realiteit is altijd en overal ferm anders geweest, vooral voor de gewone arbeider.

.
Zullen we het even hebben over jullie paradijselijke partij standpunten, waarvan tot op heden slechts één werd uitgevoerd?

Het beurzen snijden voor de gewone werk mens.

Wat is er bijvoorbeeld mis met een eerlijke indexering van de lonen?

In centen ipv procenten? Enorme besparing voor zowel de werkgever als de regering. Index sprongen zijn dan nergens meer voor nodig.

Maar in eigen beurs snijden doet geen enkele dikkop.
Dat is dan ook de enige reden waarom zelfs de vakbond bonzen er niet over willen praten.

Jij met jouw partij moet net praten over beloftes en partij standpunten, die in de realiteit anders uitvallen dan beloofd in verkiezingscampagnes.

De grootste belasting regering ooit op poten gezet, met een knieval voor een Waals partijtje en het koningshuis is iets om fier op te zijn.

En als resultaat zowel de Vlaamse als de Belgische staatsschuld vliegt de hoogte in.

Ik zweer trouw aan de koning en het vaderland. Blablabla.

Laatst gewijzigd door subocaj : 11 september 2016 om 05:04.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 08:32   #48
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik juich dat toe, dat Vlamingen met buitenlandse kredietkaarten gecontroleerd worden.

De basis van een eerlijk belastingsstelsel is een fatsoenlijke controle, die de sjoemelaars opspoort en aanpakt.
Dan zouden ze ook ineens verborgen armoede moeten opsporen en belastingvermindering toekennen aan wie alleen maar in de Aldi boodschappen gaat doen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 08:34   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Omdat Elio Di Rupo minder communist is als Bart De Wever en company.
Ik begin te denken dat partij- en vakboungdbonzen ter linker zijde een leuk extraatje kregen uit de partij-oorlogskas; op te nemen gemakkelijkheidshalve en zeer discreet via een kredietkaart van een buitenlandse rekening.

Het betrof hun eigen rekening niet, dus moesten ze het niet aangeven op hun belastingsaangifte ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 september 2016, 08:36   #50
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik juich dat toe, dat Vlamingen met buitenlandse kredietkaarten gecontroleerd worden.
Daarom wenst uw partij de noodtoestand uit te roepen.

Laatst gewijzigd door demonen : 11 september 2016 om 08:37.
Oud 11 september 2016, 08:37   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
....
Wat is er bijvoorbeeld mis met een eerlijke indexering van de lonen?
....
Ik pik er eentje uit:
hoeveel landen in gans de wereld kennen een automatische aanpassing van de lonen aan een verbruikersindex ?

Wat zou er toch mis mee zijn, als dat bijna nergens anders bestaat ?

Niet veel, maar toch. Ik heb het al eens uitgelegd in een draad met het juiste onderwerp.

.

Oud 11 september 2016, 08:38   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Daarom wenst uw partij de noodtoestand uit te roepen.
Maar dan weten we nog niet waarom landen als Frankrijk en Nederland wel de rechtsfiguur van een noodtoestand kennen !

Daar staat ge nu hé, met uw pietje op brugpensioen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 september 2016 om 08:39.
Oud 11 september 2016, 08:42   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pik er eentje uit:
hoeveel landen in gans de wereld kennen een automatische aanpassing van de lonen aan een verbruikersindex ?
Niet veel, maar toch. Ik heb het al eens uitgelegd in een draad met het juiste onderwerp.
Ge moet toch echt een arrogante tsjeef zijn om in De Index niks verkeerd te zien!
Oud 11 september 2016, 08:43   #54
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan weten we nog niet waarom landen als Frankrijk en Nederland wel de rechtsfiguur van een noodtoestand kennen !
Mag wat U betreft het uitroepen van de noodtoestand ook overgeheveld worden of moet dat federaal blijven in de context van "België redden".
Wanneer mag de noodtoestand volgens uw partij uitgeroepen worden?
Als de privé de handdoek werpt en jij en de hele ambtenarij in haar blootje staat?

Laatst gewijzigd door demonen : 11 september 2016 om 08:44.
Oud 11 september 2016, 08:46   #55
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pik er eentje uit:

.
Ik heb noot begrepen dat bij een indexsprong de ambtenaren eerst die 2% verhoging krijgen en de rest pas maanden later.
Oud 11 september 2016, 08:49   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag wat U betreft het uitroepen van de noodtoestand ook overgeheveld worden of moet dat federaal blijven in de context van "België redden".
Wanneer mag de noodtoestand volgens uw partij uitgeroepen worden?
Als de privé de handdoek werpt en jij en de hele ambtenarij in haar blootje staat?
De administratie omtrent het al dan niet uitroepen van een toestand gaat de regio redden!

Hoe idioot kan men worden bij jullie?
Oud 11 september 2016, 08:53   #57
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Al gehoord over die vele ambtenaren die met pensioen gaan en niet vervangen zullen worden?

Levert dat geen besparingen op bijvoorbeeld?
De overheid heeft een acuut geldtekort en zoekt overal naar inkomsten. Vanaf 1 dec moeten bromfietsen ook een nummerplaat hebben zodat zij geflitst kunnen worden. De regering verwacht daar 5 miljoen Euro mee op te halen.
De besparingen situeren zich niet bij de overheid maar bij de burgers die armer en armer worden. Die verarming dient niet om de Staat te saneren of om overheidsinvesteringen mee te financieren maar om de ambtenarij niet te verarmen.
Oud 11 september 2016, 10:30   #58
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
De overheid heeft een acuut geldtekort en zoekt overal naar inkomsten. Vanaf 1 dec moeten bromfietsen ook een nummerplaat hebben zodat zij geflitst kunnen worden. De regering verwacht daar 5 miljoen Euro mee op te halen.
De besparingen situeren zich niet bij de overheid maar bij de burgers die armer en armer worden. Die verarming dient niet om de Staat te saneren of om overheidsinvesteringen mee te financieren maar om de ambtenarij niet te verarmen.
2! elke nieuwe belasting (of zogezegde tax shift) is er één te veel. De overheid MOET saneren.

Privatiseren en overheidsbelangen verkopen, overbodige regels aanpakken en dito ambtenarenadministratie opdoeken, diensten uitbesteden aan de privésector, ambtenaren ontslaan, ambtenarenlonen drastisch omlaag en de ambtenarenpensioenen halveren, en eventuele protesten neerslaan met rubberen kogels en niet gedekt door de ziekenkas

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 11 september 2016 om 10:31.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 10:57   #59
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waarschijnlijk hebt ge het over de kerncentrales, die financieel afgeschreven zijn, en nog altijd in werking ?
Maar langs de andere kant is de productie van electriciteit geen monopolie meer. Het is een markt waar iedereen terecht kan, en de goedkoopste het haalt.
Maar neem nu het extreem geval, veronderstellend dat electrabel die zijn kerncentrales financieel afgeschreven heeft, zijne elektriek gratis kan leveren (wat natuurlijk ook niet waar is), dan nog valt maar een gedeelte van de uiteindelijke kostprijs weg. Die bestaat nu eenmaal voor het grote gedeelte uit netwerkkosten, taksen en belastingen.
Daar vraagt niemand om elektriciteit of water gratis te leveren.
Dacht je dat ze onder Vandelanotte geen winst maakten.

Wat je ook nog vergeet is, dat men wel zegt dat er geld is voor de afbraak van de kerncentrales, maar net zoals in Nederland zal er niets opzij gelegd zijn om dit uit te voeren en zullen jij en ik het weer moeten afdokken.

De netwerken zijn ook reeds door de belastingbetaler gesubsidieerd.
Of wiens geld denk je dat het is als je die grote gele borden ziet met, de Vlaamse overheid investeert xxx miljoen in xxx.

Bekijk intussen de lonen van bestuurders, CEO's van de parastatalen en je zal merken dat het een grote vriendenclub is van politici, ex politici en vriendjes van, die zich door jou en mij gesubsidieerd verrijken.
Oud 11 september 2016, 11:21   #60
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik pik er eentje uit:

.
Hier vertel je al een leugen en dat weet je goed genoeg, omdat voor dezelfde index korf, iemand die 2.000 verdiend het dubbele krijgt van iemand die 1.000 verdiend.
Dus fiets je gewoon om het centen of procenten systeem heen.
Maar zo kennen we je reeds.

Jij en je partij vinden het normaal dat een index sprong voor de gewone werk mens kan, maar voor verhuurders niet. Dat scheelt zich voor iemand die maar 2.000 € per maand verdiend 480 € per jaar aan minder inkomsten, door de index sprong en 240 € per jaar aan meer uitgaven voor iemand die huurt voor 1.000 €, door de wel toegekende index voor de verhuur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be