Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2004, 17:01   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

De enigste goede prince, zijn die van Lu.
Oud 7 november 2004, 17:16   #42
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De enigste goede prince, zijn die van Lu.
Pssst, Tantist, kijk 's even naar links, naar je avatar... dat is die 'van oraengien', niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:31   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik kom anders meer in contact met Nederlanders dan met franstaligen.
En ik kom anders meer in contact met Fransen dan met Vlamingen en Nederlanders.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 14:20   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
En ik kom anders meer in contact met Fransen dan met Vlamingen en Nederlanders.
Ik zei dat niet om neerbuigend te doen op de franstaligen, integendeel. Via het Esperanto kom ik wel eens in contact met franstaligen en dat zijn stuk voor stuk toffe mensen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 15:05   #45
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

<=== Alleen kijk ik wél wat vriendelijker.

Citaat:
Ik zei dat niet om neerbuigend te doen op de franstaligen, integendeel. Via het Esperanto kom ik wel eens in contact met franstaligen en dat zijn stuk voor stuk toffe mensen.
Bent u dan lid van een Esperantovereniging? Zelf leer ik die kunstmatige taal niet, hoewel ik er - in tegenstelling met vele andere nationalisten - niet bepaald tegen ben. Dat is, zolang men het enkel als communicatiemiddel tussen verschillende taalgroepen gebruikt, en niet als middel om andere talen te doen uitsterven (zoals er mensen bestaan die Esperanto als moedertaal spreken omdat men in een bepaald koppel elkaars moedertaal niet verstaat, maar wél Esperanto ).
Tenslotte is het Esperanto gebaseerd op neutraliteit. Het is betreurenswaardig dat het vaker de taal van links is geworden, het berust nl. ook op politieke neutraliteit. Ik houd het - wat mij betreft - nu nog op Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans (dat is al een hele boterham, nietwaar? Hoewel ik toegeef dat die talenkennis mij de mogelijkheid geeft Esperanto nóg vlotter te kunnen leren)

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 november 2004 om 15:12.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 18:23   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer
A, ik ben zeer geroerd door je je inleidende stukje. Wat een stelletje zielepoten zijn die belgen. Ik ben er zeer van geschrokken.

Om de verhoudingen klaar neer te zetten: ja, ik ben een Nederlander. Ik bezoek dit forum graag, omdat ik ontzettend veel van Belgie en Vlaanderen (die kan ik het beste verstaan) houdt. De mensen zijn er warmer dan in het noorden, er wordt er beter gegeten en gedronken en levenskwaliteit wordt er nog groot geschreven.

Ik begrijp nu dat dit provilege alleen aan Belgen is voorbehouden.

Om eerlijk te zijn, ik stond op het punt naar Vilvoorde te verhuizen. Ik was ervan overtuigd dat Hollanders en Vlamingen veel gemeen hadden en dat integratie dus geen enkel punt zou moeten zijn. Ik had me vast voorgenomen een betrokken en actieve inwoner van de stad Vilvoorde te worden. Niet een Jan de Ollander, maar Jan van Vilvoorde. Nu zie ik in dat dit een naieve gedachte was.

Ik ben thuis gebleven omdat ik geen zin heb om me er permanent te voor te moeten verontschuldigen, dat ik als Hollander niet gekomen ben om Vlaanderen te annexeren, alle huizen op te kopen en prijzen op te drijven, Vlaanderen te vernietigen middels het verspreiden van vlakke nederlandse cultuur, maar dat ik slechts tezamen met Vlamingen wil genieten van het rijke zuidnederlandse leefcultuur, die ik buitengewoon liefheb. De wereld heeft veel aan Vlaanderen te danken (waarschijnlijk ook aan Wallonie, maar daar weet ik helaas te weinig van).

Ja, uit reacties van Vlamingen -in Vlaanderen en op het internet- werd het mij langzaam duidelijk dat een Hollander slecht aankomt in Belgie. Dat is enerzijds te wijten aan de onterechte superieuriteitsgevoelens van veel Nederlanders -hij gedraagt zich dikwijls gelijk een Duitser die in Katwijk aan Zee zijn gat in het zand heeft begraven en meewarig babbelt over hoe "süss" dat holländisch toch wel niet is, alsof het land uit louter imbecielen bestaat- maar anderzijds ook aan het latente minderwaardigheidscomplex van de Vlaming, die achter iedere Hollander Koning Willem I ziet. A is daarvan een uitstekend voorbeeld.

Daarom A, ik wil je hartelijk feliciteren. Je hebt deze Hollander er nog maar eens op gewezen dat tussen de noordelijke en zuidelijke nederlanden een enorme kloof bestaat. Ik wilde graag helpen die kloof begaanbaar maken -Holland en Vlaanderen hebben juist in het kader van een Europese eenwording elkaar meer nodig dan ooit eerder in de geschiedenis van het westelijk halfrond.
Eigen volk eerst! Baas in eigen land! Aanpassen of opkrassen!
Oud 8 november 2004, 18:24   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Pssst, Tantist, kijk 's even naar links, naar je avatar... dat is die 'van oraengien', niet?
Dat is ONDANKS zijn titel...
Oud 8 november 2004, 20:54   #48
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Eigen volk eerst! Baas in eigen land! Aanpassen of opkrassen!
Oud 8 november 2004, 21:28   #49
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Het was zelfs geen emoticon als reactie waard. Hoe vaker zo'n paleolithische agressieve reacties langs die persoon zijn kant komen, hoe minder serieus dat de Publieke Opinie hem zal aanschouwen. Nep-DDR-dictatortjes hebben tegenwoordig wel vaker minachting als tegenwind.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 november 2004 om 21:28.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 21:47   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Het valt me op dat de Nederlanders hier op het forum zich steeds meer de privilegie toe-eigenen van België te komen belachelijk maken , het af te breken en de Vlaamsnationalisten steunen . Ze zijn als het ware Partners in Crime geworden . Echter ; wanneer men dan eens wat commentaar geeft op Nederland , olala , dan zijn ze in hun gat gebeten . In Nederland blijkt het toch allemaal zoveel beter te gaan . Want wanneer je zegt dat ze daar de politieke moorden aan elkaar breien , 2 op goe 2.5 jaar , dan krijg je toegesmeten dat het in België minstens even er is (Lahaut en Cools) , 2 op 30 jaar . Een serieus verschil alles bij elkaar bekeken . België zou een onstabiele politeik hebben . Tja , we kunnen moeilijk anders stellen , maar mensen uit het land waar de mensen als konijnen naar een lichtbak staren naar een snobistische ‘relnicht’ , die dan massaal gaan volgen , waar de politiek voorstelt om de toiletten uit de treinen te halen die in piekuren rijden wegens tijd en geldbesparende maatregelen , die zouden beter opletten wat ze zeggen en in plaats van hier de boel te verzieken schoon schip gaan maken in eigen huis .

Bovendien blijkt België lelijk te zijn , vuil , vol criminelen , separatisten (waar ze dan wel mee meeheulen) , problemen met andere culturen te hebben , crisissen , kortom , het is slecht . En dat terwijl Nederland een heilig huisje is waar alles goed gaat . Ze breken je land af en je moet zwijgen of anders ben je "Nog een die niet tegen kritiek kan op zijn heilige landje, zeker niet als het van een Nederlander komt. “

[font=Verdana]Toeval of niet , tonnen kritiek moet je als Belg van Hollandse internettoeristen slikken op België maar als je eventjes hen met de vinger wijst , eventjes de minpuntjes op het grote Nederland wijst , olala , dan zijn ze in hun gat gebeten . Wie kan er dan niet tegen kritiek op zijn heilig landje ??? [/font]

[font=Verdana]Het is dus duidelijk : Belgen en Nederlanders kunnen niet echt samenleven . Nog een geluk dat we ons in 1830 hebben kunnen verlossen .[/font]
Trek het je niet aan. Nederlanders zijn irrelevant, en dat weten ze, anders zouden ze niet voortdurend over zichzelf spreken.

Laatst gewijzigd door gm10 : 8 november 2004 om 21:47.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 00:15   #51
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Trek het je niet aan. Nederlanders zijn irrelevant, en dat weten ze, anders zouden ze niet voortdurend over zichzelf spreken.
Oud 9 november 2004, 09:22   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat?!
Oud 9 november 2004, 10:20   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederlanders zijn irrelevant
RACIST.
Oud 9 november 2004, 10:42   #54
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
RACIST.
LOL

Nederlanders zijn van hetzelfde ras als mezelf. Bovendien voeg ik er graag aan toe dat ook Belgen irrelevant zijn in Nederland.
Oud 9 november 2004, 10:43   #55
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat?!
Zie bericht 46!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 14:18   #56
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat?!
Ik dacht dat BuB-ers niet zo veel ophadden met termen als Baas in Eigen Land...
Oud 9 november 2004, 14:23   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat BuB-ers niet zo veel ophadden met termen als Baas in Eigen Land...
toch toch: Baas in Eigen Land
Oud 9 november 2004, 14:28   #58
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
toch toch: Baas in Eigen Land
Haha ja oké, die heb je dan goed gevonden idd...
Oud 9 november 2004, 14:35   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL

Nederlanders zijn van hetzelfde ras als mezelf. Bovendien voeg ik er graag aan toe dat ook Belgen irrelevant zijn in Nederland.
Goed dan. NATIONALIST!
Oud 9 november 2004, 15:10   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dan. NATIONALIST!
Ah neen. Ik ijver voor een sterker Europa. Dan zijn Belgen en Nederlanders ook niet langer zo irrelevant voor elkaar, behalve jij dan .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be