Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2016, 18:56   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gelukkig is er het zilverfonds van Vande Lanotte
Gelukkig hebben we de banken crises van 2008 en 2011 gehad, door vooral rechtse schuldenmakers, nog 10 jaar belastingverhogingen en ze hebben dat "verdwenen" geld weer terug in hun zakken en laten wat overschiet dan weer verdwijnen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 18:59   #42
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De sossen hebben gewoon een gigantische tijdsbom geprogrammeerd en zijn te laf om hem te ontmijnen. Typische politieke hypocrisie
Samen met de kaloten en de liberalen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 19:23   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Nog niet direct maar het komt wel... het is deel van een plan , het algemene crash plan iedereen arm , geld weg gesluisd door de elite via gemene constructies ;;; geloof me vrij ik durf ervoor te wedden. Kom we gaan elkaar ontmoeten na 5 jaar van hier en ik ga mij niet moeten schamen echt niet .
Wel ik kan uiteraard niet beletten dat jij steevast in dergelijke James Bond verhalen gelooft. Maar dat sterke verhaal van jou is een pleidooi �* fortiori voor hetgeen ik je aanraad. Wanneer je rechtstreeks in aandelen belegt dan trek je net jouw spaargeld weg uit de bank en investeer je het in een onderneming.
Oud 5 oktober 2016, 19:28   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deze draad gaat over de pensioenen, slimmerik. In deze regering is de franstalige liberaal Bacquelaine er voor bevoegd, in de rampregering Di Rupo waren de Vlaamse liberalen Van Quickenborne en De Croo jr minister maar wie de grootste indruk heeft nagelaten in ongetwijfeld M. Daerden, minister van 2009 tot 2011. Dit drankorgel zat meermalen dronken in de regeringsbank. Je weet toch dat dit een lid was van jouw favoriete partij hoop ik. Ondanks het feit dat de man ontzettend populair was heeft hij toch niet te veel potten gebroken, zoals de meeste sossen trouwens.
Telkens hij in het parlement het spreekgestoelte besteeg was het een standup-comedian show. Bij de sossen is het overigens altijd een zeer geapprecieerde gewoonte geweest om als mandataris stevig te kunnen zuipen. Het liefst van al nog in whiskey en cognac. Niet alleen bij de PS maar evenzeer bij haar filiale de SPa.
Oud 5 oktober 2016, 19:35   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus gepensioneerde ambtenaren moeten hun dubbel pensioen blijven trekken en de rest moet daar maar voor werken, ten nadele van hun eigen pensioen?
Dat moet gewoon onmiddellijk gedaan zijn met dat luilekker leven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 19:40   #46
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Telkens hij in het parlement het spreekgestoelte besteeg was het een standup-comedian show. Bij de sossen is het overigens altijd een zeer geapprecieerde gewoonte geweest om als mandataris stevig te kunnen zuipen. Het liefst van al nog in whiskey en cognac. Niet alleen bij de PS maar evenzeer bij haar filiale de SPa.
Sommige politici hebben een drankprobleem, anderen zijn suïcidaal.
Er zijn er ook die hun vrouw vermoorden ...
Daerden loog echter niet toen hij sprak over de betaalbaarheid.
Hij werd uitgelachen omdat hij bralde, niemand luisterde naar wat hij zei.
Zoals een chinees spreekwoord zegt : "Als de wijze naar de maan wijst kijkt de idioot naar zijn vinger".
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 19:40   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Gelukkig hebben we de banken crises van 2008 en 2011 gehad, door vooral rechtse schuldenmakers, nog 10 jaar belastingverhogingen en ze hebben dat "verdwenen" geld weer terug in hun zakken en laten wat overschiet dan weer verdwijnen.
Dit is nu eens een mooi voorbeeld van "alles over dezelfde kam scheren". Gelukkig herinner ik mij dat ik nog maar onlangs in een andere draad (Wat is dat allemaal met die ontslagen?) over dat onderwerp iets geschreven heb ik bericht #57:

Citaat:
Dear Henry the First "vergeet" weer even de dikke winst die de federale en de Vlaamse regering hebben gemaakt op hun lening aan KBC. Rentevoet 8 % en op alle vervroegde terugbetalingen zomaar eventjes een "boete" van 100%!

Fortis hebben ze verpatst aan de Fransen waardoor de Belgische staat nu een van de belangrijkste aandeelhouders (en dividend-opstrijkers) van BNP-Paribas is geworden.

Uit Dexia hebben ze Belfius weten te recupereren en die is nu helemaal eigendom van de overheid.

Het is wel zo dat het Dexia-debacle een potentiële tijdbom heeft achtergelaten van 65 miljard Euro aan waarborgen die de federale regering heeft moeten toekennen voor de goede afloop van de kredieten-rotzooi die is ondergebracht in de overblijvende Dexia-"bad" bank.
Dat de politiekers van de gemeenten evenals van de ACW (beweging.net) tsjevenzuil tot over hun oren in de stinkende Dexia-vijver lagen te spartelen heeft er natuurlijk toe geleid dat er een tandenloze parlementaire Dexia-commissie werd opgericht. Het mocht geen onderzoekscommissie zijn. Dat was "te delicaat"...
Oud 5 oktober 2016, 20:13   #48
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is waar, maar ze zijn wel aan de macht geweest, en tamelijk lang zelfs. Kleine Tobback zei toen dat ze wel wisten hoe ze het pensioenprobleem konden oplossen maar dat gingen ze niet doen omdat ze anders de verkiezingen zouden verliezen.

Dus ja, geheel en al zou ik ze toch niet vrijspreken.

En bij nadere beschouwing stellen we ook vast dat democratie niet echt werkt.
Ik ga daar nog het volgende aan toe voegen : ze waren niet alleen aan de macht.

Een aantal van de belangrijke spelers van toen zitten nog altijd in de regering ...
Oud 5 oktober 2016, 20:14   #49
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
juist ja. Kijk het beste dat de regering kan doen is iedere ambtenaar gewoon hetzelfde pensioen storten als toegpast met de regels van de privé
En in één adem, een vodje papier geven waarop ze zegt dat in feite jullie recht hebben op het ander deel pensioen als de overheid terug geld heeft. Zou volgens mij een best werkbare compromis kunnen zijn
Zou ik nog eens een heel goeie beslissing kunnen vinden waarvoor ik de NVA en liberalen voor eeuwig en overerfbaar op mijnkinderen ijn steun toezeg
Ik ben geen ambetantenaar en ja ik vind ook dat de overheidspensioenen gelijk geschakeld moeten worden met de privé. Dan heeft de Roverheid misschien een reden om eens na te gaan denken.
Oud 5 oktober 2016, 20:16   #50
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vandaar dat Vlaanderen nop twee jaar tijd al 1000 ambtenaren minder in dienst heeft.

De doelstelling is tegen 2019 het met 1950 ambtenaren minder te doen.

http://www.knack.be/nieuws/vlaamse-b...al-270193.html
Op 1,3 miljoen ambtenaren ? Tja, ik ben omver geblazen door die prestatie van formaat.
Oud 5 oktober 2016, 20:59   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... er zijn veel ministers en nog veel meer parlementairen, ...
Gezien de vele problemen die het land kent blijkbaar nog altijd niet genoeg.

Hopelijk wordt daar bij een volgende staatshervorming iets aan gedaan.

Het zou wellicht niet slecht zijn dat er voor elke inwoner van het land minstens één minister en minstens één parlementariër komt.

Als we dan nóg niet uit de miserie geraken, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 21:00   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Als er niet drastisch wordt ingegrepen, zullen we nooit het wettelijk pensioen krijgen waar we op hopen.http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2900340/2016/10/05/Experts-waarschuwen-ons-pensioenstelsel-staat-op-instorten.dhtml?show=art[/url]
...
...
Eindelijk !
Het heeft lang geduurd.
Toch bedankt demo voor je bijdrage !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 21:29   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Op 1,3 miljoen ambtenaren ? Tja, ik ben omver geblazen door die prestatie van formaat.
Wil je even preciseren ?
Er zijn ambtenaren op federaal niveau, op Vlaams niveau, op provinciaal niveau en op het gemeentelijk niveau.

Op hoeveel ambtenaren heeft de Vlaamse overheid zeggenschap ?

Verder beweer ik niet dat er genoeg gesnoeid wordt op ambtenaren.
Wel moet de juiste volgorde gerespecteerd worden: de taak die ze doen moet afgeslankt of afgeschaft, de procedures vereenvoudigd ... bla bla ... en daarna kan je de ambtenaar doen verdwijnen. Met pensioen of overgeplaatst naar een andere dienst.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 21:35   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga daar nog het volgende aan toe voegen : ze waren niet alleen aan de macht.

Een aantal van de belangrijke spelers van toen zitten nog altijd in de regering ...
Ja.
Oud 5 oktober 2016, 21:35   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen ambetantenaar en ja ik vind ook dat de overheidspensioenen gelijk geschakeld moeten worden met de privé. Dan heeft de Roverheid misschien een reden om eens na te gaan denken.
Dat is een populistische uitspraak.
Zo kan ik wel zeggen dat als een bedrijf aan een werknemer die met pensioen gaat, en hem een afscheidspremie geeft van 100.000 euro, er daarop 50.000 euro solidariteit moet afgehouden worden voor de allerlaagste pensioenen.
Dat die mens en dat bedrijf dan minder overhouden dan dat ze er zelf ooit ingestoken hebben, kan me geen kloot schelen.

De globale verloning van elk beroepsactiviteit, van loon, voordelen en pensioen, zijn een ingewikkeld kluwen.
Het is gemakkelijk om in dat kluwen mensen tegen mekaar op te zetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 22:12   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een populistische uitspraak.
Zo kan ik wel zeggen dat als een bedrijf aan een werknemer die met pensioen gaat, en hem een afscheidspremie geeft van 100.000 euro, er daarop 50.000 euro solidariteit moet afgehouden worden voor de allerlaagste pensioenen.
Dat die mens en dat bedrijf dan minder overhouden dan dat ze er zelf ooit ingestoken hebben, kan me geen kloot schelen.

De globale verloning van elk beroepsactiviteit, van loon, voordelen en pensioen, zijn een ingewikkeld kluwen.
Het is gemakkelijk om in dat kluwen mensen tegen mekaar op te zetten.
Dat is alleen maar makkelijk omdat er fundamentele ongelijkheid en oneerlijkheid is.
Ambtenaren pensioenen horen op 100% dezelfde manier berekend te worden als de rest, en met terugwerkende kracht.
Er is van uitgesteld loon geen sprake. Als er al een lager loon was of is, dan is dat er omdat er een grotere werkzekerheid is.
In de privé mag je hogere lonen verwachten, en hogere werkdruk, maar ik zie dat hoger loon als een soort risicopremie. Bij de overheid krijg je die niet omdat je die onzekerheid niet hebt. Punt aan de lijn.

Het is ondertussen populistisch om uitspraken populistisch te noemen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 oktober 2016 om 22:13.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 22:22   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ambtenaren pensioenen horen op 100% dezelfde manier berekend te worden als de rest, en met terugwerkende kracht.
Dan neem ik aan dat ook de lonen 100% op dezelfde manier berekend worden, niet?! En met terugwerkende kracht!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 22:23   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan neem ik aan dat ook de lonen 100% op dezelfde manier berekend worden, niet?! En met terugwerkende kracht!
Ambtenarenlonen zijn allesbehalve laag.

We spreken hier niet meer over de jaren 60 en 70....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 22:42   #59
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gelukkig is er het zilverfonds van Vande Lanotte
dikke 2
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 01:26   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

10 jaar voordat mijn pa meer dan 25 jaar geleden op pensioen ging, stond het al jaren op instorten, volgens de toenmalige voorspellers-zaliger nu-.
Hij trekt vandaag nog altijd pensioen.

Besluit: de situatie is ernstig maar niet serieus.
Houden zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be