Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2016, 13:56   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja heeft heel therapeutisch gewerkt. Ik heb veel meer perspectief.
Toch zou het leuk zijn moest ik hem ook kunnen afwerken met een goede einde. En nog leuker moest ie verkopen en goeie recensies krijgen.
Dan heb ik iets bereikt, snapte?
vergeet daarbij toch maar niet dat je er nu dus al heel veel mee bereikt hebt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 14:04   #42
Peche
Banneling

Standaard

Ik snap niet dat iedereen het gewoon slecht vindt. Mijn ziel steekt daar verdorie in.

Dan toch maar een dagboekske bloggen. Buh.

Citaat:
Mijn ouders wijzen tot op vandaag mijn gebruik als de probleemfactor aan. Maar er huist een hele persoon met geschiedenis onder. Voor ik begon met gebruiken vertoonde ik al symptomen van een druk kind te zijn. Moeder omschreef dit altijd als “je bent anders.” Maar wat is dat dan anders zijn? Ik heb dat nooit kunnen plaatsen en altijd afgevraagd “wat is er mis met mij?” Neen, dat anders zijn werd op een bepaald punt in tijd in de hoek gezet.
Komaan? Ik zou vanuit mijn situatie toch meer willen lezen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 14:17   #43
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat iedereen het gewoon slecht vindt. Mijn ziel steekt daar verdorie in.

het is helemaal niet slecht Peche!! is normaal dat je draft nog niet tiptop is maar er zit zeker potentieel in!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 14:19   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee nee geen geblog, je zit op de goede weg! XD!
Oud 14 oktober 2016, 14:23   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
“je bent anders.” Maar wat is dat dan anders zijn? Ik heb dat nooit kunnen plaatsen en altijd afgevraagd “wat is er mis met mij?”
dat verdient dan wel weer meer nadruk en uitwerking ... immers iedereen is of voelt zich om één of andere reden wel 'anders' op een bepaald moment in zijn of haar leven. da's een universeel gegeven waar je lezer kan aan relateren. dat gebruiken en de zelfmedicatie zijn d�*�*r slechts een gevolg van, een gevolg dat al aan veel minder mensen relateert dan het anders zijn ...

wsl ook niet toevallig dat je schrijfstijl hierover veel spontaner lijkt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 oktober 2016 om 14:24.
Oud 14 oktober 2016, 14:23   #46
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het is helemaal niet slecht Peche!! is normaal dat je draft nog niet tiptop is maar er zit zeker potentieel in!!!
Merci Dat betekent wel iets voor me.
Er zit inderdaad potentieel in, maar ik mis de gave het naar potentie te duwen.

Mijn lief ging dat doen, maar nu heb ik al zoveel pagina's dat ze de motivatie wellicht niet vindt er aan te beginnen. Ze zegt dat ik beter dan haar schrijf, maar zij is hoogbegaafd en studeerde met grote onderscheiding af.
Oud 14 oktober 2016, 14:24   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Merci Dat betekent wel iets voor me.
Er zit inderdaad potentieel in, maar ik mis de gave het naar potentie te duwen.

Mijn lief ging dat doen, maar nu heb ik al zoveel pagina's dat ze de motivatie wellicht niet vindt er aan te beginnen. Ze zegt dat ik beter dan haar schrijf, maar zij is hoogbegaafd en studeerde met grote onderscheiding af.
over uw lief schrijven kan ook helpen !

ik heb interesse!
Oud 14 oktober 2016, 14:27   #48
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat verdient dan wel weer meer nadruk en uitwerking ... immers iedereen is of voelt zich om één of andere reden wel 'anders' op een bepaald moment in zijn of haar leven. da's een universeel gegeven waar je lezer kan aan relateren. dat gebruiken en de zelfmedicatie zijn d�*�*r slechts een gevolg van, een gevolg dat al aan veel minder mensen relateert dan het anders zijn ...

wsl ook niet toevallig dat je schrijfstijl hierover veel spontaner lijkt.
Mijn voorwoord is heel slecht vergeleken met het hele boek. In het boek beschrijf ik heel goed wat anders zijn is. Niet dat het een fase in mijn leven was, maar een vraag is die gedurende heel mijn leven door mijn hoofd spookte.
Ik ben 32 geworden voor ik mijn diagnose kreeg. Dan pas wist ik wat er mis was. Dat ik aan zelfmedicatie deed weet ik maar heel recent. Maar dan opnieuw, een medische variant is nergens te vinden. Ik slik anti psychotica tegen prikkels. Dat werkt, maar mijn inlevingsvermogen, communicatie en sociale influx is er niet. Ik blijf ook heel obsessief.
Net daarom worstel ik met mijn stoppen. Het is niet omdat ik verslaafd ben, het is omdat ik normaal wil zijn.
Oud 14 oktober 2016, 14:29   #49
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
over uw lief schrijven kan ook helpen !

ik heb interesse!
Citaat:
Ik heb het geluk een nuchtere partner te treffen die mij attent maakte op de waanzin rond me heen. Ik had plots een nuchter perspectief naast me dat niet toegaf aan mijn kwalen, maar me wees op mijn blinde vlekken. Ze kraakte mijn hoofd open na vele nachtelijke uren praten. Iemand drong nu tot me door en ging op zoek naar de onderliggende persoon. Ze zag niet enkel wat zich afspeelde aan de oppervlakte, ze zag de hele kern en kon dat objectief benaderen als buitenstaander. Na het ontleden van mijn psyche en vele puzzelstukjes die samenvielen kreeg ik traag maar zeker meer zicht op mijn verleden en mezelf. Ik ontwaakte in een nieuwe realiteit waarbij nu nieuwe gevoelens kwamen kijken. Ik vond delen van mezelf terug en voelde me langzamerhand veranderen van slapend naar ontwakend. Toen ik de alcohol liet varen ontstond er een groeiend bewustzijn, maar ook nieuw lijden. Mijn narcisme doofde langzaam uit en door ontwakende gevoelens werd ik me bewust van mijn verleden. De ravage die ik naliet en wat voor hel mijn partner heeft doorstaan om tot dit punt te komen…. Woorden schieten te kort. Mijn vriendin is een tikkeltje koppiger als ik en drong tot me door in mijn taal. Haar toegereikte perspectieven waren goud en dat liet ik niet links liggen. Tenslotte, zij verdient niets dan het beste en om het beste uit mezelf te halen moet ik aan de slag met mijn beperkingen. Omdat mijn ouders dat nooit in het verleden gedaan hebben, ben ik mijn dierbaren en mezelf verplicht ermee aan de slag te gaan. Ik weet als geen ander wat het is voor je omgeving om alles om te draaien naar gemakzucht. De beperkingen die ik maskeerde onder gebruik worden zichtbaar. Maar hebben wij zo allemaal niet onze beperkingen? Ze laten uitgroeien, de vrije hand laten lopen en verbergen achter blinde vlekken is gemakkelijk. Erbij stil staan, bewust van worden en ermee aan de slag gaan is een ander. Bepaalde mensen voelen zich snel geaffronteerd wanneer ze op een blinde vlek aangesproken worden, maar ik wil nu toch alles van de mijne weten.
Oud 14 oktober 2016, 14:33   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het geluk een nuchtere partner te treffen die mij attent maakte op de waanzin rond me heen. Ik had plots een nuchter perspectief naast me dat niet toegaf aan mijn kwalen, maar me wees op mijn blinde vlekken. Ze kraakte mijn hoofd open na vele nachtelijke uren praten. Iemand drong nu tot me door en ging op zoek naar de onderliggende persoon. Ze zag niet enkel wat zich afspeelde aan de oppervlakte, ze zag de hele kern en kon dat objectief benaderen als buitenstaander. Na het ontleden van mijn psyche en vele puzzelstukjes die samenvielen kreeg ik traag maar zeker meer zicht op mijn verleden en mezelf. Ik ontwaakte in een nieuwe realiteit waarbij nu nieuwe gevoelens kwamen kijken. Ik vond delen van mezelf terug en voelde me langzamerhand veranderen van slapend naar ontwakend. Toen ik de alcohol liet varen ontstond er een groeiend bewustzijn, maar ook nieuw lijden. Mijn narcisme doofde langzaam uit en door ontwakende gevoelens werd ik me bewust van mijn verleden. De ravage die ik naliet en wat voor hel mijn partner heeft doorstaan om tot dit punt te komen…. Woorden schieten te kort. Mijn vriendin is een tikkeltje koppiger als ik en drong tot me door in mijn taal. Haar toegereikte perspectieven waren goud en dat liet ik niet links liggen. Tenslotte, zij verdient niets dan het beste en om het beste uit mezelf te halen moet ik aan de slag met mijn beperkingen. Omdat mijn ouders dat nooit in het verleden gedaan hebben, ben ik mijn dierbaren en mezelf verplicht ermee aan de slag te gaan. Ik weet als geen ander wat het is voor je omgeving om alles om te draaien naar gemakzucht. De beperkingen die ik maskeerde onder gebruik worden zichtbaar. Maar hebben wij zo allemaal niet onze beperkingen? Ze laten uitgroeien, de vrije hand laten lopen en verbergen achter blinde vlekken is gemakkelijk. Erbij stil staan, bewust van worden en ermee aan de slag gaan is een ander. Bepaalde mensen voelen zich snel geaffronteerd wanneer ze op een blinde vlek aangesproken worden, maar ik wil nu toch alles van de mijne weten.
zie maar dat ge dat bieke op handen blijft dragen, vergeet dat allemaal niet voor één of andere buurvrouw binnen 20 jaar hé ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 oktober 2016 om 14:34.
Oud 14 oktober 2016, 14:35   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oulala Peche!!! knap!!!! keep going!!!!!
Oud 14 oktober 2016, 14:40   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn voorwoord is heel slecht vergeleken met het hele boek. In het boek beschrijf ik heel goed wat anders zijn is. Niet dat het een fase in mijn leven was, maar een vraag is die gedurende heel mijn leven door mijn hoofd spookte.
Ik ben 32 geworden voor ik mijn diagnose kreeg. Dan pas wist ik wat er mis was. Dat ik aan zelfmedicatie deed weet ik maar heel recent. Maar dan opnieuw, een medische variant is nergens te vinden. Ik slik anti psychotica tegen prikkels. Dat werkt, maar mijn inlevingsvermogen, communicatie en sociale influx is er niet. Ik blijf ook heel obsessief.
Net daarom worstel ik met mijn stoppen. Het is niet omdat ik verslaafd ben, het is omdat ik normaal wil zijn.
voorwoord in de vuilbak kieperen en voortdoen met uw boek.

laat desnoods uw vriendin een voorwoord schrijven, als ge er toch per se één wilt ... ?
Oud 14 oktober 2016, 14:40   #53
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
zie maar dat ge dat bieke op handen blijft dragen, vergeet dat allemaal niet voor één of andere buurvrouw binnen 20 jaar hé ...
I do not forget

Ik stel mij maar open voor 3 mensen op deze aarde. Ik verander mijn wegen maar voor 3 mensen op deze aarde.
Zij is er één van.
Oud 14 oktober 2016, 14:40   #54
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
voorwoord in de vuilbak kieperen en voortdoen met uw boek.

laat desnoods uw vriendin een voorwoord schrijven, als ge er toch per se één wilt ... ?
Ik vind voorwoorden eigenlijk maar saai en lees ze zelden.
Ik doe dat maar omdat het zo hoort te zijn.
Oud 14 oktober 2016, 14:41   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind voorwoorden eigenlijk maar saai en lees ze zelden.
Ik doe dat maar omdat het zo hoort te zijn.
t is toch uwen boek hé ?!

gij beslist hé
Oud 14 oktober 2016, 14:42   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
I do not forget

Ik stel mij maar open voor 3 mensen op deze aarde. Ik verander mijn wegen maar voor 3 mensen op deze aarde.
Zij is er één van.
Peche, Bieke en ik! ocharme BemBem valt alweer uit den boot!
Oud 14 oktober 2016, 14:43   #57
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
t is toch uwen boek hé ?!

gij beslist hé
Das ook weer waar da
Oud 14 oktober 2016, 15:04   #58
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks
Kijk daar ben ik wat mee. Wat is TT?

Tot heden vindt NIEMAND mijn boek goed, dus stop ik er gewoon mee.
Voil�* dat is gesproken, ne echte quitter waardig
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:28   #59
Peche
Banneling

Standaard

Damn it ik ga hem toch afwerken.
En dan ga ik naar een uitgever en als het dan niet goed is, dan geloof ik jullie.
jullie hadden mij beter wat moed ingesproken. Enkel Bem sprak mij de moed in.

Jullie konden bv zeggen: Je bent niet goed bezig, maar nu ook niet heel slecht.
Oud 14 oktober 2016, 16:48   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks
Kijk daar ben ik wat mee. Wat is TT?

Tot heden vindt NIEMAND mijn boek goed, dus stop ik er gewoon mee.
Zever!

Schrijf het boek in de eerste plaats voor uzelf.

Dan zes maand later werp je het geheel op één paragraaf of zin na in de vuilbak en begin opnieuw.

Maak uw geest leeg en denk de komende twaalf maanden aan niets anders dan uw boek/verhaal, zolang je dat niet kan ben je niet gereed.

Schrijf uw eerste bladzijde eerst als het boek geschreven is.

Wat anderen er van vinden - zeker als het over dit forum gaat - maakt helemaal niets uit. Een beetje zoals muzikanten, er mag vuurwerk en lasershow bij zijn, maar als puntje bij paaltje komt, dan is het enkel de muzikanten die voor zichzelf spelen, dat is de show.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be