![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Het is niet dat anderen hun hond buiten verwaarlozen dat het ok is om een hond op een appartement te houden. Allicht ging ze er 1x per dag een halfuurtje mee wandelen met leiband.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drama. 'n Labiele persoon die niet eens voor zichzelf kan zorgen, haar eigen leven niet in de hand- of op 'n rijtje heeft hoort niet de verantwoordelijkheid te hebben voor 'n ander levend wezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zit je hele verhaal vol gaten & tegenstrijdigheden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Zelf heb ik een kleine hond op een appartement. Ondanks dat het echt een klein hondje is, is hij dolgraag buiten. Ik wil er niet aan denken hoe het voor een grote hond is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik maak me zorgen om mijn vriendin, niet omdat ik vrees dat ze zichzelf iets gaat aandoen, maar wel omdat die hond voor haar de manier was om buiten te komen en sociale contacten te hebben en ook voor haar beweging, gezien dat ook nodig is voor haar gezondheid. Ik ben bang dat ze zich gaat opsluiten. Ze is helemaal niet labiel, maar alleenstaande en heeft het daar soms moeilijk mee. Die hond was haar gezelschap.
Daarnaast heeft ze spier- en gewrichtsproblemen, die ook enkel erger kunnen worden, als ze zich gaat opsluiten en daardoor weer serieus kan aankomen. Ze was net door met haar hond bezig te zijn in conditie geraakt en had weer minder klachten. Als ze stil valt, vergaat ze van de pijn. Dus ze heeft net als die hond haar beweging ook nodig en ze waren elkaars motivatie. Ze is er zwaar emotioneel van aangedaan en ik vind dat ze ook recht heeft op verdediging. Ik denk dat het hier om een goedbedoelde inschattingsfout van de politie gaat. Zo weet ik nog een voorval, dat misschien duidelijk maakt dat vergissen menselijk is, maar dat het door de politie wel eens anders kan uitpakken. In een voorziening werd in de noodopvang een jongen van 8 jaar binnen gebracht, die helemaal bont en blauw zag en niet wou spreken. De politie kwam binnen voor een verklaring af te leggen voor iets anders, toen ze het kind zo vonden. Ze hebben er meteen een zaak van kindermishandeling van gemaakt, de ouders opgepakt en het kind naar een voorziening gebracht. Die jongen was compleet ontredderd. Na enkele dagen verklaarde dat kind aan een opvoedster dat hij zich schaamde, omdat hij met vriendjes aan het spelen was en dat hij de uitdaging aanging om in een grote boom die in de buurt stond, te klimmen en hij was er uit gevallen. Zo arriveerde hij bont en blauw thuis en had de kans nog niet om aan zijn ouders te vertellen wat er gebeurd was. Natuurlijk wisten die ouders van niks en gedroegen zich daarom volgens de politie verdacht. De vader stond kort, omdat hij ook wou weten wat er met zijn zoontje gebeurd was. Dat is ook een waargebeurd verhaal, wat dus aanduid dat de politie op basis van feiten soms compleet foute interpretaties maakt. Heel het team in die voorziening ging ook mee in dat verhaal en zo klapte dat kind ook dicht, omdat hij juist een goede band had met zijn vader. Dan nog gingen sommigen er van uit, dat hij loog om zijn vader te beschermen uit angst. Dit is dus een illustratie dat wat duidelijk lijkt, het soms niet is. Gaan jullie hier op basis van deze gegevens, die vader veroordelen, of hem nog een kans geven? De situatie met de hond is hier vergelijkbaar. Die hond is ergens een surrogaat voor een kind voor zijn baasje en betekent ook heel veel voor haar. Ik hoop dat deze twee casussen naast elkaar het duidelijk maken waar het om gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Als je spier en gewrichtspijnen hebt neem je geen hond die uren per dag moet uitgelaten worden, bv een Border Collie op een appartement, het gedacht alleen al laat me gruwen. En door uit een boom te vallen zie je niet bont en blauw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() overduidelijk een broodje aap verhaal ergens uit een teen gezogen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Een biologisch kind van twee ouders, dat kan praten, gaan vergelijken met een hond, die niet kan praten en geen familiale band heeft... Zijn we aan het zwanzen geslagen?
Natuurlijk heeft je vriendin het recht om haar zaak te verdedigen. We leven in een rechtstaat. Als ik het goed begrijp vrees je dat je vriendin net zoals zovele mensen, zich sociaal gaat isoleren en dat ze niet genoeg beweging gaat krijgen zonder haar "coach"/partner. Ik raad aan om eens een bezoekje te brengen aan een psycholoog want die mensen kunnen echt wel helpen om mensen uit hun isolement te halen. Wat betreft beweging zijn er redelijk veel clubs edm die elke week of een paar keer per week gaan wandelen of iets van beweging doen met hun leden dat ook een sociaal aspect met zich mee brengt. Als haar oplossing is om een grote jachthond te pakken die ze, mogelijk door haar spierproblemen, niet onder controle kan houden, dan vind ik dat weinig verstandig. Waarom dan geen kleinere hond? Kan ze die hond onder controle houden indien die plots beslist iemand aan te vallen? Laatst gewijzigd door Athelas : 29 oktober 2016 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Dus je moet dan maar een hond nemen, die niet bij je past, gewoon omdat mensen dingen vinden? De mensen die zeggen dat ze hier te weinig info hebben om een uitspraak te doen, zijn het wijste. Ik schrijf hier iets en zie een pak interpretaties. Ik maak me inderdaad zorgen om de gezondheid van mijn vriendin, omdat ik weet dat als ze gaat troost eten en dergelijke, dat haar gezondheid niet ten goede komt en meteen besluiten hier mensen dat ze labiel is en of ze dan wel of niet een hond mag hebben. Zelf ben ik ook zwaar aangekomen, door het wegvallen van mijn mechelaars. Ik mis de wandelingen er mee, maar vind mijn huidige woning niet geschikt voor een nieuwe mechelaar, terwijl ik dat op het appartement van mijn vriendin wel zie zitten. Waarom? Mijn huis is oud en vol hoeken en kanten, waardoor je er geen loop hebt. Mijn vriendin woont in en recenter appartement dat anders gebouwd is. Daar heeft en hond meer ruimte om te lopen, dan in sommige tuinen en zeker tegenover een hok. Dan kan je me zeggen: als je een hond mist, neem dan een kleine gezelschapshond. Wel, ik heb ervaring met yorkshires en chihuahuas en dat is echt een klucht met mij. Ik vind het leuke dieren, maar heb er geen klik mee. Moet je dan een hond nemen die niet bij je past? Ik heb een klik met grote honden en eigenlijk meer met herders en die hebben nog meer loop nodig dan jachthonden. Dus ik heb liever geen hond, dan ééntje waar ik me niet helemaal goed bij voel. Dan heb ik onlangs nog iemand horen zeggen dat een hond eigenlijk enkel maar op de deurmat hoort te liggen en eigenlijk geen ruimte nodig heeft. Daar heb ik dus ook niet mee akkoord. Dus in plaats van te kankeren op mensen en conclusies te trekken, zou je de wereld misschien beter kunnen maken, door na te denken wat je zelf kan doen. Zeggen: die hond hoort niet op dat appartement, dus slecht baasje en ze moet maar gestraft worden, zonder de feiten en het appartement te kennen, is in mijn ogen waanzin. Een kind ziet niet bont en blauw van uit een boom te vallen? Oké, hoe valt dat kind? Was je er bij en heb je het gezien? Het was een grote eikenboom en het kind is van een tak geschoven en op de anderen er onder geknotst, tak per tak die niet gebroken waren en zijn val wat hebben gebroken, maar hem ook bont en blauw sloegen, omdat het om een kind van acht jaar gaat. Onder het gewicht van een volwassenen zouden die takken gebroken zijn en zou hij recht naar beneden gegaan zijn. Dat was de verklaring van zijn oudere vriendje dat er bij stond en het zag. Die is ook gaan praten en uiteindelijk heeft de lerares van die jongen, buren, vrienden, familie en zo allemaal gaan getuigen, omdat ze wisten dat die jongen niet mishandeld werd. Logica is dus: je weet niets, dus suggereer ook niets. Ik vind het tegenwoordig echt makkelijk hoe men over mensen spreekt. Er zijn zelfs mensen die zo ver in hun logica zitten, dat ze hun gevoelens al zo ver kwijt zijn, dat ze aan iemand die een miskraam doet, durven zeggen dat het maar goed was, want dat ze haar maar een onbekwame moeder zou zijn. Weet je wat ik van zulke mensen vind? Dat ze zelf onbekwaam zijn om mens te zijn. Het is makkelijk gezegd: o, dat loopt daar slecht, dus we pakken maar af en niet: oei, kan je dat wel alleen aan? Heb je soms hulp nodig? Veel mensen die je afbreekt en onbekwaam acht, hebben dat echt niet nodig. Anno 2016 zouden we een beschaafde maatschappij moeten zijn, maar hoe vaak worden er geen mensen dood gevonden, nadat de buren klagen over geurhinder en eigenlijk nooit naar die persoon hebben omgezien? Ik vind dat mensen eens moeten ophouden met stempels drukken en afdanken, maar eens terug moeten inzien, met wat ze bezig zijn. Ik merk hier in deze discussie waar een groot pijnpunt ligt: dat mensen precies het lot van een dier interessanter vinden dan dat van een medemens en vergeten dat we eigenlijk ook maar dieren zijn. Ik ben heel die discussies over dierenrechten en mensenrechten grondig beu, want zo vergeten we gelijkwaardigheid. Nu aan alle grote dierenliefhebbers hier die vinden dat mijn vriendin haar hond mishandelt door hem op een appartement te houden: wat heb je gegeten? Begin niet over dierenleed, terwijl je net vlees of kaas gegeten hebt, of je hebt geen recht meer van spreken. En als je dan toch een veganist zou zijn, zou ik het erg tof vinden, dat je soortgenoten met andere gedachten, ook nog als gelijkwaardig zou zien. Met dank voor uw begrip. Laatst gewijzigd door Boadicea : 29 oktober 2016 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() De dieren in een slachthuis zijn rechtstreeks in levensgevaar, maar de politie neemt die niet in beslag. Die eindigen eerder op het bord van betweterige hypocrieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kind zag bont en blauw, de ouders hadden er niks van gemerkt, 't kind had er (nog) niks over verteld aan hen, maar politie - die alweer voor 1 of andere klacht kwam - zag meteen dat 't kind bont dn blauw was?
Maak dat toch de kat wijs oftewel marginale buurt/marginaal volk.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de diarree er al een tijdje lag.
Allicht meer dan 1 portie.
![]() |
#54 |
|
![]() Ik weet dat het er niet langer dan een dag kon liggen en andere mensen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Of dat een goed idee is, laat ik in het midden, maar dat is dus ook het probleem tegenwoordig: dat ouders het precies altijd zo druk hebben met hun werk om genoeg geld te hebben voor hun gezin te onderhouden en te weinig tijd voor dat gezin. Dat kind wist dat hij niet in die boom mocht klimmen en zweeg, omdat hij niet graag berispt werd. Het was pas thuis en had een lange broek en een trui aan, omdat het niet zo warm was buiten. Omdat hij zich vreemd gedroeg en de moeder vermoedde dat hij pijn had, verplichtte ze hem om te kijken. Er was in die buurt een gezin, waar stomdronken vader heel de buurt terroriseerde en daar wou men tegen optreden en daarvoor kwam de politie. Feit was dat het kind niet mishandeld was, maar gewoon iets gedaan had dat niet mocht en het was slecht bekomen. Ik denk dat hij nu wel goed begrijpt waarom die boom verboden terrein was voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Anno 2016 zouden we een beschaafde maatschappij moeten zijn". Dit is geen argument. Waar staat er geschreven of bepaald dat we in jaartal x een bepaalde standaard moeten of zullen behaald hebben? Integendeel feitelijk. Verschillende zaken gaan achteruit jaar per jaar. Anno 2016 dit en anno 2016 dat. Waarom spreken mensen zo? Neen, anno 2016 moeten we geen beschaafde maatschappij zijn. Er is niets dat daartoe enige aanleiding of vermoeden toe geeft. Het is totaal onlogisch om zoiets te zeggen. Men kan verwachten dat de maatschappij waarin we leven een beschaafde maatschappij is waarin mensen elkaar helpen en steunen, maar dat heeft niets met het jaartal te maken. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Mee naar de pers stappen zodat alle hondeeigenaars de Politie wantrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Peche : 30 oktober 2016 om 13:28. |
![]() |
![]() |