![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft alleen zijn kapitaal uit België weggetrokken. Allemaal officieel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik heb zelf wel eens energie & waterfacturen moeten inleveren op de RVA. Nog zo gemakkelijk om domiciliefraude te controleren. Veralgemenen, dat soort controle. Daarna kunnen we ons toeleggen op het echt serieuze werk: de naar schatting 80 miljard fiscale fraude.
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Man denk jij dat frauderende doppers in het buitenland zich een tweede huur voor een domicilie in België kunnen veroorloven? Dat soort geld hebben de meesten die op een dop leven, niet . Sommigen wél natuurlijk. In elk geval is het een grote discriminatie dat doppende huisbezitters wel in buitenland mogen verblijven en hurende niet. Of niet soms?
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dat verjaart. En wel snel wanneer het vreemdelingen betreft.
In dat geval weten ze niet eens meer dat er iets werd ontdoken.
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingswetgeving is eenvoudig en transparant. De controle is simpel, efficiënt, alomtegenwoordig zonder de privacy te hinderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest is Newspeak. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Helaas niemand die reageert op de automatische domiciliefraude van kersverse daklozen en adreslozen.
![]() Ik heb het twee keer voorgehad. Het is nu verjaard, dus kom ik ervoor uit. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin daar een draad over met het juiste onderwerp. Hoe moet een welvarende maatschappij die oenen opvangen ? Genre het vroegere landlopers en bedelaars systeem ? Enige 'verplichtingen' opleggen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is right on topic: wie een uitkering heeft en dakloos of adresloos wordt, heeft een DOMICILIEPROBLEEM. Wie niet meldt aan de uitbetalingsinstelling dat hij dakloos of adresloos geworden is, en dus zijn DOMICILIE verlaten heeft, pleegt DOMICILIEFRAUDE. Mensen die met een uitkering in een garage leven bijvoorbeeld. Een steeds meer voorkomend verschijnsel in het rijke Westen. Mensen met een uitkering die tijdelijk bij vrienden intrekken bijvoorbeeld. Mensen met een uitkering die tijdelijk in een vakantiewoning moeten intrekken, caravan of wat dan ook, mensen met een uitkering die in hun auto slapen of in een tentje tot ze iets betaalbaars vinden op de huurmarkt. Allemaal wat ik noem AUTOMATISCHE DOMICILIEFRAUDE. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo intriest was dat het systeem zelf daar aanleiding toe geeft. . Bij mij heeft men zelfs op de burgerlijke stand onder mijn neus mijn identiteitskaart versnipperd na een negatieve controle van de wijkagent. Je hebt dan drie maanden nodig om een nieuw DOMICILIE te nemen (en terug toegang te krijgen tot je eigen bankrekening). Jouw vraag draait rond het scheppen van noodopvang. Dat was en is en blijft de lacune in het huidige systeem. Als ik minister van sociale zaken was, had ik het in een handomdraai opgelost. Ik noteer dat je dat soort onfortuinlijke personen oenen noemt. Dat soort gevoelloze arrogantie pleit niet in het voordeel van jouw betere soort. (Betoon liever een beetje respect voor de dapperen die hier uit eigen ervaring durven getuigen, seen that, been there) Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2016 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dat fantastisch nieuws. 5000 sjoemelaars die gepakt zijn, 16 mio euro recuperatie door de overheid in slechts negen maanden.
Puik werk ! http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...angepakt.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het moet 5 miljoen opleveren per jaar, er zijn dus quota's die gehaald moeten worden, maar het is geen klopjacht.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2016 om 19:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 6 november 2016 om 20:40. |
|
![]() |