Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2016, 17:09   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Everts konden ze niets meer aansmeren omdat zijn carrière toen al voorbij was.
Verjaart ontduiking misschien?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 17:10   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is geen domiciliefraude maar mogelijk sociale fraude. Voor de sociale bijdragen geldt het werkplaatsprincipe. Als die gast Belgische sociale bijdragen betaalt pleeg hij geen fraude.
Die betaald hij toch.
Hij heeft alleen zijn kapitaal uit België weggetrokken. Allemaal officieel!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 17:10   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Weer niks begrepen.
Schrijf het dan duidelijk hé!
Oud 5 november 2016, 17:13   #44
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb zelf wel eens energie & waterfacturen moeten inleveren op de RVA. Nog zo gemakkelijk om domiciliefraude te controleren. Veralgemenen, dat soort controle. Daarna kunnen we ons toeleggen op het echt serieuze werk: de naar schatting 80 miljard fiscale fraude.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 17:14.
Oud 5 november 2016, 17:17   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Schrijf het dan duidelijk hé!
Man denk jij dat frauderende doppers in het buitenland zich een tweede huur voor een domicilie in België kunnen veroorloven? Dat soort geld hebben de meesten die op een dop leven, niet . Sommigen wél natuurlijk. In elk geval is het een grote discriminatie dat doppende huisbezitters wel in buitenland mogen verblijven en hurende niet. Of niet soms?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 17:18.
Oud 5 november 2016, 17:20   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te weinig werkkrachten ja, dat zien we overal in Europa met een werkloosheidsgraad van 13%
En toch zijn hier ook veel buitenlanders, zelfs illegalen aan het werk.
Zijn die bekwamer dan onze werklozen denkt ge ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 17:21   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man denk jij dat frauderende doppers in het buitenland zich een tweede huur voor een domicilie in België kunnen veroorloven? Dat soort geld hebben de meesten die op een dop leven, niet . Sommigen wél natuurlijk. In elk geval is het een grote discriminatie dat doppende huisbezitters wel in buitenland mogen verblijven en hurende niet. Of niet soms?
Ik snap het verband niet, zal wel aan mij liggen zeker.
Oud 5 november 2016, 17:24   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel.
Daarom dat ze zo blij zijn met die hoog opgeleide vluchtelingen die hier toestroomden.
Gebruik liever het enkelvoud.
Veel kunnen niet eens lezen of schrijven.
Oud 5 november 2016, 17:27   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gebruik liever het enkelvoud.
Veel kunnen niet eens lezen of schrijven.
Dat was sarcastisch bedoelt hé.
Oud 5 november 2016, 17:42   #50
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verjaart ontduiking misschien?
Ja, dat verjaart. En wel snel wanneer het vreemdelingen betreft.
In dat geval weten ze niet eens meer dat er iets werd ontdoken.
Oud 5 november 2016, 17:48   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap het verband niet, zal wel aan mij liggen zeker.
Welk verband?
Oud 5 november 2016, 19:41   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was sarcastisch bedoelt hé.
Had ik wel begrepen
Oud 5 november 2016, 20:54   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kleine overlevings-sociale fraude is een zaak van een paar tientallen miljoenen. Belastingsfraude is een zaak van 80 miljard. Ter vergelijking: de sociale zekerheid kost 22 miljard.

Leg de prioriteiten en de grootste inspanningen bij het soort fraude waar het meest te halen valt.

Klop de belastingsontduikersoort uit hun megafraude hangmat.

En natuurlijk ja, als je met een uitkering onder de armoedegrens geen betaalbaar onderkomen vindt en dakloos of adresloos raakt, en dat niet meldt aan je uitbetalingsinstelling, dan verkeer je in een situatie van DOMICIIEFRAUDE. Walgelijk hé..die frauderende daklozen & adreslozen....
Na 24 jaar ononderbroken PS in de federale regering, is er nul komma nul belastingsfraude nog.
De belastingswetgeving is eenvoudig en transparant.
De controle is simpel, efficiënt, alomtegenwoordig zonder de privacy te hinderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 21:10   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Na 24 jaar ononderbroken PS in de federale regering, is er nul komma nul belastingsfraude nog.
De belastingswetgeving is eenvoudig en transparant.
De controle is simpel, efficiënt, alomtegenwoordig zonder de privacy te hinderen.

.
De tjeven 50 jr met een onderbreking van 8 jaar.

De rest is Newspeak.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 21:18.
Oud 5 november 2016, 21:12   #55
eno2
Banneling

Standaard

Helaas niemand die reageert op de automatische domiciliefraude van kersverse daklozen en adreslozen.
Ik heb het twee keer voorgehad. Het is nu verjaard, dus kom ik ervoor uit.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2016 om 21:24.
Oud 6 november 2016, 10:21   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas niemand die reageert op de automatische domiciliefraude van kersverse daklozen en adreslozen.
Ik heb het twee keer voorgehad. Het is nu verjaard, dus kom ik ervoor uit.
Dat is dan ook off topic.
Begin daar een draad over met het juiste onderwerp.

Hoe moet een welvarende maatschappij die oenen opvangen ? Genre het vroegere landlopers en bedelaars systeem ? Enige 'verplichtingen' opleggen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 12:06   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is dan ook off topic.
Begin daar een draad over met het juiste onderwerp.

Hoe moet een welvarende maatschappij die oenen opvangen ? Genre het vroegere landlopers en bedelaars systeem ? Enige 'verplichtingen' opleggen ?

.
Bedankt voor het oppikken van deze materie.

Het is right on topic: wie een uitkering heeft en dakloos of adresloos wordt, heeft een DOMICILIEPROBLEEM. Wie niet meldt aan de uitbetalingsinstelling dat hij dakloos of adresloos geworden is, en dus zijn DOMICILIE verlaten heeft, pleegt DOMICILIEFRAUDE. Mensen die met een uitkering in een garage leven bijvoorbeeld. Een steeds meer voorkomend verschijnsel in het rijke Westen. Mensen met een uitkering die tijdelijk bij vrienden intrekken bijvoorbeeld. Mensen met een uitkering die tijdelijk in een vakantiewoning moeten intrekken, caravan of wat dan ook, mensen met een uitkering die in hun auto slapen of in een tentje tot ze iets betaalbaars vinden op de huurmarkt. Allemaal wat ik noem AUTOMATISCHE DOMICILIEFRAUDE.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo intriest was dat het systeem zelf daar aanleiding toe geeft. .

Bij mij heeft men zelfs op de burgerlijke stand onder mijn neus mijn identiteitskaart versnipperd na een negatieve controle van de wijkagent. Je hebt dan drie maanden nodig om een nieuw DOMICILIE te nemen (en terug toegang te krijgen tot je eigen bankrekening).

Jouw vraag draait rond het scheppen van noodopvang. Dat was en is en blijft de lacune in het huidige systeem. Als ik minister van sociale zaken was, had ik het in een handomdraai opgelost.

Ik noteer dat je dat soort onfortuinlijke personen oenen noemt. Dat soort gevoelloze arrogantie pleit niet in het voordeel van jouw betere soort.

(Betoon liever een beetje respect voor de dapperen die hier uit eigen ervaring durven getuigen, seen that, been there)

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2016 om 12:26.
Oud 6 november 2016, 18:15   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk is dat fantastisch nieuws. 5000 sjoemelaars die gepakt zijn, 16 mio euro recuperatie door de overheid in slechts negen maanden.
Puik werk !
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...angepakt.dhtml
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 19:19   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk is dat fantastisch nieuws. 5000 sjoemelaars die gepakt zijn, 16 mio euro recuperatie door de overheid in slechts negen maanden.
Puik werk !
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...angepakt.dhtml
Citaat:
De Backer zet daarom in op een automatische samenwerking tussen de politie en de sociale-inspectiediensten. In totaal moet de automatische samenwerking vanaf 2018 jaarlijks 5 miljoen euro opleveren. "Het is niet de bedoeling om een klopjacht te organiseren"

Het moet 5 miljoen opleveren per jaar, er zijn dus quota's die gehaald moeten worden, maar het is geen klopjacht.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 november 2016 om 19:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 20:38   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het oppikken van deze materie.

Het is right on topic: wie een uitkering heeft en dakloos of adresloos wordt, heeft een DOMICILIEPROBLEEM. Wie niet meldt aan de uitbetalingsinstelling dat hij dakloos of adresloos geworden is, en dus zijn DOMICILIE verlaten heeft, pleegt DOMICILIEFRAUDE. Mensen die met een uitkering in een garage leven bijvoorbeeld. Een steeds meer voorkomend verschijnsel in het rijke Westen. Mensen met een uitkering die tijdelijk bij vrienden intrekken bijvoorbeeld. Mensen met een uitkering die tijdelijk in een vakantiewoning moeten intrekken, caravan of wat dan ook, mensen met een uitkering die in hun auto slapen of in een tentje tot ze iets betaalbaars vinden op de huurmarkt. Allemaal wat ik noem AUTOMATISCHE DOMICILIEFRAUDE.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo intriest was dat het systeem zelf daar aanleiding toe geeft. .

Bij mij heeft men zelfs op de burgerlijke stand onder mijn neus mijn identiteitskaart versnipperd na een negatieve controle van de wijkagent. Je hebt dan drie maanden nodig om een nieuw DOMICILIE te nemen (en terug toegang te krijgen tot je eigen bankrekening).

Jouw vraag draait rond het scheppen van noodopvang. Dat was en is en blijft de lacune in het huidige systeem. Als ik minister van sociale zaken was, had ik het in een handomdraai opgelost.

Ik noteer dat je dat soort onfortuinlijke personen oenen noemt. Dat soort gevoelloze arrogantie pleit niet in het voordeel van jouw betere soort.

(Betoon liever een beetje respect voor de dapperen die hier uit eigen ervaring durven getuigen, seen that, been there)
Very well said eno.. Plus, dat die mensen in nogal wat gevallen zelfs nog meer de dieperik in worden gestampt, door ze bvb. het verschil in uitkering te doen terugvorderen... waardoor ze noodgedwongen in budgetbheer of schuldenregeling dienen te gaan... Wat mij dus is overkomen... Nu binnenkort ben ik er gelukkig vanaf, thank god...

Laatst gewijzigd door bembem : 6 november 2016 om 20:40.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be