Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening over het vrouwenstemrecht?
Dat moeten we behouden. 9 75,00%
Dat moeten we tijdelijk afschaffen. 3 25,00%
Dat moeten we afschaffen. 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2016, 15:11   #41
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl mannen ruim voor de Brexit ... waren
Als het de mannen zijn geweest die voor de grootste verarming van hun land sinds de tweede wereldoorlog hebben gekozen dan is dat een steekhoudend argument tegen mannenstemrecht.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 19:43   #42
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Als het de mannen zijn geweest die voor de grootste verarming van hun land sinds de tweede wereldoorlog hebben gekozen dan is dat een steekhoudend argument tegen mannenstemrecht.
Die ruige mannen toch. Een beetje "rock and roll" en gevaar mag wel anders wordt het net iets te vlak om niet te zeggen fucking saai.
Oud 24 november 2016, 20:54   #43
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Omdat je blijkbaar vindt dat je niet hoeft te werken maar toch een uitkering verdient. Ik weet niet of je het beseft, maar die uitkering wordt betaald door de andere mensen die wel werken.
Huisvrouwen werken niet? Ah nee, die doen heel de dag niets, zeker... ik weet niet of je het beseft maar veel huisvrouwen gaan toch al voor een uitkering (op een of andere manier). Niet zo lang geleden bestond er voor hen zelfs een vrijstelling bij de rva.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 24 november 2016 om 20:55.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 21:00   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Huisvrouwen werken niet? Ah nee, die doen heel de dag niets, zeker... ik weet niet of je het beseft maar veel huisvrouwen gaan toch al voor een uitkering (op een of andere manier). Niet zo lang geleden bestond er voor hen zelfs een vrijstelling bij de rva.
Je zal toch gedwongen worden om ten laste te staan van uw pakistaan hoor. De RVA en VDAB laten u niet meer zo snel gerust, en als je man een inkomen heeft zal je snel naar het minimum zakken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 21:03   #45
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat is het verband tussen die uitkering en stemrecht? Bent u echt zo dom als uw mening steeds weergeeft of gewoon een trol?
Wat begrijp je nu weer niet. Stemmen zijn veelal te koop, hoor.
En sinds wanneer bepaal jij wie wel of niet mag trollen? I didn't get that.
Oud 24 november 2016, 21:06   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik merk toch wel iets belangrijk op. Vrouwen stemden tegen de Brexit, tegen Trump en binnenkort ook tegen FPO in Oostenrijk. Terwijl mannen ruim voor de Brexit en Trump waren en ook FPO boven groen verkiezen.

Wat is jullie mening daarover? Is het vrouwenstemrecht een historische vergissing? Zijn vrouwen al klaar voor stemrecht? Moeten we het vrouwenstemrecht tijdelijk afschaffen tot onze beschaving gered is, of moeten we het volledig afschaffen?

Mijn mening: Er bestaan heel wat slimme vrouwen en ik zie mijn dochters even graag als mijn zoon, maar ik denk dat we vandaag op een cruciaal punt staan in de geschiedenis en tijdelijk het vrouwenstemrecht moeten herzien tot onze Westerse beschaving gered is én we het marxisme niet langer een gevaar is voor Europa.
Ongeschoolde mannen zijn boerenpummels die eigenlijk te lomp zijn voor hun burgerlijke vrijheden. Maar omdat we democraten zijn, ga ik hun rechten wel verdedigen. Al blijf ik erbij, de witte blanke ongeschoolde man in ruraal amerika of GB, is een pummel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 21:20   #47
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" We" zijn dus wel louter door Allah gebrainwashte domme gansjes hoor.
En ja voor jou telt enkel geld, hoop dat je man eens meeleest!
Geld geven aan domme gansjes omdat ze graag thuis zitten en geen enkele ambitie hebben, probeer eens in pakweg Iran?
Mijn ambities zijn islamitisch en ik leg voor mezelf de lat nogal hoog op dat vlak, ja. Het gaat niet om het geld, dat was maar om te lachen.... Het is gewoon geen ramp dat vrouwen niet mogen stemmen (in een religieuze samenleving). En mijn man vindt het maar normaal dat hij primair voor een inkomen zorgt en ik primair voor het huishouden en de kinderen. Heb jij ooit een serieuze relatie gehad? Oh ja, 't is fout afgelopen. Eigenlijk lach ik er niet mee en vind het best zielig voor je... de vrijgevochten vrouwen gaan vaak gebukt onder teveel lasten door het leven.
Oud 25 november 2016, 01:28   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ambities zijn islamitisch en ik leg voor mezelf de lat nogal hoog op dat vlak, ja. Het gaat niet om het geld, dat was maar om te lachen.... Het is gewoon geen ramp dat vrouwen niet mogen stemmen (in een religieuze samenleving). En mijn man vindt het maar normaal dat hij primair voor een inkomen zorgt en ik primair voor het huishouden en de kinderen. Heb jij ooit een serieuze relatie gehad? Oh ja, 't is fout afgelopen. Eigenlijk lach ik er niet mee en vind het best zielig voor je... de vrijgevochten vrouwen gaan vaak gebukt onder teveel lasten door het leven.
Klopt.. Zelf lees ik vaak op fora en in boekjes allerlei geklaag van vrouwen die moeite hebben hun - toch al parttime - job te combineren met het huishouden, de kinderopvang ed.

Ik merk ook op dat de hedendaagse vrouwen geen middenweg kennen, ofwel is het sukkelen zoals hierboven beschreven, ofwel gaan ze voluit voor de job/carrière zonder kinderen. Tegen hun veertigste begint de biologische klok dan zodanig te tikken dat ze uiteindelijk toch voor een patotter kiezen. Maar er zijn er ook die kinderloos door het leven gaan omdat ze al dat gedraaf en geloop gewoonweg niet zien zitten.

Mja, is imo mede de fout van de nog steeds patriarchale indeling van de samenleving. Mannen zijn nog steeds minder actief in het huishouden - of vrouwlief nu uit werken gaat of niet... Ik denk dat daar de oplossing van het probleem grotendeels ligt... Veel vrouwen zouden denk ik maar wat gelukkig zijn als manlief wat meer meehielp ipv zich enkel op z'n job te concentreren.

Laatst gewijzigd door bembem : 25 november 2016 om 01:30.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 01:49   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het huishouden runnen is inderdaad een fulltime job, veel mannen beseffen dat niet omdat alles altijd voor hen gedaan werd/wordt. Eerst de mama, dan vrouwlief... Dat moet imo stoppen, enkel dan zullen de seksen echt evenwaardig zijn. Nu wordt er enkel gedaan alsof... Onbewust wordt er nog steeds van uitgegaan dat de man de jager is die op het einde van de dag een stuk mammoet meebrengt en de vrouw in de grot achterblijft om voor de kindjes te zorgen. Op zich niets mis mee als het louter rolverdeling betreft (en niet enkel een die berust op het geslacht), dus ook meer huismannen. That would be nice
Oud 25 november 2016, 02:16   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het huishouden runnen is inderdaad een fulltime job, veel mannen beseffen dat niet omdat alles altijd voor hen gedaan werd/wordt. Eerst de mama, dan vrouwlief... Dat moet imo stoppen, enkel dan zullen de seksen echt evenwaardig zijn. Nu wordt er enkel gedaan alsof... Onbewust wordt er nog steeds van uitgegaan dat de man de jager is die op het einde van de dag een stuk mammoet meebrengt en de vrouw in de grot achterblijft om voor de kindjes te zorgen. Op zich niets mis mee als het louter rolverdeling betreft (en niet enkel een die berust op het geslacht), dus ook meer huismannen. That would be nice
Ik ben zeven jaar huisman geweest met twee kinderen en één vrouw, ik zal maar zwijgen zeker.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 02:24   #51
eno2
Banneling

Standaard

Zelden een belachelijker openingspost gelezen. Eigenlijk dacht ik aan een ander
adjectief. Wie mijn dochters en kleindochters wil onderdrukken, krijgt met mij af te rekenen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 november 2016 om 02:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 03:00   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zelden een belachelijker openingspost gelezen. Eigenlijk dacht ik aan een ander
adjectief. Wie mijn dochters en kleindochters wil onderdrukken, krijgt met mij af te rekenen.
Yep, ik zou hetzelfde doen...!!
Oud 25 november 2016, 03:01   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben zeven jaar huisman geweest met twee kinderen en één vrouw, ik zal maar zwijgen zeker.
wihihi
Oud 25 november 2016, 10:17   #54
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hehe. Eerlijk gezegd huisman spelen is voor veel mannen zo weinig uitdagend dat ze heel de dag een beetje TV kijken en ondertussen wat op de kinderen letten. Ik zou een zeer luie huisman zijn om eerlijk te zijn.

Vrouwen vinden het ook saai werk maar hebben op dat vlak meer zelfdiscipline. Het beste lijkt me je kinderen zo snel mogelijk naar het internaat sturen daar worden ze sneller volwassen en hard van. In het weekend zie je ze dan weer wel en speel je er een beetje mee.
Oud 25 november 2016, 11:20   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huisvrouwen werken wel, maar die werken voor hun partner/hun kinderen... Waarom zou de maatschappij als geheel hen moeten betalen?

Het is de werkgever die u zou moeten betalen (in uw situatie: uw man die u mee onderhoudt), niet de staat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 13:50   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tegenwoordig laten huisvrouwen nogal rap wat kuisvrouwen met dienstencheques komen.
En geven ook de strijk af.

Verder komen ze niet uit hun zetel.
Oud 30 november 2016, 07:28   #57
Waterglas
Partijlid

Waterglas's schermafbeelding

Standaard

Een iq-test voordat men mag stemmen lijkt me nuttiger.
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 09:02   #58
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mijn ambities zijn islamitisch
en ik leg voor mezelf de lat nogal hoog op dat vlak, ja. Het gaat niet om het geld, dat was maar om te lachen....
Citaat:
Het is gewoon geen ramp dat vrouwen niet mogen stemmen (in een religieuze samenleving)
. En mijn man vindt het maar normaal dat hij primair voor een inkomen zorgt en ik primair voor het huishouden en de kinderen. Heb jij ooit een serieuze relatie gehad? Oh ja, 't is fout afgelopen. Eigenlijk lach ik er niet mee en vind het best zielig voor je... de vrijgevochten vrouwen gaan vaak gebukt onder teveel lasten door het leven.
Ge zit hier wel in een ander land hoor ... wist je dat nog niet misschien?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 09:04   #59
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
Een iq-test voordat men mag stemmen lijkt me nuttiger.
Een links of een rechts gemanipuleerde test ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 09:28   #60
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een links of een rechts gemanipuleerde test ?
Voor de uitslag zou dat bij jou niet veel uitmaken
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be