![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening over het vrouwenstemrecht? | |||
Dat moeten we behouden. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 75,00% |
Dat moeten we tijdelijk afschaffen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
Dat moeten we afschaffen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ruige mannen toch. Een beetje "rock and roll" en gevaar mag wel anders wordt het net iets te vlak om niet te zeggen fucking saai.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Huisvrouwen werken niet? Ah nee, die doen heel de dag niets, zeker... ik weet niet of je het beseft maar veel huisvrouwen gaan toch al voor een uitkering (op een of andere manier). Niet zo lang geleden bestond er voor hen zelfs een vrijstelling bij de rva.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 24 november 2016 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer bepaal jij wie wel of niet mag trollen? I didn't get that. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Mijn ambities zijn islamitisch en ik leg voor mezelf de lat nogal hoog op dat vlak, ja. Het gaat niet om het geld, dat was maar om te lachen.... Het is gewoon geen ramp dat vrouwen niet mogen stemmen (in een religieuze samenleving). En mijn man vindt het maar normaal dat hij primair voor een inkomen zorgt en ik primair voor het huishouden en de kinderen. Heb jij ooit een serieuze relatie gehad? Oh ja, 't is fout afgelopen. Eigenlijk lach ik er niet mee en vind het best zielig voor je... de vrijgevochten vrouwen gaan vaak gebukt onder teveel lasten door het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk ook op dat de hedendaagse vrouwen geen middenweg kennen, ofwel is het sukkelen zoals hierboven beschreven, ofwel gaan ze voluit voor de job/carrière zonder kinderen. Tegen hun veertigste begint de biologische klok dan zodanig te tikken dat ze uiteindelijk toch voor een patotter kiezen. Maar er zijn er ook die kinderloos door het leven gaan omdat ze al dat gedraaf en geloop gewoonweg niet zien zitten. Mja, is imo mede de fout van de nog steeds patriarchale indeling van de samenleving. Mannen zijn nog steeds minder actief in het huishouden - of vrouwlief nu uit werken gaat of niet... Ik denk dat daar de oplossing van het probleem grotendeels ligt... Veel vrouwen zouden denk ik maar wat gelukkig zijn als manlief wat meer meehielp ipv zich enkel op z'n job te concentreren. Laatst gewijzigd door bembem : 25 november 2016 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Zelden een belachelijker openingspost gelezen. Eigenlijk dacht ik aan een ander
adjectief. Wie mijn dochters en kleindochters wil onderdrukken, krijgt met mij af te rekenen. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 november 2016 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen vinden het ook saai werk maar hebben op dat vlak meer zelfdiscipline. Het beste lijkt me je kinderen zo snel mogelijk naar het internaat sturen daar worden ze sneller volwassen en hard van. In het weekend zie je ze dan weer wel en speel je er een beetje mee.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de werkgever die u zou moeten betalen (in uw situatie: uw man die u mee onderhoudt), niet de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig laten huisvrouwen nogal rap wat kuisvrouwen met dienstencheques komen.
En geven ook de strijk af. Verder komen ze niet uit hun zetel.
![]() |
#57 |
Partijlid
|
![]() Een iq-test voordat men mag stemmen lijkt me nuttiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |