Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2016, 09:55   #41
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gelukkig is je actiecomité daar mee bezig
Mij uitlachen hé , is ook het enige wat de vulkaan kan met zijn verstikkende wolken van donker dodende stof.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 14 december 2016 om 09:55.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:58   #42
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Waar lach ik je uit dan, Muyle ?

Je roept altijd maar op dat er iets moet gebeuren, maar wat doe je zelf concreet ? Nada nougatbollen.

Zit dan ook zo niet te zagen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:04   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Je roept altijd maar op dat er iets moet gebeuren, maar wat doe je zelf concreet ? Nada nougatbollen.

Muyle post haar politieke visie reeds op een politiek forum, da's niet veel, maar al wel een start.

t is meer dan elk weekend dronken gaan staan wezen op t veldrijden in elk geval.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:13   #44
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Muyle post haar politieke visie reeds op een politiek forum, da's niet veel, maar al wel een start.

t is meer dan elk weekend dronken gaan staan wezen op t veldrijden in elk geval.
Oud 14 december 2016, 10:38   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kerel, ze steken hele sociale woonblokken vol met volk dat uit landen komt waar men kamelenkak pleegt te kneden.
Ze hebben daar een truc op gevonden nl. gezinsheriniging.
Geen wachtlijsten voor die mannen, gezinshereniging heeft namelijk absolute voorrang, wat maakt dat, gezien de schaarste, alles wat vrij komt volgestoken wordt met gezinsherenigend woestijnvolk en dat Franske (een gehandicapte sukkelaar met een vervangingsinkomen van 900 euro) hier 10 jaar op een wachtlijst heeft moeten staan.
Dat is de realiteit.
Sorry maar dit is dus gewoon niet waar..wanneer je jezelf inschrijft moet je al aangeven of er gezinsvorming of hereniging komt in de toekomst en dit bepaald de grootte van de woning waar je jezelf voor inschrijft. Maar de wachttijd is dezelfde.

Voor Franske maakt het dus niet uit, zijn wachttijd blijft dezelfde, maar indien Franske een handicap heeft, kan hij ook naar een serviceflat die veel sneller beschikbaar zijn, wanneer hij wat leeftijd betreft in aanmerking komt.
Bovendien krijgt Franske wanneer hij vier jaar op de lijst staat huurtoeslag en kan hij op basis van zijn handicap de eigen woonruimte laten aanpassen in afwachting van de toewijzing sociale woning ongeacht de leeftijd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:38   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
oei, ik heb u toch niet op t veldrijden betrapt ?!
Oud 14 december 2016, 10:46   #47
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
oei, ik heb u toch niet op t veldrijden betrapt ?!
Veldrijden ?

Ik had maar gelezen tot "visie" en lag dan al in een deuk
Oud 14 december 2016, 10:48   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Veldrijden ?

Ik had maar gelezen tot "visie" en lag dan al in een deuk
gij slecht karakter!
Oud 14 december 2016, 10:51   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een beetje Moeke Medelij...

Wat kan een vrouw van pakweg 60 uiteindelijk doen?
Zich op Buddistische wijze op de grote markt in brand steken als statement?
Als ze irl tegen de poco-stroom durft in te gaan wordt ze vermorzeld als een mier.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 10:56   #50
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Als ze irl tegen de poco-stroom durft in te gaan wordt ze vermorzeld als een mier.
Dat zich in brand steken is zo'n slecht gedacht nog niet
Oud 14 december 2016, 11:02   #51
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Ze wacht op een man met de schouders van een stier die haar uit de figuurlijke goot helpt.
Oud 14 december 2016, 11:23   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet veel te spoken hoor bij die mensen die met een paar honderd euro per maand moeten rondkomen, da's zorgen maken over t feit of ze geen honger gaan hebben...op dieet van brood met smeerkaas of brood met hesp.

he, maar jij bent de sociaalvoelende goedmensch en ik de asociale rechtse zak hé, alles is ok, trek het u vooral niet aan.
Mh, interessant. Kan je mij eens uitleggen volgens welke super-intellectueel hoogstaande redenering je erin slaagt om, vanuit mijn opinie dat vreemdelingen géén voorrang krijgen bij het toewijzen van een sociale woning, ik van mening zou zijn ik mij niks aantrek van het lot van mensen in heel zware armoede?

Linken naar uitspraken van mij in die zin, mag ook uiteraard.
Oud 14 december 2016, 11:28   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mh, interessant. Kan je mij eens uitleggen volgens welke super-intellectueel hoogstaande redenering je erin slaagt om, vanuit mijn opinie dat vreemdelingen géén voorrang krijgen bij het toewijzen van een sociale woning, ik van mening zou zijn ik mij niks aantrek van het lot van mensen in heel zware armoede?

Linken naar uitspraken van mij in die zin, mag ook uiteraard.
herlees dan de discussie tussen u en mij van post 21 tot deze

en repeat tot ge t snapt.
Oud 14 december 2016, 11:57   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, ik zou mij eerst afvragen waar jij de cijfers vandaan haalt, en of ze kloppen.
En daarna zou ik mij ook afvragen welk oorzaakelijk verband er zou kunnen zijn tussen budgetposten van de federale overheid (terrorisme, vluchtelingen, sociale zekerheid) en budgetposten van Vlaanderen (gehandicapten, zorg, enz.).
En uiteindelijk zou ik zoiets hebben dat snoeien in de sociale zekerheid ook serieus kan aankomen bij de vreemdelingen, die er in grote mate van 'genieten'.

En van daaruit zou ik concluderen dat 'eigen volk laatst' een verkeerde perceptie is, al zou ik begrijpen dat mensen die problemen met vreemdelingen (wat de definitie ook is) dat anders zullen zien. Hun perceptie van de realiteit is immers vaak helemaal anders.
Ok, Jip en Janneke dan maar?
Mieke ( de Belgische regering) heeft 100 euro ( inkomsten regering) om boodschappen te doen.
Of ze dit nu uitgeeft bij de Aldi( Vlaamse overheid) of in de Carrefour ( federale overheid) is uiteraard niet het discussiepunt. Nog mee? Goed zo!

Mieke merkt dat de boter( kosten terrorisme) en suiker ( vluchtelingen) veel hoger liggen dan gedacht, en ze zal moeten besparen op andere aankopen ( andere kosten binnen de regering)
Mieke kijkt dus uit naar wat goedkoper kan, en beslist dat brood en melk ( sociale zekerheid) niet meer onbeperkt te gebruiken is, maar beperkt moet worden.
Want, Mieke ziet iedere avond steeds meer volk aan tafel ( instroom EU en buiten Eu) die haar oorspronkelijk gezin ( autochtone Vlamingen) al aanzetten tot minder eten , want je kunt maar op tafel zetten, afhankelijk van wat je kunt uitgeven.
Mieke komt dus thuis met minder brood en melk ( sociale zekerheid) en ja, dat betekent dat iedereen maar drie boterhammen en twee glazen melk krijgt ( de besparing treft de hele tafel) maar haar eigen kroost die altijd heeft bijgedragen aan het gezinsbudget (inkomsten regering via belastingen) begint zich toch af te vragen hoeveel er nog aan de tafel bij kunnen, voor niemand meer voldoende te eten heeft en iedereen met honger vertrekt!

Ze kijken met iets van wantrouwen naar de vele gasten die nooit bijdroegen maar wel blijven mee eten( kritiek van burgers op nog meer nieuwkomers) en vragen zich af, tot waar hun solidariteit ( eten delen) moet gaan.
Er komen steeds meer gasten bij, vind u de bedenking van Mieke's eigen kroost niet terecht? Ze willen best delen, maar moet dit met steeds meer mensen die nooit iets bijdroegen aan de inkomsten van moeder Mieke?
Ik vind die bedenking wel terecht hoor, maar ik sta dan ook in de keuken en zit niet zoals u achter de krant wachtend op het eten!
Oud 14 december 2016, 12:25   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
herlees dan de discussie tussen u en mij van post 21 tot deze

en repeat tot ge t snapt.
De discussie ging over de perceptie bij de mensen dat vreemdelingen voorrang zouden krijgen bij sociale woningen. Ik heb op geen enkel moment verwezen naar de situatie voor de meest verpauperde bevolkingsgroepen.
Ook jij ziet blijkbaar spoken.
Oud 14 december 2016, 12:31   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok, Jip en Janneke dan maar?
Mieke ( de Belgische regering) heeft 100 euro ( inkomsten regering) om boodschappen te doen.
Of ze dit nu uitgeeft bij de Aldi( Vlaamse overheid) of in de Carrefour ( federale overheid) is uiteraard niet het discussiepunt. Nog mee? Goed zo!

Mieke merkt dat de boter( kosten terrorisme) en suiker ( vluchtelingen) veel hoger liggen dan gedacht, en ze zal moeten besparen op andere aankopen ( andere kosten binnen de regering)
Mieke kijkt dus uit naar wat goedkoper kan, en beslist dat brood en melk ( sociale zekerheid) niet meer onbeperkt te gebruiken is, maar beperkt moet worden.
Want, Mieke ziet iedere avond steeds meer volk aan tafel ( instroom EU en buiten Eu) die haar oorspronkelijk gezin ( autochtone Vlamingen) al aanzetten tot minder eten , want je kunt maar op tafel zetten, afhankelijk van wat je kunt uitgeven.
Mieke komt dus thuis met minder brood en melk ( sociale zekerheid) en ja, dat betekent dat iedereen maar drie boterhammen en twee glazen melk krijgt ( de besparing treft de hele tafel) maar haar eigen kroost die altijd heeft bijgedragen aan het gezinsbudget (inkomsten regering via belastingen) begint zich toch af te vragen hoeveel er nog aan de tafel bij kunnen, voor niemand meer voldoende te eten heeft en iedereen met honger vertrekt!

Ze kijken met iets van wantrouwen naar de vele gasten die nooit bijdroegen maar wel blijven mee eten( kritiek van burgers op nog meer nieuwkomers) en vragen zich af, tot waar hun solidariteit ( eten delen) moet gaan.
Er komen steeds meer gasten bij, vind u de bedenking van Mieke's eigen kroost niet terecht? Ze willen best delen, maar moet dit met steeds meer mensen die nooit iets bijdroegen aan de inkomsten van moeder Mieke?
Ik vind die bedenking wel terecht hoor, maar ik sta dan ook in de keuken en zit niet zoals u achter de krant wachtend op het eten!
Behalve dat het omgekeerd is: Jan (federaal) en Mieke (Vlaams) gaan allebei met een biljet van 100 EURO. Jan neemt de huishoudelijke facturen op zich, Mieke het eten.

Als dan blijkt dat de energiefactuur de hoogte ingaat en dat een nieuwe auto gekocht moet worden, dan is de vraag is in welke mate dat kan wegen op het budget, ook als er iemand aan tafel bij komt zitten. En wie dan moet gaan besparen en voor wat.
Oud 14 december 2016, 13:13   #57
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve dat het omgekeerd is: Jan (federaal) en Mieke (Vlaams) gaan allebei met een biljet van 100 EURO. Jan neemt de huishoudelijke facturen op zich, Mieke het eten.

Als dan blijkt dat de energiefactuur de hoogte ingaat en dat een nieuwe auto gekocht moet worden, dan is de vraag is in welke mate dat kan wegen op het budget, ook als er iemand aan tafel bij komt zitten. En wie dan moet gaan besparen en voor wat.
En zoals gewoonlijk fiets je om het probleem heen, de linkse reflex zullen we het maar noemen. Je kan maar zolang andermans geld uitgeven tot andermans centen op zijn.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 13:25   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En zoals gewoonlijk fiets je om het probleem heen, de linkse reflex zullen we het maar noemen. Je kan maar zolang andermans geld uitgeven tot andermans centen op zijn.
En waar ontken ik dat?
Oud 14 december 2016, 14:08   #59
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan zal 1 op 2 Antwerpenaren allochtonen zijn zeker.
Ze zeggen niet voor niks tegen ouders "Ge moogt er geen eieren onder leggen"
Het resultaat toont zich in deze kinderen hun gedrag wanneer ze ouder zijn.

Dit geldt ook voorvreemdelingen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 14:35   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee het is helemaal niet omgekeerd, sociale zekerheid gaat over basisnoden zoals gezondheidszorg, inkomen, en niet over luxe zoals een auto, dus blijf vooral achter je krant want erg verstandig zijn je opmerkingen niet
Bovendien ontgaat je zelfs met Jip en Janneke taal de basis, het budget bepaald niet hoeveel gasten je hebt, want die nodigen zichzelf uit en eisen eten, Mieke moet dus maar zien hoe ze met stijgende kosten ( zie Jip en Janneke) de wereldvrede aan tafel bewaart.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be