![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: 25 december is | |||
Quaid e Azam dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Kerstmis |
![]() ![]() ![]() |
11 | 50,00% |
De geboorte van Jezus |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Niets |
![]() ![]() ![]() |
7 | 31,82% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De midzomerwende is er ook al veel langer dan de Germaanse mythologie. Die is er namelijk op gebaseerd, net als uw geloof dat Jezus "het licht" is dat toen geboren werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de nuchtere vaststelling dat het alleen om de terugkeer van de zon en het licht zou gaan, iets zijn van de moderne abstracte en eenzijdige natuurwetenschappelijke kijk? Dat hebben de mensen vroeger echt wel anders gezien. En het is zeker niet alleen specifiek christelijk. Zonnegoden zijn er altijd al geweest en zou het christendom overigens een natuurreligie zijn.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag is het overigens al weer 26 dec en ik vier het Zalige Kruis Mus feest.
Reeds de tweede dag van het heilige kerstfeest begint de kater van de verheugenis teveel te hebben gegeten en gedronken. Bovendien is er nu ook al onenigheid ontstaan of het nu moet zijn: zalig kerstfeest, voor zij die nog steeds in het kindeke Jezus geloven, of moet het zijn: prettige feestdagen, voor de ongelovigen? Mijn eigen mening in deze is: zalig kruis mus. 1 - Zalig staat voor het kindeke. 2 - Kruis voor het lijden van de Here Jezus. 3 - En de mus is de vogel als symbolisch voor de heilige geest die daarna nog kwam bij zijn vader in de hemel.... ![]() Want aangezien de traditionele duif een ellendige vogel is (ik heb iemand de duiven vliegende ratten horen noemen) stel ik de mus voor, of een ander klein lief vogeltje zoals de mees of het roodborstje. Maar mus lijkt het meest op -mis, dus moet het de mus zijn. Zalig kruis mus dus..... ![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als men hier in West-Europa zegt dat men niet met moslims wil samenleven, dan zijn we racistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij, en voor vele anderen, is het dus logisch dat we vieren wat er echt te vieren valt, namelijk het lengen van de dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het toch ten minste ook niet de eigen geest die verlicht wordt?
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt wel mee hoor. Ik heb al bij al een behoorlijk toffe familie, dus kerst vieren is altijd leuk.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Behoorlijk "onder de olie" is de zon allang vergeten.... ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zongod: ik ben veel meer dan alleen maar de wederkomst van het licht. Ik ben een super God bestaande uit 10^70 microwezentjes.
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat is daar saai aan? We kunnen enken maar leven bij gratie van het zonlicht. Dat mag wel eens een keertje per jaar benadrukt worden. En het is tenminste objectief waarneembaar en niet bepaald door folkloristische hersenspinsels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de volkeren hebben dat altijd al geweten en daar terecht een religieuze betekenis aan gegeven. Want alles wat bestaat is uit God, ook het licht, wat de betekenis heeft het geestelijke licht te zijn. De moderne, natuurwetenschappelijke visie, is zeer eenzijdig en ook onjuist.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weten we tenminste dat de zon niet rond de aarde draait en niet gaat slapen in de zee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertaling: 1 - de mensen wilden niet geloven dat de aarde rond is. 2 - ook niet dat de aarde om de zon draait. 3 - en nu willen ze niet geloven dat atomen uit ruimteschepen bestaan. En nu geloven de mensen uiteindelijk dat de aarde om de zon draait, maar dat atomen uit ruimteschepen bestaan, dat geloven ze nog niet. Maar als het zover is, dan zullen ze opnieuw begrijpen dat de zon een god is, een super god zelf. Zongod: ik ben veel meer dan alleen maar de wederkomst van het licht. Ik ben een super God bestaande uit 10^70 = 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. 000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 microwezentjes.
![]() |