Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2004, 17:15   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Met kort kopke en gereedschapkist en dikke sleutelbos aan de riem?

Neen, man, ik ben zo sexy als de "cola-man" ......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:26   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Straks beginnen de dochters van FDW hoofddoek te dragen dan zullen we zien hoe dat zal verlopen met "de winter" !!
Straks moeten we onze bruiden en priesters ook importeren omdat ze allemaal islamiet geworden zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:39   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Straks moeten we onze bruiden en priesters ook importeren omdat ze allemaal islamiet geworden zijn.
Lach niet, we importeren al zwarte dienaars in Belgische kerken omdat er niet genoeg blanke roepingen meer zijn.....
Oud 8 november 2004, 17:45   #44
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
NATUURLIJK is dat geen "gewoon kledingstuk". Het is, zoals u stelt, een symbool, meer bepaald een religieus symbool.

De kopvoddracht is geen religieus gebod.Het kan dan ook niet als een religieus symbool gezien worden.

Is dat zo? Of geldt dat alleen voor verwijzingen naar Hitlers nazi-partij? Ik ken de wetgeving daaromtrent niet exact, daarom vraag ik het.

Bepaalde stromingen zijn "fascistoïde", stelt u. Bon, dan is dat dus een tegenargument tegen het rabiaat verbieden van alle mogelijke kledingstukken die (zelfs) naar (een meer gematigde) islam verwijzen.

De kopvod is het symbool van de fascistoide islam. Evolués dragen die kopvodden niet. Enkel de fundi's doen dat of de religieus geretardeerden, diegenen die door hun levenslange hersenspoeling niets anders geleerd hebben dan op hun vaders commando te zeggen dat het een religieus symbool is.
Er bestaan dus motieven genoeg om de aangeprate vrije keuze van kopvoddracht te verbieden : het niet terwille zijn van moslimfasco's bij voorbeeld.
Anders gezegd: er bestaan geen argumenten om een vrouw te verbieden uit eigen vrije keuze een kledingstuk te dragen dat mogelijks en in hoofde van sommige westerlingen, verwijst naar een "fascistoïde" ideologie.

De kopvod is tot religieuse verplichting gebombardeerd door de islamofacisten. Sommige westerlingen zijn lucide genoeg om dat in te zien, anderen blijven politiek correct naïef. De zogenaamde eigen keuze, is een drogreden, zowel in hoofde van de multikulfanaat, als in hoofde van de slachtoffers van de islamitische hersenpoeling, de moslima's zelf. Die hersenpoeling is trouwens ook geen eigen keuze : die wordt er vanaf de eerste levensjaren ingepompt, desnoods met veel psychisch terreur. Slachtoffers van hersenspoeling kunnen niet spreken van vrije keuze. Hun vrije keuze is : of de kopvod, of op de Dag des Oordeels afgekeurd worden.
Anderzijds, waar blijft de eerste moslim om zijn vrije keuze te etaleren? Blijkbaar hebben enkel moslima's en niet de moslims de broodnodige behoefte om hun vrije keuze met kopvodden te etaleren. Blijkbaar hebben enkel de moslima's en niet de moslims de broodnodige behoefte om hun identiteit met kopvodden te bevestigen. Heel merkwaardig toch. Hoe zou het komen Turk dat moslims niet de behoefte hebben hun islamitische identiteit uit te drukken met koplappen? Hoe kunnen moslims hun godsdienst beleven als hun eega's beweren dat de beleving zonder kopvod NIET lukt?

Zonet gedaan, en tot uw dienst.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 18:23   #45
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Jullie hebben het WIJ-ZIJ denken hier binnen gebracht.

Jouw post bevestigt nogmaals hoezeer jullie een afkeer van ons hebben en jullie apartheid koesteren.

(als ik die woordenbrij tenminste juist ontraadseld heb...)
Zuid-afrika apartheid , nazi , hitler , wat zegt dat u ?? of is dat soms ook een allochtonen gedoe ?
Oud 8 november 2004, 18:47   #46
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
mijn conclusie: FDW verhindert, net zoals politiek-correcte extremisten, een genuanceerd en degelijk vreemdelingendebat door telkens zulke extreme standpunten in te nemen...

Zéér juiste conclusie!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 21:16   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Lach niet, we importeren al zwarte dienaars in Belgische kerken omdat er niet genoeg blanke roepingen meer zijn.....
Ook waar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 21:57   #48
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrijf dat niet, je weet niet waarover je spreekt.
Er is niets erger dan oorlog......

Liever sterven als een vrije dan leven als een slaaf. Dat is goed voor in de boekskes. Wat ben je nog jong..... wat ben ik al oud.
Nee ik meen dat echt.

En ik ben helemaal niet zo jong. Toen ik geboren werd was er nog geen enkele mens in de ruimte geweest. Ik heb als jong kereltje de jaren zestig meegemaakt. Die herinneringen nemen ze me nooit af.

Ondertussen heb ik sinds de oliecrisis van 1973 die een einde maakte aan die jaren zestig en die opzettelijk uitgelokt werd door de Arabieren (het was de eerste openlijke oorlogsverklaring van de islam aan het westen), mijn samenleving en de levenskwaliteit enkel zien ACHTERUIT gaan.

ALLES is beter dan de verschrikkelijke tijd waarin we nu leven.

Laatst gewijzigd door Wreker : 8 november 2004 om 21:57.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 21:59   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Zéér juiste conclusie!
Inderdaad, zo staan we stil, geen enkele dialoog is mogelijk.
Oud 8 november 2004, 22:06   #50
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zuid-afrika apartheid , nazi , hitler , wat zegt dat u ?? of is dat soms ook een allochtonen gedoe ?
We hebben het hier over Europa. Zuid Afrika ligt nog altijd in een ander continent.

Hitler zijn liedje was rap uitgezongen. het heeft nog geen 20 jaar geduurd. We hebben hem in zijn hol teruggedreven en hem daar een kogel door zijn eigen kop laten schieten.

Jullie zitten hier nu al twee keer zolang als Hitler zijn "Duizendjarig Rijk" en nog komt er geen verbetering.

Het moet trouwens heel erg zijn vind ik om als poging om je eigen cultuur te gaan goedpraten er een vergelijking met Hitler en de nazis te gaan bijsleuren.

Lincoln, zie je nou niet hoe erg voor jezelf de vergelijking is die je maakt???

In ieder geval de invoering van het WIJ-ZIJ denken in Europa ligt voor de volle 100% bij jullie.

Jullie zijn het die een moslimstaat in Europa gevormd hebben. Jullie zijn het die al 40 jaar spuwen op onze toenaderingspogingen.

Wij niet.

Laatst gewijzigd door Wreker : 8 november 2004 om 22:08.
Oud 8 november 2004, 22:18   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee ik meen dat echt.

En ik ben helemaal niet zo jong. Toen ik geboren werd was er nog geen enkele mens in de ruimte geweest. Ik heb als jong kereltje de jaren zestig meegemaakt. Die herinneringen nemen ze me nooit af.

Ondertussen heb ik sinds de oliecrisis van 1973 die een einde maakte aan die jaren zestig en die opzettelijk uitgelokt werd door de Arabieren (het was de eerste openlijke oorlogsverklaring van de islam aan het westen), mijn samenleving en de levenskwaliteit enkel zien ACHTERUIT gaan.

De Golden Sixties ?
Heimwee ?
Geef de schuld niet aan de Arabieren.... ze worden ook ouder.
Bovendien is het toch onze verwezenlijking.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2004 om 22:25.
Oud 8 november 2004, 23:20   #52
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Golden Sixties ?
Heimwee ?
Geef de schuld niet aan de Arabieren.... ze worden ook ouder.
Bovendien is het toch onze verwezenlijking.
De grote schuldigen zijn de Europese moslimpijpers die de islam Europa hebben binnengeluisd.
Oud 9 november 2004, 00:42   #53
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nee ik meen dat echt.

Hmz, Dat zeggen nu al generaties na generaties: "vroeger was het beter". Idd, je bent al oud

Laatst gewijzigd door Hexa : 9 november 2004 om 00:43.
Hexa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 13:22   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kopvoddracht is geen religieus gebod.Het kan dan ook niet als een religieus symbool gezien worden.
Een kruisje aan een halsketting is geen religieus gebod. Het wordt wel aanzien als een religieus symbool.

Een kruisje op de borstzak gespeld is geen religieus gebod. Het wordt wel aanzien als een religieus symbool.

Een hoofddoek is geen religieus gebod. Het wordt wel aanzien als een religieus symbool.

Gesnapt?
Oud 9 november 2004, 13:25   #55
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lach niet, we importeren al zwarte dienaars in Belgische kerken
En dan is men verwonderd dat de kerken nog verder leeglopen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 14:17   #56
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
We hebben het hier over Europa. Zuid Afrika ligt nog altijd in een ander continent.

Hitler zijn liedje was rap uitgezongen. het heeft nog geen 20 jaar geduurd. We hebben hem in zijn hol teruggedreven en hem daar een kogel door zijn eigen kop laten schieten.

Jullie zitten hier nu al twee keer zolang als Hitler zijn "Duizendjarig Rijk" en nog komt er geen verbetering.

Het moet trouwens heel erg zijn vind ik om als poging om je eigen cultuur te gaan goedpraten er een vergelijking met Hitler en de nazis te gaan bijsleuren.

Lincoln, zie je nou niet hoe erg voor jezelf de vergelijking is die je maakt???

In ieder geval de invoering van het WIJ-ZIJ denken in Europa ligt voor de volle 100% bij jullie.

Jullie zijn het die een moslimstaat in Europa gevormd hebben. Jullie zijn het die al 40 jaar spuwen op onze toenaderingspogingen.

Wij niet.
Wie zijn die jullie , staat er een structuur achter ??
Oud 9 november 2004, 14:22   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De grote schuldigen zijn de Europese moslimpijpers die de islam Europa hebben binnengeluisd.
Merci !

Om het toch wat beschaafder te houden.......

Oliecrisis

De oliecrisis van 1973 was een wereldwijd tekort aan aardolie. De crisis werd veroorzaakt door een aantal acties van de Arabische olieproducerende landen, gericht tegen het Westen. Zij verhoogden de olieprijs met 70% en verminderden de olieproductie elke maand met 5%. Tegen een aantal landen die Israël specifiek hadden gesteund bij de Yom Kippur oorlog werd een volledige olieboycot ingevoerd. Hieronder waren de Verenigde Staten en ook Nederland. Het standpunt van het Nederlandse Kabinet Den Uyl, dat Nederland Israël helemaal niet met geld gesteund had, had geen effect op de boycot.

De Arabische Opec-landen waren zeer teleurgesteld over het verlies dat tegen Israël werd geleden en wilden de westerse landen die Israël met geld en materiaal hadden gesteund flink treffen. Op 17 oktober 1973 kondigde een aantal Opec-landen, waaronder Saoedie-Arabië, Irak en Koeweit, het olie-embargo af.
De oliecrisis met zijn stijgende olieprijzen had wereldwijd grote invloed op de economie, omdat zoveel economische sectoren van olie afhankelijk waren. De crisis leidde tot stagflatie - een combinatie van stagnatie en inflatie.

Dat was dus 1973 waar weer eens het conflict Israël-Palestina de oorsprong schijnt te zijn. Anno 2004 is dit conflict nog steeds niet opgelost.
Men heeft dus de toestand meer dan 30 jaar gewoon laten aanmodderen.
Toen al was er sprake van opstand omdat er te veel steun ( wapens en geld ) werd gegeven aan Israël en de wereld niets deed voor de Palestijnen.
Het wordt echt belachelijk. Hoelang moet dit nog duren ??????????????

En dat was misschien inderdaad het begin van een aftakeling maar niet zodanig door een oliegebrek maar vooral omdat we nooit deftig
naar alternatieven hebben gezocht en de overconsumptie ten top hebben gedreven.
Wie het schoentje past, trekt het aan.....
Oorzaak en gevolg...

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 november 2004 om 14:37.
Oud 9 november 2004, 14:30   #58
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
En dan is men verwonderd dat de kerken nog verder leeglopen.
Ja, ze moeten oerdegelijke Vlaamse priesters aantrekken, maar waar vinden ze die ? In vacature ? Neen, want dat is voor man/vrouw met talent.......
Niet alleen de Islam is vrouwonvriendelijk.
Oud 16 november 2004, 14:01   #59
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Dank zij de toenmalige CVP (nu CD&V) is in 1978 de islam als erkende godsdienst opgenomen in de Belgische grondwet....

Zoek de schuldigen waar ze zijn!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be