![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Daarnet hoorde ik FDW op het VRT-journaal verklaren dat meisjes die hoofddoeken op straat dragen hier niet thuishoren en zullen teruggestuurd zullen worden, ook al zijn ze geslaagd voor de inburgeringsproef....
mijn opmerkingen: ook al ben ik voor een véél strenger vreemdelingenbeleid, zulke uitspraken zijn volgens mij compleet absurd en verwerpelijk. 1) is FDW consequent en stuurt hij ook joden met keppels terug, aangezien hij verklaarde dat hoofddoeken een teken zijn dat men zich niet aanpast aan de maatschappij valt dat onder juist dezelfde noemer... 2) mijn (weerlegbaar) vermoeden is dat FDW zich eerder stoort aan het on-Westerse uitzicht van hoofddoeken dan aan de eventuele onderdrukking van de vrouw... 3) het standpunt om een bepaald kledingsstuk te verbannen, zelfs een algemeen straatverbod, lijkt me redelijk fascistisch. Welke Blokekrs gaan hiermee akkoord??? 4) ik heb al heel wat jonge moslima's gezien die perfect geïntegreerd zijn, en hier al heel hun leven wonen. Naar waar wil FDW deze mensen "terug"sturen???? mijn conclusie: FDW verhindert, net zoals politiek-correcte extremisten, een genuanceerd en degelijk vreemdelingendebat door telkens zulke extreme standpunten in te nemen...
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het als Blok-kiezer met dat standpunt van FDW alleszins NIET eens.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() 1. Sinds wanneer zijn keppels een schending van de gelijkheid tussen man en vrouw???
![]() 2. En dan? Dat is zijn volste recht! 3. Ik ga volledig akkoord met FDW 4. Hij had het over allochtonen die over een dubbele nationaliteit beschikken, beter luisteren in het vervolg. ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan nog is uw argument vreemd: omdat een vrouw onderdrukt wordt moet ze volgens Wolf dan maar "terug"gestuurd worden naar een ander land... wees tenminste zo eerlijk om toe te geven dat jij en FDW allesbehalve consequent zijn... Citaat:
Citaat:
iemand naar een ander land verbannen omdat hij een bepaald kledingsstuk draagt is gewoon fascistsich, punt andere lijn... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() of om het met de woorden van Theo van Gogh te zeggen Wolfje:
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Seba : 7 november 2004 om 02:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet dat de islamitische hoofddoek, sluier, spleet etc. (hijab, niqaab : we "moeten" zelfs hun eigen arabische benamingen ervoor gebruiken) geen gewoon 'kledingstuk' is, zoals grootmoeders sjaaltje er een was, maar WELDEGELIJK een SYMBOOL.
Het dragen van SYMBOLEN van nazistische of fascistische ideologieën is volgens mij al lang verboden! Ondertussen beginnen de ogen van de meeste mensen open te gaan, en is men tot de ontdekking gekomen dat bepaalde stromingen binnen islam (ik druk me voorzichtig uit) weldegelijk FASCISTOIDE zijn, dat fundamentalistische islam weldegelijk terroristisch is en een ondermijning van ons huidig democratisch systeem beoogt. Kan iemand me dan eens rustig uitleggen waarom de SYMBOLEN van zo'n fascistoide ideologie niet zou mogen verboden worden, terwijl de hakenkruizen dat weldegelijk zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zelfde met de hoofddoek: ongetwijfeld zijn er heel wat vrouwen die dat moeten dragen en is het dus een symbool van onderdrukking, aan de andere kant ken ik er heel wat die dat dragen om dat ze zelf nog een stukje identiteit willen blijven behouden, het gaat dan meestal om jonge moslima's die perfect geïntegreerd zijn.... maw: voor mij part meoten er zoveel mogelijk campagnes etc. opgestart worden om die vrouwen bewust te maken van het feit dat ze zich moeten emanciperen, maar je kan hier niet zonder je geloofwaardigheid en consequentie te verliezen,enerzijds pleiten voor absolute vrije meningsuiting en anderzijds een kledingstuk willen verbieden....
Laatst gewijzigd door Seba : 7 november 2004 om 13:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) de onderdrukking van de vrouw=>hij rept er geen woord over en jij maakt de zeer vreemde redenering dat vrouwen die "onderdrukt" worden "terug"gestuurd moeten worden naar een ander land 2) het is een teken van niet-aanpassing: dat zijn keppels dan evengoed laten we deze pseudo-argumenten dus maar aan de kant schuiven en direct tot jullie echte bedoeling komen: Citaat:
Daarom ook deze vraag Wolfje: zoals je misschien wel weet (al betwijfel ik of jij veel buitenkomt), dragen heel veel joodse vrouwen ook een hoofddoek. Als FDW nu een wet zou ontwerpen, zou daar dan specifiek instaan "enkel "Islamistische" hoofddoeken", of hoe gaat dat geregeld worden??? Citaat:
het Vb mag dan weeral de mond vol hebben over het feit dat de Nederlandse regering haar programmapunten volgt, ik zou hun reactie en die van bv. van Gogh wel eens willen zien op een voorstel dat een algemeen straatverbod voor een hoofddoek oplegt... of denk je dat het toeval is dat jouw grote voorbeeld (en het mijne) van Gogh FDW "het verdriet van België" noemt????????? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een hoe zal het aflopen met een vlaamse bekeerling (moslima) die haar hoofddoek wil dragen ? deporteren naar een concentratie kamp ....???