Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2017, 22:20   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout, er is immers maar één partij, PvdA/PTB. Het is een van de weinige nog unitaire partijen van België. Het is zoals de vroegere SP-PS of CPV-PSC. Ook allemaal unitair, met een Franse en een Nederlandse naam.
Het is zinloos om ergens over te discussiëren waar Peter Mertens himself geen twijfel over laat bestaan.

Citaat:
12 mei 2015

Persdienst PVDA

PVDA eist erkenning als nationale partij

Deze namiddag wordt in de “Controlecommissie betreffende de verkiezingsuitgaven en de Boekhouding van de politieke partijen” gestemd over de vraag of het mogelijk is om een nationale partij te zijn in België, en dat naar aanleiding van een discussie over de dotaties.

“Die vraagstelling is behoorlijk Kafkaiaans. Alsof er een commissie zou zijn die moet beoordelen of er een nationaal voetbalteam zoals de Rode Duivels mogelijk is in ons land. De nationale ploeg bestaat, als één ploeg, met één naam: Rode Duivels in de Nederlandse taal, Diables Rouges in de Franse taal. Precies zo is de PVDA één partij, actief in alle gewesten, zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel. De naam van diezelfde partij luidt in het Frans: PTB”, aldus PVDA-voorzitter Peter Mertens.

http://pvda.be/artikels/pvda-eist-er...tionale-partij
Oud 8 januari 2017, 22:21   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De "vraagsteller" vergist zich. Belgicisten vallen nog liever dood dan voor "separatisten, racisten, fascisten, neo-nazi's, kortom extreem rechts te stemmen.
In Franstalig Belgique wordt bewezen in welke vijver extreem links vist: in die van de PS. Als Mertens meer stemmen haalt in Vlaanderen zal dat NIET ten koste zijn van de Vlaams-nationalisten maar van de sossen. En of de sossen dat weten.

De N-VA zal kiezers verliezen maar die stemmen zullen niet naar de PVDA gaan. Die stemmen rijft het VB opnieuw binnen. De stemmen die de N-VA verliest zijn te wijten aan de verloochening van haar eigen programma. Een worm weet immers dat de PVDA geen habbekrats van het verloochende programma van de N-VA zal overnemen.
We zullen het pas weten binnen een paar jaar. En de fuck you stemmers zijn niet noodzakelijk Belgicisten (waarschijnlijk weten ze niet eens wat dat is).

Of de PVDA veel bij de sossen van de Spa kan rapen betwijfel ik. Dat zijn voornamelijk wat naar de linkerkant neigende rechtsen die daar nog overblijven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:24   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Of de PVDA veel bij de sossen van de Spa kan rapen betwijfel ik. Dat zijn voornamelijk wat naar de linkerkant neigende rechtsen die daar nog overblijven.
John Crombez zal het graag horen, hij die voorzitter is van een partij van "naar de linkerkant neigende rechtsen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:27   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
We zullen het pas weten binnen een paar jaar. En de fuck you stemmers zijn niet noodzakelijk Belgicisten (waarschijnlijk weten ze niet eens wat dat is).

Nee, links zal de natuurlijke visvijver van PVDA niet zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:29   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u is dat "ze haalden nauwelijks stemmen"? Wel, vergelijk dat eens met de resultaten van de unitaristen van de BUB. D�*t is "nauwelijks".
In het Vlaamse Gewest haalden ze 2,8% en 0 zetels. Dat noem ik nauwelijks.

Maar het zou wel kunnen veranderen. Ik schat de Fuck You stemmers op minstens 10% (waarschijnlijk veel meer). Als de PVDA naar 10% gaat zal dat er flink inhakken.
Oud 8 januari 2017, 22:33   #46
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

En zo wijken we opnieuw af van het oorspronkelijke onderwerp: om ideologische redenen weigert Peter Mertens om de realiteit te erkennen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:36   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En zo wijken we opnieuw af van het oorspronkelijke onderwerp: om ideologische redenen weigert Peter Mertens om de realiteit te erkennen.
Moest ik van Mertens zijn ik zou zeggen: hij is een dictator geweest en so what?

Er is hier in Belgie geen kat behalve wat forumleden en De Morgen lezers die zoiets interesseert.
Dat gaat zero effect hebben op de verkiezingsuitslagen.
Maar ik vermoed dat hij daar graag over debateert, hoe zou hij anders een boek van 400 blz volgeschreven krijgen?
Oud 8 januari 2017, 22:37   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens u is dat "ze haalden nauwelijks stemmen"? Wel, vergelijk dat eens met de resultaten van de unitaristen van de BUB. D�*t is "nauwelijks".
Bub is niets. federale verkiezingen in 2014. in totaal 12.000 stemmen

PVDA Voor de federale verkiezingen stemden 251.276 (3,7%) Belgen voor de partij.
In Vlaanderen niet de kiesdrempel gehaald.
Oud 8 januari 2017, 22:38   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Wat valt daar meer over te zeggen dan wat ik al zei? #4

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2017 om 22:50.
Oud 8 januari 2017, 22:40   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk nog eens wat je in post 26 schreef, namelijk dit:

Citaat:
Mertens zegt dat ze een dam willen zijn tegen het VB en de fuck you stemmen daar wil weghalen.
Mertens is niet de enige die een stem voor het VB een "fuck you" stem noemt. Ik herhaal dus: een belgicist valt nog liever dood dan het VB een fuck you stem te gunnen. Mertens is gek als hij denkt dat er wél belgicisten voor het VB stemmen. Daar kan, met dank aan het moslimterrorisme, enigszins verandering in komen, maar die fuck you stemmen gaat een pro moslimpartijtje zoals dat van Mertens niet recupereren.

FEIT is dat de PS stemmen verloor aan de PTB.
FEIT is ook dat de PVDA er in Vlaanderen niet op vooruit is gegaan dankzij fuck you stemmen van het VB, maar haar lichte stijging wél dankt aan het verlies bij de SP.a.
FEIT is ook dat de PS bevreesd is voor meer verlies aan stemmen die naar de extreem linksen gaan.
Feit is dat de SP.a nog meer stemmenverlies vreest ten voordele van de extreem linkse Partij Van De Armoezaaiers.
Oud 8 januari 2017, 22:46   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik van Mertens zijn ik zou zeggen: hij is een dictator geweest en so what?

Er is hier in Belgie geen kat behalve wat forumleden en De Morgen lezers die zoiets interesseert.
Maar ik vermoed dat hij daar graag over debateert, hoe zou hij anders een boek van 400 blz volgeschreven krijgen?
Er zitten hier forumleden die De Morgen niet alleen de hemel in prijzen, maar die het de beste krant van het land noemen.
En neen, dat zijn geen fuck you stemmers van het VB.

Je hoeft maar naar de reacties op dit forum te kijken om te weten wie de forumleden zijn die geen probleem hebben met dictator Castro. En die zonder schroom zeggen voor de PVDA te (zullen) stemmen.
En neen, dat zijn opnieuw géén fuck you stemmers van het VB.
Oud 8 januari 2017, 22:47   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
PVDA Voor de federale verkiezingen stemden 251.276 (3,7%) Belgen voor de partij.
In Vlaanderen niet de kiesdrempel gehaald.
Er bestaat geen Vlaamse kieskring voor de federale verkiezingen. De PvdA/PTB haalde bijvoorbeeld ook in de kieskring Luxemburg ook geen zetel binnen. Wel in de kieskringen Henegouwen en Luik. En de kiesresultaten waren in de kieskring Antwerpen veel beter dan bijvoorbeeld in Waals-Brabant.
Oud 8 januari 2017, 22:48   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het Vlaamse Gewest haalden ze 2,8% en 0 zetels. Dat noem ik nauwelijks.

Maar het zou wel kunnen veranderen. Ik schat de Fuck You stemmers op minstens 10% (waarschijnlijk veel meer). Als de PVDA naar 10% gaat zal dat er flink inhakken.
Juist, in de linkerzijde.
Oud 8 januari 2017, 22:50   #54
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat valt daar meer over te zeggen dan wat ik al zei? #4
Ik had graag van diegenen die sympathie hebben voor Peter Mertens of zijn partij eens willen weten of zijn deze man nog als een democraat beschouwen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 8 januari 2017, 22:52   #55
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Er bestaat geen Vlaamse kieskring voor de federale verkiezingen.
Waar stemmen wij dan voor de federale verkiezingen? In Wallonië?
Oud 8 januari 2017, 22:53   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=eno2;8341706]
Citaat:
Waar stemmen wij dan voor de federale verkiezingen? In Wallonië?
U stemt in uw kieskring. Voor de federale verkiezingen hebben we provinciale kieskringen.

Gaat u mij dat nu vertellen dat u dat echt niet weet?
Oud 8 januari 2017, 22:56   #57
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat deed hij niet. Hij beseft dat het verkeerd is om een dictator te steunen, dus kiest hij ervoor om te liegen door te stellen dat Castro geen dictator is.

De heer Mertens is dus bereid om de democratie te negeren om tot links bestuur te komen. Dat moge duidelijk zijn.

Citaat:
Natuurlijk gaat dit geen enkele invloed hebben. De overgrote meerderheid van de kiezers zijn dan ook randdebielen.

Oud 8 januari 2017, 22:57   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

U stemt in uw kieskring. Voor de federale verkiezingen hebben we provinciale kieskringen.

Gaat u mij dat nu vertellen dat u dat echt niet weet?
Federale verkiezingen:

Citaat:
In tegenstelling tot de peilingen behaalde de partij in de kieskring Antwerpen de kiesdrempel met 3,88% (Vlaams) en 4,52% (Federaal) niet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij...014_-_heden.29
Dat bedoelde ik met de kiesdrempel niet halen.

Jij komt altijd met verdraaiingen af. En uitspraken in de mond leggen. Hier met "verdubbelingen" en "Vlaamse kieskringen." We kennen dat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2017 om 23:01.
Oud 8 januari 2017, 22:58   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel voor de PVDA stemmen, alleen is hun partij iets te klein om echt van betekenis te zijn, en dus zal het wel weer sp.a zijn die m'n voorkeur zal genieten, as usual.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:59   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik zou wel voor de PVDA stemmen, alleen is hun partij iets te klein om echt van betekenis te zijn, en dus zal het wel weer sp.a zijn die m'n voorkeur zal genieten, as usual.
Het zou wel serieus kunnen veranderen. Vooral in Antwerpen uiteraard.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be