Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2017, 11:05   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Slechts 51% eigendom van de koninklijke schenking!
Een groot deel - zoals het park van Laken en de serres - zijn openbaar toegankelijk. De resolutie van Groen gaat over de het deel van de Koninklijke schenking.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 11:46   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge het openstelt, hebt ge binnen de korste keren hangjongeren, vandalisme en overlast.

Hou dat stukje natuur maar fijn privaat voor de koning.
Ook de Aartsbisschop van Mechelen-Brussel gaat zijn privé- tuin openstellen voor het publiek.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 11:48   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
1. Ik laat ook niet graag wildvreemden in mijn hof en als die mens daar met zijn kinderen woont begrijp ik dat.
2. Hoe gaat men dat praktisch organiseren? Als het altijd toegankelijk is, is het binnen de kortste keren naar de kloten
3. Ik weet niet of ge goed weet waar Laken ligt. Dat is niet het centrum, verre van. Ge kunt evengoed naar Terkameren bos of het Zonienwoud gaan.
Den hof is wel van de gemeenschap.
49% van de staat en 51% van de koninklijke schenking.

Met andere woorden, geen erfenisrechten betalen voor iets waarvan hij denkt de eigenaar te zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:00   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen er niet zomaar mee doen wat ze willen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Schenking

En zoals ik al gezegd heb, Brussel is een scheet groot, als ge op uw fiets spring zit ge binnen het halfuur op den buiten en kunt ge zoveel in de modder trappen als ge wilt
Ik lees daar : "moet ter beschikking staan" en niet "moet exclusief ter beschikking staan van..."
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:00   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet er ook het fijne niet val, maar kwestie is wel dat er volgens mij niet veel Brusselaars zitten te popelen om daar dagelijks te gaan wandelen. Het park is helemaal niet centraal gelegen, dus ze moeten er met de tram naartoe. Dan kan je evengoed naar Terkamerenbos gaan (de keren dat ik daar was zag ik niet veel volk rondlopen, zelfs in de zomer).
een extra argument dat een openstelling geen overlast meebrengt dus...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:12   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik lees daar : "moet ter beschikking staan" en niet "moet exclusief ter beschikking staan van..."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een extra argument dat een openstelling geen overlast meebrengt dus...
Voor mijn part mag dat opengesteld worden, ik zeg alleen maar dat het sop de kool niet gaat waard zijn.

Er gaat een hoop geld moeten tegenaan gesmeten worden om een nieuwe afscheiding te maken tussen de privé en de publieke. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Er gaat een hoop geld voor extra bewaking en onderhoud nodig zijn. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Er gaat weinig volk komen in verhouding tot het uitgegeven geld. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Dat park gaat 's nachts een uitstekende plek zijn voor allerlei dingen. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Maar vermits mensen in Belgie graag liggen te zeiken moeten we het misschien toch maar doen. Het geluk van zeikende mensen zal spectaculair toenemen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:28   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag dat opengesteld worden, ik zeg alleen maar dat het sop de kool niet gaat waard zijn.

Er gaat een hoop geld moeten tegenaan gesmeten worden om een nieuwe afscheiding te maken tussen de privé en de publieke. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Er gaat een hoop geld voor extra bewaking en onderhoud nodig zijn. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Er gaat weinig volk komen in verhouding tot het uitgegeven geld. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Dat park gaat 's nachts een uitstekende plek zijn voor allerlei dingen. Daar gaat een hoop gezeik over zijn.

Maar vermits mensen in Belgie graag liggen te zeiken moeten we het misschien toch maar doen. Het geluk van zeikende mensen zal spectaculair toenemen
Wat een gezeik.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:43   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

idd best ineens dat koningshuis afschaffen, gedaan met al t gezeik.
Oud 6 februari 2017, 12:52   #49
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen de dotaties afschaffen
en een " Von Sachsen -Coburgh" park openen in de paleistuinen.
een Plopsaland met een Koninklijk kroontje.

Wie inkom betaalt krijgt een hand van Filip en een kus van Mathilde.
De kinderen bakken pannenkoeken en Laurent tapt een mop.

Succes verzekerd en voor iedereen een win-win situatie
Oud 6 februari 2017, 12:53   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Helemaal niet. De Koninklijke schenking is geen eigendom van de overheid. Het is geen trust in Panama en geen constructie opgezet in GH Luxembourg. Dat zijn vakbondstechnieken om een oorlogskas te beheren. De Koninklijke schenking is een Belgische instituut maar geen enkele overheid is eigenaar van.
Ik twijfel niet aan je kennis van de constructies om oorlogskassen in het buitenland te beheren voor vakbondsdoeleinden. Als je die kennis wil delen met het forum, zou dat zeker op veel interesse kunnen rekenen.

Maar voor wat betreft de koninklijke schenking zit je er wel naast. De overheid aanvaardde de schenking bij wet van 31 december 1903. De staat is dus eigenaar, en heeft dan de openbare instelling "koninklijke schenking" opgericht om die goederen en gelden te beheren.
De modaliteiten van de schenking doen geen afbreuk aan het eigendomsrecht. http://financien.belgium.be/nl/over_...ijke_schenking
Oud 6 februari 2017, 12:53   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als het de N-VA menens is, dan moet ze hierover de stekker uit de regering durven trekken.
Oud 6 februari 2017, 12:55   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als het de N-VA menens is, dan moet ze hierover de stekker uit de regering durven trekken.
over een tuintje ? lol
Oud 6 februari 2017, 12:59   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wereldvreemde Filip wil tuin in Laken niet delen

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170206_0...ad68bde5b6aee6

Maak van de koninklijke tuin in Laken een openbaar park: Open Vld, sp.a en N-VA pleitten er al voor, zonder succes. Een nieuwe resolutie in het Brussel Parlement kan daar nu verandering in brengen.

Ook minister Jambon gaat aan de Regie der Gebouwen vragen om het dossier te onderzoeken, maar dat blijkt een juridisch kluwen en is praktisch niet zo gemakkelijk te realiseren. De koninklijke tuin in Laken is al eeuwenlang exclusief voorbehouden aan de koninklijke familie en de veiligheid van de koning moet altijd worden gegarandeerd.
De koninklijke familie houdt de boot af. Koning Filip gebruikt het park intensief om te joggen of zijn hond uit te laten.
Het park is 186 hectare groot, of 250 voetbalvelden, bijna zo groot als het Vorstendom Monaco.

Hoe wereldvreemd kan "onze" koning eigenlijk zijn.

De belastingbetaler de lasten, hij de lusten.
Dit park kan voor veel mensen, die nu opgesloten zitten in een appartementje of in een stadswoning zonder tuin, de oplossing bieden om eens een frisse neus op te halen.

Graag een discussie hierover
Dit domein publiek toegangelijk maken is een dwaasheid.
Daarnaast gaat het de politici van het BHG niet om het publiek, maarals dit domein publiek toegankelijk is, mag het dit domein mee in rekening brengen als groene zone van het BHG en moeten ze zelf voor minder groen zorgen.
Dit betekend direct dat het BHG meer gronden kan vrijgeven voor bebouwing, terwijl het nu gebouwen zou moeten laten afbreken om groene zones bij te maken.
Stel dit domein publiekelijk toegankelijk en binnen de kortste tijd is het vernield en kan het publiek er niet meer komen, omdat het een oorlogsgebied is geworden.
Brussel kan zijn straten nog niet veilig en proper houden, wat zou het dit domein veilig en proper kunnen houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:00   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dit domein publiek toegangelijk maken is een dwaasheid.
Daarnaast gaat het de politici van het BHG niet om het publiek, maarals dit domein publiek toegankelijk is, mag het dit domein mee in rekening brengen als groene zone van het BHG en moeten ze zelf voor minder groen zorgen.
Dit betekend direct dat het BHG meer gronden kan vrijgeven voor bebouwing, terwijl het nu gebouwen zou moeten laten afbreken om groene zones bij te maken.
Stel dit domein publiekelijk toegankelijk en binnen de kortste tijd is het vernield en kan het publiek er niet meer komen, omdat het een oorlogsgebied is geworden.
Brussel kan zijn straten nog niet veilig en proper houden, wat zou het dit domein veilig en proper kunnen houden.
dat zal dan de agenda van Groen zijn wellicht, zij hebben dit voorstel nl gelanceerd ...
Oud 6 februari 2017, 13:28   #55
Thomas-
Parlementslid

Standaard

I'm gonna build a great wall and I will make the Belgians pay for it.

En dan maar afgeven op murenbouwers en de bevolking richting bouwgronden van 250m² duwen, terwijl ze zelf geen hectare kunnen missen van hun 186 hectare aan ommuurde en beveiligde parktuin want zoveel heb je nu eenmaal nodig om de hond uit te laten en eens in rust te kunnen joggen.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 6 februari 2017 om 13:30.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:29   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, moeten ze maar een motie indienen om het koningshuis af te schaffen. Maar omdat dat niet gaat lukken gaan ze maar Filipje plagen spelen.

Trouwens er schiet mij nog een voordeel van het openbaar stellen te binnen. Als dat er komt zullen de kosten moeten verdeeld worden over Brussel en Vlaanderen (federaal). Kan Kaproen weer een draad openen en kunnen we nog meer zeiken
Oud 6 februari 2017, 13:31   #57
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, moeten ze maar een motie indienen om het koningshuis af te schaffen. Maar omdat dat niet gaat lukken gaan ze maar Filipje plagen spelen.

Trouwens er schiet mij nog een voordeel van het openbaar stellen te binnen. Als dat er komt zullen de kosten moeten verdeeld worden over Brussel en Vlaanderen (federaal). Kan Kaproen weer een draad openen en kunnen we nog meer zeiken
De Paleis tuinen liggen in het Brussels Gewest.

Waarom bouwen ze het Eurostadion daar niet?

Plaats genoeg en Filip hoeft niet ver te joggen om zijn favoriete ploeg aan te moedigen.
Oud 6 februari 2017, 13:38   #58
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Ik wil een springkasteel in de vorm van Mathilde.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:40   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Filip zal ook helikoptervluchten voorzien.
Oud 6 februari 2017, 13:59   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

de kosten zijn nu ook al voor de federatie, dus dat verandert niks.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be