Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2017, 06:59   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Heimwee naar het Vlaams Blok ?....
Ik schrijf iets over N-VA en jij begint over het blok... ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 07:03   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ja CD&V jongeren neemt het over van de N-VA
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170326_02799949

Op een congres in Bredene heeft JONGCD&V de toekomstige structuur van België tegen het licht te houden. De jonge christendemocraten blikken daarbij vooruit naar een volgende staatshervorming. Die zevende staatshervorming moet volgens de jongerenpartij een einde maken aan de onduidelijkheid en versnippering.
Jongeren afdelingen van politieke partijen mogen zeveren zoveel ze willen, er is toch niemand die rekening zal houden met hen. Beke zal daar eens goed mee lachen.
Oud 27 maart 2017, 07:22   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Amaai zeg! Ben Zwets die voor De Croo en Somers komt. Dat gaat er hier ene pijn doen aan zijn gevoelige hartje.

Arme Peeters. Premier worden zit er duidelijk niet meer in.

Bardogan op de eerste plaats in Vlaanderen? Daar g�*�*t de mooie droom van demonen en co.
Michel komt, zijn vaderlijke vingerwijzing ten spijt, maar liefst drie plaatsen n�* die stoute Francken.

Ben Zwets volgt Michel en Jan Hesp op de voet.

Ik heb zo'n idee dat demonen niet de enige is die scheel op zijn neus kijkt als hij het resultaat van deze peiling ziet.
Van "holderdebolder de berg af" waar niet alleen in het oosten allang van gedroomd wordt is tot op vandaag evenmin sprake. Toch niet volgens de RTBF en La Libre.
Voor wat peilingen waard zijn, natuurlijk. Maar dat deze peiling bij heel wat anti-De Wevers en N-VA-haters hartritmestoornissen tot gevolg zal hebben hebben staat desalniettemin als een paal boven water.
Dat Francken zo hoog scoort verwondert mij niet, en hij verdient het. Hij managede de vluchtelingencrisis zeer goed, is nooit in ranzigheid vervallen en toont zich als een politicus die zich niet wegsteekt als er storm opsteekt vanuit het middenveld of de NGO's. Zijn koppige maar beginselvaste houding in de kwestie van het syrische visum zal hem ongetwijfeld veel extra krediet gegeven hebben. Hij communiceert ook zeer veel, en is quasi dagelijks in de media.
Jambon : ook logisch. Zelfde lijn als Francken. Zeer actief in zijn beleid, en degelijke communicatie naar de pers toe. En het veiligheidsthema is top of mind bij de bevolking.
Maggie De Block blijft superpopulair, daalt nauwelijks ondanks dat zij een paar moeilijke beslissingen heeft moeten nemen. Zeer verwonderlijk dat KP nog zo een hoge score haalt. Realisaties ? Ik zie ze niet in elk geval... En verder bestaat zijn rol vooral in tegenwerken wat de anderen willen.
Dat Michel zo hoog scoort in vlaanderen is een goede zaak, de vlaming waardeert zijn rustige maar gedecideerde stijl en zijn capaciteit om compromissen te maken. Ook belangrijk is dat de premier steeds bereid is de media in het nederlands te woord te staan. Hierin scoor hij onnoemelijk veel beter dan zijn voorganger.
Maar dat een stuk onbenul zoals Bean Weyts 19% haalt, daar zakt mijn broek van af. Nul komma nul realisaties, het enige wat die vent doet is bijkomende snelheidscamera's bestellen en zijn dossier over onverdoofde slachting heeft hij doorgeschoven naar een gepensioneerde tsjeef van de boerenbond in de hoop het nooit meer op zijn bureau terug te krijgen. Het enige dat wijzigde is dat hij nu iets rustiger praat, misschien neemt hij een hogere dosis Rilatine ?
Oud 27 maart 2017, 07:33   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Bruno. Meer nog. Als we de criticasters op dit forum mogen geloven is alles wat de regering Michel de arme burger heeft aangedaan de schuld van De Wever en de N-VA.

Feit is en blijft dat B] iedereen [/b]weet dat de N-VA een separatistische partij is. De enige separatisten in de federale dinges. Maar ook de enige die het ondanks alles zo goed blijft doen. Volgens een Franstalige peiling nog wel.
Hoe verklaar jij dat anders dan dat de communautaire thema's wel degelijk meespelen?
Doen ze dat dan ? Noch Francken, noch De Wever, noch Jambon zijn in de media geweest met communautaire zaken. Het thema leeft niet echt meer, zelfs de laatste frats vanuit Linkebeek bleek maar een scheet in een fles te zijn. Na 2 dagen was het totaal verdwenen uit het nieuws.
Oud 27 maart 2017, 07:42   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Na een serieuze dip klimt de N-VA bij iedere peiling hoger en hoger en hoger.

Akkoord, het zijn maar peilingen, maar toch geven ze een trend aan die leeft bij de mensen.

Kijk naar de CD&V, zij worden beloond voor het dwarsbomen van talrijke goede voorstellen van de N-VA.

De kiezer dom? Vergeet het maar!
Het is inderdaad volledig gedaan met het wijsmaken van blaasjes aan de mensen. Bij sp.a hadden ze ook gedacht dat ze N-VA bij de ballen hadden toen ze Bracke tot demoon-graaier bombardeerden met de hulp van een groot deel van de pers. Nu blijkt dat zij ter plaatse blijven trappelen en N-VA blijft stijgen krijgen ze letterlijk het deksel op de neus. Er zal nogal wat tandengeknars te horen zijn in het sp.a politbureau...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 07:43   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik schrijf iets over N-VA en jij begint over het blok... ?
Wat hij hier neerzet ligt er nochtans vingerdik op bij jou. En denk je dat het communautaire niet meer op tafel zal komen als de kaarten geschud zijn na de volgende verkiezingen? Droom maar lekker verder jongen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 07:55   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leuk voor hen, dat jouw andere mannen op hun kin mogen kloppen. Neem me niet kwalijk wat honden betreft. Niet mijn ding. Te veel luizen zijn trop.
Maar, van mijn kant was 't de geste die telde he!
Bezie het maar als mijn aangeboren diplomatieke beleefdheid jegens de francofone, flamingante en andere minderheden van jouw land & heimat.
't Beste nog.
Dat heb je goed gezien, Jay. Andere mannen dan mijn favoriete man maken bij mij geen kans. En zeker geen mannen met gestes waar een dubbelhartig reukje aan zit.
Geef mij maar een hond. Honden spelen geen dubbel spel.
Oud 27 maart 2017, 07:55   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfffttt....
Zo kennen we Bruno Yammine weer.

Voor zover ik weet is het eerste programmapunt en het einddoel van de N-VA nog altijd de Vlaamse onafhankelijkheid. Dat hoeft niet in de media te komen om de N-VA eraan te herinneren dat ze een separatistische partij is.
Zolang N-VA erin slaagt om de VU achterban dat te laten geloven, en ondertussen diametraal het tegenovergestelde doet en zo haar andere kiezers tevreden stelt zullen zij een winnende combinatie zijn en blijven.
De Wever is een goede strateeg, zijn aanpak werkt.

Citaat:
De Wever is mijn idool niet. Ik voel meer voor Vuye, en heb dat nooit onder stoelen of banken gestoken.
Maar Vuye is nu de grootste criticaster van de vierde traditionele partij in vlaanderen.

Citaat:
Ik weet wat je bedoelt met je laatste zin, maar dat geldt niet alleen voor de twee Vlaams-nationalistische partijen.
twee ?

Citaat:
We zullen zien wat de verkiezingen van 2019 mogelijk of onmogelijk maken. Een Zweedse regering achtte ook geen kat mogelijk voor de verkiezingen van 2014. En een regeringsvorming die anderhalf jaar duurde nog minder.
Dat is een waarheid als een koe.

Citaat:
Vergeet niet dat een Vlaamse regering met de N-VA en de CD&V volstond, maar dat de VLD heeft kunnen inbreken omdat ze nodig was om een federale dinges te kunnen vormen. De tsjevenpartij is een onbetrouwbare factor. Dat geldt niet alleen ten overstaan van de N-VA. Dat geldt evengoed ten overstaan van de andere partijen.
Klopt, het blijven tsjeven.
Citaat:
De CD&V, die ooit op haar eentje de volstrekte meerderheid behaalde, zit vandaag tussen hamer en aambeeld. Ze wéét dat ze de Vlaamse kaart moet trekken wil ze electoraal overleven, maar ze gunt de N-VA niet dat ze haar (voorlopige) doel bereikt.
In die valstrik gaan ze zeker niet lopen, als zij zo dom zouden zijn om het communautaire terug in de actualiteit te brengen dan gaan ze N-VA slapend rijk maken.

Citaat:
Alles hangt af van hoe de kiezer de kaarten schudt in 2019. Het kan vriezen, maar het kan ook dooien. Er zijn in alle geval boeiende tijden in aantocht. Veel meer hoeft dat voor mij niet meer te zijn. Ik ben een gelukkig mens want perfect tevreden met wat ik heb. Ik "heb" namelijk weinig, en toch alles wat mijn hartje het meest begeert.
Het zou leuk zijn om Belgique een fameuze trap onder haar francofone kont te geven, maar op mijn geluk en tevredenheid heeft het geen enkele invloed.
Dat je gelukkig bent is een heel goede zaak. En met recht en reden : we hebben een regering met een uitgesproken vlaamse meerderheid en die heel hard aan het werken is om het land terug op rails te zetten.
Het is goed leven in België, en dankzij de inzet van de meerderheid gaan we nog een mooie toekomst tegemoet.
Oud 27 maart 2017, 08:09   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leuk voor hen, dat jouw andere mannen op hun kin mogen kloppen. Neem me niet kwalijk wat honden betreft. Niet mijn ding. Te veel luizen zijn trop.
Maar, van mijn kant was 't de geste die telde he!
Bezie het maar als mijn aangeboren diplomatieke beleefdheid jegens de francofone, flamingante en andere minderheden van jouw land & heimat.
't Beste nog.
't ziet ernaar uit dat we dat bolleke van 't vat en de chimay bleu gaan moeten degusteren zonder vrouwelijk gezelschap...
Oud 27 maart 2017, 08:14   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, toch niet sinds de regeringsvorming (afspraken nakomen heet dat), toch hebben we de afgelopen twee jaar meer voor het communautaire gedaan dan menig VBer kon dromen.
VB'ers dromen daar helemaal niet van. Die dromen ervan om mocro's te deporteren. Om Francken te saboteren omdat die de vluchtelingen menselijk en juridisch correct behandelt.

Maar wees eens concreet : wat realiseerde N-VA voor het communautaire de laatste 2 jaar ?
Oud 27 maart 2017, 08:17   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongeren afdelingen van politieke partijen mogen zeveren zoveel ze willen, er is toch niemand die rekening zal houden met hen. Beke zal daar eens goed mee lachen.
Het lachen zal hem vergaan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:18   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat hij hier neerzet ligt er nochtans vingerdik op bij jou. En denk je dat het communautaire niet meer op tafel zal komen als de kaarten geschud zijn na de volgende verkiezingen? Droom maar lekker verder jongen.
dus jij denkt écht dat de N-VA top haar kans op regeringsdeelname in 2019 wil torpederen ? Geloof je echt dat BDW in 2019 plots achterlijk gaat worden en zelf de rode loper uitrollen voor een federale tripartite ?
Oud 27 maart 2017, 08:19   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VB'ers dromen daar helemaal niet van. Die dromen ervan om mocro's te deporteren. Om Francken te saboteren omdat die de vluchtelingen menselijk en juridisch correct behandelt.

Maar wees eens concreet : wat realiseerde N-VA voor het communautaire de laatste 2 jaar ?
Volg gewoon de politiek.
Dingen tegenhouden hoort daar ook bij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:34   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
naieveling.

een iets meer realistische visie is dat een jongerenafdeling geen ongeleid projectiel is wat de moederpartij in problemen kan/mag brengen.

bij elke partij is de jongerenafdeling een zorgvuldig gebruikt, geleid en gecontroleerd instrument als een ander.

daar wordt niks gelanceerd zonder goedkeuring van de partijtop.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:48   #55
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat een stuk onbenul zoals Bean Weyts 19% haalt, daar zakt mijn broek van af. Nul komma nul realisaties, het enige wat die vent doet is bijkomende snelheidscamera's bestellen en zijn dossier over onverdoofde slachting heeft hij doorgeschoven naar een gepensioneerde tsjeef van de boerenbond in de hoop het nooit meer op zijn bureau terug te krijgen.
Dat vind ik niet helemaal terecht. Het is ook niet mijn favoriete smoel, maar wat betreft dierenwelzijn en verkeersveiligheid heeft hij allesbehalve stilgezeten.

Dat het onverdoofd slachten is geparkeerd in een praatbarak is spijtig, maar moest van de RvS, he.

Citaat:
Maar Vuye is nu de grootste criticaster van de vierde traditionele partij in vlaanderen.
De grootste criticaster zou ik niet zeggen, maar wanneer hij kritiek geeft heeft hij wel quasi altijd gelijk, vind ik.

Citaat:
In die valstrik gaan ze zeker niet lopen, als zij zo dom zouden zijn om het communautaire terug in de actualiteit te brengen dan gaan ze N-VA slapend rijk maken.
Op korte termijn misschien. Als het ooit komt tot een confederatie denk ik dat de N-VA nadien sterk zal teruglopen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:49   #56
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wouter Beke is de slechtste voorzitter die de CDnV ooit heeft gehad.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:58   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Wever hield zijn gegeven woord wat betreft het regeringsprogramma waarin het communautaire moest plaats maken voor het "sociaal-economische".
We zullen zien of hij zijn woord breekt dat zijn partij het communautaire op tafel zal gooien in 2019.
Je kan De Wever veel verwijten, maar niet dat hij gemaakte afspraken aan zijn laars veegt.
Oud 27 maart 2017, 08:58   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volg gewoon de politiek.
Dingen tegenhouden hoort daar ook bij.
Niets dus...
Oud 27 maart 2017, 09:02   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lachen zal hem vergaan.
Bij de tsjeven moeten ze zich zorgen maken, maar niet om het communautaire. Daar zelf mee afkomen zou het alleen maar verergeren. Nooit de core business van een andere partij op tafel zwieren...
Oud 27 maart 2017, 09:03   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Communautair idd niets.
Zoals afgesproken.
Voor deze legislatuur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be