Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 12 november 2004, 11:43   #41
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En wat was die dubbelzinnigheid dan wel? Dat bepaalde politici een ietwat andere nuance aanbrengen? Ja, dat klopt. Maar dat tast op geen enkele wijze het partijstandpunt aan. Een groot verschil met de CD&V waar bepaalde politici tegen euthanasie waren, terwijl de partijlijn vond dat euthanasie in een aantal gevallen weldegelijk kon. Bij het Vlaams Blok was er nooit een dergelijke tweeslachtigheid.
Indien u echt goed op de hoogt zou zijn van de houding van sommige mandatarissen en wat zij off-the-record verklaren...
"Abortus kan in geval van verkrachting door een Marokkaan."
"U beweert toch niet dat het menselijk leven begint bij de bevruchting."
Sommige verkozenen zijn voor euthanasie in het kader van hun heidense religie die zij aanhangen. De vrijgekozen dood, om niet te moeten lijden, dat in hun ogen een waanzin is.
Naar buiten toe sluit men de rangen, maar die eenheid is ver te zoeken.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:45   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Oorspronkelijk zei het Vlaams Blok wel dat de overgrote meerderheid van de niet-Europese vreemdelingen weg moest. Dat is een stelling zoals een ander, en sommige kopstukken lieten aan duidelijkheid niets te wensen over. Nu ziet men dat blijkbaar anders. Nu gaat het alleen maar meer om criminelen en niet-geïntegreerden, maar dat laatste is al iets wat voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Vooreerst is het overgrote deel nog steeds niet allemaal. Of meent u dat de woorden geen betekenis hebben.

En iedere partij heeft het recht om in het licht van een gewijzigde situatie haar standpunten bij te stellen. Dat lijkt me helemaal geen probleem. Juist dat is het grappige van de wijze waarop de anti-"Blokkers" voortdurend met de zaak omgaan: enerzijds wijzen ze erop dat het VB nu iets anders zegt dan vroeger, maar anderzijds herhalen ze toch dat er niets is veranderd.

Bij mijn weten heeft de oude PVV over een aantal zaken ook andere meningen en stellingen naar voorgeschoven dan de tegenwoordige VLD.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 november 2004, 11:48   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien u echt goed op de hoogt zou zijn van de houding van sommige mandatarissen en wat zij off-the-record verklaren...
"Abortus kan in geval van verkrachting door een Marokkaan."
"U beweert toch niet dat het menselijk leven begint bij de bevruchting."
Sommige verkozenen zijn voor euthanasie in het kader van hun heidense religie die zij aanhangen. De vrijgekozen dood, om niet te moeten lijden, dat in hun ogen een waanzin is.
Naar buiten toe sluit men de rangen, maar die eenheid is ver te zoeken.
Dat heeft men nooit gezegd en behoort tot de aloude lastercampagne die onafgebroken tegen het Vlaams Blok wordt gebruikt.

Over het ogenblik van het begin van het menselijk leven bestaat er geen partijstandpunt (dat is ook niet de taak van een partij, dunkt me). Wel heeft men steeds gesteld dat abortus niet kan tenzij in een welbepaald aantal gevallen (nl. gevaar voor het leven van de moeder en bij niet-levensvatbaar leven). Dat is heel wat anders dan wat u uit uw duim zuigt.

Wat die "sommige verkozenen" betreft over euthanasie, heeft u het eigenlijk slechts over twee personen, nl. vader en zoon Verreycken. Met hun opvattingen over de zelfgekozen dood staan ze volledig geïsoleerd in de partij. De eenheid is er natuurlijk wel, altijd zal dat voor u natuurlijk moeilijk zijn om dat toe te geven.
Oud 12 november 2004, 11:48   #44
Hagal
Burger

Standaard

Mijn beste, het is gemakkelijk Lucien Decoorne van alles de schuld te geven.
Ik wil geen details geven, maar ik spreek over situaties waar ik zelf en vrienden van mij bij waren.
Een uitspraak? N.a.v. een voorstelling over Joris van Severen: "Dit bewijst nogmaals dat het privé-leven van een groot politicus niets van doen heeft met zijn politieke betekenis." Een goed verstaander weet waarop gedoeld wordt. Vooral als men dit verklaart voor een forum van mensen die zeer goed wisten waarover het ging.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:51   #45
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Dat heeft men nooit gezegd en behoort tot de aloude lastercampagne die onafgebroken tegen het Vlaams Blok wordt gebruikt.

Over het ogenblik van het begin van het menselijk leven bestaat er geen partijstandpunt (dat is ook niet de taak van een partij, dunkt me). Wel heeft men steeds gesteld dat abortus niet kan tenzij in een welbepaald aantal gevallen (nl. gevaar voor het leven van de moeder en bij niet-levensvatbaar leven). Dat is heel wat anders dan wat u uit uw duim zuigt.

Wat die "sommige verkozenen" betreft over euthanasie, heeft u het eigenlijk slechts over twee personen, nl. vader en zoon Verreycken. Met hun opvattingen over de zelfgekozen dood staan ze volledig geïsoleerd in de partij. De eenheid is er natuurlijk wel, altijd zal dat voor u natuurlijk moeilijk zijn om dat toe te geven.
Mijn beste, de uitspraak over abortus is authentiek. U weigert het te geloven, maar toen ik het hoorde, kon ik mijn eigen oren niet geloven. Hebt u vuur? Ik steek er mijn hand in. En een huidige Vlaams parlementslid dat enorm voor het leven militeert stond erbij en keek ernaar, zonder te corrigeren.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:51   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste, het is gemakkelijk Lucien Decoorne van alles de schuld te geven.
Ik wil geen details geven, maar ik spreek over situaties waar ik zelf en vrienden van mij bij waren.
Jajaja, dat horen we al een tijdje: "Ik wil geen details geven, maar ik was er bij..." Merkwaardig dat dan wel niemand met die zaken uitpakt... iets wat nochtans een vette kluif zou zijn voor bladen als De Morgen. Blijkbaar is het voor De Morgen zelfs duidelijk dat het hier gaat om praatjes van enkele gefrustreerde ex-leden, wat natuurlijk zo is.
Oud 12 november 2004, 11:51   #47
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft het Vlaams Blok dan ook nooit gezegd. Leer misschien eerst eens lezen, luisteren en begrijpen voor u in uw onwetendheid een uitspraak doet.
Zeg ik dat het Vlaams Blok dat beweert? Zeg ik dat jij dat beweert? Ik stel gewoon een vraag. Leer misschien eerst eens lezen, luisteren en begrijpen voor u in uw onwetendheid een uitspraak doet.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 12 november 2004, 11:52   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste, de uitspraak over abortus is authentiek. U weigert het te geloven, maar toen ik het hoorde, kon ik mijn eigen oren niet geloven. Hebt u vuur? Ik steek er mijn hand in. En een huidige Vlaams parlementslid dat enorm voor het leven militeert stond erbij en keek ernaar, zonder te corrigeren.
Ja? Dan mag u mij eens de naam geven van de persoon die dat heeft gezegd. Ik ben benieuwd. Weet echter dat ik onmiddellijk die persoon contacteer. En voor de rest zal ik ook eens mevrouw Colen weer contacteren, want ongetwijfeld bedoelt u haar in de laatste zin.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 november 2004 om 11:52.
Oud 12 november 2004, 11:54   #49
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Vooreerst is het overgrote deel nog steeds niet allemaal. Of meent u dat de woorden geen betekenis hebben.

En iedere partij heeft het recht om in het licht van een gewijzigde situatie haar standpunten bij te stellen. Dat lijkt me helemaal geen probleem. Juist dat is het grappige van de wijze waarop de anti-"Blokkers" voortdurend met de zaak omgaan: enerzijds wijzen ze erop dat het VB nu iets anders zegt dan vroeger, maar anderzijds herhalen ze toch dat er niets is veranderd.

Bij mijn weten heeft de oude PVV over een aantal zaken ook andere meningen en stellingen naar voorgeschoven dan de tegenwoordige VLD.
Woorden hebben voor mij wel degelijk een betekenis. En mij gaat het niet om het feit of ze nu voor of tegen de vreemdelingen zijn. Mij gaat het erom dat u beweert dat het Vlaams Blok bepaaldedingen nooit gezegd heeft. Flip Dewinter heeft meerdere kere - en voor ik met bewijzen moet komen aandraven: mijn eigen oren - gezegd en verklaard: alle niet-europese vreemdelingen moeten het land uit. Dat is voor mij een mening als een ander, maar men moet dat niet loochenen.
Dat men daar nu anders over denkt, is het goed recht van het Vlaams Blok, maar loochen toch niet het verleden.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:56   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woorden hebben voor mij wel degelijk een betekenis. En mij gaat het niet om het feit of ze nu voor of tegen de vreemdelingen zijn. Mij gaat het erom dat u beweert dat het Vlaams Blok bepaaldedingen nooit gezegd heeft. Flip Dewinter heeft meerdere kere - en voor ik met bewijzen moet komen aandraven: mijn eigen oren - gezegd en verklaard: alle niet-europese vreemdelingen moeten het land uit. Dat is voor mij een mening als een ander, maar men moet dat niet loochenen.
Dat men daar nu anders over denkt, is het goed recht van het Vlaams Blok, maar loochen toch niet het verleden.
Filip Dewinter heeft dergelijke zaken nooit gezegd, tenzij in uw verbeelding. En indien u iets beweert, moet u zorgen dat u het kunt aantonen. Ik heb hier thuis nog de oude partijprogramma en nergens staat daar dat ALLE vreemdelingen eruit moeten, iets wat u eerder beweerde.
Oud 12 november 2004, 11:59   #51
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Ja? Dan mag u mij eens de naam geven van de persoon die dat heeft gezegd. Ik ben benieuwd. Weet echter dat ik onmiddellijk die persoon contacteer. En voor de rest zal ik ook eens mevrouw Colen weer contacteren, want ongetwijfeld bedoelt u haar in de laatste zin.
Mjn beste

u zit fout, niet mevrouw Colen.
En nee, ik ga hier geen persoonsnamen noemen. En nu kunt 1000 keer beweren dat dit een losse flodder is, als u eerlijk bent met uzelf, dan weet u zeer goed dat er binnen de partij daar helemaal geen eenheid over is. Men heeft gewoon een standpunt voor de buitenwereld en op zich is daar niets mis mee. Wie denkt immers over alles hetzelfde? Mij stoort gewoon de dubbelzinnigheid die sommige mandatarissen en partijleden aan de dag leggen.
Ik spreek gewoon uit eigen ervaring, en ben helemaal niet gefrustreerd, verre van. Ik heb alleen vastgesteld dat men op cruciale zaken, zoals het recht op leven, bereid was water in de wijn te doen, en daarom heb ik persoonlijk bedankt voor de eer.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 12:00   #52
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Filip Dewinter heeft dergelijke zaken nooit gezegd, tenzij in uw verbeelding. En indien u iets beweert, moet u zorgen dat u het kunt aantonen. Ik heb hier thuis nog de oude partijprogramma en nergens staat daar dat ALLE vreemdelingen eruit moeten, iets wat u eerder beweerde.
Kijk eens, ik kan moeilijk met terugwerkende kracht bandopnemertjes naar plaatselijke partijbijeenkomsten meenemen. In het programma stond: de overgrote meerderheid. Soms zei men iets anders. Ik was denk ik al eerder dan u op partijbijeenkomsten.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 12:03   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nee, ik ga hier geen persoonsnamen noemen.
Dit toont onmiddellijk aan dat u hier een indianenverhaaltje komt vertellen. Zo eenvoudig is het.

Indien het mevrouw Colen niet was, dan is het ongetwijfeld mevr. Bruyninckx.
Oud 12 november 2004, 12:04   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens, ik kan moeilijk met terugwerkende kracht bandopnemertjes naar plaatselijke partijbijeenkomsten meenemen. In het programma stond: de overgrote meerderheid. Soms zei men iets anders. Ik was denk ik al eerder dan u op partijbijeenkomsten.
Ja? Hoeveel jaar denkt u dat ik al actief lid ben van het Vlaams Blok? Een goede raad: oordeel niet over iets waar u niets over weet.
Oud 12 november 2004, 12:05   #55
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Zeker zolang als dat ge hier zaagt op dit forum !
Het Skill Effect is offline  
Oud 12 november 2004, 12:05   #56
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Jajaja, dat horen we al een tijdje: "Ik wil geen details geven, maar ik was er bij..." Merkwaardig dat dan wel niemand met die zaken uitpakt... iets wat nochtans een vette kluif zou zijn voor bladen als De Morgen. Blijkbaar is het voor De Morgen zelfs duidelijk dat het hier gaat om praatjes van enkele gefrustreerde ex-leden, wat natuurlijk zo is.
Ik ben niet het type personen dat naar de morgen oopt. Vandaar. Mij gaat het in deze gewoon om te verduidelijken dat het idealistische beeld van de partij dat u hebt niet helemaal klopt. En dat weet u zeer goed.

Het is uw goed recht van een partij te volgen in haar dwaasheden, wat niet wil zeggen dat ik alles dwaas vind wat het Blok vertolkt, verre van. Maar er zijn grenzen. Ik vind dat openlijke kritiek moet kunnen en binnen de partij kan dit niet. Jammer. Men zou wensen dat het wel zo was. Dat zou ook getuigen van enige grootheid. Sommigen verwarren het uiten van kritiek met het schaden van de partij. Ik niet. Ook al is het niet populair, de waarheid heeft haar rechten.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 12:05   #57
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Ja? Hoeveel jaar denkt u dat ik al actief lid ben van het Vlaams Blok? Een goede raad: oordeel niet over iets waar u niets over weet.
Breek me de bek niet open.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 12:07   #58
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Dit toont onmiddellijk aan dat u hier een indianenverhaaltje komt vertellen. Zo eenvoudig is het.

Indien het mevrouw Colen niet was, dan is het ongetwijfeld mevr. Bruyninckx.
Wat mevr. Bruyninckx vertelt dit klopt. En indianenverhalen, nou, Poterrierei nr 111 was de plaats van de misdaad.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 12:09   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet het type personen dat naar de morgen oopt. Vandaar. Mij gaat het in deze gewoon om te verduidelijken dat het idealistische beeld van de partij dat u hebt niet helemaal klopt. En dat weet u zeer goed.
En? Heb ik ooit beweerd dat het Vlaams Blok het politieke Eden is? Dat er bepaalde personen de zaken soms wat scherper stellen of iets persoonlijks brouwen kan best zijn, daar men bij een grote volkspartij nu eenmaal een schakering krijgt. Dat is helemaal geen probleem, zolang er tenminste geen discussie bestaat over de partijstandpunten.

En die is er niet. En als u kritiek heeft, dan kunt u die inderdaad best binnenskamers voeren. In deze tijden van vervolging en demonisering is het niet nodig de grote trom te roeren op de markt van Gent. Een beetje verstand graag.
Oud 12 november 2004, 12:12   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mevr. Bruyninckx vertelt dit klopt.
Goed, ik zal haar dan ook eens contacteren. Binnenkort moet ik toch een vriend en medekameraad VB'er uit Brugge bezoeken. Ideaal om dan eens bij mevr. Bruynickx langs te gaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be