![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"Abortus kan in geval van verkrachting door een Marokkaan." "U beweert toch niet dat het menselijk leven begint bij de bevruchting." Sommige verkozenen zijn voor euthanasie in het kader van hun heidense religie die zij aanhangen. De vrijgekozen dood, om niet te moeten lijden, dat in hun ogen een waanzin is. Naar buiten toe sluit men de rangen, maar die eenheid is ver te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iedere partij heeft het recht om in het licht van een gewijzigde situatie haar standpunten bij te stellen. Dat lijkt me helemaal geen probleem. Juist dat is het grappige van de wijze waarop de anti-"Blokkers" voortdurend met de zaak omgaan: enerzijds wijzen ze erop dat het VB nu iets anders zegt dan vroeger, maar anderzijds herhalen ze toch dat er niets is veranderd. Bij mijn weten heeft de oude PVV over een aantal zaken ook andere meningen en stellingen naar voorgeschoven dan de tegenwoordige VLD. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het ogenblik van het begin van het menselijk leven bestaat er geen partijstandpunt (dat is ook niet de taak van een partij, dunkt me). Wel heeft men steeds gesteld dat abortus niet kan tenzij in een welbepaald aantal gevallen (nl. gevaar voor het leven van de moeder en bij niet-levensvatbaar leven). Dat is heel wat anders dan wat u uit uw duim zuigt. Wat die "sommige verkozenen" betreft over euthanasie, heeft u het eigenlijk slechts over twee personen, nl. vader en zoon Verreycken. Met hun opvattingen over de zelfgekozen dood staan ze volledig geïsoleerd in de partij. De eenheid is er natuurlijk wel, altijd zal dat voor u natuurlijk moeilijk zijn om dat toe te geven. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Mijn beste, het is gemakkelijk Lucien Decoorne van alles de schuld te geven.
Ik wil geen details geven, maar ik spreek over situaties waar ik zelf en vrienden van mij bij waren. Een uitspraak? N.a.v. een voorstelling over Joris van Severen: "Dit bewijst nogmaals dat het privé-leven van een groot politicus niets van doen heeft met zijn politieke betekenis." Een goed verstaander weet waarop gedoeld wordt. Vooral als men dit verklaart voor een forum van mensen die zeer goed wisten waarover het ging. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 november 2004 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat men daar nu anders over denkt, is het goed recht van het Vlaams Blok, maar loochen toch niet het verleden. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
u zit fout, niet mevrouw Colen. En nee, ik ga hier geen persoonsnamen noemen. En nu kunt 1000 keer beweren dat dit een losse flodder is, als u eerlijk bent met uzelf, dan weet u zeer goed dat er binnen de partij daar helemaal geen eenheid over is. Men heeft gewoon een standpunt voor de buitenwereld en op zich is daar niets mis mee. Wie denkt immers over alles hetzelfde? Mij stoort gewoon de dubbelzinnigheid die sommige mandatarissen en partijleden aan de dag leggen. Ik spreek gewoon uit eigen ervaring, en ben helemaal niet gefrustreerd, verre van. Ik heb alleen vastgesteld dat men op cruciale zaken, zoals het recht op leven, bereid was water in de wijn te doen, en daarom heb ik persoonlijk bedankt voor de eer. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het mevrouw Colen niet was, dan is het ongetwijfeld mevr. Bruyninckx. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Zeker zolang als dat ge hier zaagt op dit forum !
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is uw goed recht van een partij te volgen in haar dwaasheden, wat niet wil zeggen dat ik alles dwaas vind wat het Blok vertolkt, verre van. Maar er zijn grenzen. Ik vind dat openlijke kritiek moet kunnen en binnen de partij kan dit niet. Jammer. Men zou wensen dat het wel zo was. Dat zou ook getuigen van enige grootheid. Sommigen verwarren het uiten van kritiek met het schaden van de partij. Ik niet. Ook al is het niet populair, de waarheid heeft haar rechten. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die is er niet. En als u kritiek heeft, dan kunt u die inderdaad best binnenskamers voeren. In deze tijden van vervolging en demonisering is het niet nodig de grote trom te roeren op de markt van Gent. Een beetje verstand graag. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |