![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de uitspraak van tsjoepje zal ik uw duidelijke uitleg volgend voor de spiegel een poging wagen, maar voor het overige geef ik het op. Tsjoepje of tsjoepke blijkt geen bruikbaar goed Nederlands te zijn, dus ik laat het woord met een kennelijk uiterst veelvuldige betekenis graag over aan de Vlamingen onder u, voor onderling gebruik. Niettemin mijn welgemeende dank aan allen die hebben getracht taalkundige hulp te bieden. En het woord cuberdon ken ik natuurlijk wel, maar het ging om cuberon (misschien slechts een tikfoutje ?). En nu terug naar de strijkijzers op wielen…... Laatst gewijzigd door Gwylan : 30 oktober 2017 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Over strijkijzers op wielen gesproken….kwestie van de discussie terug op het gewenste spoor te zetten, met mijn excuses voor de zeer korte taalkundige zijweg.
Een vriendin van mij heeft onlangs van haar man als cadeau voor hun huwelijksverjaardag een wagentje gekregen als op de bovenste foto (in hetzelfde kleur, trouwens). Een goed voorbeeld van een strijkijzer op wielen, zou ik denken. Absoluut niet mijn ding, maar haar past het wel als sportievelinge, en bovendien genieten sportieve modelletjes al zeer lang haar voorkeur. Haar vorige auto was bijvoorbeeld iets zoals op de onderste foto, maar glanzend zwart van kleur met een roodkleurig interieur. Mijn man – autoliefhebber zijnd – is nogal kritisch voor dergelijke autootjes. Enkel een «echte» sportwagen is een sportwagen, volgens hem. Wat dat precies betekent is zoiets als met de tsjoepkes : het is niet echt uit te leggen…. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 oktober 2017 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat verstaat uw echtgenoot onder "sportwagen".... Met wat rijdt hij momenteel,en wat is zijn droomwagen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn man is altijd een autoliefhebber geweest, en hij heeft dus al een stuk of wat automobielen verzameld. In het dagelijks gebruik rijdt hij altijd met «stevige» Duitse auto’s ; momenteel is dat in de regel een grote donkergrijze Audi SUV. Maar hij heeft onder andere ook twee «gedrochten», zoals mijnheer Dadeemelee ze (niet onterecht, naar mijn smaak) omschrijft : een witte «vintage» en een recente lichtgrijze. Ik rij quasi nooit met zijn auto’s wegens teveel ingewikkelde tsjoepkes die ik gegarandeerd ongewenst ontregel en/of zelfs buiten dienst stel, maar eigenlijk vooral wegens een veel te gevaarlijk aantal steigerende paarden in het vooronder. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar mijn Peugeot 208 in Gris Aluminium met blauw/zwart interieur, en met inmiddels de gebruikelijke zomaar uit de lucht gevallen deukjes en krassen die aan mijn auto’s steeds een zekere natuurlijke charme geven. Ik weet niet of mijn man een «droomwagen» voor ogen heeft en welke dat dan wel zou wezen, maar het zal in ieder geval niet een merk of modelletje zijn dat ikzelf zou kiezen : we hebben een nogal verschillende smaak wat dat betreft... Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 oktober 2017 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in Gent noemen ze dat ook een neuzeke of tjoepke
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.conf-geldhof.be/nl/home Heerlijke snoepjes. Verslavend lekker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |