Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wie neemt volgende week van Theo Francken over
Annick De Ridder 2 15,38%
Darya Safai 2 15,38%
Nadia Sminate 3 23,08%
Sarah Smeyers 1 7,69%
Valerie Van Peel 1 7,69%
ZKH Prins Laurent, wie anders? 8 61,54%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2017, 08:31   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Onze geliefde "kustcommentator",de heer JMDD ,zit er waarschijnlijk poef op:

"Als Francken moet gaan ligt CD&V in 2019 in palliatieve"

In zijn opiniestukje in de Standaard zijn nog meer intressante bedenkingen te lezen over het rapalje dat al een paar weken de charge tegen Theo orkestreerd...(vanop de achtergrond ,dat wel,zo kennen we hen wel)

N-VA-voorzitter Dewever,heden op Vakantie in Marokko,heeft gewoon een foto van een geeuwende dromedaris kenbaar gemaat met de bedenking "En de karavaan trekt verder"....

Meneer Beke zal nu wel begrijpen,hopelijk,dat als Theo moet gaan,de rest van de N-VA ook gaat en dat we dan wel eens zien in het stemhokje....

Ik weet niet of CD&V een coalitie met SpA,groensels en communisten veel langer zou overleven dan haar kiezers die nu maandelijks,met honderden,naar de crematoria afgevoerd worden.....

Er mag hier gerust een link naar JMDD zijn column gepost worden. Bij deze:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...on-945053.html
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:00   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het ziet er naar uit dat de verpauperde wenstrol mag wensen wat hij wil, er komt niks van in huis
Zoveel is zeker.
Michel is slimmer dan Beke. Die gaat niet het risico nemen dat zijn regering valt over een fout die er in de grond geen is.
Dat de VLD zich op de vlakte houdt zal geen toeval zijn.
Francken is er niet de man naar om zelf op te stappen.
De Wever zal zijn goudhaantje niet laten slachten.
En de oppositie weet ondertussen wat het is om niks in de pap te brokkelen te hebben.

Wat Beke betreft. Dat is nooit anders dan een keffertje geweest. Het is armoe troef bij de tsjeven. Als ze een betere keuze hadden gehad was Beke nooit voorzitter geworden.

Waar is de tijd dat de tsjeven De Wever zo ver kreeg dat hij JMDD aan de deur zette.
Waar is de tijd dat Leterme beweerde dat de N-VA zijn kind was, en dat hij zijn kind nooit in de steek zou laten.
Waar is de tijd dat de tsjeven de absolute meerderheid hadden. Vandaag is de ooit oppermachtige partij electoraal nog goed half zo groot als haar "kind".
Waar is de tijd dat tripartites van de drie traditionele partijen vermeden werden omdat zij niet ideaal werden geacht. Vandaag mogen ze in de handjes klappen als er nog een tripartite van de "grote" traditionele partijen tot de mogelijkheden behoort.

De tijden zijn niet meer wat ze waren, en ze zullen ook nooit meer worden wat ze waren. Het ziet er niet alleen belabberd uit voor de tsjeven maar ook voor het koningdom waar ze heel lang veel geld aan verdienden.
Jammer dat de EU-fractie waarvan de CD&V deel uitmaakt nog zo machtig is, maar zelfs dat zal niet blijven duren.
Oud 31 december 2017, 09:06   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoveel is zeker.
Michel is slimmer dan Beke. Die gaat niet het risico nemen dat zijn regering valt over een fout die er in de grond geen is.
En de oppositie weet ondertussen wat het is om niks in de pap te brokkelen te hebben.

Wat Beke betreft. Dat is nooit anders dan een keffertje geweest. Het is armoe troef bij de tsjeven. Als ze een betere keuze hadden gehad was Beke nooit voorzitter geworden.

Waar is de tijd dat de tsjeven De Wever zo ver kreeg dat hij JMDD aan de deur zette.
Waar is de tijd dat Leterme beweerde dat de N-VA zijn kind was, en dat hij zijn kind nooit in de steek zou laten.
Waar is de tijd dat de tsjeven de absolute meerderheid hadden. Vandaag is de ooit oppermachtige partij electoraal nog goed half zo groot als haar "kind".
Waar is de tijd dat tripartites van de drie traditionele partijen vermeden werden omdat zij niet ideaal werden geacht. Vandaag mogen ze in de handjes klappen als er nog een tripartite van de "grote" traditionele partijen tot de mogelijkheden behoort.

De tijden zijn niet meer wat ze waren, en ze zullen ook nooit meer worden wat ze waren. Het ziet er niet alleen belabberd uit voor de tsjeven maar ook voor het koningdom waar ze heel lang veel geld aan verdienden.
Jammer dat de EU-fractie waarvan de CD&V deel uitmaakt nog zo machtig is, maar zelfs dat zal niet blijven duren.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:20   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er mag hier gerust een link naar JMDD zijn column gepost worden. Bij deze:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...on-945053.html
Miljaar, wat kan die man schrijven! Ik heb daar al veel langer bewondering voor. De Decker heeft zijn roeping gemist. Auteur had hij moeten worden.

Het opiniestuk van De Decker valt wat te lang uit anders zou het hier zeker een ereplaats moeten krijgen. Het is alleszins zéér de moeite van het lezen waard. Ik ben absoluut niet jaloers van aard maar op het talent van De Decker ben ik hartstikke jaloers.
Oud 31 december 2017, 09:25   #45
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel is zeker.

Why be King, when you can be Kingmaker?

Of je het nu graag hebt of niet, op elk niveau is N-VA afhankelijk van CD&V, tenzij N-VA wil regeren met de Groenen of de Sossen.

Als CD&V, hoe klein ook, op 14 oktober 2018 noodzakelijk is voor een Antwerpse meerderheid, is Peeters op 15 oktober burgemeester.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:31   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljaar, wat kan die man schrijven! Ik heb daar al veel langer bewondering voor. De Decker heeft zijn roeping gemist. Auteur had hij moeten worden.

Het opiniestuk van De Decker valt wat te lang uit anders zou het hier zeker een ereplaats moeten krijgen. Het is alleszins zéér de moeite van het lezen waard. Ik ben absoluut niet jaloers van aard maar op het talent van De Decker ben ik hartstikke jaloers.
Ik ben het met u eens. De Decker kan het wel beter op papier zetten dan dat hij kan debatteren. Iets wat waarschijnlijk een gevolg is van zijn diep gewortelde frustratie van hoe zijn politieke carrière verlopen is in combinatie met bepaalde verbindingen in zijn hersenen.

Anderzijds zou ik het helemaal niet erg vinden mochten ze bij N-VA pakweg een Siegfried Bracke ruilen voor JMDD want dat zou een enorme verbetering zijn.
Oud 31 december 2017, 09:32   #47
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Of je het nu graag hebt of niet, op elk niveau is N-VA afhankelijk van CD&V, tenzij N-VA wil regeren met de Groenen of de Sossen.

Als CD&V, hoe klein ook, op 14 oktober 2018 noodzakelijk is voor een Antwerpse meerderheid, is Peeters op 15 oktober burgemeester.
Ik zou daar nog geen geld op durven inzetten.
Oud 31 december 2017, 09:36   #48
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met u eens. De Decker kan het wel beter op papier zetten dan dat hij kan debatteren. Iets wat waarschijnlijk een gevolg is van zijn diep gewortelde frustratie van hoe zijn politieke carrière verlopen is in combinatie met bepaalde verbindingen in zijn hersenen.

Anderzijds zou ik het helemaal niet erg vinden mochten ze bij N-VA pakweg een Siegfried Bracke ruilen voor JMDD want dat zou een enorme verbetering zijn.
Waarschijnlijk komt er hoogstens een plaatselijk akkoord tussen LDD in Middelkerke en de N-VA aldaar. Dedecker past niet in de Stalinistische partijdiscipline die N-VA op nationaal niveau oplegt.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 09:59   #49
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2

Marie; als ik wist dat er op dit forum veel zaten die tot drie kunnen tellen dan had ik ook hier een grote 3 geplaatst. Maar ik ga van de gelegenheid profiteren om mijn nieuwjaarswensen te sturen naar allen.
Mogelijk ben ik er dit jaar ook bij; wegens leeftijd en ziekte dan; maar ik wens al die goden-aanbidders zo vlug mogelijk toe dat ze hun schepper mogen gaan eren. Op de strooiweide van het kerkhof is er nog voldoende plaats.
Velen zijn al gegaan en spijtig voor hen; alleen de smeerlapperij hebben ze achtergelaten. Misschien is sommigen hun kist mogelijk wel volgestopt met geld om in het hiernamaals te gebruiken?
Idem dito voor de niet-gelovigen. Als ik hen er een plezier kan mee doen mogen ze van mij ook alles meenemen.
Feitelijk weet ik niet waarom ik ook zal moeten gaan.
Ik kan bij dat onbekend wezen niks gaan doen. En bidden is er zeker niet bij.
Het heeft hier reeds eeuwen de kans gehad om iets rechtvaardig uit de grond te stampen en.........het is er niet en het zal niet komen.
Het vormt alleen maar oppositie of wordt gebruikt tegen iedereen die er iets wil aan veranderen. Dus........wij zullen het zelf moeten doen.
We mogen dus geen verdere waarde hechten aan valse glimlachjes en achterbakse streken. Feitelijk zal er alleen komen wat we zelf verlangen maar daarvoor moet er eerlijkheid komen tegenover onszelf.
Dat is alles wat ik kan toewensen voor het nieuwe jaar. Aan allen.
Ieder kind is doodeerlijk bij de geboorte maar het wordt gans anders na jaren vertoefd te hebben onder ons. Daar zit het probleem.
De Samaritanen verdelgen wij zelf en de farizeeërs worden geëerd.
Erkennen van eigen fouten is misschien het begin van beterschap?
Gelukkig nieuw jaar nog!

PS. : Dat geluk is niet te vinden achter een kerkpilaar.
Denken als echte humanist is al een stap voorwaarts.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:02   #50
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk komt er hoogstens een plaatselijk akkoord tussen LDD in Middelkerke en de N-VA aldaar. Dedecker past niet in de Stalinistische partijdiscipline die N-VA op nationaal niveau oplegt.
Inderdaad. De Decker is een rebel die graag tegen allerlei schenen schopt.
Oud 31 december 2017, 10:27   #51
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Marie; als ik wist dat er op dit forum veel zaten die tot drie kunnen tellen dan had ik ook hier een grote 3 geplaatst. Maar ik ga van de gelegenheid profiteren om mijn nieuwjaarswensen te sturen naar allen.
Mogelijk ben ik er dit jaar ook bij; wegens leeftijd en ziekte dan; maar ik wens al die goden-aanbidders zo vlug mogelijk toe dat ze hun schepper mogen gaan eren. Op de strooiweide van het kerkhof is er nog voldoende plaats.
Velen zijn al gegaan en spijtig voor hen; alleen de smeerlapperij hebben ze achtergelaten. Misschien is sommigen hun kist mogelijk wel volgestopt met geld om in het hiernamaals te gebruiken?
Idem dito voor de niet-gelovigen. Als ik hen er een plezier kan mee doen mogen ze van mij ook alles meenemen.
Feitelijk weet ik niet waarom ik ook zal moeten gaan.
Ik kan bij dat onbekend wezen niks gaan doen. En bidden is er zeker niet bij.
Het heeft hier reeds eeuwen de kans gehad om iets rechtvaardig uit de grond te stampen en.........het is er niet en het zal niet komen.
Het vormt alleen maar oppositie of wordt gebruikt tegen iedereen die er iets wil aan veranderen. Dus........wij zullen het zelf moeten doen.
We mogen dus geen verdere waarde hechten aan valse glimlachjes en achterbakse streken. Feitelijk zal er alleen komen wat we zelf verlangen maar daarvoor moet er eerlijkheid komen tegenover onszelf.
Dat is alles wat ik kan toewensen voor het nieuwe jaar. Aan allen.
Ieder kind is doodeerlijk bij de geboorte maar het wordt gans anders na jaren vertoefd te hebben onder ons. Daar zit het probleem.
De Samaritanen verdelgen wij zelf en de farizeeërs worden geëerd.
Erkennen van eigen fouten is misschien het begin van beterschap?
Gelukkig nieuw jaar nog!

PS. : Dat geluk is niet te vinden achter een kerkpilaar.
Denken als echte humanist is al een stap voorwaarts.
Wie is God??? Hewel, dat zijn wijzelf...
Dat al degene die naar God wijzen beginnen met naar zichzelf te wijzen... misschien dat er dan verbetering kan komen...
En dat iedereen, ipv naar anderen te wijzen als zogezegd beter geplaatst, hoger opgeleid, in een betere wieg geboren... zich ervan doorgronden dat een ander, wie het ook is, geen haar meer waard is dan hijzelf en hijzelf geen haar meer waard dan een ander...

En als we op het einde van onze levensweg komen... Weet dan dat je voor jezelf moet verantwoordelijkheid afleggen, niet voor je gebuur, niet voor je gemaal en zelfs niet voor je kinderen...

Wat heb jijzelf met je leven gedaan en was het wel of niet de moeite waard... Als jij vindt dat je goed geboerd hebt in het licht van de eeuwigheid... Hewel dan is alles goed...
Het andere geval kennen we ook...

Ik wens je toe dat je in eer en geweten met jezelf kan zeggen 'het is goed geweest'...
Oud 31 december 2017, 10:30   #52
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De Decker is een rebel die graag tegen allerlei schenen schopt.
En die vrijheid zou hem beter niet afgenomen worden... er lopen veel en veel te weinig vrije mensen rond die zich van God noch gebod op bevel van anderen iets aantrekken...
Oud 31 december 2017, 10:34   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kampioen van de inhoudelijke reacties heeft gesproken.
Ik vind dat lelijk, vrouwen die overmatig lipstick gebruiken. Zegt ook iets over hun ego.

Oud 31 december 2017, 10:38   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Peeters heeft nog een rekening lopen met zijn niet premierschap. Hij gaat zich geen twee keer de kaas van zijn brood laten eten.
Oud 31 december 2017, 14:04   #55
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij mij geraakt er toch één bladzijde vol onder de poll van vermiljoen.

Gewéldig grappig resultaat anders. ViveLaBelgique, die geen poll post zonder dat de Lorre de lijst duwt, keurt alle opties goed....behalve de laatste. Als enige man op de lijst haalt Lorre de meeste stemmen, namelijk drie. Een van drie is (niet lachen!) lamenielachen.

Wat het weergaloze eindejaarslijstje betreft. Er zijn in dat hele lijstje maar drie vrouwen die, dankzij ViveLaBelgique, goed scoren. Ze halen elk twee stemmen.
Dademelee stemde voor Nadia Sminate. (N-VA)
fransV voor Annick Deridder. (N-VA)
Vermiljoen voor Darya Safai.
VLB stemde dus voor iedereen behalve voor de man die nooit ontbreekt in zijn polls: Prins Lorre.

https://www.tijd.be/politiek-economi...n-zijn/9902847

https://www.demorgen.be/politiek/is-...rpen-bb15e2fc/

Waar dit forum al niet goed voor is. Vermiljoen die reclame maakt voor de N-VA.

..mooie wedstrijd analyse .. laat maar weten wanneer ik de nazionaaltjes nog eens een zetje geven moet .. doe ik met het grootste plezier .. het is nu zondag middag twee uur .. de winnaar tekent zich af .. nadia sminate mag zich beginnen warmlopen voor het staatssecretaresseschap .. proficiat Miss Handelsgids !

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 31 december 2017 om 14:07.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 15:03   #56
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het dat Vivelatrollique verschillende keren kon stemmen?
Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:11   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zullen zien.
Oud 31 december 2017, 16:14   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat lelijk, vrouwen die overmatig lipstick gebruiken. Zegt ook iets over hun ego.
Het is en blijft lullig om iemand op haar/zijn uiterlijk te beoordelen, en het is nog lulliger om vrouwen op hun make up af te rekenen.
Oud 31 december 2017, 16:18   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hoe komt het dat Vivelatrollique verschillende keren kon stemmen?
Omdat hij maar één keer stemde, ook al was dat op iedereen behalve één kandidaat.
Probeer het de volgende keer zelf maar eens. Pas je keuzes bevestigen als je alle vakjes hebt aangekruist en je weet wat het resultaat is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 december 2017 om 16:22.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:20   #60
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat hij maar één keer stemde, ook al was dat op iedereen behalve één kandidaat.
Probeer het de volgende keer zelf maar eens. Pas je keuzes bevestigen als je alle vakjes hebt aangekruist en je weet hoe wat het resultaat is.

Dank.
Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be